آخرین اخبار

تهديد وزارت خارجه آمريکا عليه ناقضان تحريم‌ ايران سياسي

تهديد وزارت خارجه آمريکا عليه ناقضان تحريم‌ ايران

  بزرگنمايي:

چه خبر - تهديد وزارت خارجه آمريکا عليه ناقضان تحريم‌ ايران

ديويد پيمان مدير کل وزارت خارجه آمريکا در امور مالي و تحريم‌ها در گفت‌وگو با بخش فارسي صداي آمريکا به سوالاتي پيرامون تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران و تأثير آن بر بازار جهاني نفت پاسخ داد.

وي در پاسخ به سوالي درباره سازوکار ويژه اتحاديه اروپا که يکي از بزرگ‌ترين شرکاي آمريکا است و واکنش بازرگانان اروپايي به آن مدعي شد که تجار تاکنون هيچ علاقه‌اي براي استفاده از اين سازوکار به منظور معامله با ايران از خود نشان نداده‌اند، چراکه بخش خصوصي اروپا ماندن در نظام مالي آمريکا را به تجارت با ايران ترجيح مي‌دهد.

پيمان ادامه داد: در صورتي که شرکتي بخواهد از اين سازوکار مالي استفاده کند، ما از نزديک آن را دنبال مي‌کنيم و آن را کاملاً و از تمام جهات تحت نظر مي‌گيريم. به عنوان مثال، ارتباطات آن با نظام مالي و بانک‌هاي آمريکا و تخلفات احتمالي مستقيم يا غير مستقيم، دانسته يا ندانسته از قوانين تحريم آمريکا را به دقت بررسي مي‌کنيم و مجازات‌هاي مربوط به تخلف از آن تحريم‌ها را با شدت تمام به اجرا مي‌گذاريم. بايد اضافه کنم که سازوکار اتحاديه اروپا براي معاملات در امور بشردوستانه به کار برده خواهد شد اما آمريکا پيشتر در اين مورد، از جمله در مورد مواد خوراکي و دارو براي مردم ايران استثنا قائل شده است.

اين مقام آمريکايي که اصالت ايراني دارد همچنين در پاسخ به سوالي درباره تحريم نفتي آمريکا عليه ايران و تمديد معافيتي که براي هشت خريدار نفت ايران در نظر گرفته است، اظهار داشت: من نمي‌توانم درباره تبادل نظرهاي در حال جريان در مورد آنهايي که در آينده احتمال دارد از تحريم نفت ايران مستثني شوند، حرف بزنم اما مي‌دانيم که 20 کشور خواستار نفت ايران از اين تحريم‌ها معاف نشدند و در نتيجه واردات نفت از ايران را متوقف کردند. معافيت‌هاي بسيار محدود به کشورهايي داده شد که توانايي‌شان براي قطع واردات بخش قابل ملاحظه نفت از ايران را به اثبات رساندند. به‌علاوه اين کشورها براي به صفر رساندن وارداتشان تا ماه نوامبر با مشکلاتي روبرو بودند. انتظار ما اين است که تمام کشورها در اسرع وقت اين واردات را به‌طور کامل متوقف کنند.

وي در پاسخ به اين سوال که ايران چه اقداماتي براي دور زدن تحريم‌هاي آمريکا انجام داده است، گفت: ما انتقال نفت ايران از کشتي به کشتي را از نزديک زير نظر داريم و با کشورهاي ديگر نيز براي اطمينان از اينکه اين رويکرد را در سواحلشان زير نظر بگيرند، کار مي‌کنيم. ما کشتي‌ها را دنبال مي‌کنيم. ما صاحبان کشتي‌ها و شرکت‌هاي بيمه را درخصوص انتقال نفت از کشتي به کشتي مسئول مي‌دانيم. بنابراين، هر کس که در اقدامات دور زدن تحريم‌ها به نوعي دخالت داشته باشد که در حقيقت بدترين نوع تخلف از تحريم‌هاي آمريکا است، ما واقعاً او را مسئول و پاسخگو مي‌دانيم. ما براي اطمينان از به اجرا درآمدن هر چه مؤثرتر تحريم‌ها، روش کاملاً گسترده‌اي را به کار مي‌بريم.

ديويد پيمان به اقدام اخير پاناما براي جلوگيري از تردد 59 کشتي ايراني با پرچم اين کشور اشاره کرد و افزود: بايد بگويم که کشورها اقدامات بسياري درباره صادرات نفت ايران و دور زدن تحريم‌هاي آمريکا انجام داده‌اند. چند وقت پيش براي ديدار با مقامات پاناما به اين کشور رفته بودم. پاناما يکي از کشورهايي است که بسياري از کشتي‌ها با پرچم آن در آب‌هاي آزاد حرکت مي‌کنند. رئيس جمهور پاناما فرماني را امضا کرد که بر اساس آن، کشتي‌هاي ايران اجازه استفاده از 60 پرچم پاناما را از دست دادند. اين اقدامي مهم از طرف پاناما بود.

مدير کل وزارت خارجه آمريکا در امور مالي و تحريم‌ها در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه تحريم‌هاي آمريکا عليه ونزوئلا به عنوان يکي از توليد کنندگان عمده نفت در دنيا تا چه حد مي‌تواند تلاش واشنگتن براي به صفر رساندن صادرات نفت ايران را پيچيده کند؟ مدعي شد: تصور مي‌کنم عرضه نفت در بازار خوب است و يکي از سياست‌هاي دولت آمريکا هم اطمينان از تداوم عرضه نفت به ميزان کافي و ثبات قيمت آن است. به‌طور حتم، در زمان اعمال تحريم‌ها از جمله عليه ونزوئلا اين دو مورد را کاملاً مد نظر داشتيم.

بنابراين در مورد عرضه کافي نفت و ثبات قيمت آن نگراني نداريم. به‌علاوه، شرکت‌هاي آمريکايي به سرعت در حال افزايش توليد انرژي از جمله نفت هستند. فکر مي‌کنم درباره ثبات قيمت‌ها، عرضه کافي نفت در بازار و همينطور به صفر رساندن واردات نفت از ايران به سريع‌ترين وجه ممکن با شرکاي خود در خارج به توافق رسيده‌ايم.

منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد