آخرین اخبار

افشاني: به ميز و صندلي نچسبيده بودم سياسي

افشاني: به ميز و صندلي نچسبيده بودم

  بزرگنمايي:

چه خبر - افشاني: به ميز و صندلي نچسبيده بودم

محمدعلي افشاني ظهر امروز در چهارمين همايش فصلي مديران شهرداري که در محل برج ميلاد برگزار شد در مراسم تکريم خود با بيان اينکه خوشحال هستم که يکي از مديران شهرداري به عنوان شهردار انتخاب شده است، گفت: اصرار من براي اينکه قانون منع بکارگيري بازنشستگان شامل حال شهردار که يک پست انتخابي است، نمي‌شود، اين بود که معتقد بودم قانون شهرداري‌ها يکي از مترقي‌ترين قوانين کشور است و نبايد اين قانون که بيش از يک قرن سابقه دارد اختيارات نهادهاي محلي را مورد تعرض قرار دهد.

وي با بيان اينکه من به ميز و صندلي چسبيده نبوده و نيستم، اظهار کرد: شهردار در قانون مصوب مجلس پست سازماني نيست و شهردار پست ندارد و رابطه استخدامي نيز ندارد اما چطور ممکن است که شامل حال قانون منع بکارگيري بازنشستگان شود؟ و اگر من و اعضاي شورا براي اين مهم که شهردار شامل اين قانون نمي‌شود اصرار داشتيم، تنها براي حفاظت از نهاد نوپاي شورا بود.

وي با بيان اينکه لازم است که صميمانه از اعضاي شوراي شهر، مديران و معاونين تشکر کنم، گفت: تقريبا چند ماه مانده به پايان کار در شهرداري واعظي با من تماس گرفت و گفت که جلسه‌اي با وي داشته باشيم و گفت که رئيس جمهور از دو نفر يعني بنده و اسلامي براي پست وزارت راه برنامه خواسته است اما من به او گفتم که با اعضاي شورا عهد بسته و برايم مقدور نيست که برنامه‌اي بدهم و برنامه براي پست وزارت راه نيز ندادم اما در اين ميان با کمال نامهرباني در برخي سايت‌هاي مختلف به طرز بي سابقه‌اي سعي کردند چهره ما را به عنوان فردي که به پستش چسبيده نشان دهند و اين در حاليست که من چندين بار گفتم که تابع قانون هستم و اگر مشخص شود که شهرداري شامل اين قانون مي‌شود حتي يک روز هم نمي‌مانم اما به طرق مختلف بنده را تخريب کردند و به کرات گفتند که من به صندلي چسبيده‌ام.

شهردار سابق تهران با بيان اينکه حالا که ما بيرون آمديم گزارشي ارائه کردند، ادامه داد: حداقل به فکر اصلاح طلبان باشيد. به فکر شورا که نيستيد، حداقل به فکر خودتان باشيد.

وي با بيان اينکه گزارش عملکردي در حزب اتحاد منتشر شد، گفت: يک گزارش مثبت در اين پست نبود و بايد بگويم که همه ما در يک کشتي نشسته‌ايم و اگر مردم نااميد شوند، حتما مشارکت نمي‌کنند.

وي با بيان اينکه در گزارش حزب اتحاد در مورد ارتباط مالي با دولت و بدهي‌هاي شهرداري نکات غيرواقع نوشته شده بود، گفت: بهترين ارتباط با دولت در اين دوره مديريت شهري اتفاق افتاد و حتما بعدا به اين سخن من پي مي‌بريد و در کدام دوره مديريت شهري دولت سهم شهرداري‌ها را از 33 درصد به 50 درصد افزايش داد و با امضاي رئيس جمهور اين مسئله به مجلس رفت و اين کار آساني نبود.

افشاني با بيان اينکه 2600 ميليارد تومان از طلب‌هاي دولت به شهرداري به خزانه داده شد تا تهاتر شود، خاطر نشان کرد: در اين مدت کلا 50 ميليارد تومان از سيستم بانکي وام گرفتيم و اين در حالي بود که شهرداري را با بدهي 50 هزار ميليارد توماني تحويل گرفتيم و در اين مدت نه تنها بدهي‌ها افزايش نيافت بلکه توانستيم عملکرد قابل قبولي در پرداخت بدهي‌ها داشته باشيم.

وي با بيان اينکه برخي‌ها عنوان کردند که افشاني رفتار پليسي داشته است، گفت: سايت‌هاي زيادي مطالب مختلفي را منتشر کردند و من حتي از يک رسانه شکايت نکردم هر چند مي‌گفتند که بيا ببين اين شخص در اين سايت چه چيزهايي مي‌نويسد اما جز يک مورد شکايت نکردم و بايد بگويم موقعي که گفتند افشاني مديرانش را شنود مي‌کند، اگر به من تهمت قتل مي‌زدند بهتر بود و آن موقع گفتم که بايد اين دروغ پلشت را اثبات کنند. هر چند که ناراحت شده و از شکايتم منصرف شدم.

وي افزود: کشتي اصلاح طلبي در ميان امواج در حال حرکت است و حواسمان باشد که رانت خواهان به جاي آزادي خواهان خود را نماد اصلاحات و اصلاح طلبي جا نزنند.

افشاني در پايان افزود: من از همه شهروندان تهراني بابت قصورم عذر مي‌خواهم. هر چند که تلاش کردم هر چه را که در توان داشتم در طبق اخلاص گذاشته و اجرايي کنم.

در اين مراسم که تعدادي از اعضاي شوراي شهر نيز حضور داشتند به رسم يادبود هديه‌اي به شهردار سابق تهران داده شد و بعد از آن و قبل از آغاز سخنان حناچي شهردار جديد از اصحاب رسانه خواسته شد به دليل آنچه که حرف‌هاي خصوصي با کارمندان و مديران ناميده شد، جلسه‌ را ترک کنند.

منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد