آخرین اخبار

رونالدو براي توپ طلا شايسته‎تر از مسي است ليگ هاي خارج

رونالدو براي توپ طلا شايسته‎تر از مسي است

  بزرگنمايي:

چه خبر - چرا رونالدو شايسته‌تر از مسي براي توپ طلاست؟

امسال مي تواند سال بزرگي براي رونالدو، هواداران رئال مادريد و نيز مردم پرتغال باشد. سالي که کريستيانو تا همين حالايش ثابت کرده است که يک قهرمان است و شايسته ترين براي تصاحب توپ طلا.

وقتي رونالدو سال 2014 توپ طلاي سوم خود را تصاحب کرد، با جاه طلبي خاصي عنوان داشت که هدف او کسب افتخارات فردي و تيمي بيشتر است و اينکه دوست دارد به رکورد 4 توپ طلاي مسي برسد اما سال 2015 براي رونالدو آنگونه که انتظر داشت پيش نرفت. او با رئال به هيچ جامي نرسيد و تورنمنتي در رده ملي هم برگزار نمي شد تا او با پيراهن پرتغال جبران مافات کند.

در سوي ديگر مسي با بارسلونا همه جام هاي ممکن را درو کرد تا شکي باقي نماند که فوق ستاره آرژانتيني، در ژانويه 2016 توپ طلاي پنجم را نيز به ويترين افتخاراتش اضافه خواهد کرد. وقتي مسي توپ طلا را در دست داشت، براي بسياري، اينکه رونالدوي 31 ساله بتواند ديگر رقيبي جدي براي مسي باشد غيرقابل تصور بود به خصوص اينکه بارسا در لاليگا نيز حاکم بلامنازع بود و رئال در بحران.

چه کسي تصور مي کرد رئال مادريد آشفته بتواند در ليگ قهرمانان موفق ظاهر شود و در لاليگا نيز بارسلونا را تا روز آخر به چالش بکشد؟ همه مي دانند که تصاحب توپ طلا بدون موفقيت در عرصه باشگاهي و ملي غيرممکن است و در ژانويه 2016، رونالدو با اين رويا فاصله بسياري داشت.

رونالدو با آمدن زيدان به روي نيمکت رئال متحول شد و با متحول شدن او، رئال مادريد نيز قدرت گرفت. کهکشاني ها در ليگ قهرمانان قدم به قدم جلو رفتند، آنها در يک هشتم نهايي، آ اس رم، تيم سوم سري آ را 4-0 شکست دادند اما در يک چهارم، کارشان برابر ولفسبورگ گره خورد.

براي جبران شکست 2-0 در بازي رفت به يک معجزه نياز بود. شما وقتي رونالدو را در تيمتان داريد، مي توانيد به ممکن کردن هر غيرممکني اميدوار باشيد. در بازي برگشت برابر ولفسبورگ، يک هتريک از رونالدو کافي بود تا رئال خود را در نيمه نهايي ببيند.

رئال در ادامه، سيتي و اتلتيکو را مغلوب کرد تا در نهايت قهرماني يازدهم خود در اروپا را کسب کند. شايد تا اينجا هم نمي شد براي رونالدو شانس اول تصاحب توپ طلا را قائل بود اما يورو 2016 و قهرماني پرتغال با کاپيتاني رونالدو، همه معادلات را به نفع CR7 تغيير داد.

وقتي او جام قهرماني را بالاي سر مي برد، خيلي ها ژانويه 2017 و لحظه تصاحب توپ طلاي چهام توسط او را در ذهن خود تصور مي کردند اما در جبهه بارسلونا، هنوز هم بر اين اعتقاد هستند که رونالدو، شايستگي تصاحب توپ طلا را ندارد و دلايل خاص خود را نيز براي طرح اين ادعا دارند.

حق با کداميک است؟ رونالدو يا مسي؟ با قاطعيت مي توان گفت که توپ طلا بايد به رونالدو برسد و او از هر جهت شايسته ترين براي تصاحب اين عنوان است.

رونالدو بهترين گلزن چمپيونزليگ شد و بهترين پاسور يورو 2016 با سه پاس گل. او مهمترين عناوين فصل را کسب کرد. قهرماني با رئال در چمپيونزليگ و پرتغال در يورو 2016 را چگونه مي تواند با قهرماني لاليگا و کوپا دل ري مقايسه کرد؟ رونالدو از ارکان اصلي قهرماني هر دو تيم(رئال و پرتغال) بود.

رونالدو در اروپا در رتبه سوم برترين گلزنان قرار گرفت و بسيار بيشتر از مسي گلزني کرد. او براي هفتمين فصل متوالي توانست بيش از 50 گل به ثمر برساند. کريستيانو در مقطعي به داد رئال رسيد که شايد هيچ بازيکني توانش را نداشت.

زدن سه گل به ولفسبورگ باعث اين شد تا کهکشاني ها به نيمه نهايي برسند؛ چه بسا اگر درخشش فوق تصور رونالدو نبود، رئال حتي به نيمه نهايي هم نمي رسيد چه رسد به کسب عنوان قهرماني. فوق ستاره پرتغالي در فينال برابر اتلتيکو نيز پنالتي سرنوشت ساز را به گل تبديل کرد تا اوندسيما برود به ويترين افتخارات برنابئو.

او در يورو 2016 نيز با زدن دو گل به مجارستان کمک کرد پرتغال از شکست گريخته و بتواند به عنوان تيم سوم از گروه خود بالا بيايد. پرتغال اگر به مجارستان مي باخت، حتي نمي توانست به عنوان يکي از 4 تيم برتر سوم به يک هشتم نهايي برسد. او در نيمه نهايي برابر ولز يک گل زد و عنوان بهترين بازيکن زمين را تصاحب کرد. کريستيانو توانست به برترين گلزن و همچنين پاسور تاريخ رقابت هاي يورو تبديل شود.

در سوي ديگر اما مسي در لاليگا دومين پاسور و سومين گلزن برتر لقب گرفت. بسيار کمتر از رونالدو در فصلي که گذشت گل زد و در پيراهن ملي بازهم نتوانست با آرژانتين افتخاري کسب کند و بدتر اينکه در فينال برابر شيلي پنالتي خود را از دست داد و در پايان بازي با فوتبال ملي وداع گفت.

ترک تيم ملي پس از يک شکست در خور نام و اعتبار مسي نبود و به نوعي شانه خالي کردن از بار مسئوليتي بزرگ جلوه مي کرد. به مشکلات مسي، محکوميت او زندان بخاطر تقلب مالياتي را هم اضافه کنيد. حالا ديگر ثابت شده است که او يک فريبکار مالياتي است و نمي توان از او به عنوان يک الگوي چندان مناسب براي يک ورزشکار ياد کرد. هرچقدر که در بارسلونا بخواهند با ايجاد کمپين هاي حمايتي، او را يک قهرمان و الگو معرفي کنند.

در بحبوحه مشکلات قضايي مسي و محکوميت او، کيلومترها آنورتر در پاريس، رونالدو با وجود مصدوميت و خروج اشک بار و منقلب کننده از زمين، کنار خط با تمام وجود سعي داشت روح تيمي را به دوستانش در داخل زمين تزريق کند. او نشان داد که چه در زمين باشد چه نباشد، يک رهبر واقعي براي پرتغال است. او شايسته تر از مسي و هر بازيکن ديگري براي تصاحب توپ طلاي 2016 است. در اين موضوع شک نکنيد.

منبع: اسپورت يو



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ليگ قهرمانان اروپا؛ جنگ بارسلونا و ليورپول!

شگفتي در ليگ قهرمانان اروپا؛ يوونتوس با رونالدو حذف شد

نتايج ليگ قهرمانان اروپا: برد ارزشمند بارسلونا مقابل منچستر

آژاکس رئال مادريد را در هم کوبيد!!

معجزه در پاريس؛ برد منچستريونايتد در آخرين دقيقه مقابل پاري سن ژرمن

انتقام سخت رونالدو از اتلتيکومادريد؛ حذف نماينده اسپانيا

بايرن مونيخ – ليورپول؛ جنگِ سرخ ها براي صعود

شاهکار ليورپول و بارسلونا براي صعود به مرحله بعدي ليگ قهرمانان اروپا

خاطره ژوليو سزار از نوشته جالب لباس مورينيو

با بهترين پنالتي‌زن لاليگا آشنا شويد!

رکورد جديد ليونل مسي در دنياي فوتبال

رئال مادريد بازهم به بارسلونا باخت

بارسلونا با تحقير رئال مادريد به فينال جام حذفي رفت

قرعه کشي ليگ اروپا: بازي سخت سردار و زنيت با تيم اسپانيايي

نتايج ليگ قهرمانان اروپا؛ شب عجيب يوونتوس و منچسترسيتي

امشب ديدار حساس ليورپول و بايرن مونيخ در ليگ قهرمانان اروپا

ليگ قهرمانان اروپا: برد رئال مادريد با خوش شانسي

ليگ قهرمانان اروپا: شکست تلخ منچستر مقابل پاريس

آغاز دوباره هيجان ليگ قهرمانان اروپا: امشب منچستريونايتد - پاري سن ژرمن

چلسي توسط منچسترسيتي درهم کوبيده شد

امشب ساعت 23:30 بارسلونا - رئال‌مادريد + ترکيب احتمالي دو تيم

برد راحت منچستريونايتد مقابل آرسنال

نتايج ليگ قهرمانان اروپا؛ يوونتوس با رونالدو منچستريونايتد را شکست داد

تحقير شدن رئال مادريد توسط بارسلونا با 5 گل!!

پيروزي عجيب منچستريونايند مقابل يوونتوس در لحظات پاياني

شکست غيرمنتظره بارسلونا در خانه در ديداري با 7 گل

تير خلاص رونالدو باعث برد يوونتوس مقابل ميلان

گوارديولا بازهم منچستريونايند و مورينيو را شکست داد

نتايج ليگ قهرمانان اروپا؛ شب عجيب ليگ قهرمانان براي ليورپول

ديدار حساس منچستريونايتد - آرسنال امشب در تئاتر رؤيا‌ها

امشب نبرد گلادياتور‌ها : يوونتوس - اينتر ميلان

با پيروزي مقابل اينتر ميلان؛ يوونتوس دست نيافتني تر شد

نتايج ليگ قهرمانان اروپا؛ اينتر ميلان صعود نکرد اما ليورپول رستگار شد!

شب عجيب ليگ قهرمانان اروپا؛ يوونتوس و منچستر باختند

شکست تلخ منچستر يونايتد مقابل ليورپول

بازي هاي هيجان انگيز در مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان + تاريخ بازي ها

نتايج ليگ قهرمانان اروپا؛ ريش هاي مسي درآمد بارسلونا طوفاني شد!

نتايج ليگ قهرمانان اروپا؛ منچستر و رئال ناکامان بزرگ

شعار حيا کن رها کن در نيوکمپ بارسلون!

درخشش مسي در اولين بازي ليگ قهرمانان اروپا

نتايج ليگ قهرمانان اروپا: همه بردند بجز منچسترسيتي

امشب بازي هيجان انگيز ليورپول – پاري سن ژرمن در ليگ قهرمانان اروپا

پايان طلسم رونالدو در تيم يوونتوس

بارسلونا حريفش را به خاک و خون کشيد!!

بحراني شدن شرايط مورينيو در منچستريونايتد؛ شکست سنگين مقابل تاتنهام

شکست برايتون مقابل ليورپول در حضور عليرضا جهانبخش

اشتباهات عجيب دروازه بان ليورپول باعث قهرماني رئال مادريد شد!

اتلتيکومادريد با اقتدار قهرمان ليگ اروپا شد

کشتن بارسلونا و روياهايش با 5 گل!

افتضاح داوري در شب تساوي رئال مادريد و بارسلونا