بزرگنمايي:
چه خبر -
به گزارش پدال،پژو در حال برنامهريزي براي اضافه کردن قواي محرکهي کاملاً الکتريکي به مدل جديد 208 است. مدل جديد در سال 2018 و بر پايهي پلتفرمي کاملاً جديد عرضه خواهد شد و به منظور حمايت از تکنولوژي جديد مهندسي خواهد شد.
دربارهي پتانسيل عرضهي قواي الکتريکي در پلتفرم بزرگتر EMP2 از مدير پروژهي 3008 سؤال شده و او گفت: اين چيزي است که ما در حال کار روي پلتفرم 208 هستيم. اين محدوده هنوز براي خودروهاي بزرگ به حد کافي طويل نيست.
![]()

معني سخنان اين است که تکنولوژي پلتفرم مدولار عادياي که زيرساخت 208 جديد و ديگر ساختههاي آيندهي پژو سيتروئن خواهد بود به منظور حمايت از باتريهاي مدلهاي کاملاً الکتريکي مهندسي خواهد شد. اين پلتفرم نسبت به معماري PF1 کنوني وزن کمتري خواهد داشت و اين امر وزن مجموعهي باتريها خنثي خواهد کرد.
208 الکتريکي بخشي از برنامهي پژو سيتروئن براي عرضهي 11 خودروي الکتريکي در 5 سال آينده است. پلتفرم مدولار عادي در مدلهاي کاملاً الکتريکي بکار گرفته خواهد شد اما تکنولوژي پلاگين هيبريد براي خودروهاي بزرگتري چون شاسيبلند 3008 جديد در نظر گرفته شده است. نسخهي پلاگين هيبريد اين خودرو در سال 2019 به بازار خواهد آمد.
208 کنوني در سال 2015 فيس ليفت شده اما با وجود سيتروئن C3 و نسخهي جديد فولکسواگن پولو و فورد فيستا انتظار ميرود که توليد نسخهي کاملاً جديد اين خودرو در سال 2017 اعلام شود.
![]()

![]()

پژو اين هدف را در سر دارد که بهترين برند عمومي باشد و ممتازتر از سيتروئن شناخته شود اما تمرکز کمتري از DS روي لوکس بودن داشته باشد؛ بنابراين طراحي 208 راضيکنندهتر خواهد بود.
همانگونه که تصاوير نشان ميدهند 208 خطوط و انحناهاي تيزتر و شکنندهتري خواهد داشت و در آن شاهد LED هاي روزتاب يکپارچه خواهيم بود. همانند نسل کنوني اين خودرو در دو فرم سه و پنج درب در دسترس خواهد بود.
پروفايل کلي نسل جديد اين خودرو به برادر بزرگتر خود يعني 308 نزديک خواهد بود اگرچه که طول کلي 208 حدود 4 متر باقي خواهد ماند. اورهنگ هاي جلو و عقب اين خودرو کوتاهتر خواهند بود اگرچه که به لطف فاصلهي طولانيتر بين محورها فضاي پا و سر کابين افزايش خواهد يافت.
فاصله بيشتر بين محورها به شاسي کاملاً جديد مربوط ميشود. برخلاف سيتروئن C3 جديد که بر پايهي پلتفرم کنوني PF1 بنا شده، پژو 208 قطعات جديدي را دريافت خواهد کرد. پلتفرم جديد CMP بهصورت مشترک توسط مهندسان پژو سيتروئن و شريک چيني اين شرکت دانگ فنگ توسعه يافته است.
![]()

علاوه بر مدل کاملاً الکتريکي، نسل جديد پيشرانههاي ديزلي BlueHDi و بنزيني PureTech در اين خودرو بکار گرفته خواهند شد. انتظار ميرود که پيشرانههاي بنزيني از نوع سه سيلندر توربو با قدرتي در بازهي 70 تا 150 اسب بخار براي نسخهي 1.2 ليتري باشند. همچنين مدل 208 GTi با پيشرانهي 1.6 ليتري THP با قدرت 220 اسب بخاري در دسترس خواهد بود.
پيشرانههاي ديزلي تکانهاي بيشتري خواهند خورد چنانکه پژو سيتروئن قدمهاي فولکسواگن در کاهش حجم پيشرانهها از 1.6 به 1.5 ليتر را دنبال ميکند. انتظار ميرود که طيف خروجي پيشرانه بين 75 تا 120 اسب بخار باقي بماند اما ميزان آلايندگي دياکسيد کربن آن کمتر از 75 گرم در هر کيلومتر براي نسخههاي اقتصاديتر خواهد بود.
داخل کابين پژو آسايش و رفاه بيشتري خواهد داشت و سيستم اطلاعات سرگرمي مرکزي براي پاسخهاي سريعتر بهبود خواهد يافت. اتصالات بهتر گوشيهاي هوشمند و ديگر ويژگيهاي مولتيمديا نيز در دسترس خواهند بود.
منابع فرانسوي پيشبينيکردهاند که 208 جديد در نمايشگاه خودروي ژنو 2018 معرفي عمومي خواهد شد.
5454