آخرین اخبار

مطهري : شايد اگر امام رضا هم بود پاي کنسرت مي نشست! سياسي

مطهري : شايد اگر امام رضا هم بود پاي کنسرت مي نشست!

  بزرگنمايي:

چه خبر - مطهري در دانشگاه سمنان: شايد اگر امام رضا هم بود پاي کنسرت مي نشست!

علي مطهري روز گذشته به دعوت، مجمع اسلامي دانشجويان دانشگاه سمنان پا در سالن امير کبير اين دانشگاه نهاده بود و در خصوص تحقق آرمان هاي انقلاب، خاصه در زمينه عدالت و آزادي ايراد سخن نکرد. در ابتداي اين مراسم دبير مجمع اسلامي دانشجويان دانشگاه سمنان؛ مهسا تاجيک در خصوص فعاليت هاي مجمع اسلامي دانشجويان دانشگاه ارائه گزارش کرد.

در بين ارائه گزارش عملکرد انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه سمنان توسط مهسا تاجيک اشعار سياسي نيز به گوش مي رسيد؛ البته اين اولين بار نيست که اعضاي مجمع اسلامي دانشجويان دانشگاه سمنان در ارئه گزارشات خود از اشعار سياسي و کليپ هاي سياسي از سران فتنه استفاده مي کردند.

همزمان با آغاز مراسم و سخنراني مهسا تاجيک، دبير مجمع اسلامي دانشجويان دانشگاه سمنان جمعيت دانشجويي نزديک به 200 الي 300 نفره در سالن تجمعات دانشگاه سمنان مستقر بودند.

پس از پايان صحبت هاي مهسا تاجيک کليپي از سخنراني رئيس دولت اصلاحات نيز که در خصوص آزادي و دين به صحبت پرداخته بود و با اعتراضات گوناگوني نيز همراه شده بود، اکران شد. همان سخنراني که در مقابل آزادي، دين بايد محدود گردد در سالن اجتماعات امير کبير به روي صحنه گذاشته شد.

در ادامه اين برنامه ها نير کليپي جنجالي از مناظره احمدي نژاد و موسوي بر روي صحنه رفت که تعجب همگان را نيز در پي داشت و سوت و دست جمع ديگري از دانشجويان را نيز با خود همراه کرد. همچنين در ادامه نيز سخناني چند از صحبت هاي حنجالي روحاني در خصوص آزادي و محدود کردن قوه قضائيه و عدم دخالت در امورات شخصي مردم نيز پخش شد.

قبل از سخنراني علي مطهري مستندي در رابطه با موضوع جلسه يعني تحقق آرمان هاي انقلاب خاصه در زمينه عدالت و آزادي به روي صحنه رفت تا حاضرين در ابتداي صحبت هاي علي مطهري به تماشاي اين مستند بنشينند.

علي مطهري در ابتداي صحبت هاي خود در خصوص آرمان هاي انقلاب گفت: آرمان هاي انقلاب تنها وابسته به عدالت و آزادي نيست؛ بلکه آرمان هاي انقلاب بسيار گسترده تر است و بايد نسبت به آن ها نيز آگاه باشيم و بايد روي آن ها نيز حرف زد و تمرکز کرد. در کنار عدالت و آزادي موضوع استقلال نيز مطرح مي باشد. استقلال بسيار اهميت دارد. استقلال چه سياسي باشد چه فرهنگي بايد روي آن هم حرف زد.

وي همجنين ادامه داد: ما براي اينکه بدانيم چقدر توانسته ايم به آرمان هاي انقلاب جامه عمل بپوشانيم و متوجه شويم که آيا آرمان هاي انقلاب در جامعه محقق گشته است بايد راه طي شده انقلاب را مورد بررسي قرار دهيم و ببينيم که چقدر در مسير انقلاب قرار گرفته ايم. بايد با بررسي اين راه ببينيم که آيا توانسته ايم به آرمان ها انقلاب نزديک شويم يا از آرمان هاي انقلاب دور شده ايم و از آن ها دور هستيم.

اين نماينده مجلس گفت: ما در خصوص عدالت اجتماعي و همچنين عدالت در جامعه قبل از اينکه دين و شرع براي ما حدودي را مشخص کنند بايد براي انسان ها احترام قائل شويم. عدالت براي انسان به عنوان يک ارزش محسوب مي شود. همه چيز بايد بين مردم به عدالت و مساوت تقسيم شود اين از صدر اسلام بوده است و بايد ادامه پيدا کند. متاسفانه وجود نظام سرمايه داري اين عدالت را محو کرده است. متاسفانه شکاف هاي طبقاتي در دنياي سرمايه داري پيدا شده است. بايد همه چيز بين افراد مساوي باشد به مانند يک مسابقه که شرايط برا هر دو طرف مساوي است. اين موضوعات در خصوص عدالت از منظر حضرت علي(ع) نيز پر اهميت بوده است.

مطهري همچنين افزود: هر مکتبي که به ايدئولوژي خود ايمان و اعتقاد دارد ناچار، طرفدار آزادي انديشه و تفکر است و هر مکتبي که ايمان و اعتقادي به خود ندارد جلوي آزادي تفکر و انديشه را مي گيرد و شرط آزادي تفکر، جلوگيري از دوروغ و نقاق مي باشد.

وي همچنين در خصوص مباحث مالي در کشور و ايجاد برخي از موسساتي که در کشور به وجود آمده اند نيز اشاره کرد و گفت: برخي از موسسات به مانند ثامن‌الحجج يک تعاوني بوده و اين تعاوني کار خود را از سبزوار آغاز نموده است. مدير اين تعاوني که آدم زيرک و زرنگي نيز مي باشد داماد امام جمعه بوده است. رفته رفته به واسطه اين ارتباط و اسم مقدسي که بر روي اين تعاوني قرار داشته و مردم به گمان اينکه اين تعاوني وابسته به آستان قدس رضوي است، در آن سرمايه گذاري کرده و اين تعاوني گسترش پيدا مي کند و در مقابل اين فرد ارتباط خود را نيز با برخي از سرداران و ارگان هاي نظامي و برخي از وزرا افزايش مي دهد و بعد آنجايي که بايد نظارت کنند بر روي اين موسسات متاسفانه غافل هستند و مردم متاسفانه گول تبليغاتش را مي خورند و متاسفانه سهام مردم را از بين مي برند و براي مردم مشکل ساز مي شود و وقتي دنبال اين موضوعات را مي گيريم متوجه مي شويم که به امام جمعه و ارگان هاي نظامي و.... وصل خواهد شد!

اين نماينده مجلس ادامه داد: مشکل کشور ما اين است که ما در کشور با رودربايستي هايي مواجه هستيم که بايد براي در نظر گرفتن حق مردم اين موضوعات را کنار بگذاريم. در موضوع عدالت نبايد، عدالت فداي مصالح شود ما بايد اين موضوع را هميشه به ياد داشته باشيم.

مطهري همچنين در خصوص مباحث مالي در کشور ادامه داد: در خصوص مباحث مالي بي انضباطي مالي در کشور به وجود آمده است و برخي از دستگاه ها به وظايف خود عمل نکردند و برخي از نهادها و سازمان ها تعليق شدند. البته بايد در نظر داشت که همه موضوعاتي که مطرح مي شود به معناي اختلاس و خوردن و بردن نيست و بايد قوه قضائيه اين پول ها را برگرداند. اينکه اين جسارت ها از کجا پيدا مي شود جاي سئوال است.

وي گفت: متاسفانه برخي از جايگاه خود سوء استفاده مي کنند و به آشنايان فضل و بخشش مي کنند. دستگاه هاي نظارتي و قوه قضائيه بايد اين موضوعات مورد بررسي قرار دهد. متاسفانه در کشور، گستاخانه اين اتفاقات رخ مي دهد و تکرار هم مي شود. خوشبختانه در دولت در حال حاضر اين موضوعات در حال جمع شدن است. شما بايد آگاه باشيد و بدانيد بخشي از اين موضوعات را سياسي کرده اند به مانند رو نمايي از فيش هاي نجومي و... تا با اين حرکات دولت را بکوبانند. مطمئن باشيد که اين موضوعات و سر وصدا ها بيش از حد است و اينگونه نبوده است.

نايب رئيس مجلس شورا اسلامي همچنين در خصوص حصر و آزادي سران فتنه نيز مطرح کرد: آزادي اقسام مختلفي دارد. آزادي تفکر و آزادي بيان و... . آزادي يعني نبودن مانع در راه کشف استعداد هاي موجود در جامعه اين يعني آزادي و ما نبايد مانع از آزادي کسي در جامعه شويم. ما بايد اجازه رشد را در جامعه با دادن آزادي به افراد مختلف دهيم .مردم بايد خود انتخاب کنند. شما در خصوص آزادي در تاريخ صدر اسلام مطالعه کنيد و ببينيد که پيامبر چگونه با آنها برخورد مي کردند و هيچ کس متعرض به آنها نمي شد. اگر در آن زمان قرار بود در مقابل مخالفين بيستند و بگيرند و ببندند امروز اثري از اسلام باقي نمي ماند. لذا شهيد مطهري خطر تند روي ها در انقلاب را احساس مي کردند و مطرح کردند که من به جوانان و طرفداران اسلام هشدار مي دهم که گمان نکنند که حفظ و نجات اسلام با سلب آزادي بيان محقق مي‌شود و برخي از جوانان خيال نکنند روشن ماندن چراغ اسلام اين است که نگذاريم ديگران حرفهايشان را بزنند نه بگذاريد حرفهايشان را بزنند و نگذاريد که خيانت کنند از اسلام فقط از طريق منطق مي شود حمايت کرد.

وي ادامه داد: ادامه حصر به صلاح کشور نيست و خلاف قانون اساسي کشور است و اگر اتفاقي بيفتد مشکلاتي را براي کشور به وجود خواهد آورد. اين افرادي که در حصر به سر مي برند، اگر خطايي کردند بايد از طريق مجاري قانوني محاکمه شوند، بگذاريم بيايند جوابي بدهند. به جز اين افراد برخي نظير رئيس جمهور سابق، شوراء نگهبان و... در اين موضوعات نقش داشته اند و اين افراد نيز که در حصر به سر مي برند نيز دچار خطا شده اند. متاسفانه در حال حاضر اين افراد شش سال در حصر هستند و اين حصر شوخي نيست و تازه يکسال است که اجازه ديدن تلويزيون و مطالعه به افراد داده شده است و ما بايد اين موضوع را خاتمه بخشيم و حصر را تمام کنيم و برنامه هاي اين افراد را ببينيم چه هست.با توجه به نامه هاي که به دست ما از اين عزيزان رسيده است، گفته اند که ما نظام را دوست داريم و مي خوايم به دولت کمک کنيم و موضوعات ديگري که بيان کرده اند. متاسفانه يک نگاه غلط وجود دارد که مي گويد کشور را متضرر خواهند کرد و خطر آفرين خواهند بود. برخي هم معتقدند نظر رهبري در اين موضوع بر ادامه حصر است و بنابراين هيچ کس اقدامي نمي کند.

علي مطهري همچنين در بخش ديگري از صحبت هاي خود در خصوص انتخابات نيز عنوان کرد: رهبري در انتخبات از هيچ کس حمايت نخواهند کرد و ايشان فقط چارچوب‌ها را مشخص مي کنند. در انتخابات نبايد رهبري را وارد کنيم. رهبري در انتخاب ها هر نظري داشته باشند از طريق شورا نگهبان مطرح مي شود و حق ايشان است ؛ اگر ما جوي را به راه بيندازيم و بگوئيم اين نظر رهبري است و از اين فضا استفاده کنيم، باعث تنش و درگيري در کشور خواهد شد.

وي همچنين در خصوص حقوق اقوام و اقليت ها در مجلس نيز گفت: اين حقوق ها بايد رعايت شود و تشکيل فراکسيون آذري زبان ها و کرد زبان ها شکل خوبي ندارد و نبايد اينگونه شود. ايجاد اين فراکسيون ها در مجلس مانع از اتحاد مي شود و اين موضوع به صلاح کشور و مصالح نظام نيست و بهتر است اتحاد در کشور وجود داشته باشد.

مطهري همچنين در خصوص لغو کنسرت ها در مشهد نيز گفت: در هر حال نبايد در برخي از موضوعات افراط و تفريط شود. شايد اگر امام رضا هم بود پاي کنسرت مي‌نشست. برخي مي گويند حريم امام رضا(ع) را حفظ نمي کنيد که اين موضوعات نيز بايد مورد بررسي قرار گيرد.

منبع: دانشجو



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد