آخرین اخبار

کري خواندن جالب شفر با علي ضيا در ويژه برنامه شب يلدا حاشيه هاي ورزشي

کري خواندن جالب شفر با علي ضيا در ويژه برنامه شب يلدا

  بزرگنمايي:

چه خبر - کري‌خواني شفر براي برانکو و مجري پرسپوليسي در شب يلدا!

سيدعلي ضيا جمعه شب در ويژه برنامه شب يلداي شبکه يک ميزبان وينفرد شفر سرمربي تيم استقلال بود. شفر در ابتدا با بيان اينکه يلدا طولاني ترين شب هست و همه در کنار اقوام و دوستان جشن مي گيرند، درباره اطلاعاتي که از بازيکنان ايراني پيش از حضور در استقلال داشته گفت: بازيکنان خوب ايراني در آلمان داشيم، دو بازيکن ايراني در امارات داشتم، خيلي وقت ها غافلگير مي شدم و مي ديدم تيم هاي خيلي خوبي در ليگ قهرمانان داريم. بسيار خوشحالم که در ايران هستم. در سفري که به خوزستان داشتيم ايمان مبعلي را ديدم.

وي در پاسخ به ضيا با اشاره به اينکه خوشحالم که اسم مرا در گوگل سرچ مي کنيد و اميدوارم چيزي که مي بينيد مثبت باشد، در اين باره که آيا نارضايتي از نبود انضباط در ايران دارد، تاکيد کرد: اينطور نبود و اين درست نيست. به اين خاطر که هفته اولي که به تيم آمدم نظم را در تمرينات ديدم. شايد يک بازيکن ديرتر به تمرين مي آمد و مي خواست نشان دهد بازيکن بزرگتري است. اگر بازيکني دير بيايد بايد براي بقيه ناهار بخرد يا آواز بخواند. همه متوجه شدند بايد ذهنيت خوب و نظم داشته باشيم و بعد از آن همه چيز درست شد. شايد بازيکني بود که از اين کار خوشحال هم نشد. من براي تيم زير 21 سال فرستادم و باقي بازيکنان فهميدند اگر با کاري که در تيم انجام مي شود خوشحال نيستند مي توانند بروند.

سرمربي استقلال تصريح کرد: طبيعي است که وقتي از آلمان آمده باشيد، آنجا همه چيز براي شما مشخص است که مسير پيش رويتان چيست و بايد چه کنيد. اما اکنون من در آلمان کار نمي کنم و اينجا آمده ام که به فوتبال ايران کمک کنم. صحبت هاي زيادي با مديرعامل هاي فعلي و سابق باشگاه استقلال براي کارهايي که بايد براي موفقيت انجام بدهيم داشتم. مثلا اينکه چه زماني بايد با هواپيما يا اتوبوس برويم و چه زماني تمرين کنيم. چيزي که من مي خواهم موفقيت است و اگر من موفق باشم همه موفق هستند. من با مديرعامل جديد باشگاه ارتباط خوبي دارم امروز جلسه بسيار خوبي با هم داشتيم 50 سال است در فوتبال حرفه اي هستم و تجربه زيادي دارم. همه اين چيزها را به استقلال مي آورم و اميدوارم با کمکي که مي کنم پيشرفت کنيم.

ضيا در ادامه به گلايه کيروش از عبارت "ان شاءالله" که از زبان مديران بيرون مي آيد، اشاره کرد و نظر شفر را پرسيد که اينگونه پاسخ مي داد: البته شرايط تيم ملي متفاوت است. گاهي مي گويند تا چند روز آينده مشکلي حل مي شود و گاهي ممکن است تا يک هفته هم طول بکشد. بايد سخت گيرتر باشيم تا مشکل حل شود. من فکر مي کنم بزرگترين مشکل باشگاه ها مالي است و چيزهايي که کادر فني و پزشکي لازم دارند و اين خوب نيست که براي گرفتن اين چيزها دعوا کنيم. بازيکنان بايد همه اين چيزها را داشته باشند و چيزهايي که براي موفقيت لازم دارند در اختيارشان باشد.

وي يادآور شد: من در 2002 سرمربي تيم ملي کامرون بودم وقتي شما در اين کشور کار کنيد مي دانيد مشکل فوتبال چيست. آنجا بارها صحبت کردم و درباره چيزهايي که براي موفقيت نياز داريم صحبت کردم تا فهميدند حرفي که مربي مي زند درست است. برزيل را شکست داديم و يک بر صفر در ديدار نهايي مقابل فرانسه متوقف شديم. آن زمان وزير ورزش فهميد بايد حرفهايي که مربي مي زند را گوش بدهند. اين براي وزير ورزش و باقي کافي بود که بفهمند مشکل چيست.
سرمربي استقلال اذعان کرد: درباره مشکلات زياد صحبت کرده ايم باشگاهي مثل تراکتور يک مالک شخصي دارد مي تواند پول بيشتري براي گرفتن بازيکن تهيه کند. ولي ما مشکل خاصي نداريم و من و مديرعامل باشگاه بايد با هم کار کنيم. خيلي ها درباره استقلال صحبت مي کنند در حالي که کارشان اين نيست. ديروز هم گفتم منشا بازيکن پرسپوليس حدود 10 بازي روي نيمکت نشسته بود ولي نشنيدم که کسي بگويد او بازيکن بدي است. او بازي کرد و گل خيلي خوبي زد السد را بردند و به فينال رسيدند. اما يک بازيکن يک بازي انجام داد و خيلي ها گفتند خوب نيست. اين موضوع براي هواداران خوب نيست که اين مطلب را مي خوانند. اين نکته بسيار مهم است و سال گذشته اين را به مديرعامل قبلي گفتم.
شفر همچنين خطاب به ضيا که به احترام او مچ بند آبي استقلال را به دست داشت، گفت: مچ بند شما خيلي زيبا است و ما يک هوادار جديد در استقلال داريم!
ضيا هم تاکيد کرد: نه من پرسپوليسي مي مانم!
شفر در بخش ديگري از سخنانش گفت: ما دو بازيکن مصدوم داشتيم و در بازي با ذوب آهن خطايي رخ داد اما هر دو الان برگشته اند و خيلي از اين بابت خوشحالم.
وي درباره غذاي مورد علاقه اش گفت: آقاي بيژن طاهري مرا دعوت کرد و همسر ايشان آشپز بسيار خوبي است. من وقتي به ايران آمدم مدام کباب خوردم اما حالا نمي خواهم ديگر کباب را ببينم. مشکلي ندارم و خوب غذا مي خورم.
سرمربي استقلال در اين باره که آيا به خاطر غذاهاي ايران دچار اضافه وزن شده يا خير، گفت: فردا همسرم را مي بينم و شايد به خاطر اين موضوع با من خشن باشد بايد قدري ورزش کنم! به او مي گويم زمان کافي براي ورزش ندارم و اميدوارم متوجه بشود.
وي درباره زندگي شخصي اش اظهار کرد: 46 سال است ازدواج کرده ام و بله زندگي با يک مربي سخت است. من مدام دارم به اين فکر مي کنم که براي تمرين بعدي بايد چه کنيم و او با من حرف مي زند اما من متوجه نمي شوم و اين باعث مشکلمان مي شود. در خانه مدام به کار فوتبال فکر مي کنم و همسرم وقتي مي بيند در آشپزخانه وسايل را جابجا مي کنم و عصبي ام متوجه مي شود زمان آن رسيده که دوباره به فوتبال برگردم. من با استقلال بعد از 8 سال دوباره به مربي گري باشگاه برگشتم و هر روز سر تمرين هستم.
شفر درباره نگاهي که به ايران دارد تصريح کرد: من به دوستانم گفته ام که لطفا چيزهايي که در رسانه ها درباره ايران مي گويند باور نکنيد؛ ايران کشور بسيار زيبايي است مردم خوبي دارد و همه مي خواهند کمک کنند.
وي ادامه داد: دوستي دارم که دکتر روانشناس است. او به ايران آمد و در آپارتمان من بود. او به تاريخ علاقه زيادي دارد و ما همسايه اي داشتيم که به خاطر کارش خيلي با مردم در ارتباط است و براي دوست من جالب بود که اينقدر خانواده ها با هم صميمي و نزديک باشند. او در نيم فصل دوم که در پيش داريم دوباره مي خواهد به ايران بيايد.
سرمربي استقلال افزود: من کاملا مثبت درباره ايران حرف مي زنم فقط يک مشکل کوچک هست آن هم ترافيک! بعضي ها نمي دانند خيابان يک طرفه چيست؟ گاهي سوال مي کنم چرا چراغ راهنمايي داريم چون احتياجي به آن نداريم و خيلي راحت رد مي شويم! محمد اسم راننده ام است و مشکلي از اين بابت ندارم.
شفر در پاسخ به اين سوال ضيا که آيا درست است همه کاره تيم پسرش است و او کاري نمي کند، گفت: درباره شايعات درباره پسرم چند بار گفته ام ايران بهترين فرش ها، بهترين خاويار و بهترين شايعات را دارد! معمولا من درباره شايعات پاسخ نمي دهم و شما بايد بدانيد که استقلال دشمنان زيادي اطراف باشگاه دارد، خيلي ها بد درباره اين تيم حرف مي زنند. من سرمربي هستم و ميگوئل را دستيار خود گذاشته ام و اشکان نامداري و ساشا را دارم. با بازيکنان باسابقه اي مثل اشکان حيدري درباره فوتبال حرف مي زنيم، يکي دو روز قبل از بازي براي شام مي رويم و با هم صحبت مي کنيم که در بازي بايد چه کنيم. من چيزي را که براي تيم بهترين باشد مي خواهم. در پايان مي گويم ما اين کار را انجام مي دهيم من اگر به حرف دکتر نوروزي يا حرف کادرم گوش ندهم نمي توانيم موفقيت داشته باشيم.
وي در پاسخ به سوال ديگر ضيا مبني بر اينکه درست است که قراردادتان 300 هزار دلار بوده و قرار بوده اگر قهرمان شويد 600 هزار دلار شود اما اکنون 1 ميليون دلار دستمزد مي گيريد، تاکيد کرد: شايعات را دوست دارم! در آلمان ما درباره پول قرارداد حرف نمي زنيم. ما پول را درمي آوريم. قرارداد من هم براي باشگاه هم خودم خوب است و ما موفقيت را زماني مي بينيم که چند بازيکنمان در جام جهاني بودند. از جمله روزبه چشمي و اميد ابراهيمي اول که به استقلال آمدم در تيم ملي بودند و درپايان 4، 5 بازيکن از ما به جام جهاني رفتند اين ثمره کار سختي بود که انجام شد. زماني که بازيکنان به جام جهاني مي روند فيفا به تعداد بازيکنان به باشگاه پول مي دهد و اين براي باشگاه خوب است.
سرمربي استقلال درباره رويکردي که نسبت به کشف استعدادهاي تازه و پرورش آنها دارد، گفت: درباره استقلال ديدم که شبکه تلويزيوني گفته بود استقلال تهران نماينده ايران در آسيا است آنها نگران بودند ما برگرديم. اصلش استقلال ايران است و من اصلا مي گويم استقلال جهان. چون ما هواداران زيادي در دنيا داريم که از طريق رسانه هاي اجتماعي به من پيام مي دهند. نه فقط در اروپا بلکه در کانادا، آمريکا و ... استقلال را دوست دارند.
وي اضافه کرد: بازيکنان جديد و بازيکنان باتجربه اي داريم که زماني که آمدم به خاطر مصدوميت بيرون بودند و حالا بازيکن تيم ملي هستند و اين براي فوتبال ايران است. آينده از آن بازيکنان باتجربه نيست بلکه براي بازيکنان جوان است.
در بخش بعدي برنامه ضيا از شفر خواست با کلمات مختلف جمله بسازد. جمله سازي شفر با قورمه سبزي، ورزشگاه آزادي و برانکو اينطور از آب درآمد: زماني که ما دربي بعدي را در ورزشگاه آزادي ببريم من با برانکو به رستوران مي روم و قورمه سبزي ميدهم که ايشان ميل کنند!
علي ضيا هم پاسخ داد: اميدوارم بعد از برد پرسپوليس شما قورمه سبزي بخوريد!
شفر هم اين طور به کري خواني ادامه داد: وقتي مي بينم يک هواداري براي انتخاب تيمش اشتباه کرده عيبي ندارد اما مطمئنم شب با همين مچبند آبي مي خوابيد!
وي در جمله سازي ديگري گفت: وقتي بازيهاي دوره بعدي قهرمانان آسيا را در ورزشگاه آزادي مقابل العين داشته باشيم و وزير محترم ورزش سلطاني فر اگر بتوانند شرايطي را فراهم کنند که بانوان به ورزشگاه بيايند همسر و دختر من هم خواهند آمد.
وقتي بنا شد سرمربي استقلال با کيروش، رئال مادريد و استقلال جمله بسازد، اين چنين گفت: شهرتي که استقلال در آسيا دارد مثل شهرت رئال مادريد در اروپا است کيروش هم مربي رئال مادريد بوده اما شانسي براي استقلال ندارد!
شفر ادامه داد: کيروش تيم بسيار خوبي دارد بازيکناني که در ليگ خودمان بازي مي کنند بسيار خوب هستند 5 بازيکن از استقلال و چند بازيکن از پرسپوليس دارند و کانديداي اصلي قهرماني آسيا هستند. گرچه در آخر فصل همه ما عضوي از ليگ فوتبال ايران هستيم.
وي در پايان گفت: ممنون از دعوتتان. اينجا بسيار خوب است و فضاي قشنگ، ادويه هاي خوب و ميوه هاي زيبايي اينجا است
در انتها شفر يک فال حافظ براي خود برداشت که اين بيت « راهي است راه عشق که هيچش کناره نيست آنجا جز آنکه جان بسپارند چاره نيست» مطلع آن بود و علي ضيا اين فال را اينطور براي شفر تعبير کرد: بايد جانتان را براي استقلال بدهيد!


منبع: varzesh3.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محروميت داوري که به بازيکن پس گردني زد!

عصبانيت طرفداران منچستريونايتد: پوگبا را به رئال بفروشيد

عملکردن کريم بنزما به قولي که به دخترش داده بود

پرونده جنجالي همجنسگرايي در فوتبال ايران

محروميت اشکان دژاگه از بازي با پرسپوليس بخاطر کتک زدن تماشاگر؟!

واکنش همسر ايکاردي به عملکرد رونالدو در يوونتوس: کار خاصي نکرده!

سکوت محسن فروزان در اينستاگرامش شکست! عکس

اقدام غيرمنتظره مهاجم الاهلي عربستان قبل از بازي با پرسپوليس

چيزهايي که هواداران تراکتورسازي هنوز ياد نگرفته اند

ادعاي جنجالي دختر 18 ساله درباره فوتباليست سرشناس

منتظر نقل و انتقالات جنجالي باشيد؛ رحمتي در تراکتور, دژاگه در استقلال

رفتار زشت رونالدو با هم تيمي هايش بعداز حذف مقابل آژاکس

اين چند بازيکن خريد 400 ميليون رئال مادريد! عکس

واکنش مهدي طارمي به کتک خوردن شجاعي در تبريز! عکس

واکنش احساسي فرهاد مجيدي به درگذشت هوادار جوان استقلال

سبک زندگي لاکچري الکساندر دل پيرو در آمريکا با خانه اي رويايي! عکس

اگر جاي عادل فردوسي پور بوديم کدام کار را انجام ميداديم؟

خواستگاري فوتباليست سرشناس از خانم دکتر دندانپزشک! عکس

ستاره سپاهان بازي با پرسپوليس را از دست داد

جزئيات باورنکردني از شرط بندي دروازه بان سرشناس!!

جنجال تماشاگران تراکتورسازي؛ کتک خوردن مسعود شجاعي از تماشاگر!

عصبانيت علي دايي؛ وقتي جيک بازيکنان سايپا در نمي آمد!

جدايي راحت و بي دردسر رشيد مظاهري از ذوب آهن!

سکوت محسن فروزان شکست!

استقبال شديد مردم از جشن امضاي کتاب عادل فردوسي پور! عکس

توفان جديد در فوتبال ايران با افشاگري علي دايي!

رونالدو در فکر ترک يوونتوس؛ مشکل کريس با چه کسي است؟

گزارشگر جديد به جاي عادل فردوسي پور در شبکه 3 مشخص شد

شوخي ديويد بکام با همسرش ويکتوريا و انتشار عکس بدون آرايش وي! عکس

عادل فردوسي پور سوار بر تراکتور در مناطق سيل زده! عکس

رئال مادريد امباپه را نمي خواهد!

رونالدو مانع تمديد قرارداد ستاره رئال مادريد؛ بيا يوونتوس!

جمع آوري کمک توسط امير قلعه نويي براي سيل زدگان! عکس

تيپ مسي و پسرانش در حال رفتن به عيد ديدني! عکس

پست تلخ علي کريمي براي سيل زدگان! عکس

پيام زيبا و جالب باشگاه آ اس رم بخاطر سيل در ايران! عکس

کنايه احمدرضا عابدزاده به مسئولين بخاطر سيل هاي پي در پي! عکس

گزارشگر دربي؛ منتظر فردوسي پور نباشيد

پست عاشقانه حسين ماهيني براي همسرش به مناسبت سالگرد ازدواج! عکس

روش عجيب فروش بليط دربي همراه با سوءاستفاده!!

ريختن آب جوش برروي کمک داور زن!! عکس

نقش مهم منصوريان و ذوب آهن در تعيين قهرمان ليگ برتر

سوژه شدن شباهت راموس به بازيگر کانادايي! عکس

3 ستاره اي که تابستان بارسلونا را ترک مي کنند

حقوق پل پوگبا در رئال مادريد چقدر است؟

کفش هاي ورزشي جديد مسي با طرح سريال بازي تاج و تخت! عکس

ترفند پاري سن ژرمن براي نگه داشتن نيمار و امباپه

عابدزاده از شرايط رستوران داري در شب عيد گفت

نام دروازه بان بايرن مونيخ برروي کره اسب رفيقش!

ماجراي متني که همسر وحيد طالب لو براي بهداد سليمي نوشت