آخرین اخبار

عارف: وزرا يادشان رفته که چگونه بر سرکار آمدند سياسي

عارف: وزرا يادشان رفته که چگونه بر سرکار آمدند

  بزرگنمايي:

چه خبر - عارف: وزرا يادشان رفته که چگونه بر سرکار آمدند

محمدرضا عارف رئيس رئيس شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان در ديدار با اعضاي تشکل مجمع فرهنگيان ايران اسلامي، با بيان اينکه به مجمع فرهنگيان نگاهي راهبردي وجود دارد و در عرصه آموزش و پرورش بايد ميدان دار باشد، بر ضرورت اصلاح جايگاه معلم در نظام آموزشي کشور تاکيد کرد و گفت: متاسفانه نسبت به ارتقاء منزلت و معيشت معلمان غفلت‌هاي صورت گرفته و جايگاه معلمان عزيز در جامعه ما آنگونه که در شان و مقام آنهاست قرار ندارد و هم دولت و هم مجلس شوراي اسلامي بايد در خصوص اصلاح اين روند اقدامات لازم را انجام دهند و به عنوان خدمت‌گذار معلمان عزيز در کميسيون آموزش و تحقيقات در اين راستا به اتفاق همکارانم تلاش خواهم کرد.

عملکرد فراکسيون اميد بايد با روش مطلوب‌تري به اطلاع افکار عمومي برسد

وي با اشاره به عملکرد فراکسيون اميد، اين فراکسيون را يکي از تاثيرگذارترين فراکسيون‌هاي مجلس دانست و با انتقاد از تشکلهاي اصلاح طلب در عدم ارائه پيشنهاد و مشورت‌هاي کاربردي به فراکسيون اميد، گفت: انتظار از تشکلهاي اصلاح طلب اين است که با فراکسيون اميد ارتباط و همکاري هاي لازم را داشته باشند البته بايد عملکرد فراکسيون اميد با روش مطلوب‌تري به اطلاع افکار عمومي برسد و تصور مي شود برخي نقدها به فراکسيون به دليل بي اطلاعي از فعاليت هاي اصلاح طلبان مجلس باشد.

از کساني حمايت کرديم که بعداً رودرروي فراکسيون اميد قرار گرفتند

رئيس شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان با ياددآوري شرايطي که فراکسيون متبوعش شکل گرفت، تصريح کرد: در زمان انتخابات مجلس دهم به دليل رد صلاحيت‌هاي صورت گرفته کساني را در برخي استانها مورد حمايت قرار داديم که بعداً مهمترين وظيفه شان را در مجلس رودررويي با فراکسيون اميد تعريف کردند.

وزرايي که مدعي اصلاح طلبي هستند، هماهنگي مناسبي با فراکسيون اميد ندارند

وي با اشاره به حمايت فراکسيون اميد از دولت و با بيان اينکه برخي يادشان رفته که چگونه بر سرکار آمدند، گفت: وزرايي که مدعي اصلاح طلبي هستند، هماهنگي مناسبي با فراکسيون اميد ندارند و متاسفانه بايد بگويم برخي دوستان اصلاح طلب که عهده دار سمتي مي شوند با رفتاري که تلقي عافيت طلبي و ماندگاري در قدرت به هر قيمتي مي شود عملکرد آنها بعضاً به هيچ وجه با گفتمان اصلاح طلبي همخواني ندارد.

سهم افراد و جريانات در روي کار آمدن آقاي احمدي‌نژاد چه بود؟

عارف با اشاره به فرازو نشيب‌هاي گفتمان اصلاح طلبي از بعد از دوم خرداد 76، يادآور شد: بارها گفته ام که بايد عملکرد جريان اصلاح طلب در دهه هاي 80 و 90 نقد جدي شود و قداست افراد هم نبايد مانع از نقد شود، بايد به اين سوال پاسخ داد که چرا دوم خرداد 76 به تير 84 تبديل شد؟ سهم افراد و جريانات در روي کار آمدن آقاي احمدي نژاد چه بود؟

حفظ نظام در گرو تاثيرگذاري گفتمان اصلاح طلبي است

وي با ياددآوري تاثير گذاري جريان خط امام از خرداد 42 در تحولاتي که منجر به پيروزي انقلاب اسلامي شد، تاکيد کرد: خط امامي ها که بعدها به جريان اصلاح طلب نام گرفتند جريان اصيل انقلاب هستند و نبايد خودشان را از متن تحولات جامعه کنار بکشند.امروز حفظ نظام در گرو تاثير گذاري گفتمان اصلاح طلبي است.

برخي رسانه هاي خارجي به دنبال القاء ناکارآمدي اصلاح طلبان هستند

رئيس شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح طلبان در همين ارتباط خاطرنشان کرد: برخي رسانه هاي خارجي که مي خواهند نظام را ناکارآمد جلوه دهند به دنبال القاء ناکارآمدي اصلاح طلبان هستند که بايد همه دوست داران نظام اسلامي بخصوص رقباي جريان اصلاح طلب هوشيار باشند که از حملات رسانه هاي خارجي به اصلاح طلبان خشنود نشوند چرا که هدف آنها اصل نظام است.

وي با اظهار گلايه از برخي اظهانظرها در داخل خانواده اصلاحات که بعد از تشکيل فراکسيون اميد نقدهاي غيرمنصفانه به اين فراکسيون مطرح کردند، تاکيد کرد: در زمان انتخابات شوراها که متاسفانه ليست هاي جعلي فراواني در مقابل ليست اصلي اصلاح طلبان منتشر شد اما تمامي اعضاي ليست اميد در تهران راي آوردند.آيا اين راي آوري تصادفي است؟ ممکن است ضابطه اي که منجر به تشکيل ليست اميد شوراها شد داراي اشکالاتي بوده که مطمئناً در انتخابات آينده اصلاح خواهد شد اما هيچکس نمي تواند مدعي شود هريک از اعضاي اين ليست نماينده يک فرد بودند.

عارف ادامه داد: ليست اميد در زمان انتخابات شوراها بر اساس صرفاً ضابطه و بدون اعمال سلايق افراد خاص بسته شد.البته ضابطه و مقررات ملاک عمل نياز به بازنگري و اصلاح دارد که بايد چنين شود.

شوراي شهر تهران عقب ماندگي يکسال گذشته را جبران کند

رئيس شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح طلبان با اشاره به تاثيرگذاري تصميمات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در بازه زماني کوتاه مدت، گفت: متاسفانه شوراي اسلامي شهر تهران در يکسال و نيم گذشته بيشتر درگير تغييرات در مديريت شهري بوده است به همين دليل دچار عقب ماندگي هايي درخصوص برنامه هاي اعلام شده در زمان انتخابات به مردم هستيم.دوستان شوراي شهر بايد در مدت باقي مانده اين عقب ماندگي را جبران کنند.

شهردار تهران به دنبال تغييرات مکرر مديريتي نباشد

وي با مخاطب قرار دادن دکتر حناچي، شهر دار جديد تهران، گفت: تغييرات مکرر در بدنه مديريت شهري عملاً روند خدمت گذاري به مردم را با مخاطراتي رو به رو مي کند. انتظارم از آقاي دکتر حناچي اين است که به اين مهم توجه داشته باشند که شهرداري تهران ديگر طاقت تغييرات مکرر مديريتي را ندارد و اميدوارم در دوره مديرت ايشان شاهد کمترين تغييرات مديريتي باشيم و کارها با مشورت و تعامل با خبرگان و صاحب نظران پيش رود.

اگر از داخل شوراي عالي اصلاح طلبان چند صدا بيرون بيايد، شکست خواهيم خورد

رئيس شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان با بيان اينکه بايد در مقابل مردم مسئوليت پذير باشيم، گفت: در درون حانواده اصلاحات بايد وحدت، هماهنگي و انسجام را سرلوحه فعاليت هاي خود قرار دهيم و براي رسيدن به وحدت هيچ راهي جز گذشت نداريم.اگر از داخل شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان چند صدا بيرون بيايد، مطمئناً شکست خواهيم خورد.

اخبار نگران کننده‌اي از نحوه برخورد با فعالان صنفي به گوش مي رسد

عارف در پايان با توصيه به همه دلسوزان نظام به وحدت و همدلي در شرايط فعلي کشور، تاکيد کرد: اقشار مختلف مردم اعم از کارگران، معلمان، دانشجويان مطالبات به حقي دارند که بايد مسئولان پاسخ قانع کننده به آنان بدهند.برخوردهاي امنيتي و قضايي با مطالبات قانوني اقشار مختلف مردم چاره کار نيست و مسئولان ذي ربط بايد در خصوص برخي اخبار نگران کننده از نحوه برخورد با فعالان صنفي شفاف سازي کنند.

منبع: jahannews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد