آخرین اخبار

شبکه‌هاي اجتماعي تحت تاثير ذبح الاغ! اقتصادي

شبکه‌هاي اجتماعي تحت تاثير ذبح الاغ!

  بزرگنمايي:

چه خبر - شبکه‌هاي اجتماعي تحت تاثير ذبح الاغ!

با گسترش شبکه‌هاي اجتماعي طي سال‌هاي اخير شاهد انتشار بي‌شمار اين قبيل از رفتارهاي پست و حيواني در فضاي مجازي بوديم به طوريکه در چند ماه اخير چندين مورد از آنها موجب جنجال زيادي در شبکه‌هاي اجتماعي شد.

در شهريور ماه فردي را در شهر گرگان دستگير کردند که با کشتن الاغ، گوشت آنها را به رستوران‌ها و کبابي‌ها مي‌فروخت، در دي ماه هم در شهر ابهر سر و پوست الاغ‌هايي در سطل آشغال‌هاي سطح شهر مشاهده شد، هر چند که پليس و مسئولان بهداشت شهرستان ابهر اعلام کردند جاي هيچ نگراني نيست و امکان ندارد گوشت الاغ‌ها در قصابي‌ها استفاده شود اما ادامه پيدا کردن اين نکته نگراني‌هايي را در جامعه به وجود آورد که انعکاس آن را به خوبي در شبکه‌هاي اجتماعي مي‌توان لمس کرد.

در چند روز اخير مجددا کليپي در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شد که در آن يک نفر با نشان دادن تعداد زيادي سر وپوست کنده شده چند الاغ که به‌نظر مي‌رسيد لاشه‌هاي آنها به جاي ديگر فرستاده شده است دوباره در شبکه‌هاي اجتماعي نگراني‌هايي را ايجاد کرد. فرد در اين کليب با حالتي ناراحت از مسئولان مي‌خواهد که اين موضوع را پيگيري کنند و از کشته شدن اين حيوانات بي گناه جلوگيري کنند.

اين نگراني‌ها تنها براي فروش گوشت الاغ‌ها نيست چرا که به نظر مي‌رسد احتمال استفاده گوشت آنها در قصابي‌ها بسيار کم باشد و طبق گفته شبکه بهداشت اگر مردم از قصابي‌هايي که مجوز لازم را براي عرضه گوشت دارند، خريد کنند، جاي نگراني وجود ندارد. بلکه بسياري خشونت و کشتن آنها را امري درست نمي‌دانند آنهم در شرايطي که برخي گونه‌هاي آن کم نظير و رو به انقراض است.

از عرضه کنندگان معتبر خريد کنيد

در چند روز گذشته عکس‌هايي از مرغ‌هايي که بدون ذبح شرعي کشته شده‌اند در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شد. در‌پي اين موضوع مسئولان مربوطه اعلام کردند که مردم از جايگاه‌هايي که معتبر هستند خريد کرده و از خريد اين نوع گوشت‌ها چه به صورت يخي و چه گرم، چه گوسفندي و چه گوساله خودداري کنند. از سويي علي‌اصغر ميرابراهيمي رييس اتحاديه رستوران داران با اشاره به افزايش قيمت گوشت گفت: «گوشت مورد نياز براي طبخ کباب کوبيده کيلويي 74 هزار تومان است؛ خب براي کباب 200 گرمي، تنها بايد 15 هزار تومان گوشت مصرف شود؛ پس کباب کوبيده‌اي که با قيمت‌هايي پايين‌تر از اين رقم عرضه مي‌شود، کيفيت لازم را ندارد.»

از طرفي نيز انتشار اين کليپ‌ها باعث شده است که رسانه‌هاي معاند و خارجي که همواره به دنبال کوچک‌ترين سوژه براي بزرگ‌نمايي و سياه‌نمايي هستند، با مانور دادن روي اين مسائل آن را ناشي از وضعيت بد اقتصادي جامعه عنوان مي‌کنند!

چرا کليپ کشتن حيوانات منتشر مي‌شود

برخي از کاربران شبکه‌هاي اجتماعي اين موضوع را مطرح کردند که انتشار کليپ‌هاي مربوط به آزار و اذيت حيوانات افزايش پيدا کرده و آن را به افزايش خشونت در جامعه ربط دادند، اما به اين نکته توجه نکردند که بسياري از اين کليپ‌هاي منتشر شده مربوط به زمان‌هاي مختلف است و آنها فقط باز نشر شده‌اند.

يک فعال اجتماعي و سياسي نيز با انتشار يک ويدئوي ذبح الاغ در اينستاگرام خود با اعتراض نسبت به کشتار اين حيوانات، انتقاداتي را به عموم جامعه مطرح کرد. او بيان کرد اگر تعدادي از افراد دست به اين عمل شنيع مي‌زنند اين مردم هستند که بايد با برخورد خود جلوي اين خشونت‌ها را در جامعه بگيرند.

برخي از کاربران فضاي مجازي نيز با اظهار اينکه اين الاغ‌ها را براي حيوانات باغ وحش مي‌کشند اين نکته را عنوان کرد که براي جلو گيري از کشتار آنها ابتدا بايدخواست عمومي جامعه به اين سمت برود که خود اعلام کنند که باغ وحش‌ها تعطيل شوند.

برخي کاربران فضاي مجازي به دليل اينکه تلاش مي‌کنند به هر روشي مخاطب جذب کنند، اقدام به انتشار اين کليپ‌هاي آزار و اذيت حيوانات مي‌کنند اما نکته قابل توجه اين بود که بسياري از کاربران نسبت به انتشار اين کليپ‌ها اعتراض کردند و خواستند که اين پست‌ها از صفحه کسي که آن را به اشتراک گذاشته است، حذف شود.

گوشت الاغ براي بدن مضر نيست

در روايات بر کراهت گوشت الاغ تاکيد شده و حکمت‌هايي هم در هر يک از آنها ذکر شده است.کراهت گوشت الاغ به معني حرام بودن آن نيست بلکه وجود قند در گوشت الاغ سبب شده نسبت به ميکروب‌ها زياد حساس نشود و زود در معرض مخاطرات قرار گيرد. برخي از مخاطبين شبکه‌هاي اجتماعي به خبر‌هايي که در رسانه‌ها به مضر نبودن گوشت الاغ تاکيد داشتند، اشاره کرده و نوشتند: درست است که يکي از وظايف رسانه‌ها آرام کردن جو ملتهب جامعه است اما بايد به اين سمت حرکت کنند که مسئولان را متوجه اين خطر که ممکن است کشتن اين حيوانات ادامه پيدا کند، جلب کنند و از آنها بخواهند که جلو آنها را بگيرند.

منبع: bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي