بزرگنمايي:
چه خبر - تبليغ نوشابه در آسمان شب منتفي شد
شرکت توليد نوشيدني "پپسي"(PepsiCo) برنامههاي خود براي تبليغ در آسمان شب با استفاده از تکنولوژي يک استارتاپ روسي را لغو کرده است. به نظر ميرسد پپسي اين تصميم را احتمالاً به دليل تلاش براي جلوگيري از واکنشهاي اغلب منفي گرفته است.
تبليغات از ماهوارهها در آسمان
پايگاه خبري فيوچريزم ابتدا در تاريخ 13 آوريل گزارش داد که شرکت تابعه پپسي در روسيه در حال مذاکره با يک استارتاپ به نام "استار راکت"(StartRocket) است که در تبليغات ماهوارهاي متخصص است.
اين دو شرکت در حال کار بر روي ارسال مجموعهاي از ماهوارههاي کوچک بودند که نور خورشيد را براي ايجاد پيامهاي تبليغاتي قابل رؤيت در آسمان شب منعکس کنند.
"اولگا مانگووا" سخنگوي روس شرکت پپسي گفته بود: ما به توانايي "استار راکت" اعتقاد داريم. بيلبوردهاي فضايي يک انقلاب در بازار ارتباطات و تبليغات هستند. به همين دليل ما به اين همکاري تن داديم.
دردسرهاي تبليغ فضايي
با اين حال اين کار با حواشي و مشکلات بسياري روبرو است. به عنوان مثال قانون فدرال ايالات متحده آمريکا چنين تبليغاتي را ممنوع اعلام کرده است.
همچنين تلاشهايي در گذشته براي عملي کردن چنين ابتکاراتي تاکنون با انتقادات و مخالفتهاي شديد مواجه شده است.
ضمن اينکه مشخص نيست که آيا واقعاً شرکت "استار راکت" داراي چنين فناوري يا سرمايه براي اجراي چنين برنامه بلندپروازانهاي هست يا نه. چرا که در وبسايت خود که همين يک سال پيش راهاندازي شده تنها به يک آزمايش بالن در ارتفاع بالا اشاره شده است.
در هر حال صرف نظر از هر برنامهاي که اين استارتاپ دارد، ديگر پپسي پا پس کشيده است.
اين در حالي است که سخنگوي شرکت "استار راکت" ميگويد: ما تأييد ميکنيم که يک آزمايش اکتشافي براي تبليغات در استراتوسفر را با استفاده از لوگوي نوشيدني بدون الکل "Adrenaline GameChangers" انجام دادهايم.
وي افزود: اين آزمايش تنها يک بار بود و ما در حال حاضر هيچ برنامهاي براي آزمايش و تجاري کردن اين تکنولوژي نداريم.
اين تصميم عاقلانه به نظر ميرسد، چرا که قطعاً خوشايند مردم نيست که آسمان هم آلوده به تبليغات باشد و اين حرکت ممکن بود به ضرر نام تجاري پپسي تمام شود.
منبع: isna.ir