آخرین اخبار

قاچاق مواد به صورت مايع در بطري‌ دوغ+عکس حوادث

قاچاق مواد به صورت مايع در بطري‌ دوغ+عکس

  بزرگنمايي:

چه خبر - رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تشريح جزئيات بزرگترين عمليات کشف مواد مخدر صنعتي شيشه در استان‌هاي تهران و البرز، اظهار کرد: آمار دستگيري‌ها در حوزه مواد مخدر شيشه نشان مي‌دهد که الگوي مصرف از مواد کم‌خطر به سوي مواد مخدر پرخطر در حال تغيير است.
سردار حسين‌آبادي امروز در نشستي با خبرنگاران درباره جزئيات کشف بيش از 270 کيلوگرم مواد مخدر صنعتي از يک شبکه قاچاق مواد مخدر، اظهار کرد: پليس از چندماه پيش بر روي يک شبکه ترانزيت مواد مخدر شيشه به عنوان يک شبکه اصلي متمرکز شده بود که در ادامه با انجام کار اطلاعاتي چند شبکه ترانزيت ديگر را نيز شناسايي کرد.

وي ادامه داد: در روند رسيدگي به اين موضوع مشخص شد که اين شبکه‌ها با قاچاقچيان مواد مخدر در کشور مالزي مرتبط بوده و آنها فهرست، سفارش و نفرات را به منظور ترانزيت مواد مخدر به آنها معرفي مي‌کنند که در اين رابطه چند نفر که قصد قاچاق مواد مخدر را داشتند در فرودگاه دستگير شدند.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر افزود: در شبکه اصلي ترانزيت مواد مخدر صنعتي مشخص شد که افرادي از کشور عراق به مالزي مي‌رفتند که در اين رابطه در فرودگاه عراق چند تبعه بلغاري دستگير و از آنها حدود 5/8 کيلوگرم شيشه کشف شد و اين موضوع به پليس مالزي نيز اطلاع داده شد که چندنفر را هم در اين کشور دستگير کردند.

حسين‌آبادي افزود: در ادامه ظرف 48 ساعت گذشته عمليات مشترکي در استانهاي تهران و البرز انجام شد و چندين محل اختفاي شبکه بين‌المللي شناسايي و مورد بازرسي قرار گرفت که در اين رابطه بيش از 15 نفر از اعضاي اصلي اين شبکه دستگير و 275 کيلوگرم موادمخدر شيشه هم کشف شد؛ اين در حالي بود که با شناسايي دو لابراتوار خانگي و متلاشي شدن آن مواد در حال ساخت که قاچاقچيان قصد توزيع و ترانزيت آن را داشتند کشف شد.

به گفته حسين‌آبادي در ادامه اين عمليات پليس دو گروه ديگر از شبکه‌هاي قاچاق مواد مخدر را شناسايي کرده است که در اين رابطه 400 کيلوگرم مواد مخدر ترياک هم کشف شد.

وي در عين حال از کشف باند اصلي قاچاق مواد مخدر صنعتي شيشه به همراه 10 دستگاه خودرو خبر داد و افزود: در بازرسي از محل اختفاي آنها 100 ميليون تومان وجه نقد کشف شد، اين در حالي بود که 5/1 ميليارد تومان نيز در حساب بانکي آنها بود.

حسين‌آبادي ادامه داد: اعضاي اين باند مواد مخدر صنعتي را در بطري‌هاي دوغ، آب‌معدني، عرق‌نعنا،‌عرق بيدمشک و غيره ترانزيت مي‌کردند.

وي به ورود مواد پيش‌ساز شيشه (افدرين) از کشور پاکستان اشاره کرد و افزود: پيش از اين مواد پيش‌ساز از کشور عراق وارد ايران مي‌شد اما اخيرا اين مواد از پاکستان وارد ايران مي‌شود، به طوري که طي چندوقت اخير 970 کيلوگرم پيش‌ساز مواد مخدر توسط پليس کشف شده است.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا به موضوع دستگيري برخي افراد در کشورهاي جنوب شرقي آسيا اشاره کرد و گفت: به طور مثال سه زن به دليل ترانزيت مواد مخدر در مالزي دستگير شدند که دو تن از آنها خواهر بودند و مواد مخدر را در لباس‌هاي خود مخفي کرده بودند که متاسفانه عکس و فيلم اين افراد در تلويزيون اين کشور پخش شده است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : دوغ : فوايد دوغ

حسين آبادي در ادامه به کشف 22 کيلوگرم مواد مخدر شيشه طي دو ماهه اول امسال و دستگيري 75 نفر در اين رابطه خبر داد و افزود: غير از باند اخير 203 کيلوگرم مواد مخدر شيشه در دو ماهه امسال در سراسر کشور کشف شده است.

وي ادامه داد: در اين مدت 14 هزار و 631 نفر در رابطه با خريد و فروش و توزيع مواد مخدر شيشه دستگير و 21 لابراتوار و آشپزخانه شيشه نيز کشف و متلاشي شد و اين افراد تحويل مراجع قضايي داده شدند.

حسين‌آبادي با تاکيد بر اينکه روند دستگيري‌ها نشان مي‌دهد که شيب مصرف و توزيع مواد مخدر شيشه يک شيب افزايشي است و اين موضوع بسيار جدي است، تاکيد کرد: در سال گذشته 55 هزار و 481 نفر در رابطه با مواد مخدر شيشه در کشور دستگير شدند که اين آمار در سال 88 تعداد 22 هزارنفر بوده است که اين موضوع نشان مي‌دهد الگوي مصرف مواد مخدر از مواد مخدر کم‌خطر به سوي مواد مخدر پرخطر در حال تغيير است.

حسين‌آبادي با بيان اينکه مواد مخدر شيشه عمدتا در مناطق جنوب و جنوب غربي تهران و شهرستانهاي استان البرز است، افزود: در بسياري از مواقع ديده شده است که باندهاي ترانزيت مواد مخدر به صورت گروهي افراد را براي حمل اين مواد در نظر مي‌گيرند و معمولا براي گمراه کردن پليس يک نفر از افراد مورد نظر را به پليس لو مي‌دهند.

وي درباره قيمت مواد مخدر شيشه در کشور هم با بيان اينکه در حال حاضر قيمت اين مواد افزايشي نداشته است، گفت: قيمت مواد مخدر شيشه در سال جاري افزايشي نداشته و هرکيلوگرم مواد مخدر شيشه پنج‌ميليون تومان در کشور است.

حسين‌آبادي با بيان اينکه پليس مبارزه با مواد مخدر ايران با کشورهاي همسايه آسياي ميانه، ژاپن، چين و غيره به صورت لحظه‌اي ارتباط اطلاعاتي دارد،‌افزود: با توجه به اينکه مالزي بارانداز اصلي مواد مخدر در آسياي جنوب شرقي است، بيشترين کشفيات اين نوع مواد مخدر هم در اين کشور است. منبع:isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

تنبيه معلم، دانش‌آموز را روانه بيمارستان کرد

باند دختر رزمي‌کار و همدستانش متلاشي شد

قتل همسر در ملاقات زندان

کشف 288کيلوگرم هروئين از کاميون ايراني در اروپا

حريق يک مدرسه در محمودآباد

اعتراف به همسرکشي بعـد از 55روز

عامل تبليغ خاص آرايشگاه زنانه دستگير شد

بازداشت معلم به اتهام کتک زدن دختر دانش‌آموز

تهديد به انتشار تصاوير دختر جوان توسط خواستگار

خودکشي پدر به خاطر اعتياد پسر

مرگ 7 دختر و پسر در ويلاي دماوند

سارق موبايل‌قاپ زمينگير شد

زلزله 5 ريشتري هرمزگان را لرزاند

جوان ايراني بعد از قتل از کانادا گريخت و برگشت

توضيح پليس کرمانشاه درباره برخورد با يک مجرم

قاتل کودک 11 ساله: خودم قرباني تجاوز هستم

حمله انتحاري به اتوبوس سپاه در سيستان و بلوچستان

سقوط هواپيماي فوق سبک در کاشمر

پسر 12 ساله خودش را حلق‌آويز کرد

فريب دختران با خودروي شاسي بلند و ويلا

دانش‌آموز متهم به قتل معلم در آستانه اجراي حکم

کشته شدن 6 سرباز پاکستاني در مرز ايران

انهدام باند سرقت «اقدس گاو باز»

تجاوز به دختران جوان به بهانه تست بازيگري

دستگيري 8 نفر در ارتباط با حادثه زاهدان

گردش ماليِ عجيب قاچاقچيان انسان در ايران

محاکمه جواني که دلال ارز را کشت

قاتل «سُلاله» اعدام شد

قتل زن صيغه‌اي به خاطر فحاشي به مادر شوهر

قتل در افغانستان، دستگيري در ايران

ضرب و شتم دانش‌آموز اين بار در اروميه

آمريکا، يک پيرمرد 70 ساله را اعدام کرد

وقوع زمين لرزه 7.1 ريشتري در پرو

قصاص، عاقبت قتل به خاطر ظرف شستن

دستگيري مرد شيطان‌صفت در نياوران

سقوط يک فروند بالگرد اورژانس با 4 سرنشين

اسامي شهداي حادثه سقوط بالگرد اعلام شد

مردي با کمک پسرش زن خود را تکه تکه کرد

تجاوز مرد ماساژور به 4 کودک

جوان 27 ساله همسر و دخترش را به قتل رساند

خودکشي دسته جمعي در مرکز ترک اعتياد هرمزگان

سرقت 3 ميلياردي توسط کارمند اخراجي شرکت

تجاوز، پايان شوم عشق اينستاگرامي

ماجراي ضرب و شتم يک زن در نمايندگي سايپا

سقوط مجدد يک جنگنده هندي در مرز پاکستان

حمله سگ‌هاي ولگرد به يک خانم در لواسان

سرقت 500 ميليوني راننده سرويس مدرسه

کلاهبرداري با عنوان آژانس و تور‌هاي گردشگري

دستگيري مزاحم اينستاگرامي دختر جوان

نقشه سرقت از جواهرفروشي سعادت‌آباد لو رفت