آخرین اخبار

دهقان: بعد از توافق حتي يک قرارداد قابل اعتنا به نفع ايران منعقد نشده است سياسي

دهقان: بعد از توافق حتي يک قرارداد قابل اعتنا به نفع ايران منعقد نشده است

  بزرگنمايي:

چه خبر -

به گزارش گروه سياسي خبرگزاري دانشجو، محمد دهقان نماينده مردم طرقبه و چناران در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سؤالي درباره فرافکني دولت از نقض تعهدات آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها در برجام، اظهار داشت: براي دولتمردان و ملت ايران طي 37 سال گذشته اثبات شده که آمريکا دشمن ماست.

*افراد خوش‌بين به آمريکا هم اذعان به دشمني اين کشور با ايران دارند

وي افزود: همان افرادي که حتي به آمريکا خوش‌بين هستند، اذعان مي‌کنند که آمريکا دشمن جمهوري اسلامي ايران است، دليل دشمني آمريکا با ما بسيار مشخص است و آن حمايت دائمي و همه‌جانبه آمريکا از رژيم صهيونيستي است، اين رژيم غاصب تاکنون صدها بار دشمني خودش را با ايران اعلام کرده است.

*ايران با حمايت از محور مقاومت در منطقه توانسته رژيم صهيونيستي را مهار کند

دهقان تصريح کرد: خود آمريکايي‌ها هم اعلام کرده‌اند که رژيم صهيونيستي مانع اصلي اعمال قدرت و توسعه‌طلبي‌هاي خودش در منطقه را فقط «جمهوري اسلامي ايران» مي‌داند، اين موضوع بسيار روشن است و کسي نمي‌تواند آن را انکار کند، صهيونيست‌ها به دنبال توسعه‌طلبي و کشتار مسلمانان در منطقه هستند و تاکنون بارها آن را به اثبات رسانده‌اند و بارها ايران را تهديد به حمله نظامي کرده‌اند، اکنون هم سال‌هاي متمادي است که دشمني بين ايران و صهيونيست‌ها در منطقه وجود دارد و جمهوري اسلامي ايران توانسته با حمايت از محور مقاومت و حزب‌الله لبنان و با اقتدار و عزتي که در منطقه به دست آورده، رژيم صهيونيستي را مهار کند.

* آمريکايي‌ها از هيچ دشمني با ما دريغ نکردند

وي با بيان اينکه آمريکايي‌ها همواره با همه توان از رژيم صهيونيستي حمايت کرده و مي‌کنند، گفت: ما در عرصه‌هاي مختلف در منطقه با آمريکايي‌ها و صهيونيست‌ها دچار چالش هستيم و آمريکايي‌ها هم از هيچ دشمني با ما دريغ نکردند، در هر کجا که کسي عليه ما دشمني کرده است، آمريکايي‌ها طرف دشمنان ما را گرفته‌اند، به عنوان مثال در جريان جنگ 8 ساله، آمريکا طرف رژيم بعثي عراق بود، در موضوع عربستان، آمريکا طرف عربستان را گرفت و در موضوع يمن هم آمريکا و عربستان مشترکاً يمن را به خاک و خون مي‌کشند و مسلمانان مظلوم آن کشور را مي‌کُشند.

نماينده طرقبه و چناران در مجلس متذکر شد: آمريکايي‌ها جريان القاعده و داعش را به وجود آوردند و امروز ديگر کسي ترديد ندارد که اين گروه‌هاي تروريستي را خود آمريکايي‌ها درست کرده‌اند، چند روز پيش آقاي ترامپ کانديداي رياست‌جمهوري آمريکا گفت که داعش را خانم کلينتون و اوباما درست کردند، خود مسئولان ارشد آمريکا هم به اين موضوع اذعان دارند و ترديدي نيست که گروهک‌هاي تروريستي در منطقه را آمريکايي‌ها درست کرده و به جان مسلمانان انداختند، بنابراين دشمني آمريکا با ملت ايران امري کاملاً روشن و غيرقابل انکار است.

*تروريست‌هاي داعش براي حمله به ايران پرورش يافته‌اند

وي با بيان اينکه آمريکا از همه توان و ظرفيتش براي دشمني با ايران در تمام اين 37 سال استفاده کرده است، گفت: آنان تلاش‌هاي بسيار زيادي را براي تحميل جنگ عليه ما انجام دادند، همين الآن هم همان راه را ادامه مي‌دهند، اين ساده‌انگاري است که افرادي تصور کنند تشکيل داعش و بحران‌هاي منطقه‌اي فقط با هدف جنگ عليه سوريه و عراق بوده است، اگر تروريست‌هاي دست‌پرورده و آموزش‌يافته آمريکايي‌ها مي‌توانستند سوريه و عراق را تصرف کنند، قطعاً امروز بايد در داخل ايران با اين گروهک‌هاي تروريست‌ها مي‌جنگيديم، گروهک تروريستي داعش براي وارد شدن به مرزهاي جمهوري اسلامي ايران پرورش يافته‌اند، آنان مي‌خواستند بال‌هاي اقتدار ايران را در عراق، سوريه و لبنان قطع و سپس به جمهوري اسلامي ايران حمله کنند.

دهقان با بيان اينکه کسي که بگويد دشمني آمريکايي‌ها با ايران وجود داشته و الآن وجود ندارد، ساده‌انديشي است، تصريح کرد: دشمني‌ آمريکا با ايران حتي در اين چند سال نه تنها کاهش پيدا نکرده بلکه تشديد هم شده است.

وي افزود: ما در اين چند سال مجبور شديم براي دفاع از امنيت خودمان، نيروهاي مستشاري به سوريه و عراق بفرستيم، هيچگاه در اين 37 سال اين‌گونه در معرض خطر قرار نگرفته بوديم، بنابراين اين دشمني همچنان ادامه دارد و ربطي هم به برجام و توافق هسته‌اي نداشته و ندارد.

*جايگاه ايران در منطقه از اقتدار نيروهاي مسلح و هوشمندي رهبر انقلاب به دست آمده است

اين عضو کميسيون حقوقي و قضايي مجلس گفت: جايگاهي که جمهوري اسلامي ايران در منطقه به دست آورده ناشي از اقتدار نيروهاي مسلح و هوشمندي رهبر معظم انقلاب و حضور نيروهاي مستشاري قدرتمند ما در منطقه و ايجاد بسيج جهان اسلام براي جلوگيري از توسعه‌طلبي‌هاي مزدوران آمريکايي در منطقه است، اين يک بحث بسيار انحرافي است که افرادي بگويند چون توافق هسته‌اي انجام شد، دشمني‌هاي آمريکا با ايران برطرف شده است، ما همان زمان که در حال امضاي توافق هسته‌اي بوديم، همان موقع با مزدوران آمريکا در منطقه مي‌جنگيديم و اين جنگ همچنان با شدت ادامه دارد.

دهقان متذکر شد: ما به صورت غيرمستقيم با آنان درگير هستيم و آنان زماني از اين ميدان عقب‌نشيني مي‌کنند که بفهمند تواني براي به زانو درآوردن جمهوري اسلامي ايران ندارند، بنابراين بحث دور شدن سايه جنگ از ايران پس از امضاي برجام و توافق هسته‌اي، ساده‌انديشي است.

وي ادامه داد: متأسفانه برخي از دولتمردان ما در چند سال گذشته تحليل درستي از اوضاع منطقه نداشتند و حتي تمايلي به حمايت از رزمندگان ما در سوريه و عراق از خودشان نشان ندادند و حتي تلاش‌هايي براي کاهش بودجه دفاعي هم انجام دادند؛ بايد بدانيم سايه جنگ هيچ‌گاه از سر جمهوري اسلامي ايران برطرف نخواهد شد، مگر اينکه ما اقتدار بالاتري داشته باشيم و وحدت ملي‌مان تقويت شود و تأکيد همه مسئولان بر آرمان‌هاي انقلاب باشد و بين مردم و مسئولان هم فاصله ايجاد نشود.

نماينده طرقبه و چناران يادآور شد: آمريکا دشمن ماست و اين دشمني آنان همچنان ادامه دارد و سايه جنگ تا زماني که دشمني آمريکا وجود داشته باشد، برطرف نخواهد شد، امروز آمريکايي‌ها از رژيم صهيونيستي و تروريست‌ها در سوريه و عراق حمايت مي‌کنند، اين دليل اصلي بر تداوم دشمني آنان با ماست.

*با شکل‌گيري «بسيج جهان اسلام» در برابر دشمني‌ها آمريکا به مصونيت مي‌رسيم

وي تصريح کرد: ما زماني به مصونيت کامل در برابر دشمني‌هاي آمريکا مي‌رسيم که بسيج جهان اسلام که امام‌خميني(ره) بر آن تأکيد داشتند، شکل واقعي به خودش بگيرد و دولتمردان ما هم در خدمت اين بسيج جهان اسلام باشند، آن زمان مي‌توانيم سايه جنگ را دورشده از کشور تلقي کنيم.

دهقان تأکيد کرد: وقتي کانديداهاي رياست‌جمهوري آمريکا مي‌گويند اگر پيروز شويم اجازه نمي‌دهيم هيچ مسلماني در آمريکا زندگي کند، وقتي امپراطوري خبري صهيونيست‌ها در دنيا اين‌گونه القا مي‌کنند که مسلمانان تروريست‌ هستند و ما را دشمن خودشان تلقي مي‌کنند، همه اين موارد نشان مي‌دهد که آنان هرگز دشمني‌هايشان با ما را کنار نخواهند گذاشت.

وي با بيان اينکه دشمني‌ آمريکايي‌ها با ما هميشه آشکار نيست، گفت: زماني که «محمد مُرسي» در مصر حاکم شد، با ساده‌انديشي تصور مي‌کرد اگر به آمريکا چراغ سبز نشان دهد، آنان دست از سر او برمي‌دارند، مُرسي در حالي که در حال برقراري ارتباط با آنان بود، آمريکايي‌ها با پول عربستان و طراحي کودتا در مصر، او را برکنار کردند، آنان مي‌خواستند يک مزدور تمام‌عيار در مصر حاکم شود.

دهقان ادامه داد: آمريکايي‌ها همين رفتار را نسبت به ترکيه هم داشتند، با اينکه اردوغان چندين سال است در خدمت منافع آمريکاست و حتي نوعي هم‌پيماني با عربستان داشت، اما چون از اخواني‌هاست، عمق استراتژيک منافع آمريکا را تأمين نمي‌کند، آمريکايي‌ها پشت پرده به دنبال گولِنيزه کردن ترکيه بودند تا اينکه يک مزدور تمام عيار و يک فرد کاملاً در خدمت منافع اين کشور در ترکيه حاکم شود.

*آمريکايي‌ها از هر راه فريبکارانه براي انعقاد توافق هسته‌اي مطلوب به نفع خودشان استفاده کردند

وي افزود: اردوغان با اين همه قرابتي که به آمريکا نشان داد و به دنبال نزديک شدن به رژيم صهيونيستي بود، باز هم آمريکايي‌ها به او قانع نبودند و کودتا در اين کشور به راه انداختند؛ آمريکايي‌ها در توافق هسته‌اي هم به تعهدات خودشان عمل نکردند و از همه راه‌هاي فريبکارانه براي انعقاد يک توافق هسته‌اي استفاده و توافقي نسبتاً مطلوب براي خودشان بر جمهوري اسلامي ايران تحميل کردند و عليرغم اينکه برخي افراد خوش‌بين نيت خوبي داشتند، تن به اين توافق هسته‌اي دادند، ولي آمريکايي‌ها به همان حداقل‌هاي تعهدات خودشان در برجام هم پايبند نبودند.

دهقان ادامه داد: شاهد هستيم که هنوز بخش اصلي از آن تعهد که رفع تحريم‌هاي ظالمانه عليه ايران بود، انجام نشده است، يا با وجود آنکه يکسال از امضاي برجام مي‌گذرد تعهد اجازه مبادلات ارزي به ثمر ننشسته است.

*گشايش ارزي مختصر بيشتر براي انجام واردات به کشور اجرايي شده است

دهقان خاطرنشان کرد: با وجود گذشت 6 ماه از اجراي برجام عملاً شاهد رفع تحريم‌ها به‌ويژه در عرصه‌هاي مالي و ارزي نيستيم، عليرغم اينکه هيأت‌هاي متعددي به ايران آمدند، اما هنوز حتي يک قرارداد قابل اعتنا که به نفع جمهوري اسلامي ايران باشد، منعقد نشده است، عده‌اي مي‌گويند مقداري گشايش ارزي انجام شده است، در حالي که اين گشايش ارزي پيش از اين هم وجود داشت و خيلي قابل اعتنا نيست، هر چند اين گشايش ارزي مختصر هم بيشتر براي انجام واردات به کشور، اجرايي شده است.

وي اضافه کرد: نتيجه عدم توجه به هشدارهاي مقام معظم رهبري اين شده است که ما به تمام تعهدات‌مان در برجام عمل و عملاً صنعت هسته‌اي را تا 10 سال آينده معلق و نيمه تعطيل کرديم، اما طرف غربي تعهداتش را اجرايي نکرد، با وجود نيمه تعطيل شدن صنعت هسته‌اي کشورمان، آمريکايي‌ها در مهم‌ترين خواسته ايران که رفع تحريم‌ها و عادي شدن روابط تجاري ما با دنيا و مبادلات ارزي بود، اخلال ايجاد کردند، امروز عملاً صنعت هسته‌اي ما نيمه تعطيل شده است.

دهقان تأکيد کرد: دولتمردان ما مي‌گويند داشتن دانش و صنعت هسته‌اي در ايران طبق برجام پذيرفته شده است، اين چه توافقي است؟! صنعت هسته‌اي ما که معلق، بنابراين چگونه پذيرفته شده است؟! ما تا 10 سال آينده اجازه فعاليت‌ مناسبي در زمينه صنعت هسته‌اي را نداريم، پس چگونه مي‌گوييد پذيرفته شده است؟!

*صنعت هسته‌اي براي رفع تحريم‌ها نيمه‌تعطيل شد

وي همچنين گفت: ما صنعت هسته‌اي‌مان را نيمه‌تعطيل کرديم تا تحريم‌ها برطرف شود، اما تحريم‌ها برطرف نشد، مي‌گويند صنعت هسته‌اي‌مان را تثبيت کرديم، وقتي صنعت هسته‌اي معلق و نيمه تعطيل شده، ديگر چه تثبيتي؟! مي‌گويند سايه جنگ را از کشور دور کرده‌ايم، نه در گذشته آمريکايي‌ها جرأت حمله به ايران را داشتند و نه الآن که برجام امضا شده و به اعتقاد عده‌اي دشمني آمريکا با ايران برطرف شده است، آنان نه مي‌توانند و نه جرأت دارند به ايران حمله کنند.

محمد دهقان در پايان خاطرنشان کرد: آمريکا اگر روزي بتواند عليه جمهوري اسلامي ايران اقدامي انجام دهد، سريعاً اقدام مي‌کند، مانند ترکيه؛ آمريکا اگر قدرت لازم را داشته باشد، قطعاً با ما هم همان کاري را انجام مي‌دهد که با ترکيه انجام داد، سايه جنگ و دشمني آمريکا هيچ ربطي به توافق هسته‌اي ندارد،‌ دولتمردان ما بهتر است صادقانه با مردم صحبت کنند و بگويند آمريکايي‌ها بدعهدي کردند و تحريم‌ها را برنداشتند، اين گونه رفتار کردن خيلي بهتر است تا اينکه دستاورد موهومي را بخواهيم به جامعه القاء کنيم، صادقانه به مردم بگويند ما تلاش‌مان را انجام داديم، اما آنان مثل هميشه نقض عهد کردند.

منبع: فارس



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد