آخرین اخبار

يک زن و شوهر پشت سنگين‌ترين اختلاس ايران سياسي

يک زن و شوهر پشت سنگين‌ترين اختلاس ايران

  بزرگنمايي:

چه خبر - يک زن و شوهر پشت سنگين‌ترين اختلاس ايران

تحريم ماجراهاي پيچيده و عجيبي دارد، شايد روزي فکرش را نمي کرديم آن کارشناس مخالف حکومت آن ورآبي (مهدي خلجي) دستش با تندروهاي داخلي در دست هم باشند و اين جا با مردم ايران هستيم که بازي مي خوريم. ماجرا چيست؟ مرجان شيخ السلامي در ساختار دولت احمدي نژاد و حتي دولت خاتمي بوده، همسرش در ساختاراپوزيسيون آن ور آب و نزديک به رضا پهلوي، خلجي آن طرف آب از لزوم تشديد تحريم ها مي گفته، همسرجان هم اين ور آب کاسبي را داغ مي کرده، بعد مدتي حجم عظيمي پول و فرار به مقصد کانادا، حالا ديگر اسمش را مي شود گذاشت بهشت اختلاسگران.

مرجان شيخ‌الاسلامي، يکي از متهمان پرونده 6.6ميليارديورويي است. او متهم به تحصيل مال نامشروع در دو فقره يکي به مبلغ حدودا هفت ميليون يورو و ديگري به مبلغ حدودا هشت‌ميليون‌ دلار شده است.اخبار مربوط به شيخ السلامي بازتاب زيادي در روزنامه ها و توئيتر داشته، گوشه اي از اين بازتاب گستردهرا در زير مي خوانيد.

روزنامه شرق در اين رابطه نوشت: گروهي از افراد فعال در شرکت نفت و گاز سپانير وابسته به قرارگاه خاتم‌الانبيا، ناآگاهانه مبادرت به عقد قرارداد با فردي مشکوک به نام مرجان شيخ‌الاسلامي آل‌آقا کرده‌اند و اين فرد با گرفتن پول‌هاي فراوان گويا از کشور متواري شده و به کانادا گريخته است. اين زن که داراي مالکيت شرکت‌هاي آرام و دنيز در ترکيه است و متارکه کرده، با داشتن چندين فرزند براي اينکه سرپوشي بر کلاهبرداري‌هايش بگذارد به کانادا گريخته است.

آقاي خ. ع از طرف شرکت نفت و گاز سپانير طرف قرارداد با اين خانم بوده که هم‌اکنون از طريق مراجع قضائي در بازداشت به‌سر مي‌برد.اما اين بخش کوچکي از اطلاعاتي است که از اين فرد، شنيده شده. او مديرمسئول خبرگزاري ميراث و درعين‌حال مشغول لابي نفتي با بقايي و تيم احمدي‌نژاد بود. هم‌زمان به‌عنوان خبرنگار پارلماني روزنامه همبستگي مشغول به فعاليت بود.

جالب‌تر آنکه مسيح علي‌نژاد، خبرنگار آزاد که اکنون آن‌سوي مرزها فعاليت مي‌کند، در کتاب معروف خود با نام «باد در موهايم» نوشته: «مرجان شيخ‌الاسلامي، دبير سياسي روزنامه همبستگي، مرا زير بال‌وپر گرفت». اين در حالي است که او در مجلس ششم در فهرست اصلاح‌طلبان به‌عنوان عضو جبهه مشارکت قرار داشت و در مجلس هشتم، در فهرست ائتلافي اصولگرايان!

اين‌گونه که سابقه او نشان مي‌دهد، روابط او محدود به يک طيف خاص سياسي نبود و به‌نوعي با نزديکي به گروه‌هاي سياسي، اهداف خود را پيگيري مي‌کرد. حالا او با آخرين همسرش، مهدي خلجي، در خانه‌اي دو ميليون و 300 هزاردلاري در شهر واشنگتن‌دي‌سي زندگي مي‌کند.

روزنامه اصولگراي جوان هم در واکنش به مطرح شدن نام مرجان شيخ الاسلامي در اين پرونده مي نويسد: نگاهي به سابقه سياسي او دگرديسي و چند زيست بودن اين زن را نشان مي‌دهد، به همين نسبت هم تصاوير متفاوت و متضادي از او در فضاي مجازي موجود است؛ با مقنعه و چادر و محجبه، با مانتو و بعد بدون حجاب در خارج از کشور!

او در انتخابات مجلس ششم به عنوان عضو جبهه مشارکت و عضو تحريريه روزنامه صبح امروز به مديرمسئولي سعيد حجاريان کانديدا شد. در مجلس هشتم ادعا کرد که تاکنون سياسي نبوده و نسبتي با اصلاح طلبان ندارد و با عنوان اصولگرا کانديدا شد.

او مديرعامل اسبق خبرگزاري ميراث فرهنگي است. در دوران خاتمي خود را اصلاح طلب نشان مي‌داد و با روي کار آمدن محمود احمدي‌نژاد به سمت اصولگرايان چرخيد! او همزمان توانست در شرکت‌هاي نفتي هم ورود کرده و طرف عقد قراردادها قرار بگيرد.

او مرداد 96 از ايران به ترکيه فرار کرد و با آنچه از ايران دزديده بود، شرکت‌هايي در ترکيه خريد. او سپس سرمايه و زندگي‌اش را از ترکيه به کانادا منتقل کرد. او اکنون همسر مهدي خلجي کارمند مؤسسه مطالعاتي انستيتو واشنگتن و از حاميان تحريم سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است. نکته جالب توجه آنکه روشن نيست درون گروه‌هاي اپوزيسيون چه خبر است و چه اختلافاتي بروز کرده که اين اطلاعات به بيرون درز کرده است.

روزنامه اعتماد هم در تشريح سوابق مرجان شيخ الاسلامي آورده است: يکي ديگر از نکاتي که در زندگي شخصي اين متهم اقتصادي مورد توجه افکار عمومي قرار گرفته است، نحوه ازدواج و هويت همسر اوست. مهدي خلجي از فعالان رسانه‌اي خارج از کشور که به‌تازگي نيز خود را نزديک به رضا پهلوي معرفي مي‌کند، همسر او است.

او البته بعد از افشاي اختلاس همسرش عکس‌هاي خود با او را پاک کرده اما نکته جالب ديگري نيز درمورد خود خلجي وجود دارد و آن، اينکه اگرچه اين روزها با کت و شلوار و کراوات در رسانه‌هاي فارسي‌زبان خارج از کشور ظاهر مي‌شود اما زماني در قم طلبگي مي‌کرد. فعال سياسي که ازجمله براندازان است و همين اواخر نيز به مجلس نمايندگان امريکا پيشنهاد داد که تحريم‌ها عليه ايران را افزايش دهند.

منبع: bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد