آخرین اخبار

پيامهاي خاص احمدي نژاد، اين بار اما براي حوادث اهواز سياسي

پيامهاي خاص احمدي نژاد، اين بار اما براي حوادث اهواز

  بزرگنمايي:

چه خبر - احمدي نژاد با تاخير حادثه اهواز را محکوم کرد

محمود احمدي‌نژاد که اخيرا در پي محاکمه و محکوميت ياران ديرينش اسفنديار رحيم‌مشايي و حميد بقايي، پيام‌هاي فوري و طوفاني صادر مي‌کند و با اتهام‌زني به دستگاه قضايي و نهادهاي امنيتي، روند رسيدگي به پرونده دوستانش را ناعادلانه مي‌خواند.
ساعت 2 بامداد يکشنبه 1 مهر يعني بعد از گذشت حدود 16 ساعت از حادثه تروريستي اهواز و صدور پيام‌هاي محکوميت از سوي مقامات و نهادهاي داخلي و خارجي، پيامي را در کانال تلگرامي «دولت بهار» منتشر کرد که در آن ضمن محکوم کردن اين اقدام و تسليت به بازماندگان، آمده است: «غفلت غيرمسئولانه دستگاه‌ها و نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي در شناسايي و پيگيري به‌هنگام عوامل به‌وجودآورنده اين فاجعه، نابخشودني است و مسئولان ذيربط بايد در قبال کوتاهي‌هاي خود پاسخگو باشند.»
احمدي‌نژاد، چندي قبل نيز به رئيس سازمان اطلاعات سپاه تاخت و در پيامي ويدئويي گفت: «اين آقاي طائب که شده رئيس سازمان اطلاعات سپاه، من به عنوان رئيس جمهور با او مخالف بودم. گفتم که ايشان تعادل ندارد. همه مي‌دانند.»
اينکه فردي که 8 سال رئيس جمهوري بوده و اکنون نيز عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام است، اينگونه به دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي کشور حمله کند، بيش از آنکه موجب خدشه به اقتدار جامعه اطلاعاتي کشور شود، تلنگري است براي حافظه تاريخي مخاطبان تا کارنامه امنيتي دوران رياست 8 ساله او بر عالي‌ترين نهاد امنيتي کشور يعني شوراي عالي امنيت ملي را فرا ياد آورد.
سال 84، همين گروه «الاحوازيه» که مسئوليت حمله روز شنبه به رژه نيروهاي مسلح را برعهده گرفته است، در خيابان نادري اهواز عمليات تروريستي داشت. بمب‌گذاري در پارکينگ قرارگاه سپاه در غرب تهران در سوم شهريور سال 87، ترور شهيد مسعود علي‌محمدي در تاريخ 22 دي‌ماه 88، ترور شهيد مجيد شهرياري در تاريخ 8 آذر 89، ترور شهيد رضايي‌نژاد در تاريخ 1 مرداد 90، ترور شهيد مصطفي احمدي‌روشن در تاريخ 21 دي 90.
بمب‌گذاري در مهاباد در تاريخ 31 شهريور 89، سلسله عمليات‌هاي عبدالمالک ريگي از سال 84 تا 88 شامل حمله به نيروي انتظامي سراوان، کشتار تاسوکي، بمب‌گذاري در اتوبوس حامل نيروهاي سپاه در بلوار ثارالله زاهدان، حمله به پاسگاه انتظامي سراوان، بمب‌گذاري در مسجد شيعيان زاهدان، عمليات انتحاري در شهر سرباز.
حمله به کاروان انتقال رئيس جمهوري و شهادت محافظ و راننده خودروي احمدي‌نژاد، اسارت 3 تبعه ترکيه از جانب جندالله و درخواست يک ميليون دلار، حمله به پاسگاه مرزي نگور، عمليات تروريستي منجر به شهادت 25 نمازگزار در مسجد علي بن ابي طالب زاهدان و حمله به خودروي عبوري در جاده چابهار به ايرانشهر و گروگانگيري 21 غيرنظامي، بمب‌گذاري در سنندج در تاريخ 28 فروردين 90.
بمب‌گذاري در حسينيه شهداي شيراز در تاريخ 24 فروردين 87، حمله به پاسگاه مرزي گدار در منطقه سراوان در تاريخ 12 دي‌ماه 84 و عمليات تروريستي گروهک الاحوازيه در محله کيان‌پارس و گلستان اهواز در سال 87 برخي ديگر از اقدامات تروريستي هستند که در دوران رياست جمهوري محمود احمدي‌نژاد در کشور رخ داده و اخبار آن منتشر شده است.
اما در آن زمان، هيچکس از مقامات سابق و لاحق، در هيچ پيامي به دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي حمله نکرد و بالعکس با تاکيد بر انسجام ملي و اقتدار نيروهاي مسلح و دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي صرفا خواستار شناسايي و برخورد با عوامل اين حوادث شد؛ تا آنجا که همگان شاهد عمليات‌هاي پيچيده‌اي نظير دستگيري تروريست معدوم، عبدالمالک ريگي و برخي عوامل ترور شهداي هسته‌اي و مجازات آنان بودند.
بي‌ترديد ده‌ها و صدها توطئه و عمليات نيز در همان زمان از سوي نيروهاي امنيتي کشور خنثي شده و خبرهاي مربوط به آن منتشر نشده است؛ چنانکه در حال حاضر نيز که منطقه بيش از آن دوران ملتهب است و گروهک‌هاي مختلف تروريستي بيش از هر زمان ديگري از جانب مثلث عربي - عبري - غربي به لحاظ مالي، سياسي و تسليحاتي تغذيه مي‌شوند، عمليات‌هاي گوناگوني خنثي مي‌شوند و ايران به اذعان ناظران داخلي و بين‌المللي از جمله امن‌ترين کشورهاي منطقه است.
هيچکس ترديدي در لزوم پاسخگويي دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي ندارد و قطعا در رويدادهايي نظير آنچه در اهواز رخ داد يا آنچه که خرداد سال گذشته در مجلس اتفاق افتاد، دستگاه‌هاي مسئول به بررسي حفره‌هاي امنيتي و تلاش براي جلوگيري از تکرار اين قبيل حوادث مي‌پردازند اما به کار بردن عباراتي نظير «غفلت غيرمسئولانه نابخشودني» يا «پاسخگويي به دليل کوتاهي» در مورد دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي به جاي حمايت قاطع از سربازان گمنام امام زمان (عج)، آن هم از جانب فردي که خود روزگاري سکاندار اداره کشور بوده و قطعا بر بسياري از پيچيدگي‌ها و چالش‌هاي امنيتي موجود در منطقه ملتهب خاورميانه و همچنين تلاش‌هاي نيروهاي امنيتي کشور اشراف دارد يا لااقل انتظار مي‌رود اشراف داشته باشد، فراتر از يک بي‌انصافي ساده، بيشتر نوعي تسويه‌حساب سياسي را به ذهن متبادر مي‌کند؛ آن هم با بهره‌برداري از داغي که امروز بر گوشه دل ايران نشسته است.
به نظر مي‌رسد که عمليات تروريستي و کشتار مردم بي‌گناه، در همه جاي دنيا تنها رويدادي است که همبستگي زيادي در جامعه پديد مي‌آورد و هر کس با هر مسلک و مرام و عقيده‌اي، بدون آنکه دنبال مقصري بگردد لااقل در وهله اول صرفا به محکوم کردن اصل ترور و خشونت و تاکيد بر ضرورت برخورد با عوامل اين اقدامات بسنده مي‌کند. شايسته بود که رئيس‌جمهوري پيشين نيز بر همين منهج، پيام مي‌داد.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد