بزرگنمايي:
چه خبر - توطئه «برندهباش» عليه «نود»؟
نظرسنجي انتخاب برترينهاي جام جم در سال گذشته، در حالي در تلويزيون در حال انجام است که به يکباره نام برنده برنامه تلويزيوني شاخص آن در يک روز تغيير کرد. اتفاقي عجيب که ميتواند اصالت کل نظرسنجي را زير سوال ببرد.
از روز گذشته تعداد زيادي از دارندگان تلفن همراه در حالي پيامک تاييد راي به برنامه «برنده باش» را دريافت کردند که يا اصلا در اين رايگيري شرکت نکرده بودند و يا رايشان برنامه ديگري بوده است. مخاطباني که بهت و حيرت خود را در صفحات شخصيشان ابراز کردند و با تعجب نوشتند که چطور وقتي به برنامه ديگري راي دادهاند يا اصلا مخاطب تلويزيون نيستند و در رايگيري شرکت نکردهاند، اين پيامک را دريافت کردهاند.
عدهاي از کاربران هم با مراجعه به سايت و صفحات مرتبط با اين نظرسنجي که هر ساله انجام ميشود، از تغيير جاي برنده آن نوشتند. چيزي که در صفحه اينستاگرامي برنامه خيابان جام جم که هر روز برندگان اين نظرسنجي را منتشر ميکند، مشهود است. آخرين نتيجهاي که در پستهاي اين صفحه منتشر شده، مربوط به چهارم اسفند است که برنامه «نود» با کسب بيش از 30 درصد آراي مردمي، پيشتاز و «برنده باش» با 26 درصد آرا در رده دوم قرار داشت. (عکس اول)
رتبه اول در اختيار برنامه نود
آخرين نتيجه اين نظرسنجي اما در استوري اين صفحه منتشر شده و مربوط به ساعت 21 شب گذشته است. يعني ساعتي بعد از انتشار اعتراضاتي که کاربران در صفحات مجازي براي دريافت پيامک عجيب داشتند. نتيجه نظرسنجي به يکباره خبر از جابجايي دو گزينه اول برنامههاي شاخص، يعني «برنده باش» و «نود» ميدهد و اين نکتهاي است که باعث شده اعتراضات مخاطباني که رايشان برنامه «نود» بوده و به يکباره پيامک تاييد راي به «برنده باش» دريافت کردهاند بيشتر شود.(عکس دوم)
صعود عجيب برنده باش به رتبه اول
اتفاقي که براي نگارنده اين مطلب هم رخ داد و اين حق را بر خود وارد ميداند که از مسوولان صداوسيما و اين نظرسنجي عجيب که با زيرنويس 24ساعته گزينههايش روي اعصاب مخاطبان تلويزيون رژه ميرود، سوال کند که چطور وقتي براي راي به «برنده باش» کدي ارسال نکرده است، پيامک تاييد راي دريافت کرده است؟ (عکس سوم)
ارسال پيامک راي به برنده باش
و آيا مسوولان اين برنامه به اين فکر نميکنند که با چنين کاري، کل اصالت نظرسنجي که تمام اعتبار تلويزيون را روي آن گذاشتهاند، از بين ميبرند؟
سوال سوم هم اين است که اگر قرار بود برنامهاي که مسوولان برگزارکننده اين مسابقه به آن علاقه دارند، به عنوان برنامه شاخص شناخته شود يا شايد هم برنامهاي که دوست ندارند و مردم دوست دارند، شاخص نشود، چه نياز به برگزاري چنين مسابقهاي بود؟ مثل بسياري از نظرسنجيهايي که مخاطب فقط نتيجهاش را از زبانشان ميشنود يا در خبرها ميخواند نتيجه اين نظرسنجي را هم مطابق ميل خودشان اعلام ميکردند و اين همه در زمان پخش برنامههاي مختلف با زيرنويس گزينههاي اين نظرسنجي، باعث آزار مخاطبانشان نميشدند.
منبع: khabaronline.ir