آخرین اخبار

6 داربي قبلي در ايام نوروز چه نتايجي داشته است؟ حاشيه هاي ورزشي

6 داربي قبلي در ايام نوروز چه نتايجي داشته است؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - تاريخچه 6 داربي که در عيد برگزار شد

دهم فروردين 98 ايران جذاب‌تر از هميشه خواهد شد. جايي که رفاقت جايش را به رقابت مي‌دهد و يک باخت مي‌تواند تمام خوشي‌هاي عيد نوروز را به کام هوادار تلخ کند. داربي هشتاد و نهم، هفتمين داربي مي‌شود که در تعطيلات عيد يا روزهاي نزديک به تعطيلات برگزار مي‌شود و پيروزي براي هر تيم مي‌تواند به عنوان شيرين‌ترين عيدي ممکن تلقي شود.

پيش از داربي 89، دو تيم در ايام نوروز 6 بار به مصاف هم رفتند که سهم هر دو تيم يک پيروزي بوده و 4 بار هم بازي به تساوي کشيده شده است. داربي‌هايي که خيلي پرگل نبودند و تأثيرگذاري جو فروردين و عيد نوروز تيم‌ها را محتاط‌تر کرده بود تا کام نوروز را براي هواداران‌شان تلخ نکنند.

داربي يکم؛ پرسپوليس 0 – 0 استقلال، 16 فروردن 1347
نخستين تقابل تاريخ دو تيم در قالب يک ديدار دوستانه بود. مصافي که سر آغاز يک رقابت بود. آن بازي حساسيت خاصي نداشت و دو تيم هم زياد به تکاپو نيفتادند و بازي در پايان با تساوي بدون گل به پايان رسيد.

داربي نهم؛ پرسپوليس 2 – 0 استقلال، 3 فروردين 1351
پرسپوليس آن روزها با آلن راجرز مي‌درخشيد قدرت بلامنازع فوتبال ايران بود. پرسپوليس بازي قبل را با نتيجه 4 بر يک برده بود و استقلالي‌ها به دنبال انتقام اين شکست سنگين بودند. بازي در نيمه اول تعريفي نداشت و دو تيم محتاط‌تر عمل مي‌کردند. ابراهيم آشتياني که آن روزها ستاره سرخ‌هاي پايتخت بود بارها سمت راست استقلال را اذيت کرد. سرانجام نفوذهايش از سمت راست در نيمه دوم جواب داد و صفر ايرانپاک در دقيقه 50 دروازه پرسپوليس را باز کرد. پس از گل شاگردان راجرز اين استقلال بود که سرا پا حمله شد تا دومين شکست متوالي را متحمل نشود اما حسين کلاني روي يک ضدحمله اختلاف را دو برابر کرد تا دوباره اين پرسپوليس باشد که فاتح داربي پايتخت باشد.

داربي بيست و هشتم؛ پرسپوليس 0 – 0 استقلال، 7 فروردين 1366
دو تيم رقابت سخت و نفسگيري داشتند و قدرت دو تيم تقريباً برابر بود. در آن زمان برنده داربي، بازيکن بيشتري را ملي پوش مي‌کرد اما سختي اين بازي و ترس از شکست در ابتداي سال باعث شد تيم‌ها محتاط‌تر باشند. استقلال بيشتر حمله مي‌کرد و بازکنان جوان و باانگيزه اين تيم خلاقيت بيشتري در حملات داشتند اما مدافعان باتجربه پرسپوليس اين حملات را خنثي مي‌کردند و تلاش‌هاي نصفه و نيمه پرسپوليس هم سودي نداشت. ترس از باخت دو تيم را در نيمه دوم محتاط‌تر کرد تا در پايان هر دو به تساوي بدون گل رضايت دهند و سال را بدون شکست آغاز کنند.

داربي شصت و دوم؛ پرسپوليس 1 – 1 استقلال، 10 فروردين 1386
داربي شصت و دو سرخابي‌هاي پايتخت نخستين قسمت از تساوي‌هاي متوالي و يک بر يک دو تيم بود. بازي که در آن سرخ‌ها شرايط بهتري نسبت به رقيب خود داشتند اما در پايان نتوانستند به قهرماني برند.
مشخص شدن 10 فروردين ماه براي اين ديدار حساسيت اين تيم را بالاتر برد تا هر دو تيم به دنبال دادن عيدي مناسبي براي هواداران خود باشند. پرسپوليس پرستاره در حالي به مصاف استقلال مي‌رفت که مدعي اصلي قهرماني بود و در سوي ديگر استقلال مرفاوي با بازي‌هاي درخشان اين اميد را در دل هوادارانش به وجود آورده بود که با پيروزي در اين ديدار فاصله خود را با رقيب سنتي کم کند.
نکته جالب اين بازي سه ياغي بود که در دو تيم حضور داشتند. علي عليزاده و علي انصاريان که آن زمان از از کاپيتان‌هاي پرسپوليس محسوب مي‌شد پيراهن آبي تيم رقيب را بر تن کرده بودند و عليرضا نيکبخت هم به عنوان يکي از ستاره‌هاي محبوب استقلال شاگرد دنيزلي در پرسپوليس شده بود. از ديگر نکات عجيب اين ديدار پيراهن پرسپوليس بود که اين تيم با پيراهن‌هاي راه راه سفيد و قرمز در ورزشگاه آزادي به ميدان رفت.
بازي با سوت فليکس بريش آلماني آغاز شد و پرسپوليس حملات جدي تري را نسبت به حريف انجام مي‌داد. تيم مرفاوي که به دنبال خلع صلاح کردن حريف در 20 دقيقه اول بازي بود. حملات سرخ‌ها در همان ابتداي بازي نتيجه داد و نيکبخت در دقيقه 12 دروازه تيم سابق خود را باز کرد و برابر هواداران اين تيم شروع به خوشحالي کرد. سکوت عجيبي بخش آبي ورزشگاه را فرا گرفته بود و سرخ‌ها هم ياغي گلزن خود را حسابي تشويق مي‌کردند. در آن زمان نيکبخت بهترين گزينه گلزني براي پرسپوليسي‌ها و بدترين گزينه براي استقلالي‌ها بود.
مرفاوي و تيمش که ضربه بدي از يک خودي خورده بودند، پس از گل پرسپوليس بازي را در دست گرفته بودند و حملات زيادي را روي دروازه پرسپوليس ترتيب دادند. دنيزلي نيز با تغيير پست حسيني کعبي او را يک خط به جلو آورده بود تا روي ضدحملات بتواند اختلاف را دو برابر کند. تا دقيقه 43 استقلال سر تا پا حمله بود و ضربه ايستگاهي مناسبي در پشت محوطه جريمه نصيب آبي‌ها شد. جو ورزشگاه عليه نيکبخت و تيمش شده بود و پرسپوليسي‌ها هم سعي مي‌کردند با دادن شعارهايي عليه علي انصاريان تمرکز او را به هم بريزند. در اين بين بي‌حاشيه‌ترين ياغي دو تيم يعني علي عليزاده موفق شد روي همان ضربه ايستگاه و سانتر زميني سياوش اکبرپور به گل برسد تا قسمت آبي ورزشگاه منفجر شود.
دو تيم با همين نتيجه به رختکن رفتند و در نيمه دوم باز هم اين پرسپوليس دنيزلي بود که با معدنچي، کعبي و نيکبخت دروازه استقلال را به حمله بسته بود و آبي‌ها نيز در ضدحمله‌ها، جواب خطرناکي به حمله‌هاي رقيب سنتي خود مي‌دادند. در پايان تلاش دو تيم فايده نداشت و تنها حاشيه اين نيمه "هو شدن" دوباره انصاريان و نيکبخت بود. بازي ا همان نتيجه يک بر يک به پايان رسيد تا تساوي‌ها يک بر يک دو تيم آغاز شود و 6 بازي بعدي دو تيم نيز با همين نتيجه به پايان برسد
در پايان اين فصل پرسپوليس نتوانست فاصله خود را با سايپا و استقلال اهواز پوشش دهد و با 53 امتياز سوم شد. استقلال نيز با 43 امتياز در رده چهارم قرار گرفت.

داربي شصت و چهارم؛ پرسپوليس 1 – 1 استقلال، 15 فروردين 1387
اين سومين ديدار از سريال 7 قسمتي تساوي‌هاي يک بر يک دو تيم بود. بازي رفت دو تيم با گل‌هاي روانخواه و محسن خليلي به تساوي ختم شده بود و پرسپوليس در کورس قهرماني با سپاهان قرار داشت. همانند بازي اول و اين بار خسلي زودتر روانخواه استقلال را پيش انداخت تا آبي‌ها در دقيقه 3 از حريف خود جلو بيفتند اما مسحسن خليل روي پاس زيباي کريم باقري در دقيقه 26 و با ضربه‌اي چيپ دروازه طالب‌لو را باز کرد تا گلزنان اين بازي هم مثل نتيجه اين ديدار، تکرار بازي رفت دو تيم باشد. اين تساوي باعث شد تا سپاهان که در ليگ هفتم اصلي‌ترين رقيب پرسپوليس بود، فاصله‌اش را با سرخ‌ها کمتر کند و در پايان فصل هم پرسپوليس با گل دراماتيک سپهر حيدري در دقيقه 96 قهرمان ليگ برتر شد.

داربي هفتادم؛ پرسپوليس 0 – 1 استقلال، 10 فروردين 1390
يکي از پيروزي‌هاي مظلومي که او را به "پرويز سوبله چوبله" تبديل کرد، تک گل آرش برهاني بود تا استقلال زير نظر مظلومي پرسپوليس علي دايي را دبل کرد تا يک قدم ديگر به قهرماني نزديک تر شود. استقلالي‌ها در کورس قهرماني بودند و پرسپوليس سعي مي‌کرد تا سهميه ليگ قهرمانان آسيا را کسب کند. فرصت‌طلبي برهاني بازي را با همان يک گل به اتمام رساند اما در انتهاي فصل استقلال مظلومي قافيه را به سپاهان باخت و با يک امتياز کمتر به نايب قهرماني رسيد. پرسپوليس دايي هم موفق شد با کسب رتبه چهارم و قهرماني جام حذفي به ليگ قهرمانان آسيا صعود کند..


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محروميت داوري که به بازيکن پس گردني زد!

عصبانيت طرفداران منچستريونايتد: پوگبا را به رئال بفروشيد

عملکردن کريم بنزما به قولي که به دخترش داده بود

پرونده جنجالي همجنسگرايي در فوتبال ايران

محروميت اشکان دژاگه از بازي با پرسپوليس بخاطر کتک زدن تماشاگر؟!

واکنش همسر ايکاردي به عملکرد رونالدو در يوونتوس: کار خاصي نکرده!

سکوت محسن فروزان در اينستاگرامش شکست! عکس

اقدام غيرمنتظره مهاجم الاهلي عربستان قبل از بازي با پرسپوليس

چيزهايي که هواداران تراکتورسازي هنوز ياد نگرفته اند

ادعاي جنجالي دختر 18 ساله درباره فوتباليست سرشناس

منتظر نقل و انتقالات جنجالي باشيد؛ رحمتي در تراکتور, دژاگه در استقلال

رفتار زشت رونالدو با هم تيمي هايش بعداز حذف مقابل آژاکس

اين چند بازيکن خريد 400 ميليون رئال مادريد! عکس

واکنش مهدي طارمي به کتک خوردن شجاعي در تبريز! عکس

واکنش احساسي فرهاد مجيدي به درگذشت هوادار جوان استقلال

سبک زندگي لاکچري الکساندر دل پيرو در آمريکا با خانه اي رويايي! عکس

اگر جاي عادل فردوسي پور بوديم کدام کار را انجام ميداديم؟

خواستگاري فوتباليست سرشناس از خانم دکتر دندانپزشک! عکس

ستاره سپاهان بازي با پرسپوليس را از دست داد

جزئيات باورنکردني از شرط بندي دروازه بان سرشناس!!

جنجال تماشاگران تراکتورسازي؛ کتک خوردن مسعود شجاعي از تماشاگر!

عصبانيت علي دايي؛ وقتي جيک بازيکنان سايپا در نمي آمد!

جدايي راحت و بي دردسر رشيد مظاهري از ذوب آهن!

سکوت محسن فروزان شکست!

استقبال شديد مردم از جشن امضاي کتاب عادل فردوسي پور! عکس

توفان جديد در فوتبال ايران با افشاگري علي دايي!

رونالدو در فکر ترک يوونتوس؛ مشکل کريس با چه کسي است؟

گزارشگر جديد به جاي عادل فردوسي پور در شبکه 3 مشخص شد

شوخي ديويد بکام با همسرش ويکتوريا و انتشار عکس بدون آرايش وي! عکس

عادل فردوسي پور سوار بر تراکتور در مناطق سيل زده! عکس

رئال مادريد امباپه را نمي خواهد!

رونالدو مانع تمديد قرارداد ستاره رئال مادريد؛ بيا يوونتوس!

جمع آوري کمک توسط امير قلعه نويي براي سيل زدگان! عکس

تيپ مسي و پسرانش در حال رفتن به عيد ديدني! عکس

پست تلخ علي کريمي براي سيل زدگان! عکس

پيام زيبا و جالب باشگاه آ اس رم بخاطر سيل در ايران! عکس

کنايه احمدرضا عابدزاده به مسئولين بخاطر سيل هاي پي در پي! عکس

گزارشگر دربي؛ منتظر فردوسي پور نباشيد

پست عاشقانه حسين ماهيني براي همسرش به مناسبت سالگرد ازدواج! عکس

روش عجيب فروش بليط دربي همراه با سوءاستفاده!!

ريختن آب جوش برروي کمک داور زن!! عکس

نقش مهم منصوريان و ذوب آهن در تعيين قهرمان ليگ برتر

سوژه شدن شباهت راموس به بازيگر کانادايي! عکس

3 ستاره اي که تابستان بارسلونا را ترک مي کنند

حقوق پل پوگبا در رئال مادريد چقدر است؟

کفش هاي ورزشي جديد مسي با طرح سريال بازي تاج و تخت! عکس

ترفند پاري سن ژرمن براي نگه داشتن نيمار و امباپه

عابدزاده از شرايط رستوران داري در شب عيد گفت

نام دروازه بان بايرن مونيخ برروي کره اسب رفيقش!

ماجراي متني که همسر وحيد طالب لو براي بهداد سليمي نوشت