آخرین اخبار

سفر غيرمنتظره بشار اسد به تهران و ديدار با رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور سياسي

سفر غيرمنتظره بشار اسد به تهران و ديدار با رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور

  بزرگنمايي:

چه خبر -

حضرت آيت الله خامنه‌اي به يک خطاي محاسباتي دشمنان در قضيه سوريه نيز اشاره و خاطرنشان کردند: اشتباه دشمنان اين بود که سوريه را با برخي کشورهاي عربي اشتباه گرفتند، در حالي‌که در آن کشورها حرکت مردم در جهت مقاومت و در واقع، قيام عليه آمريکا و دست‌نشاندگان آن بود.

بشار اسد رئيس جمهور سوريه روز دوشنبه در سفري غيرمنتظره و اعلام نشده به تهران سفر کرد و با رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور کشورمان ديدار و گفتگو کرد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (دوشنبه) در ديدار آقاي بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه، رمز پيروزي سوريه و به شکست کشاندن آمريکا و مزدوران منطقه‌اي آن را استقامت رئيس‌جمهور و مردم سوريه و پافشاري آنان بر مقاومت خواندند و با تأکيد بر لزوم مراقبت در مقابل توطئه‌هاي آينده خاطرنشان کردند: جمهوري اسلامي ايران، کمک به دولت و ملت سوريه را کمک به حرکت و جريان مقاومت مي‌داند و از صميم قلب به آن افتخار مي‌کند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به ايستادگي صادقانه جمهوري اسلامي ايران در کنار ملت و دولت سوريه از همان ابتداي بحران، افزودند: سوريه با استقامت و همراهي مردم آن توانست در مقابل يک ائتلاف بزرگ از آمريکا، اروپا و متحدان آنها در منطقه ايستادگي کند و با پيروزي از اين حادثه خارج شود.

رهبر انقلاب اسلامي، پيروزي جريان مقاومت در سوريه را موجب عصبانيت آمريکايي‌ها و تلاش آنان براي طراحي توطئه‌هاي جديد دانستند و با اشاره به نمونه‌اي در اين زمينه گفتند: مسئله منطقه حائل که آمريکايي‌ها در سوريه به دنبال ايجاد آن هستند، از جمله‌ي اين توطئه‌هاي خطرناک است که بايد با قاطعيت آن را رد کرد و در مقابل آن ايستاد.

ايشان، برنامه آمريکايي‌ها براي حضور مؤثر در مرز عراق و سوريه را نمونه‌اي ديگر از طراحي‌هاي آنها برشمردند و تأکيد کردند: ايران و سوريه عمق راهبردي يکديگر هستند و هويت و قدرت جريان مقاومت وابسته به اين ارتباط مستمر و راهبردي است، بر اين اساس دشمنان نخواهند توانست نقشه‌هاي خود را عملياتي کنند.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين ارتباطات مذهبي و رفت‌وآمد علماي مذهبي ايران و سوريه را نيازمند تقويت و گسترش خواندند و با تأکيد بر لزوم حفظ روحيه ايستادگي و افزايش قدرت دولت و ملت سوريه، خطاب به رئيس‌جمهور اين کشور گفتند: جنابعالي با ايستادگي که از خود نشان داديد به قهرمان جهان عرب تبديل شديد و مقاومت در منطقه به‌وسيله شما قدرت و آبروي بيشتري يافت.

ايشان خاطرنشان کردند: جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته در کنار ملت سوريه خواهد بود، زيرا اين کار را کمک به جريان و حرکت مقاومت مي‌داند و با اعتقادي از صميم قلب، به حمايت از مقاومت افتخار مي‌کند.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين براي توفيق ملت سوريه و سلامتي آقاي اسد و خانواده ايشان دعا کردند.

در اين ديدار، آقاي بشار اسد رئيس‌جمهوري سوريه با تجليل از حمايت‌هاي بي‌دريغ جمهوري اسلامي ايران از کشورش، گفت: جنگ سوريه مشابه جنگ تحميلي هشت ساله عليه ايران بود. جمهوري اسلامي در اين حادثه فداکارانه در کنار ما بود و لازم است موفقيت کنوني را به جنابعالي و همه ايرانيان تبريک بگويم و از آنان قدرداني کنم.

رئيس‌جمهور سوريه با اشاره به برخي تحليلها که کار سوريه را تمام‌شده مي‌دانستند، افزود: ايران و سوريه ملت‌هايي داراي هويت و عقيده هستند و دستاوردهاي امروز اگرچه با زحمت و زيان به‌دست آمده، اما يقيناً نتيجه ايستادگي در کنار جريان مقاومت است.

آقاي اسد با يادآوري خسارتهاي سنگيني که برخي کشورها به‌دنبال تسليم شدن در مقابل آمريکا ديده‌اند، گفت: بسياري از کشورها مقهور آمريکا بودند و تصور مي‌کردند اين آمريکا است که سرنوشت و آينده جهان را تعيين مي‌کند اما در اثر ايستادگي ملتهاي مقاوم، اين تصور غلط در حال فروپاشي است.

رئيس‌جمهور سوريه با اشاره به نمونه‌هايي از تلاشهاي تفرقه‌افکنانه آمريکا و متحدان منطقه‌اي آن در ميان اقوام و مذاهب سوريه، افزود: اين تلاشها نتيجه عکس داده است و امروز در سوريه، کُردها و عشاير روابط خوبي با دولت دارند و حتي برخي گروهها که سابقه درگيري و اختلاف با دولت داشتند، امروز بر خلاف نظر آمريکا و عربستان سعودي با دولت همراه شده‌اند.

آقاي اسد، تقويت ارتباطات مذهبي همچون ارتباطات علماي سوريه با علماي ايران را فرصتي مهم براي مقابله جريانهاي تکفيري برشمرد و گفت: ايران و سوريه بايد روابط اقتصادي خود را دائماً گسترش دهند چرا که افزايش ارتباطات، عامل مهمي در خنثي کردن توطئه‌هاي دشمنان دو ملت خواهد بود.

حسن روحاني رئيس جمهور ايران نيز روز دوشنبه در ديدار با «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه، پيروزي‌هاي ملت، دولت و ارتش سوريه در برابر تروريست‌ها را بسيار ارزشمند و مهم دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران در مسير مبارزه عليه تروريسم در سوريه همواره در کنار مردم و دولت اين کشور ايستاد و از هيچ کمکي در اين راستا دريغ نکرده است.

رئيس جمهور با بيان اينکه ايران آماده مشارکت در روند بازسازي سوريه است، افزود: تهران در روند ثبات، بازگشت آوارگان و فرآيند سياسي داخلي نيز در کنار دمشق خواهد بود.

اقاي روحاني ريشه ها و اشتراکات عميق ديني و فرهنگي را عامل پيوند دوملت ايران و سوريه عنوان کرد و اظهار داشت: روابط دو کشور بر مبناي برادري و وحدت استوار است.

رئيس جمهور با بيان اينکه خوشبختانه بواسطه گسترش همکاري‌هاي چندجانبه اوضاع امنيتي در کل منطقه بهبود يافته است، خاطرنشان کرد: در اجلاس اخير سوچي سران ايران، روسيه و ترکيه بر ضرورت حفظ تماميت ارضي سوريه تاکيد و هرگونه ادامه حضور نيروهاي خارجي و آمريکايي بدون اجازه دولت سوريه را محکوم کردند.

اقاي­ روحاني سفر معاون اول رئيس جمهور کشورمان به سوريه را مثبت و موفقيت آميز دانست و گفت: مسير توسعه مناسبات و همکاري‌هاي تهران-دمشق در ابعاد گوناگون سياسي، اقتصادي و فرهنگي روشن است و جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته در کنار مردم و دولت سوريه خواهد بود.

رئيس جمهور تاکيد کرد: هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي پشتوانه محکمي براي استمرار همکاري‌ها و گسترش روزافزون روابط دو دولت ايران و سوريه است.

«بشار اسد» رئيس جمهور سوريه نيز در اين ديدار با بيان اينکه دولت و ملت سوريه همواره قدردان حمايت‌هاي برادرانه رهبري، دولت و ملت ايران در مسير مبارزه با تروريست‌ها و حفظ امنيت در سوريه و منطقه هستند، گفت: من براي ابراز اين قدرداني به تهران سفر کرده ام.

وي اضافه کرد: امروز سوريه از ثبات و امنيت بيشتري نسبت به گذشته برخوردار است.

رئيس جمهور سوريه تاکيد کرد: از رويکرد جمهوري اسلامي ايران و همکاري‌هاي چند جانبه از جمله روند آستانه و نشست اخير سوچي در راستاي تثبيت امنيت و آرامش در سوريه حمايت مي‌کنيم.

بشار اسد با اشاره به اينکه ايران و سوريه از طريق وزراي خارجه و نمايندگان ويژه خود، همکاري تنگاتنگي در سطح منطقه و سازمان ملل متحد دارند، اظهار داشت: روند سياسي در سوريه بايد به سمتي برود که علاوه بر حفظ تماميت ارضي و استقلال، تنها اراده ملت سوريه حاکم باشد.


منبع: tabnak.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد