آخرین اخبار

کلاهبرداري از اعتماد مردم در سکه ثامن اقتصادي

کلاهبرداري از اعتماد مردم در سکه ثامن

  بزرگنمايي:

چه خبر - چه کساني مسئول هستند؟

هفته اي که گذشت براي تعدادي از مردم همراه بود با خبرهاي بد و غيرقابل انتظار! عنوان برخي از اخبار اين بود که مدير سکه ثامن فرار کرد؛ سکه ثامن ورشکسته شد؛ سکه ثامن تعطيل شد و ... .
شرکت بازرگاني آريو پرگاس آيلين با عنوان "سکه ثامن" که از سال 95 فعاليت خود را در زمينه مرکز معاملات سکه و طلاي آبشده، معاملات حواله شنبه اي طلا، معاملات جهاني انس طلا، گشايش اعتبارات و ال سي، واردات و صادرات کالاهاي مجاز، اخذ وام و اعتبارات ارزي و ريالي ازتمام بانک هاي خارجي و داخلي به صورت مجازي آغاز کرده و در حال فعاليت بوده اخيرا با عدم پاسخگويي به کاربران، مشکلاتي را براي گروهي از مردم ايجاد کرده است.
ماجرا از اين قرار است که تعدادي از مردم با توجه به تبليغات سايت سکه ثامن، متاسفانه فريب خورده و سرمايه هاي خود را براي کسب سود بيشتر به اين شرکت داده و مدتي به صورت آنلاين به خريد و فروش سکه مشغول بودند. ولي چند روزي است که اين افراد امکان برداشت وجوه سرمايه گذاري خود را از سکه ثامن ندارند.
اين شرکت از ابتداي هفته گذشته مشتريان خود را سرگردان کرده و موج جديدي از نگراني و اضطراب مالباختگي را بين گروهي از مردم که فريب تبليغات شرکت ثامن را خورده بودند، ايجاد کرده است.
آمار غير رسمي و تاييد نشده از مالباختگان شرکت سکه ثامن خبر از کلاهبرداري 15 هزار ميليارد توماني سکه ثامن و عدم توانايي اين موسسه ورشکسته براي بازپرداخت اصل پول مالباختگان را دارد که باعث اعتراض سرمايه گذاران شده است.
سکه ثامن بعد از تشديد نگراني ها در بين سرمايه گذاران خود رسماً اعلام ورشکستگي کرد و نوشت: "به اطلاع مي ‌رساند بنا به استفاده کاربران و تريدرها از ربات‌ هاي غيرمجاز و همچنين کارمند ثامن که به نام شوهر خود معامله مي ‌کرد به مبلغ 500 ميليون تومان و.........به مبلغ 500 ميليون تومان و سودهاي غير متعارف کاربران که به وسيله ربات‌ ها و اتورفرش استفاده شده است، به اطلاع مي ‌رساند سکه ثامن ورشکستگي خود را اعلام مي ‌نمايد و از امروز فقط کاربران مي‌ توانند پول‌ هاي خود را بدون دريافت سودهاي غير متعارف، ثبت درخواست نمايند. کاربران امروز مهلت دارند موجودي خود را به فروش رسانده و درخواست واريز نمايند".
مراجعه به سايت سکه ثامن در روزهاي قبل نشان ميداد که اين شرکت نمـاد اعتمـــــاد الکتـرونيـکي کسب و کارهاي اينترنتي را دارد و شايد به همين دليل هم بوده که مردمي که سرمايه هاي خود را در اختيار اين شرکت قرار داده بودند، اطمينان داشتند اين شرکت حداقل تاييد شده و داراي مجوز است.
نماد اعتماد الکترونيکي کسب و کارهاي اينترنتي نشانه‌اي است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونيکي وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ايران به فروشگاه هاي اينترنتي که صلاحيت شان تاييد شده داده مي شود.
گفتني است، نماد اعتماد الکترونيکي اين شرکت طي يکي دو روز اخير حذف شده و ديگر اثري از اي نماد يا همان مجوز فعاليت و کسب و کار اينترنتي در سايت سکه ثامن وجود ندارد.
سوال اساسي در مورد نماد اعتماد الکترونيکي اين شرکت اين است که اگر اين نماد جعلي بوده و از سوي مرکز تجارت الکترونيکي وزارت صنعت داده نشده بود چرا طي 2 سال از فعاليت سکه ثامن، واکنشي از سوي مسئولان اين وزارت خانه مشاهده نشده و اين هشدار به مردم داده نشد که فريب شرکت را نخورند؟
يکي ديگر از اقدامات اين شرکت که رسماً عدم صلاحيت و صداقتش را تاييد مي کند اين است که در قسمت مجوزهاي خود اعلام کرده از اتحاديه طلا و جواهر نيز مجوز فعاليت دريافت کرده است درحالي که محمدولي رييس اين اتحاديه از عدم اعطاي هر گونه مجوزي به اين شرکت خبر داده و تاکيد کرده: از ابتدا فعاليت اين شرکت فاقد مجوز بوده و تذکرهاي لازم و همچنين اقدامات لازم براي توقف فعاليت اين شرکت داده شده بود.
همانطور که از وزارت صمت انتظار مي رفت به مردم درباره جعلي بودن نماد سکه ثامن هشدار دهند، قطعاً از اتحاديه طلا نيز اين انتظار وجود داشت که قبلاً به مردم هشدارهاي لازم را نسبت به اين شرکت دهند نه اينکه بعد از بالاگرفتن هياهو پيرامون اين شرکت رئيس اتحاديه اعلام کند که از حدود دو ماه قبل اخطارهايي از سوي اتحاديه طلا و جواهر درباره قطع فعاليت اين شرکت داده شد و از راه قانوني نيز براي پلمب اين واحد اقدام شد زيرا عملکرد و شيوه فعاليت اين شرکت مطابق قوانين و چارچوب‌هاي اتحاديه طلا و جواهر نبود.
به گزارش تسنيم، اين شرکت با تبليغ در برخي رسانه هاي خبري سعي در جلب اعتماد بيشتر مردم از طريق اين رسانه ها داشته و تبليغاتي با اين مضمون منتشر کرده است: "مرکز سکه و طلاي ثامن به‌ عنوان بزرگ‌ترين و بروزترين مرکز خريد و فروش آنلاين طلا در ايران شناخته شده است. سرمايه‌گذران مي‌توانند بدون هيچ‌گونه نگراني نسبت به سرمايه‌گذاري در اين مرکز اقدام کنند. زيرا اين مرکز فعاليت خود را با مجوزهاي معتبر و رسمي از جمله پروانه کسب و پروانه کسب الکترونيکي و نماد اعتماد الکترونيکي و نماد ثبت در رسانه‌هاي ديجيتال آغاز کرده و داراي گواهي اس اس ال براي امنيت کاربران است؛ همچنين طلاي ثامن داراي تنديس مديريت عملکرد در سنجش جهاني در زمينه طلا و جواهر و سنگ‌هاي زينتي است.
يکي از مزيت‌هاي سيستم معاملات آنلاين سکه و طلاي ثامن اين است که سرمايه‌گذاران به صورت 24 ساعته مي‌توانند به خريد و فروش بپردازند. سامانه طلاي ثامن توانسته است اين امکان را براي کاربران خود به وجود آورد که بتوانند طلا، سکه و انس طلاي خود را به صورت حضوري نيز دريافت کنند که اين امر براي اولين بار در ايران و در بين سامانه‌هاي معاملاتي صورت مي‌گيرد.
فرهاد زاهدي‌فر مديريت مرکز طلاي ثامن اين سامانه را براي سهولت تجارت هموطنان، بدون دغدغه زماني و مکاني ايجاد کرده و از مهم‌ترين محاسن اين مرکز امنيت بالاي اطلاعات شخصي کاربران است. علاقه‌مندان نيز مي‌توانند با دسترسي به اينترنت و با مراجعه به سايت طلاي ثامن به صورت رايگان در سامانه معاملاتي سکه و طلاي ثامن ثبت‌نام و معاملات خود را آغاز کنند."
يکي از مشتريان اين سايت با ابراز نگراني از مسدود شدن حساب هاي اين شرکت و ابهام در دريافت سرمايه خود، گفت: "به ما اعلام شده که دليل اينکه حساب ها از طرف بانک مرکزي مسدود شده بايد براي دريافت پول خود صبر کنيم و اگر قرار هم باشد که پول هاي ما پرداخت شود، سودي به آن تعلق نمي گيرد و اصل پول را پرداخت مي کنند که با اين حساب بسياري از مشتريان اين سايت مبالغ ميلياردي متضرر خواهند شد. "
هنوز بانک مرکزي واکنشي به سرنوشت سکه ثامن نشان نداده است و بايد منتظر ماند و ديد که سرانجام اين شرکت و مشتريان آن چه خواهد شد و هنوز مشخص نيست که مي توان براي آنها عبارت مالباخته را به کار برد يا خير...
البته سرهنگ تورج کاظمي، رييس پليس فتاي تهران با اشاره به پرونده شرکت سکه ثامن، گفته است: پرونده شرکت تجارت الکترونيک ثامن يا همان "سکه ثامن" در مراحل تحقيقات اوليه خود بوده و چند نفر شاکي هم دارد.
رييس پليس فتاي تهران افزود: اگر فردي شکايتي در اين خصوص دارد بايد در دادسراي جرايم رايانه‌اي شکايت خود را مطرح کند تا پرونده آنها براي رسيدگي در دستور کار قرار گيرد. موضوع اين سايت در حال بررسي است و اميدواريم پس از احضار گردانندگان سايت مذکور وضعيت آن مشخص شود.
پليس فتا اما به مشتريان شرکت سکه ثامن هشدار داده که بار ديگر فريب تبليغات فضاي مجازي را نخورند و اعلام کرده است که برخي افراد سودجو با استفاده از وضعيت پيش‌آمده در خصوص شرکت تجارت الکترونيکي «سکه ثامن» با تبليغات گسترده در سايت‌ها، کانال‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي به قربانيان و مالباختگان اعلام کرده‌اند که با دريافت مبالغي به صورت نقدي بر اساس روابط و تعاملات با مديريت شرکت مذکور توانايي استرداد مبالغ و وجوهات آنان را دارند.
سرهنگ رامين پاشايي معاون اجتماعي پليس فتا با هشدار با مالباختگان موسسه سکه ثامن گفته است: هدف اين افراد سودجو صرفا کلاهبرداري ثانويه از مالباختگان بوده و با توجه به پيگيري‌هاي پليس فتا در خصوص شرکت مذکور و سرنخ‌هاي به دست آمده صرفا مالباختگان از طريق مراجع قضايي و پليس فتا پيگير امورات خود بوده و تحت هيچ عنوان از پرداخت هرگونه وجوهات به افراد سودجو و کلاهبردار خودداري کنند.


منبع: tasnimnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي