آخرین اخبار

فائزه و فاطمه هاشمي بروند که همسر قاليباف بيايد؟ سياسي

فائزه و فاطمه هاشمي بروند که همسر قاليباف بيايد؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - ديروز شايعه‌اي در فضاي مجازي منتشر شد که بر ابهامات افزود

معلوم نيست در دانشگاه آزاد چه مي‌گذرد؟ تناقض واضح‌ترين توصيف اين روزهاي دانشگاهي است که آيت‌ا... هاشمي بنيانگذار آن بود، اما هيچ‌گاه تصور نداشت چنين به مرکز ابهام و اقدامات نامنطبق تبديل شود. در هفته اخير 3 اتفاق سبب شد تا دانشگاه آزاد بيش از هميشه به محل توجه و تامل تبديل شود. پس از رحلت آيت‌ا... هاشمي، برخي شرايطي را پديد آوردند تا ياسر با دانشگاه آزاد خداحافظي کند؛ پس از آن در هفته اخير به‌صورت شفاهي رأي به اخراج فائزه و فاطمه هاشمي از دانشگاه آزاد دادند.
تصميم کنار گذاشتن فائزه و فاطمه هاشمي از دانشگاه آزاد به نحوي نامتعارف بود که به‌رغم بازتاب گسترده آن، هيچ کدام از مسئولان دانشگاه آزاد حاضر به توضيح درباره چرايي اين اقدام نشدند. فائزه و فاطمه هاشمي هم احتمالا تا ابلاغ نشدن حکم رسمي برکناري، مانند قبل به تدريس خواهند پرداخت. ديروز شايعه‌اي در فضاي مجازي منتشر شد که بر ابهامات افزود.
دختران هاشمي رفتند؛ همسر قاليباف آمد؟
روز گذشته برخي سايت‌هاي خبري نوشتند: فاطمه و فائزه هاشمي سال‌هاست که استاد دانشگاه آزاد و عضو هيات علمي هستند، فاطمه‌ هاشمي استاد دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب و مدير گروه علوم سياسي بوده است و فائزه هاشمي نيز سال‌هاست استاد واحد علوم وتحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي است، اما به طور شفاهي آنها از دانشگاه اخراج شده‌اند.
اسکان‌نيوز نوشت: از آن سو زهرا مشير همسر شهردار اسبق تهران به سرپرست دانشکده علوم انساني دانشگاه آزاد واحد تهران شمال منصوب مي‌شود. مي‌گويند به محض صدور اين حکم دانشکده مديريت و علوم انساني تهران شمال که در يک ساختمان بوده، از هم جدا شده و دستور جابه‌جايي بخش مديريت به دانشکده زبان‌ها صادر مي‌شود و ساختمان دانشکده علوم انساني مستقل مي‌شود. شايد يکي از مقصد‌هاي مديريتي قاليبافي‌ها دانشگاه آزاد باشد. از روزنامه‌نگاران طرفدار وي تا مديران بي‌ميزي که پس از مدتي به دانشگاه آزاد رفته‌اند. مدتي پيش نيز در خبرهاي غير رسمي اعلام شد، بابک نگاهداري که در مديريت گذشته شهرداري رئيس مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي بود به عنوان رئيس تازه دانشگاه علوم پزشکي دانشگاه آزاد آغاز به کار خواهد کرد.
طي سال‌هاي حضور مشير به عنوان مشاور امور زنان در شهرداري برخي اتفاقات تاريخي در شهرداري رقم خورد که پرحاشيه‌ترين آن دستور تفکيک زنان و مردان در مجموعه‌هاي شهرداري بود. او که علاقه زيادي به جداسازي داشت پيش از اين بخشنامه معروف، ايده ايجاد پارک‌هاي ويژه زنان را هم اجرايي کرده بود. طرفدارانش مي‌گويند او طراح برندهاي زنانه شهر مانند، مراکز ورزشي ويژه زنان، شهربانو و کوثر بوده است. او را مبدع گردهمايي زنانه و سالانه زنان عاشورايي هم مي‌دانند! او سال‌ها در شهرداري درحوزه توامندسازي زنان هم فعاليت کرد. به تازگي خبر استفاده از ملکي 14 هزار متري در منطقه 12 به اسم زنان سرپرست خانواده، اما به کام توليدکنندگان چوب و آشپزخانه و توزيع غذا و... منتشر شده است. مکاني که هرگز دست زنان سرپرست خانواده‌ها به آن نرسيد.
ميکائيل سعيد که سال‌ها دبير دبيران شوراياري منطقه 12 بوده است درباره اين انبار که به اسم خانم‌ها با رقم هنگفتي تجهيز شد اما تنها کساني که به اين مکان راه داده نشدند، خانم‌هاي بدسرپرست و بي‌سرپرست بودند، به اسکان‌‌نيوز مي‌گويد: اين کارگاه را با رقم‌هاي بالايي تجهيز کردند، اما هميشه براي ورود به آن خانم‌ها محدوديت داشتند و مي‌توان گفت پاي آنها به آنجا نرسيد و تنها به نام خانم‌هاي خودسرپرست تمام شد، اما به کام‌شان نه! حالا مدافع زنان شهر و امور عام‌المنفعه سکاندار بخش علوم انساني دانشگاه آزادي است که در اين سال‌ها تغيير مشي‌هاي زيادي داده است. زهرا مشير 57 ساله در رشته جامعه‌شناسي فرهنگي از دانشگاه آزاد فارغ‌التحصيل شده، و از سال 90 استاديار اين دانشگاه است.
ولايتي به کدام سو مي‌رود!
از سوي ديگر نبايد به سادگي از کنار اقدامات و اظهارات علي اکبر ولايتي که موضوع نقد جدي محافل سياسي و اجتماعي شده به راحتي عبور کرد. 7 مهر بود که رئيس هيات موسس دانشگاه آزاد يعني ولايتي در همايش هفته دفاع مقدس که در دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت: «از يمني‌ها ياد بگيريم که چگونه در برابر تهديد و تحريم مقاومت مي‌کنند. به جاي لباس لنگ مي‌بندند و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دستشان است با پاي پياده و سعودي‌ها از دست اينها عاجز شدند.»
ساده زيستن به‌ويژه بستن لنگ مورد انتقاد زياد قرار گرفت، چراکه اين دو مقوله با زندگي ولايتي همخواني ندارد و منتقدان از ولايتي خواستند تا گزارشي از ميزان حقوق دريافتي خود و همچنين اتومبيلي که با راننده در خدمت او است ارائه کند تا همگان به ميزان اعتقادات ولايتي به آنچه پي ببرند که او به ديگران توصيه مي‌‌کند.
عباس عبدي در نقد خود به سخنان ولايتي افزود: «درباره مديريت‌هاي متعدد خانوادگي نيز سکوت کردند حالا مردم را به نان خشک خوردن دعوت مي‌کنند؟ مردم نيازي به اين توصيه‌ها ندارند اگر لازم باشد آنقدر شرف دارند که از خودشان دفاع کنند، ولي اين دفاع، منحصر به دفاع در برابر دشمنان خارجي نمي‌شود که بايد وضعيت خيلي‌ها را در داخل هم بررسي کرد.» برخي کانال‌ها نوشتند: «محمد و علي‌اصغر ولايتي فرزندان علي‌اکبر ولايتي هستند. محمد مديرعامل و عضو هيات مديره شرکت «سيف‌بنا» برادرش علي‌اصغر قائم مقام مديرعامل و عضو هيات مديره اين شرکت است. اين شرکت 1400 پرسنل دارد و در سال 85 با سرمايه ابتدايي 3 ميليارد تومان به ثبت رسيده است. پروژه 204 واحدي جاسک، مجتمع اداري تجاري فرجام، مجتمع اداري ترکمنستان، مجتمع مسکوني ياسمن الهيه، شهرک مسکوني شقايق ساري و مجتمع مسکوني کوثر الهيه از پروژه‌هايي است که توسط اين شرکت ساخته شده است» و واکنش‌هايي ديگر که معناي تمام آنها عدم توازن در حرف و عمل است!
مطهره شفيعي


منبع: armandaily.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد