صداوسيما از پخش بازي هاي ايران در جام ملت ها چند ميليارد درآمد دارد؟!
حاشيه هاي ورزشي
بزرگنمايي:
چه خبر - تلويزيون از هر بازي تيم ملي چند ميليارد به جيب ميزند؟
جام ملتهاي آسيا مانند جام جهاني و ساير رويدادهاي ورزشي بينالمللي، محل درآمد گستردهاي براي تلويزيون است که با توجه به عدم شفافيت مالي بهويژه بخش بازرگاني در صداوسيما، اين درآمدها هرگز در محاسبه بودجههاي اين رسانه ديده نميشود؛ همانطور که هزينه توليد برنامههاي رنگارنگ شبکههاي متعدد با استفاده از اپهاي خودساخته و يا وابسته به شرکتهاي زيرمجموعه سازمان صداوسيما هرگز به طور شفاف بيان نميشود.
اگرچه مديران صداوسيما اين روزها در راهروهاي مجلس، پيگير افزايش بودجه پيشنهادي دولت براي اين سازمان در سال 98 هستند، اما سخني از درآمدشان از بازيهاي جام ملتهاي آسيا و موارد مشابه بر زبان نميآوردند.
اين روزها، بازيهاي جام ملتهاي آسيا، محل درآمد ويژه اين رسانه شده است؛ بهطوري که بنابر اطلاع خبرنگار خبرآنلاين، هزينه 30 ثانيه پخش آگهي کالاهاي ايراني در بين دو نيمه بازي تيم ملي ايران در دور مقدماتي، 400 ميليون تومان اعلام شده است.
بر اين اساس، درآمد تلويزيون (شبکه 3) از هر بازي تيم ملي ايران در دور مقدماتي اين جام، با احتساب 15 دقيقه بين دونيمه بازي (12ميليارد تومان)، 5 دقيقه قبل از آغاز و 5 دقيقه بعد از پايان، زيرنويسهاي حين بازي، لوگوهاي گوشه تصوير و ... حدود 20 ميليارد تومان (با احتساب تبليغ کالاهاي ايراني) ميشود که با توجه به صعود تيم ملي به دور بعدي، اين عدد، قطعا بيشتر خواهد شد. البته تا همينجا هم، سه بازي تيم ملي، حداقل بالغ بر 60 ميليارد تومان نصيب بازرگاني صداوسيما کرده است و اين جداي از درآمد اين سازمان از برنامههاي متعدد، اپهاي متنوع، نصب نرم افزار و پيشگويي بازيهاست.
بايد منتظر ماند و ديد آيا سازمان صداوسيما بالاخره به سامانه دسترسي آزاد به اطلاعات ميپيوندد تا تکليف هزينهها و درآمدهاي اين سازمان مشخص شود يا همچنان رسانهها بر اساس گمانه زني (در مورد جام ملتهاي آسيا؛ کسب خبر از آگهيدهندگان) بايد ميزان هزينه و درآمد اين سازمان را محاسبه و اعلام کنند.
منبع: khabaronline.ir
-
سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۸:۱۱:۱۸ AM
-
۱۸۲ بازدید
-
-
چه خبر