آخرین اخبار

دادگاه معاون ارزي بازداشت شده بانک مرکزي علني خواهد بود سياسي

دادگاه معاون ارزي بازداشت شده بانک مرکزي علني خواهد بود

  بزرگنمايي:

چه خبر - واکنش «منتظري» به نامه برخي وزرا براي رفع فيلتر برخي شبکه‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمين محمدجعفر منتظري در سومين همايش مقابله با جرايم مالي در فضاي مجازي گفت: برخورد با همه آسيب‌ها در جامعه تنها بر عهده قوه قضاييه نيست زيرا دو قوه ديگر و هدايتگران افکار جامعه هم مسئولند.
وي افزود: امروز استفاده از فضاي مجازي و بهره گيري از اين فناوري نوين در سراسر دنيا يکي از مسايل بسيار مهم است و لازم است خود را بروزرساني کنيم و از متخصصان امر استفاده کنيم. ما مقداري در اين زمينه عقب هستيم. آقاي فيروزآبادي به عنوان دبير شوراي عالي فضاي مجازي هستند و مي‌دانند که چقدر مورد اهتمام مقام معظم رهبري است.
مرکز ملي فضاي مجازي به وجود آمد و تلاش هاي زيادي مي شود اما آيا ما از اين ابزار مهم آنگونه که بايد و شايد براي مديريت فضاي مجازي استفاده کرديم؟ به نظرم کوتاهي کرديم. مي دانم دکتر فيروزآبادي تلاش زيادي مي کنند ولي بخش اندکي از کار دست ايشان است. آنجا که بايد اراده قوي براي ساماندهي فضاي مجازي باشد، نيست. اين بلايي که تلگرام و اينستاگرام براي مردم فراهم کرده را ببينيد. ما يک کشور عقب افتاده ناتوان نيستيم و اين ملت رشيد است و در دنيا از لحاظ سطح معلومات حرف اول را مي زند. جواناني که مي توانند کشور را نجات دهند و مديراني که عزمشان مي تواند کارساز باشد ولي آنگونه که بايد جزم ندارند.
منتظري افزود: وقتي بعضي از اين شبکه ها را در کارگروه مصاديق مجرمانه مي‌بنديم و فيلتر مي‌کنيم مي‌بينيم بعضي از آقايان صدايشان بلند مي‌شود و 6 وزير به من نامه مي نويسند و مي خواهند که جلسه بگذاريم تا رفع فيلتر کنيم که من نرفتم زيرا مي بينم در اينجا شريک در جرم خواهم شد.
منتظري افزود: از مردم مي‌خواهم تحقق شبکه‌هاي مجازي داخلي مطالبه عمومي شود، زيرا ما ابزار لازم را داريم ولي يک عده‌اي مخالفند. من از دکتر فيروزآبادي تقاضا مي‌کنم به عنوان کسي که مدعي العموم است اقدامات لازم را داشته باشد.
وي افزود: اکثريت اين ملت به پاي نظام جمهوري اسلامي ايستادند و عزيزان خودشان را در راه تحکيم دين از دست داده‌اند و يکي از نشانه‌هاي آن اين است که مردم با همه فشارهاي اقتصادي تحمل مي‌کنند و ايستادند و دشمن چقدر تلاش کرد که عده‌اي را به خيابان‌ها بکشاند ولي موفق نشد.
وي تاکيد کرد: مردم ما با همه سختي ها پاي نظام ايستاده اند و به منِ مدير انتقاد دارند ولي من که نظام نيستم. اين مطالبه مردم است و حقيقتا کساني که در اين زمينه مسئوليت دارند در جهت تحقق مطالبه مردم و خواست رهبري تلاش کنند.
دادستان کل کشور تصريح کرد: قرار بود که تا پايان سال گذشته پيام رسان‌هاي داخلي را راه بيندازيم که نشد و به اول خرداد موکول شد و امروز که 24 مرداد است، هنوز نشده و گفتند ان‌شاءالله تا نيمه شهريور.
وي اضافه کرد: من به عنوان مدعي العموم مطالبه مي کنم و ما ذره اي اعتقاد نداريم که شبکه ها را ببنديم و از وکيل و نماينده حرف‌هاي بي ربط نزنند و شعار ندهند. ما فقط مطالبه‌گر اين هستيم که فضاي مجازي از آلودگي‌ها نجات يابد و اين اتوبان را بايد از فساد و عناصر مفسد پاکسازي کرد و اين فضاي مجازي که به اتوبان باز تعبير شده است نبايد بي کنترل باشد و اگر اين کار منطقي انجام نشود به همه عرصه هاي زندگي لطمه وارد مي‌شود.
وي افزود: ما مکلفيم در اين زمينه به مبارزه برخيزيم و مبارزه هم بايد متناسب با شرايط باشد و با اسلحه و کلاشينکف نمي توانيد به مبارزه با سلاح بيوشيمي برويد. اگر بخواهيد به مبارزه با سلاح هاي ميکروبي وارد عرصه شويد با تير و تفنگ و چاقو نمي شود مبارزه کرد و بايد مبارزه متناسب باشد و با خشونت و بعضي از رفتارهاي ناپسند و غيرشرعي و بگير و ببند نمي‌توانيم بر اين مشکل فايق آييم و بايد متناسب با اين حملات برخورد کنيم.
منتظري افزود: از اين فضاي مجازي خيلي مي شود استفاده خوب کرد ولي بايد ساماندهي شود.
دادستان کل کشور در پايان با برشمردن جرايم مالي گفت: يکي از جرايم مالي رباخواري است و هيچ بلايي بدتر از رباخواري در جامعه نيست و آنقدر بد و خطرناک است که خدا از اين آسيب و بلا به عنوان جنگ با خدا در قرآن نام برده است. قماربازي نوع دوم از جرايم مالي است. نبايد اجازه بدهيم که فضاي مجازي تبديل به قمارخانه شود.
کلاهبرداري هايي که در فضاي مجازي صورت مي‌گيرد خيلي زياد است. مردم براي رفتن به کربلا پول به سايت مي‌ريزند ولي متاسفانه بعد کلاهبرداري مي‌شود. سرقت يکي ديگر از جرايمي است که از طريق رايانه انجام مي‌شود. گلدکوئيست هم يکي ديگر از جرايم است که مسوول آن فتا و بانک مرکزي و ... است که هم افزايي کنند تا بتوانند ان‌شاءالله بر اين آسيب ها فايق آيند
دادستان کل کشور درباره آخرين وضعيت پرونده معاون ارزي سابق بانک مرکزي گفت: به جزئيات مربوط به پرونده‌ها ورود پيدا نمي‌کنيم. بعضي از اين موارد به مرحله خبررساني نرسيده و بايد مکتوم بماند تا دستگاه قضا بتواند کار خود را انجام دهد و به مرحله نشر عمومي که رسيد با توجه به مجوزي که گرفته شده مرحله دادرسي علني خواهد شد و مردم در جريان ريز مسائل قرار خواهند گرفت.


seemorghcom/news
منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد