آخرین اخبار

اين 5 بازنشسته در فدراسيون, فوتبال ايران را تعليق مي کنند بعد از نود

اين 5 بازنشسته در فدراسيون, فوتبال ايران را تعليق مي کنند

  بزرگنمايي:

چه خبر - 5 بازنشسته اي که شايد فوتبال را تعليق کنند!

اعمال قانون جديد بازنشستگي در ورزش بدون ترديد سوژه اول روزها و هفته هاي گذشته بوده است؛ بعد از تاييد قانون جديد توسط شوراي نگهبان همه از کنار رفتن روسايي حرف زدند که فکرش را هم نمي کردند دوره مديريت شان در فدراسيون هاي ورزشي مختلف اينقدر کوتاه باشد؛ اين اتفاق اما رخ داد و در فدراسيون هاي مختلف شاهد ايجاد تغييرات از سوي وزارت ورزش بوديم.

در اين باره برخي روسا خيلي سريع از قانون تمکين کردند و استعفا دادند، برخي مقاومت کردند و وزارت ورزش مجبور شد بدون توجه به استعفا ندادن روسا سرپرست فدراسيون را انتخاب کند و فقط يک فدراسيون است که زير بار جدايي نمي رود؛ فوتبال.

در پرطرفدار ترين فدراسيون ورزشي رييس و 5 عضو هيات رييسه و دبيرکل بازنشسته بودند؛ در اين بين اولين تغيير در پست دبير کل پيش آمد که يک پست انتصابي است. بر اين اساس محمدرضا ساکت استعفاي خود را تقديم کرد و مهدي تاج رييس فدراسيون فوتبال هم ابراهيم شکوري را به عنوان سرپرست دبيرکلي برگزيد.
از سوي ديگر تاج خودش با توجه به مدارک ايثارگري که در اختيار دارد، بعيد است مشکل خاصي براي ادامه فعاليت داشته باشد اما 5 عضو هيات رييسه راهي براي ماندن ندارند. آنها طبق قانون بايد از سمت خود استعفا بدهند اما حالا که به آخرين مهلت کنار رفتن بازنشسته ها(15 آذر) رسيده ايم، هيچ اقدامي در اين باره نکردند. فريدون اصفهانيان، محمود اسلاميان، حيدر بهاروند، کاظم طالقاني و علي کفاشيان 5 عضو بازنشسته هيات رييسه فدراسيون فوتبال هستند که بايد تکليف خود را هرچه سريع تر روشن کنند؛ اتفاقي که اگر رخ ندهد مي تواند فوتبال ايران را در آستانه جام ملت ها با شوک تعليق مواجه کند.

اما 5 عضو بازنشسته هيات رييسه فدراسيون فوتبال که همچنان بر مواضع خود مبني بر ماندن در سمت شان پافشاري دارند و فوتبال ايران را در آستانه تعليق قرار داده اند، چه کساني اند و چگونه وارد فدراسيون شدند؟ ادامه اين گزارش آنها را به شما مي شناساند.

1-کاظم طالقاني؛ نماينده هيات هاي فوتبال در هيات رييسه
رييس هيات فوتبال استان خوزستان که در سال هاي گذشته با وجود مشکلات فراوان در امر برگزاري مسابقات در اين استان عنوان برترين هيات فوتبال کشور را به خود اختصاص داد در 18 ارديبهشت ماه 95 با راي قاطع مجمع به عضويت هيات رييسه در آمد. او در اين مجمع انتخاباتي 45 راي که بالاترين راي براي عضويت در هيات رييسه بود را به خود اختصاص داد و توانست به اين عنوان برسد. طالقاني از آن زمان تاکنون حاشيه هاي زيادي هم داشته است؛ از ماجراي دستگيري پسر او در اهواز گرفته تا افشاي اقداماتي که او براي جدايي کارلوس کي روش از تيم ملي قبل از جام جهاني انجام داد. طالقاني البته در اسفندماه 95 وقتي فرزندش بازداشت شده بود، اعلام کرد اين دستگيري ارتباطي با فوتبال نداشته است. حالا طالقاني يکي از بازنشسته هاي شاغل در فوتبال است که بايد پستش را تحويل بدهد.

2-محمود اسلاميان؛ مدير اقتصادي، توانمند در فوتبال
محمود اسلاميان در فضاي غير فوتبالي فردي کاملا شناخته شده و کاربلد است. او به عنوان رييس سازمان بازنشستگي کل کشور و عضو اتاق بازرگاني اصفهان که پست هاي اقتصادي ديگري نيز در کارنامه اش دارد، به واسطه اصفهاني بودن رفاقت خوبي نيز با مهدي تاج دارد. اسلاميان اولين بار در اواخر سال 94 نامش در فوتبال شنيده شد. او به عنوان سرپرست نايب رييسي دوم فدراسيون فوتبال منصوب شد اما وقتي در مجمع 18 ارديبهشت براي او راي گيري برگزار شد، نتوانست به پست نايب رييسي دوم برسد. او از اعضاي مجمع راي اعتماد نگرفت و پروژه حضورش در فوتبال به نظر منتفي مي رسيد اما 8 آبان ماه 95 مهدي تاج در حکمي اسلاميان را به عنوان عضو موقت هيات رييسه انتخاب و معرفي کرد. بعد از جدايي غلامرضا بهروان از هيات رييسه فدراسيون که اتفاقا او نيز به خاطر بازنشستگي کنار رفته بود، تاج اين تصميم را گرفت و در نهايت 29 آذر 96 در رقابتي که ميان اسلاميان و عزيزي خادم در مجمع شکل گرفت عضو موقت هيات رييسه با راي اعتماد مجمع دائم شد و توانست به هيات رييسه راه پيدا کند. حضور او اتفاقات مثبت زيادي را به همراه داشت و نمي شود از تاثيرات فعاليت هايي که اسلاميان در راستاي پيشرفت فوتبال در اين چند سال انجام داد به سادگي گذشت.

3- حيدر بهاروند؛ بازنشستگي عامل رياست سازمان ليگ
بهاروند رياستش در سازمان ليگ را مديون قانون بازنشستگي است که چند سال قبل اجرا شد. در روزهايي که فدراسيون فوتبال عذر 42 نفر را به دليل بازنشستگي خواست علي کاظمي سرپرست رياست سازمان ليگ هم نتوانست ادامه دهد تا در نهايت او 18 آبان 95 با حکم تاج سرپرست سازمان ليگ شود. بهاروندي که ارديبهشت ماه 95 با اخذ 37 راي در دور اول و 44 راي در دور دوم از اعضاي مجمع توانسته بود به هيات رييسه فدراسيون فوتبال برسد، 25 اسفند 95 با راي همين مجمع نايب رييس دوم و رياست سازمان ليگ فوتبال را برعهده گرفت. او حالا نزديک به 3 سال است که در هيات رييسه فدراسيون فوتبال عضويت دارد.

4- فريدون اصفهانيان؛ مرد 4 شغله فوتبال
داور بازنشسته فوتبال يک مورد عجيب محسوب مي شود؛ او همين حالا علاوه بر رياست کميته داوران و عضويت در هيات رييسه فدراسيون فوتبال، رياست شوراي شهر زنجان و رياست هيات فوتبال استان زنجان را هم بر عهده دارد تا يک مدير بازنشسته و در عين حال 4 شغله به حساب بيايد؛ اصفهانيان در مجمع 18 ارديبهشت 95 با 38 راي اعضاي مجمع به هيات رييسه فدراسيون فوتبال رسيد و تا الان در اين سمت عضويت دارد. او در مصاحبه هاي اخيرش بارها تاکيد کرده که فدراسيون فوتبال يک نهاد خصوصي است و نبايد شامل قانون جديد بازنشسته ها شود تا تاکيد او براي بقا در فدراسيون علني شود.

5- علي کفاشيان؛ 10 سال حضور در فوتبال
رييس سابق فدراسيون فوتبال 10 سال است ورزش هاي ديگر را رها کرده و در رشته پرمخاطب حضور دارد. او بعد از 8 سال و نيم ديگر نتوانست در پست رياست فوتبال باقي بماند و با وجود بازنشسته بودن با تکيه بر مدارک ايثارگري همراه با مهدي تاج طرح پوتين- مدودف را اجرا کردند و با احراز پست رياست توسط تاج او نايب رييس اول فدراسيون نام گرفت. کفاشيان در همه اين مدت عضو هيات رييسه هم بوده و البته چندماهي است رياست کميته فوتسال را برعهده گرفته است. يکي از 3 نواب رييس کنفدراسيون فوتبال آسيا هنوز هم اصرار دارد که قانون بازنشستگي نبايد شامل فدراسيون شود و به همين خاطر از سمتش استعفا نمي کند.

علاوه بر اين 5 عضو هيات رييسه در فدراسيون فوتبال نفرات ديگري نيز هستند که شامل قانون بازنشستگي مي‌شوند. داوود رفتي رييس دپارتمان داوري فدراسيون و غلامحسين زمان آبادي مشاور فرهنگي نيز بازنشسته هستند و بايد سمت شان را ترک کنند. همچنين 12 رييس هيات هم شامل اين قانون مي‌شوند که احتمالا مجبور خواهند شد پست خود را ترک کنند.


منبع: khabaronline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

پيشنهاد خنده دار استقلال براي دربي

تهديد بازيکن تيم ملي فوتسال بانوان بخاطر گلايه کردن

در جلسه احضار وريا غفوري به وزارت ورزش چه گذشت؛ بايد از ديدن صف گوشت شرمنده شد!

درخشش خيره کننده سردار آزمون در بازي شب گذشته

اين 5 نفر يا از فدراسيون فوتبال مي روند يا دادگاهي مي شوند!!

آتوسا حجازي دختر ناصر حجازي مدير تيم ملي شد! عکس

مذاکرات پنهاني فدراسيون با مربي ايراني؛ دوست دارم بيايم!

نقره داغ شدن چلسي توسط فيفا؛ محروميت از 2 پنجره نقل و انتقالات

اينتر ميلان باز هم اجازه بازي به مائورو ايکاردي نداد

علي کريمي استعفا داد

مذاکره ايران با سرمربي خوش چهره ايتاليايي !!

توضيح سرمربي چلسي درباره اتفاق عجيب و مقاومت دروازه بان تيم!

مدافع رئال مادريد الکلاسيکو را از دست داد

بهترين خبر ممکن براي استقلال و پرسپوليس

اسامي بازيکنان تيم ملي فوتبال اميد ايران: 5 استقلالي و 1 پرسپوليسي

موافقت با ميزباني دبي از بازي پرسپوليس و الاهلي

تغيير ساعت بازي حساس استقلال و فولاد خوزستان

تاريخ دادگاه حسين هدايتي به اتهام اخلال در نظام اقتصادي ايران

جريمه سنگين دروازه بان چلسي بخاطر حرکت عجيبش

بهترين خبر براي تيم ملي فوتبال بانوان ايران

مهدي تاج: مونتلا را نميشناسم؛ سرمربي بزودي معرفي مي شود

بازداشت عليرضا حقيقي بخاطر شکستن بيني معاون باشگاه استقلال!!

ادعاي علي خطير درباره کتک خوردن از عليرضا حقيقي

عکس: حسين هدايتي با لباس آبي زندان در دادگاه

مديرعامل سابق پرسپوليس: از هدايتي نمي پرسيديم پول ها را از کجا مي آورد!

کدام افراد بايد پول هايي که از حسين هدايتي گرفتند پس بدهند؟

محروميت سرخيو راموس پس از حرکت غيرورزشي و سوتي خودش!

ورود رئيس پليس به موضوع توقيف خودرو فرهاد مجيدي

توضيح پليسي که با فرهاد مجيدي درگير شد! عکس

تغيير زمان بازي العين و استقلال بخاطر ماه رمضان

شکايت عليرضا حقيقي از معاون باشگاه استقلال پس از شکستن بيني وي

توافق براي جابجايي ايکاردي و ديبالا بين اينتر ميلان و يوونتوس

خبر خوب براي پرسپوليس: حذف نام ژاوي از ليست السد در ليگ قهرمانان

محروميت منشا و حقيقي از فوتبال به دستور کميته اخلاق

شوک به ليگ قهرمانان اروپا؛ منچسترسيتي کنار گذاشته مي شود!

احضار پرسپوليسي هايي که از حسين هدايتي پول گرفته بودند

هواداران پرسپوليس: سوشا مکاني بخاطر باب اسفنجي محروم شد؛ منشا هم بايد محروم شود

قوانين جديد فيفا؛ گرفتن پنالتي سخت تر شد

درگيري بين هواداران تيم ملوان و نيروي انتظامي

درگذشت بازيکن 17 ساله تراکتورسازي

پيچيده شدن شرايط مهدي تاج در انتخابات آسيا

حذف عامل اصلي دعواي کي روش و برانکو

راي پرونده خوشحالي زشت و جنجالي ديگو سيمئونه صادر شد

محروميت مادام العمر بازيکن چاقوکش ترکيه اي!

ضرر فغاني به پرسپوليس؛ پنالتي هاي سرخ پوشان پريد

تاييد مهماني بازيکنان يوونتوس با حضور 60 مدل!!

درخواست فوتباليست جنجالي؛ علي اکبريان: علي دايي به دادم برس

علي کفاشيان بالاخره استعفا داد و از فوتبال رفت

تغيير عجيب داور بازي استقلال با درخواست عربستان!

برد زنيت با درخشش مجدد سردار آزمون