آخرین اخبار

روحاني در ديدار اصلاح طلبان چه گفت؟+تصوير سياسي

روحاني در ديدار اصلاح طلبان چه گفت؟+تصوير

  بزرگنمايي:

چه خبر - در ميانه يک جنگ تمام عيار اقتصادي قرار داريم

حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني عصر چهارشنبه در ديدار جمعي از فعالان سياسي اصلاح طلب با قدرداني از حمايت ها و تلاش هايي که فعالان سياسي اصلاح طلب در قبال دولت هاي يازدهم و دوازدهم داشتند، گفت: دوستان اصلاح طلب را همراه دولت هاي يازدهم و دوازدهم دانسته و مي دانم.
رئيس جمهور افزود: علت ورودم به انتخابات سال 92 اين بود که باور داشتم بايد کشور را از آن شرايط و بن بست بوجود آمده نجات داد، چرا که در آن مقطع ايران را به بهانه هاي واهي نه تنها با آمريکا، بلکه با اروپا و ديگر کشورها و شوراي امنيت درگير کرده بودند.
رئيس جمهور ادامه داد: اگر پيگيري و تلاش دولت نبود، برجام حتي قبل از خروج آمريکا از اين توافق از دست مي رفت. نکته مهم ديگر موضع کشور پس از خروج آمريکا از برجام بود که اگر با تدبير عمل نمي شد، امروز وضعيت مناسبي نداشتيم و کشورهايي که اکنون مقابل آمريکا ايستاده و با ما همراهي مي کنند، در مقابل ما قرار مي‌داشتند. موضع مدبرانه نظام پس از اعلام خروج آمريکا از برجام، کشور را از يک خطر بزرگ نجات داد.

روحاني در ديدار اصلاح طلبان چه گفت؟

روحاني با بيان اينکه بحث ما فراتر از دولت، اصلاح‌طلبي، اصول‌گرايي و مباحث مشابه است، تصريح کرد: امروز در مقطع بسيار حساسي قرار داريم؛ دولت يازدهم و دوازدهم در کنار دستاوردهاي بزرگي که داشته، ضعف ها و نقص هايي هم دارد و حتما به کمک و همراهي همگاني نخبگان کشور نياز دارد. فلسفه برگزاري نشست امروز همين است که دست به دست هم دهيم و از نظرات شما دوستان براي تحقق هدف بلند و بزرگ اعتلاي ايران که هدف همه ماست، بهره بگيريم.
رئيس جمهور خاطرنشان کرد: دولت در 5 سال گذشته موفقيت هاي چشمگيري داشته است. در همين ايام اخير، حضور موفقي در مجمع عمومي سازمان ملل متحد داشتيم که به عرصه رويارويي کامل ايران و آمريکا تبديل شده بود و هيچ کس نيست که در اين مصاف آمريکا را پيروز ميدان بداند.
روحاني اضافه کرد: راي تاميني امروز ديوان بين‌المللي دادگستري نيز موفقيت حقوقي و سياسي بزرگ و قابل ملاحظه اي است که اگر چه احتمالا دولت آمريکا از اجراي آن سر باز خواهد زد، اما به هر حال اين پيروزي بزرگي براي ملت ايران است که توانسته در يک نهاد بين المللي، آمريکا را محکوم کند. مسائل مختلف بزرگي در عرصه هاي بين المللي، اقتصادي و سياسي پيش رو است که فقط با همفکري و ياري همگاني مي توانيم از عهده حل و فصل آنها برآييم.
رئيس جمهور پس از سخنان و ارائه نظرات فعالان سياسي حاضر در جلسه نيز با تشکر از دغدغه مندي آنان گفت: مباحث متنوعي مطرح شد که بخش قابل توجهي از آنها به ايرادات و مشکلاتي مربوط بود که تلاش دولت بر رفع آنها متمرکز بوده است.
رئيس جمهور اظهار داشت: در آستانه روي کار آمدن دولت دوازدهم جمعي از کينه‌توزترين دشمنان جمهوري اسلامي ايران در آمريکا به قدرت رسيدند هيات حاکمه جديد آمريکا متوهمانه خيال مي کند که مي توان جمهوري اسلامي را به زانو در آورد و تمام توان خود را در اين مسير بسيج کرده است.
روحاني تصريح کرد: در سال 92 به فاصله کوتاهي از انتخاب به عنوان رئيس جمهور، حتي زماني که دولت قبل بر سر کار بود و پيش از آنکه زمام امور را رسما در دست بگيرم، آرامش بر کشور حاکم شد و قيمت ارز روند کاهشي در پيش گرفت و چرخ اقتصاد و اشتغال به حرکت درآمد؛ چون مردم به آينده اميدوار شدند.
رئيس جمهور ادامه داد: پس از آغاز به کار دولت يازدهم مشکلات زيادي پيش روي دولت قرار گرفت، از جمله اينکه قيمت نفت به حدود يک چهارم کاهش يافت، اما چون مردم اميدوار بودند، وضعيت رو به بهبود رفت و براي اولين بار در تاريخ نرخ تورم، حتي زودتر از پيش بيني دولت، تک رقمي شد. در آغاز دولت دوازدهم اما، کساني که چشم خود را به روي بهبود اوضاع و حضور شرکت‌هاي خارجي براي فعاليت در ايران بسته بودند، خروج آنها از کشور در اثر تهديدات آمريکا را با بزرگنمايي هر چه بيشتر بازتاب دادند و اين بر روي اميد و اعتماد مردم به آينده تاثير منفي گذاشت.
روحاني با بيان اينکه امروز در ميانه يک جنگ تمام عيار اقتصادي قرار داريم، خاطرنشان کرد: برخي از حاضران در اين نشست انتقاداتي به عملکرد دولت داشتند و افراد دلسوز ديگري نيز بيرون از اين جلسه همه روزه انتقاداتي را مطرح مي کنند. گفت باز هم تکرار مي کنم که دولت خود را مبرا از ضعف و نقص نمي داند، اما دستاوردهاي بزرگي هم در عرصه هاي مختلف داشتيم که بايد اين دستاوردها براي مردم تشريح و تبيين شود. همين راي تاميني را که از سوي ديوان داوري لاهه صادر شده است، دستاورد بزرگي بود. دکتر مصدق در دادگاه لاهه در برابر انگليس ايستاد و اين دولت در برابر کل آمريکا و تحريم هايي ايستاد که به ايران تحميل شده است.
روحاني اظهار داشت: توقعات از دولت بايد متناسب با شرايط غيرعادي و حساسي باشد که در آن قرار داريم. وضعيت پيش روي کشور پيچيده است. اگر اين دولت بر سر کار نبود، شايد حتي پيش از اعلام آمريکا، ايران از برجام خارج شده بود و امروز وضعيت بغرنجي داشتيم. امروز با تدبير دولت از خطر بزرگ و اصلي عبور کرديم و براي مديريت مشکلات پيش رو بايد همه دست به دست هم دهيم.
در اين نشست تعدادي از فعالان سياسي اصلاح طلب حاضر در جلسه نيز به بيان ديدگاه ها و نظرات خود پرداختند که بخشي از عمده ترين محورهاي اين نظرات؛ ضرورت تلاش و توجه بيش از پيش دولت و دلسوزان کشور به حفظ و ارتقاي اميد و اعتماد عمومي به عنوان مهم ترين سرمايه کشور و نظام، لزوم تقويت ارتباط دولت با بدنه جامعه، بهره گيري دولت از نظرات فعالان سياسي و احزاب و گروه ها به عنوان واسطه ارتباط دولت و مردم و تقويت اطلاع رساني دولت و تبيين دقيق تر دستاوردها براي افکار عمومي بود.
فعالان اصلاح طلب همچنين با تاکيد بر اينکه برجام و اصلاح روابط کشورمان با دنيا يکي از بزرگترين دستاورد دولت تدبير و اميد بوده است، بر لزوم حفظ اين دستاورد و تداوم و تقويت تعامل سازنده با جهان، لزوم اصلاح و روزآمد کردن ساختارهاي اقتصادي و سياسي کشور و لزوم بهره گيري از ظرفيت هاي موجود در نهادهاي بين المللي نظير آنچه در طرح شکايت عليه آمريکا در ديوان داوري لاهه انجام شد، نيز تاکيد کردند.
حاضران در اين نشست با اشاره به ضرورت ارائه اطلاعات و توضيحات به موقع و کافي به مردم تاکيد کردند که تمام بخش هاي دولت به ويژه بدنه دولت در سراسر کشور، بايد ارتباط صميمي و نزديک خود با مردم را تقويت کرده و تنگناها و مشکلات را تا حد امکان براي مردم تشريح کنند.


منبع: dolat.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد