آخرین اخبار

آذري جهرمي: موبايل 50 درصد ارزان‌ مي‌شود اقتصادي

آذري جهرمي: موبايل 50 درصد ارزان‌ مي‌شود

  بزرگنمايي:

چه خبر - بازار ايران ماهانه حدود يک ميليون گوشي مصرف دارد

محمدجواد آذري‌جهرمي امروز در يک نشست خبري در نمايشگاه الکامپ نوزدهم درباره بازار تلفن همراه که در انتظار ترخيص گوشي‌ها از گمرک و کاهش نرخ ارز است، گفت: بخشي از گوشي‌هاي در گمرک مانده که با ارز دولتي وارد نشده بود، با هماهنگي با مراجع ذي‌صلاح ترخيص شد، اما برخي از گوشي‌هاي در گمرک مانده متعلق به وارد کنندگاني است که اکنون پرونده تخلف مفتوح دارند يا با ارز دولتي وارد شده‌اند و هنوز درباره آن‌ها تصميم قاطع گرفت نشده است.
وي ادامه داد: در سه روز گذشته سه بار در اين رابطه صحبت کرده‌ام، اما هنوز موانع رفع نشده و در نهايت هنوز 700 هزار گوشي که قرار بود از گمرک ترخيص شود و در بازار کمبود کالا را جبران کند، ترخيص نشده است.
جهرمي ادامه داد: در نتيجه کاهش نرخ ارز در روز‌هاي گذشته قيمت گوشي تلفن همراه 20 درصد کاهش يافت و وارد کنندگان معتقدند، اگر موانع واردات گوشي رفع شود، در نتيجه شکستن حباب ناشي از کمبود کالا، قيمت گوشي 30 درصد کاهش پيدا مي‌کند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: بازار ايران ماهانه حدود يک ميليون گوشي مصرف دارد و اکنون ميزان عرضه و تقاضا همخوان نيست.
وي ادامه داد: ترخيص 700 هزار گوشي از گمرک نيز براي مدت يک يا دو ماه مي‌تواند به صورت مسکن عمل کند، اما براي رفع قطعي مشکل کمبود کالا بايد محدوديت واردات را برداشت که براي اين کار يا بايد محدوديت تعداد واردکنندگان را بردارند و با دريافت تضمين‌هايي اجازه دهند، هر وارد کننده‌اي که توانايي ارائه گارانتي دارد بتواند در واردات فعال شود يا مشکلات واردات را براي همين وارد کنندگان فعلي رفع کند.
جهرمي با اشاره به رفع مشکل عدم اتصال سامانه ناجا و گمرک در ثبت گمرکي گوشي مسافري، گفت: اين دو سامانه به يکديگر متصل شده و از اين پس گمرک مي‌تواند اصالت پاسپورت يا در سفر بودن مسافر را تائيد کند و ديگر شاهد ورود گوشي‌هاي قاچاق از مسير گمرکي گوشي مسافري نخواهيم بود.
وي ادامه داد: اجراي صحيح فرايند‌هاي ثبت گمرکي گوشي مسافري از شنبه هفته پيش رو آغاز مي‌شود و با توجه به قطع تخلف ورود گوشي قاچاق از سامانه گوشي مسافري حتما بايد براي رفع مشکل واردات گوشي تا شنبه آينده چاره‌انديشي شود.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تصريح کرد:‌در حال حاضر واردات گوشي به صورت قانوني در حال انجام است و ارز مورد نياز آن از سامانه نيما يا بازار آزاد تامين مي‌شود.
جهرمي درباره حذف برخي اکانت‌ها در توئيتر گفت: در توئيتر انگليسي حذف اکانت‌هاي فيک بار‌ها اتفاق افتاده و اخيرا توئيتر فارسي نيز بخشي از اکانت‌هاي غيرواقعي را حذف کرده که در اين بين برخي اکانت‌هاي واقعي نيز حذف شده‌اند، آقاي ظريف در اين باره گفته‌است که اگر اکانت‌هايي که عليه جمهوري اسلامي فعاليت مي‌کنند، مشکلي براي فعاليت ندارند، چطور اکانت‌هايي که خلاف آن‌ها فعالند، بايد حذف شوند؟
وي همچنين درباره شايعه انحلال پروژه اپراتور فيبرنوري ايرانيان نت گفت: درباره انحلال اين شرکت بايد در مجمع آن تصميم‌گيري شود، اما خبري مبني بر انحلال نشنيده‌ام و در مجموع در بخش ثابت معتقديم شرکت‌هاي ارتباطات ثابت بايد با هم ادغام شوند تا سرمايه‌هاي آن‌ها تجميع شود.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پاسخ به اين سؤال که در مدت فعاليت شما ميزان فيلترينگ کمتر شده، گفت: با توجه به ثبات قوانين مربوط به فيلترينگ برداشتي از رشد يا نزول ميزان فيلترينگ ندارم.
جهرمي درباره بررسي موضوع مذاکرات محرمانه دولت با تلگرام در کميسيون صنايع مجلس، گفت: موضوع به طرح تحقيق و تفحص مجلس از مذاکرات دولت با تلگرام اختصاص دارد که قبلا توضيح داده‌ايم، مذاکرات محرمانه نبوده و با دستور دادستان و مصوبه کارگروه فيلترينگ انجام شده واگر لازم باشد، دوباره به سؤالات پاسخ مي‌دهيم، اما معتقديم پشت اين سؤال اهداف سياسي است.
وي درباره ماجراي کلاهبرداري اخير 35 ميليارد توماني سرويس‌هاي ارزش افزوده از 2 ميليون مشترک همراه اول گفت: چندي پيش متوجه شديم، تعداد شکايت مردم از سرويس‌هاي ارزش افزوده در سامانه 195 وزارت ارتباطات 4 برابر شده و به اين موضوع مشکوک شديم. پس از بررسي مشخص شد، به دليل بروز اختلال در زيرساخت فني سرويس‌هاي ارزش افزوده همراه اول اين مشکل به وجود آمده که البته دليل اختلال مورد سؤال و بايد بررسي شود که در نهايت 35 ميليارد تومان از 2 ميليون مشترک بدون رضايت دريافت شده بود که روز شنبه هفته جاري به آن‌ها پرداخت شد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد:‌پرونده 6 شرکت ارزش افزوده نيز در دادسرا مفتوح شده است که پس از حصول نتيجه گزارش آن منتشر خواهد شد.
جهرمي همچنين درباره اختلال اخير در سامانه GPS گفت: شاهد اختلال GPS هستيم که متوجه شديم، اختلالي در حال اعمال روي شبکه است که اين سينگال مختل کننده در داخل تهران فعال بود.
وي ادامه داد:سيستم‌هاي نظارتي و رگولاتوري فعال شدند و منطقه حدودي ايجاد اختلال را تشخيص دادند که اين اختلال اکنون رفع شده است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: نمي‌دانيم اين اطلاعات ناخواسته يا عمدي بوده، اما رگولاتوري در اين زمينه شکايتي را طرح کرده و شکايت رگولاتري نيز مورد تائيد قرار گرفته و نيازمند کمک دستگاه‌هاي امنيتي براي رفع اين مشکل هستيم.


منبع: farsnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي