آخرین اخبار

موفق ترين طراح دنياي مد از رازهاي موفقيتش مي گويد!!! مد و لباس

موفق ترين طراح دنياي مد از رازهاي موفقيتش مي گويد!!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - کارولينا هررا Carolina Herrera در 35 سال حضور و رمز و راز موفقعيت او در مد

کلمه "نماد و شمايل" امروزه بسيار مورد استفاده است، اما طراحي که سزاوار اين توصيف است کارولينا هررا Carolina Herrera است. در 35 سال حضور او، او لباس بانوان اول، عروس ها، افراد مشهور، افراد اجتماعي و خانم هاي کارگر با لباس هاي يکسان در طرح هايي که ظرافت را با روح مدرن ترکيب مي کنند، طراحي کرده است که نمود زنانگي و تجليل جايگاه زن در پوشش لباس است. اين چشم اندازي است که او را بسيار وفادار نشان مي دهد و آتليه هررا در شهر نيويورک را به يک نام تجاري جهاني پررونق رشد داده است که آماده ي ارائه لباس، وسايل تزئيني زيبايي، پوشاک و لباس عروس و عطرهاي متنوع کرده است. اين براي زني که طراحي را پس از تشويق سردبير مد افسانه اي، ديانا ويريلند Diana Vreeland آغاز کرده است، اصلاً بد نيست.

در کالج هنر و طراحي ساوانا نمايشگاه" Refined Irreverence "برگزار شد که اولين نمايشگاه نگاه به آثار گذشته هررا است. به سرپرستي رافائل گومز Rafael Gomes، نمايشگاه ها در موزه هنر SCAD در ساوانا برقرار است و همگي مجموعه کارهاي هررا را به نمايش مي گذارند. در مجموع 134 مدل پوشاک وجود دارد، که از آن جمله برخي لباس هاي مجموعه افتتاحيه در سال 1981 و لباس پوشيده شده توسط کارلي کلاوس Karlie Kloss در اوايل اين سال هستند. لباس هاي پر زرق و برق ساخته شده براي ميشل ابوما Michelle Obama ، لباس هاي قرض داده شده براي فرش قرمز به ليدي گاگا Lady Gaga و تيلور سوئيفت Taylor swift و همچنين به ندرت لباس هاي مجموعه شخصي هررا در اين مجموعه وجود دارند. همه ي اين ها با هم، در نمايشگاهT ديد فوق العاده اي از يکي از مهم ترين نام هاي مراکز مد آمريکايي به وجود آورده اند.

کارولينا هررا Carolina Herrera موفق ترين طراح دنياي مدکارولينا هررا Carolina Herrera موفق ترين طراح دنياي مد

کارولينا هررا Carolina Herrera موفق ترين طراح دنياي مد

کارولينا هررا با ياهو استايل در SCAD ساوانا يک روز پس از دريافت جايزه يtoileÉ در قدرداني از تلاش هاي او براي مد و طراحي صحبت کرد، در اتاقي مملو از دانشجويان SCAD که مشتاقانه به صحبت ها و تجربيات او در مورد حدود 40 سال تجربه گوش مي دادند. او براي آنها بر اهميت حفظ چشم و گوشي باز نسبت به دنياي اطرافشان تأکيد مي کرد. اين درسي بود که او از استاد خود ديانا ويريلند Diana Vreeland آموخته و هم چنين عقيده شخصي خود براي رسيدن به موفقيت بود. او به ما گفت "من مشتاق ديدن نمايش امشب دانشجويان هستم "و از ما جدا شد. شايد راز مشهور شدن کارولينا هررا فقط در اين است که در تمام حالات مختلف، خوشحال از الهام و چشيدن چيزهاي نو و جديد است.

کارولينا هررا Carolina Herrera، پائولو والاس Paula Wallace مسئول SCAD و پاتريشيا هررا در لنسينگ مرکز ميشيگان در افتتاحيه ي "کارولينا هررا Refined Irreverence "در SCAD FASH
carolina01.jpgcarolina01.jpg

در ادامه مصاحبه اي خواندني ياهو استايل را با کارولينا هررا مي خوانيم :

ياهو استايل : جايزه toileÉ را به شما تبريک مي گوييم! شما اشاره کرديد که اولين بار است که SCAD را در آتلانتا و ساوانا مي بينيد. تصور شما پيش از اين چه بوده است؟

کارولينا هررا : تماشايي بوده است. من هرگز پيش از اين SCAD را نديده بودم و مي خواهم همه دنيا بدانند در اينجا چه خبر است، کار فوق العاده اي که مسئول و بنيانگذار SCAD پائولو والاس Paula Wallace آن را انجام داده است. او چشم انداز روشني دارد و راهي که اعضاي تيم در آن با يکديگر فعاليت مي کنند بي عيب و نقص است من اميدوارم که او روزي رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا باشد![با لبخند]

شما تجربه 35 سال کار حرفه اي داريد و" Refined Irreverence" اولين تجربه موزه نگاه به آثار گذشته شماست. براي شما ديدن اين نمايش شبيه چه بود؟

موزه داران که در SCAD کار مي کنند و دختر من پاتريشيا که با هم مشغول همکاري هستند، نيز چشم انداز روشني از اين نمايشگاه دارند. ما بسيار مراقب بوديم تا لباس هايي را انتخاب کنيم که يادآور تاريخ سابقه من باشند، اما آن ها خيلي زياد بودند. انتخاب ترکيب صحيحي از آن ها بسيار مهم بود. آن ها بايد خاطرات زيادي را براي شما به ارمغان مي آوردند.
بسياري از خاطرات مرور شدند، برخي از آن ها خوب و برخي بد هستند! البته بيش تر آنها خاطرات خيلي خوبي بود، اما يکي از لباس هايي را که ديدم به فکر فرو رفتم، اوه خداي من لباسي که در آن جا بود، سجافش هنوز کامل نشده بود! اين لباس مربوط به اولين نمايش مجموعه ي من در سال81 بود.

لباسي از طراحي هاي کارولينا هررا Carolina Herrera متعلق به اولين نمايش مجموعه در سال 81

لباسي از طراحي هاي کارولينا هررا Carolina Herrera متعلق به اولين نمايش مجموعه در سال 81لباسي از طراحي هاي کارولينا هررا Carolina Herrera متعلق به اولين نمايش مجموعه در سال 81

با نگاهي به نمايشگاه، يک لباس که توجه شما را بيش از همه جلب کرده باشد، مي توانيد انتخاب کنيد؟

نه هرگز. من به همه لباس هايم به يک چشم نگاه مي کنم. هميشه مي گويم، علاقه به يکي از آن ها مثل اين است که 4 دختر داشته باشي و يکي را فقط دوست داشته باشي. من واقعاً همه آن ها را دوست دارم. اگر آن ها به نمايش گذاشته شده اند به اين دليل است که دوستشان دارم.

شما هم چنين گفتيد که ظرافت و زيبايي نشانهايي از طراحي شما مي باشند. آيا شما تصور مي کنيد که ظرافت مفهومي است که در طول زمان از دست داده شده است؟

کمي از دست رفته است، درست است، اما دوباره بازخواهد گشت. مد تکرار ايده هاست. وقتي چيزي مدتي مد نبود، چندسالي صبر کنيد دوباره مد خواهد شد. امروزه زنان دوست ندارند ظريف ناميده شوند.

اين لباس شب بنفش ساتن از مجموعه ي بهاري 2011 کارولينا هررا است و توسط آنجلينا جولي در نمايه مد 2010 پوشيده شده است

اين لباس شب بنفش ساتن از مجموعه ي بهاري 2011 کارولينا هررا است و توسط آنجلينا جولي در نمايه مد 2010 پوشيده شده استاين لباس شب بنفش ساتن از مجموعه ي بهاري 2011 کارولينا هررا است و توسط آنجلينا جولي در نمايه مد 2010 پوشيده شده است

چگونه تعادل بين ظرافت با رو به مد به نظر رسيدن را برقرار مي کنيد؟

خب، شما زمان را نمي توانيد ناديده بگيريد. شما بايد ببينيد در جهان چه مي گذرد و بدون از دست دادن سبک خود و يا سبک محل زندگي خود، خود را تطبيق دهيد. اما امروزي باشد. شما مي توانيد زيباترين لباس را با الهام از قرن 18 را داشته باشيد، اما در کجا يک زن اين لباس بزرگ را مي پوشد؟او نمي تواند در تاکسي اي قرار بگيرد.

بنابراين شما الهام کمي از ديگر لباس ها گرفتيد؟

بله، جزئياتي در مد وجود دارد. من خيلي به برهنگي اعتقاد ندارم.

نمايشگاه لباس کارولينا هررانمايشگاه لباس کارولينا هررا

نمايشگاه لباس کارولينا هررا

چرا اينطور است؟

من فکر مي کنم مردم در اشتباهند. شما مي توانيد زني را ببينيد که کاملاً پوشيده است و خيلي جذاب به نظر مي رسد. لازم نيست لباسي سه سايز کوچکتر از سايز خودتان بپوشيد يا نيمي از بدن خودتان را نشان دهيد تا زيبا به نظر برسيد. در واقع من فکر مي کنم جذاب تر اين است که همه ي چيز را به نمايش نگذاشته و برخي چيزها را رمزآلود باقي بگذاريد.

شما قبلا درباره اينکه چطور ديانا ويريلند شما را به شروع خط مد تشويق کرد، صحبت کرديد. چه چيزي را در مورد او بيش تر به ياد داريد؟

آه، او عالي بود! او زني با عقايد مدرن، پر از کنجکاوي، فانتزي و هوشمندانه بود. شما بايد او را تحسين کنيد. براي من، کنجکاوي کيفيت درجه يکي است که شما بايد در زندگي داشته باشيد، براي مردان، زنان، کودکان و هر کسي. شما بايد به جهان اطرافتان علاقه مند باشيد، و او کاملاً پر از کنجکاوي بود. او مي خواست بداند شما چه انجام مي دهيد و به چه فکر مي کنيد، برنامه هاي خود براي 30 سال آينده از همين حالا مشخص کنيد. او ذهن بزرگي با سبک هاي بسيار و با ظرافت داشت. او زن زيباي سنتي نبود. اما مدرن بود، شما حتماً به او توجه مي کرديد، زيرا او جذاب بود. من بسيار خوش شانس بودم که او مربي من بود.

آيا طراحي چيزي بود که شما سعي کرديد براي طراحان جوان فراهم کنيد؟

خب ، اگر آن ها از من بخواهند بله، اما من به آن ها نمي گويم "مي توانم مربي شما باشم؟" ( با لبخند )
شايد کمي مغرورانه باشد. خب! من مربي پرابال گورانگ زماني که او سرمايه گذار مد بود، بودم، او بسيار با استعداد بود و کار با او بسيار فوق العاده است. من فکر مي کنم بيش تر از آنچه او از من ياد بگيرد، من از او يادگرفتم.
باور کردني نيست. بايد چنين راهي باشد تا ايده هاي جديد شما را تازه و به روز نگهدارند. شما بايد چشم وگوش کاملاً باز داشته باشيد.

لباسي ديگر از مجموعه طراحي هاي کارولينا هررالباسي ديگر از مجموعه طراحي هاي کارولينا هررا

لباسي ديگر از مجموعه طراحي هاي کارولينا هررا

براي همه دانشجويان SCAD که اين ماه فارغ التحصيل مي شوند، توصيه شما براي موفقيت و حرفه اي طولاني چيست؟

اول از همه، آن ها بايد مد را با شور و عشق دوست داشته باشند. با شور و عشق. براي اينکه چيز ساده اي نيست. و فقط نشان دادن زرق و برق نيست، براي نمايش کارهاي زيادي قابل انجام است و موارد تشکيل دهنده زيادي بايد فراهم شود. هم چنين شما بايد متوجه باشيد که با غرور بايد در دنياي مد زندگي کنيد.

اين ها برخي از خودخواهي هاي بزرگ هستند

اوه بله! [با لبخند] به همين دليل است که مي گويم بايد عاشق آن باشيد. به اين دليل که کار بزرگي است و خيلي از خودتان را بايد در اين حرفه قرار دهيد. اما مهم ترين چيز براي طراحان مد اين است که آن ها بايد سبک خودشان را به نمايش بگذارند. به دليل اينکه در پايان، اگر شما شروع به کپي از اين، آن و ديگر چيزهايي که مد هستند، انجام دهيد، جايگاهي نخواهيد داشت.

سه چيزي که فکر مي کنيد هر زني بايد در کمد لباس هايش داشته باشد، چيست؟

اوه خداي من- اين سه چيز وجود ندارند. من نمي شناسم زني که تنها به سه چيز نياز داشته باشد! راه و روش زنانگي در اين است که مي گويد "من نيازي به رفتن به فروشگاه براي خريد يک جفت کفش دارم "و شما لباس شبي را مي بينيد ."اوه،چقدر زيباست، بهتر است آن را پرو کنم- دوستش دارم!"شما به آن نيازي نداريد، اما آن را مي خريد، آن را در کمد خود آويزان مي کنيد و بسيار زيبا به نظر مي رسد.

لباس هاي طراحي شده کارولينا هررا در نمايشگاهلباس هاي طراحي شده کارولينا هررا در نمايشگاه

لباس هاي طراحي شده کارولينا هررا در نمايشگاه

و سرانجام، در طول زندگي حرفه اي خود، نوع مورد علاقه لباس براي خانم ها از نظر شما چيست؟

انواع متفاوتي وجود دارند. اما من زني را دوست دارم که سبک خود را دقيق مي داند. کساني که بيش از حد طبق رسوم نيستند، چگونه سبک پروژه خود را مي دانند که اصالت خاصي در ذهن خود دارند و مي دانند که چگونه بپوشند تا با هم ست و يکدست باشند. به دليل اينکه در کار ما، من ملزومات اوليه را به شما مي دهم و شما با سبک خود آن ها را مي پوشيد. من به شما نمي گويم، "اوه، چرا لباس را با کفشي در آن نمايش مد بود نپوشيدي؟" نه. شما بايد خودتان آن را حس کنيد. و من زني را دوست دارم که چنين کاري را انجام مي دهد.

صحبت با شما افتخاري براي ما بود، و دوباره تبريک مي گوييم.


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آرايش عروس الهام حميدي در مراسم ازدواج اش + عکس

خانم هاي شيک پوش روسري چهارخانه زمستاني را اينگونه مي بندند

با هر رنگ لباس چه رنگ لاکي ست کنيم؟

فرم بدن تان را با اين ترفندها تشخيص دهيد

ولنتاين امسال، لباس هاي تان را اينگونه ست کنيد

ست کردن لباس به سبک آيشواريا راي و شکيرا براي ولنتاين

8 لباس زنانه براي ميهماني هاي عصر و نيمه رسمي

چه مدل دامني متناسب با اندام شماست؟

12 ويژگي که شما را به يک مرد جذاب براي خانمها تبديل مي کند

جديدترين مدل پالتو در دنياي مد، پالتو خزدار زنانه

10 عطر مردانه اي که زنان را جذب مي کند!!

مدل کت و شلوار زنانه به پيشنهاد ستاره هاي شيک پوش هاليوود

جديدترين مدل کفش زنانه دولچه اند گابانا براي بهار 2019

7 نکته مهم در پوشيدن شلوار جين که نمي دانستيد

10مدل لباس شيک براي ميهماني هاي عصر

مدل لباس هاي برتر در جوايز گرمي 2019، جنيفر لوپز تا ليدي گاگا

مدل لباس هاي برتر در اسکار 2019،جنيفر لوپز تا ليدي گاگا

مدل لباس در ميهماني بعد از اسکار Oscar 2019،جنيفر لوپز تا پاريس جکسون

عجيب ترين مدل لباس ها در جايزه گرمي 2019

مدل لباس هاي برتر پنه لوپه کروز در جشنواره کن 2018

مدل مانتو بازيگران در جشن حافظ 97 ( هجدهمين جشن حافظ )

10 طراح لباس برتر دنيا !

مدل لباس هايي که کيت ميدلتون و مگان مارکل دقيقا مانند هم پوشيدند

10 طراح لباس برتر دنيا !

10مدل لباس شيک براي ميهماني هاي عصر

7 نکته مهم در پوشيدن شلوار جين که نمي دانستيد

مدل لباس هاي برتر پنه لوپه کروز در جشنواره کن 2018

جديدترين مدل کفش زنانه دولچه اند گابانا براي بهار 2019

عجيب ترين مدل لباس ها در جايزه گرمي 2019

مدل لباس در ميهماني بعد از اسکار Oscar 2019،جنيفر لوپز تا پاريس جکسون

چه مدل دامني متناسب با اندام شماست؟

مدل لباس هاي برتر در اسکار 2019،جنيفر لوپز تا ليدي گاگا

مدل لباس هاي برتر در جوايز گرمي 2019، جنيفر لوپز تا ليدي گاگا

کارل لاگرفلد Karl Lagerfeld طراح مشهور برند شنل درگذشت

مدل لباس در بفتا 2019، کيت ميدلتون تا ايرينا شايک

8 لباس زنانه براي ميهماني هاي عصر و نيمه رسمي

نگاهي روانشناسانه به مدل لباس هاي جنجالي جشنواره فجر 37

مدل پالتو زمستاني بلند، به سبک بازيگران زن ايراني

مدل مانتو در روز هفتم و هشتم جشنواره فجر، پريناز ايزديار تا مهناز افشار

مدل مانتو بازيگران زن در ششمين روز جشنواره فجر 37 ( جشنواره فجر 97 )

مدل لباس عروس و آرايش الهام حميدي، تازه عروس سينماي ايران

مدل مانتو بازيگران زن در چهارمين روز جشنواره فجر 37

مدل مانتو در روز دوم و سوم جشنواره فجر 37 ( جشنواره فجر 97 )

مدل مانتو بازيگران در افتتاحيه جشنواره فيلم فجر 97

مدل لباس هاي برتر در SAG Awards 2019, ليدي گاگا تا اما استون

9 واقعيت جالب درباره کيت ميدلتون Kate Middelton که نمي دانستيد

عکس هاي جديد جنيفر لوپز روي شماره ژانويه مجله مد بازار

بدترين مدل کت و شلوار در گلدن گلوب 2019 Golden Globes

بدترين مدل لباس در گلدن گلوب Golden Globes 2019

بهترين مدل کت و شلوار در گلدن گلوب Golden Globes 2019