آخرین اخبار

قاليباف و اشتباهاتي که تمامي ندارد سياسي

قاليباف و اشتباهاتي که تمامي ندارد

  بزرگنمايي:

چه خبر - قاليباف اين روزها روياي رياست مجلس را در سر مي پروراند

محمدباقر قاليباف سياستمدار هميشه ناکام سالهاي گذشته اين روزها به فکر رهبري اصولگرايان افتاده است و بعد از 12 سال امروز به جاي روياي رياست جمهوري روياي رئيس مجلس شدن را در سر مي‌پروراند.
فائزه عباسي: يک هفته بعد از دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري بود که قاليباف به عنوان کانديداي ناکام و کنار گذاشته اصولگرايان انتقاد از جناح راست را کليد زد. او که تصور نمي کرد جمنايي ها ابراهيم رئيسي را به او ترجيح بدهند در روزهاي آخر رقابت انتخابات 96 با اکراه به نفع توليت آستان قدس کنار رفت اما اين کنار رفتن به معناي کنار گذاشتن کينه اصولگرايان نبود.
درست در همان روزها ايده نواصولگرايي را مطرح کرد و از جناح راست خواست تا پدرخوانده ها را کنار بگذارند. همين حرف باعث شد تا راست سنتي از موتلفه تا جامعه روحانيت مبارز مقابل او جبهه بگيرند. اما گويا قاليباف همچنان سوداي رهبري در ميان اصولگرايان را دارد.
قاليباف‌نامه يا مانيفست نواصولگرايي
تا چند ماه بعد از انتخابات تيرهاي قاليباف يک ريز و پي در پي جناح راست را نشانه رفت تا اينکه به يکباره در انتقاد به اصولگرايان دست به قلم شد و فرمان آتش به اختيار براي جوانان اصولگرا صادر کرد. او نوشت: در ماههاي گذشته بسياري از شما به صورت حضوري و غير‌حضوري با من از دغدغه‌هاي جدي خود دربارة آينده کشور و انقلاب سخن گفتيد. اين شور و شوق و احساسِ مسئوليتِ تحسين‌برانگيزِ شما مرا برآن داشت که دست به قلم برده و برخي نگراني‌هاي خودم را با شما و مردم عزيزمان در ميان بگذارم. پايانِ رقابت‌هايِ انتخاباتي به معنايِ فراموش کردنِ ناکارآمدي‌هايِ دولتِ مستقر يا ناديده‌گرفتن برخي خطاهايِ دوستانِ جبهه انقلاب نيست.
قاليباف با اشاره به اينکه به اين باور رسيدم که «تغييرِ اساسي در نحوه کنشِ جريانِ اصول‌گرايي» يکي از مطالباتِ اصليِ امروزِ شما جوانانِ مومن و دلسوزِ انقلاب و کشور است، تأکيد کرد که اصول‌گرايي بايد با حفظِ مباني و ارزش‌هايِ انقلابيِ جمهوريِ اسلامي، حرکت در راستايِ «نو‌اصول‌گرايي» را هرچه زودتر آغاز کند.
بيشتر از يک سال است که از آن نامه نگاري ها و انتقادات مي گذرد اما ماجرا هنوز براي او تمام نشده است و حالا حزب پيشرفت و عدالت که پرچم رهبري اش در دست قاليباف است از انتشار مانيفست «نواصولگرايي» سخن مي گويد. محسن پيرهادي عضو شوراي مرکزي اين حزب به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: تا دو هفته آينده مانيفست در شوراي مرکزي جمعيت پيشرفت و عدالت ايران به طور کامل تصويب و منتشر خواهد شد و بعد از انتشار در مورد ابعاد آن صحبت خواهيم کرد. ما تلاش کرديم اين ايده را پيگيري کنيم.
پيرهادي با اشاره به صحبت هاي قاليباف در مورد نواصولگرايي گفت: ايده نواصولگرايي به نام قاليباف است و بعد از انتشار حتما نظراتي را بيان خواهد کرد. اين ايده توسط جمعيت پيشرفت و عدالت ايران پيگيري شده و ساير اصولگرايان مي توانند نظراتشان را پس از انتشار بيان کنند.
هرچند تمام هم و غم قاليباف و يارانش کنار گذاشتن چهره هاي سنتي اصولگرا است و در اين مسير روي کمک جوانان اصولگرا حساب باز کرده است اما هنوز صدايي از هيچ جرياني در درون اردوگاه اصولگرايي به گوش نمي رسد؛ موضوعي که پيرهادي ان را به بعد از انتشار مانيفست نواصولگرايي موکول مي کند و در پاسخ به اين سوال که آيا با گروه هاي ديگرِ اصولگرا در مورد اين مانيفست رايزني شده است يا خير اظهار کرد: دوستان ديگر هم بعد از انتشار عمومي و با دقت، نظرات و انتقادات خود را حتما منعکس خواهند کرد، ولي بنايي براي رايزني نبوده و نيست. اين مسئله در شوراي مرکزي جمعيت پيشرفت و عدالت در حال پيگيري است. ما طرح هاي جديد و نکته هايي را در مورد ايده نواصولگرايي قاليباف داريم.
قاليباف مجلس را مي خواهد
سه دوره ناکامي در انتخابات رياست جمهوري يک حقيقت را در گوش قاليباف فرياد مي‌زند و آن خداحافظي با آرمان رياست جمهوري است. هرچند به نظر مي رسد خودش هم کم کم به اين باور رسيده است که نمي تواند مرد اول خيابان پاستور باشد اما اين دليل نمي شود که به نفر اول بهارستان شدن فکر نکند. در راستاي همين روياپردازي ها است که با نگاه به مهلت دوساله تا انتخابات مجلس فکر رهبري اصولگرايان براي رسيدن به کرسي‌هاي خانه ملت او و برخي نزديکانش را رها نمي کند و همه برنامه ريزي ها براي تحقق اين آرمان حتي در تاروپود عکس هاي اينستاگرامي‌اش موج مي زند. قاليباف که گويا دوران علي لاريجاني را براي مجلس تمام شده مي داند روياي رئيس قوه مقننه شدن بعد از او را در سر مي پروراند و از امروز به دنبال هموار کردن راه براي رسيدن به ساختمان هرمي شکل بهارستان است اما از انجايي که سايه سنگين رقيب هم‌تيمش يعني ابراهيم رئيسي و محسن رضايي بر سر آن سنگيني مي کند(اينجا) هيچ بعيد نيست قاليباف در اين موضوع هم ناکام بماند.


منبع: khabaronline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد