آخرین اخبار

خوشحالي تيام از شکايت استقلال به فيفا !! استقلال

خوشحالي تيام از شکايت استقلال به فيفا !!

  بزرگنمايي:

چه خبر - شکايت احمقانه از تيام به فيفا

همزمان با نهايي شدن قرارداد استقلال با الحاجي گرو، موتور گلزني فصل قبل آبي‌ها همان‌طور که پيش‌بيني مي‌شد به صورت رسمي به باشگاه اماراتي پيوست. انتقال مامه بابا تيام به عجمان آن هم در روز‌هايي که اختلافات مهاجم سنگالي و باشگاه تهراني براي فعال کردن بند فسخ قرارداد و جزئيات مالي آن به اوج خود رسيده بود، باعث شد تا قصه هزار و يک شب جدايي تيام از استقلال وارد فاز جديد خود شود، چون سران باشگاه تهراني به درخواست صدور ITC مهاجم سنگالي سابق خود نيز پاسخ منفي دادند و صراحتاً از کشيدن پرونده اين بازيکن به مراجع قضايي از جمله کميته انضباطي فيفا خبر دادند.

اين تهديد نه تنها مامه تيام را نگران نکرد بلکه با استقبال ستاره سنگالي نيز مواجه شد تا جايي که طي 48 ساعت گذشته از جانب اين بازيکن شوک عجيبي به سران باشگاه استقلال وارد شد و آن‌ها را با بحران‌هاي جدي روبه‌رو کرد، چون احتمال اينکه مبلغ فسخ قرارداد قانوني تيام در مقطع فعلي به حساب آن‌ها واريز نشود، بسيار زياد است.


مشابه پرونده مامه تيام با باشگاه‌هاي ايراني در سال‌هاي گذشته کم ديده نشده است که مهم‌ترين آن‌ها برونو سزار برزيلي در سپاهان اصفهان بود. اين بازيکن بعد از 6 ماه درخشش در ترکيب زردپوشان نصف جهان در حالي که همه طرفداران سپاهان منتظر تمديد قرارداد قرضي او بر اساس توافقنامه قطعي طرفين بودند سر از دبي درآورد و پيراهن النصر امارات را بر تن کرد. پيگيري‌هاي باشگاه اصفهاني و شکايت از سزار در کميته انضباطي فيفا نزديک به يک تا يک و نيم سال بعد از شکايت منجر به حکم محروميت و جريمه نقدي مهاجم برزيلي و باشگاه او در اين کشور شد تا مبلغي حدود 350 هزار دلار ضرر و زيان براي سپاهاني‌ها در نظر گرفته شود که اين پول نه به صورت يک‌جا بلکه با دخالت مدير برنامه و وکيل سزار و باشگاه النصر در فيفا به صورت اقساطي و در چند قسط به حساب سپاهان واريز شد.

همين‌طور ابراهيم توره که بعد از پايان قرارداد‌هاي قرضي در ايران بدون توافق با باشگاه مراکشي طرف قرارداد راهي امارات شد و او نيز در نهايت با شکايت سران باشگاه قبلي بعد از يکي، دو سال محکوم به پرداخت جريمه 250 هزار دلاري شد که اماراتي‌ها هر ماه 10 تا 12 هزار دلار از جريمه او را به حساب مراکشي‌ها واريز مي‌کردند.


مامه بابا تيام نزديک به يک ماه قبل با ارسال نامه‌اي رسمي به باشگاه استقلال آمادگي خود براي پرداخت مبلغ 200 هزار دلار فسخ قرارداد را اعلام کرد، اما در آن مقطع سران باشگاه تهراني که حاضر به از دست دادن اين بازيکن نبودند، زير بار اعلام شماره حساب براي واريز ارزي ستاره سنگالي نرفتند. با اين تصميم تيام که فرصت پيوستن به باشگاهي ترکيه‌اي را داشت اين آفر مناسب را از دست داد تا بالاجبار راهي ليگ امارات در حاشيه خليج‌فارس شود. اتفاقي که خشم او را برانگيخت تا جايي که طي يک هفته گذشته تيام براي جبران مافات به درخواست استقلالي‌ها براي پايان دادن مسالمت‌آميز به اين پرونده جنجالي زير بار نرفت و با بيان اينکه از شکايت باشگاه قبلي به کميته انضباطي استقبال مي‌کند زير بار پرداخت 200 هزار دلار نقد براي فسخ قرارداد و جدايي رسمي از استقلال نرفت، چون طبق قراردادي که با باشگاه تهراني داشت مشکلي براي پيوستن به عجمان پيش‌روي او نبود، ضمن اينکه با درخواست عجماني‌ها براي صدور ITC موقت، کميته اجرايي فيفا اين اجازه را به ستاره سنگالي داد تا براي تيم جديد خود در فصل جديد به ميدان برود.


شايد پيرو همين شوک تيام بود که خطير، معاون ورزشي باشگاه استقلال، در آخرين موضع گيري در قبال پرونده جدايي مهاجم سنگالي بار ديگر تأکيد کرد انتقال او به عجمان غيرقانوني محسوب مي‌شود و اين باشگاه برنامه‌هاي ويژه‌اي در اين راه دارد. خطير گفت: «در خصوص تيام با توجه به قراردادي که با باشگاه استقلال دارد ابتدا به اين بازيکن اخطار داديم، بعد به باشگاه عجمان تذکر داديم که اين بازيکن با استقلال قرارداد دارد و تخلف صورت گرفته است، اما آن‌ها توجهي به اين اخطاريه‌ها نداشتند که حالا با اين رويه برنامه ويژه‌اي براي او در نظر داريم و در اولين گام اعتراض خود را از طريق فيفا پيگيري مي‌کنيم».

اين موضع گيري جديد در حالي است که شنيده مي‌شود طي يک هفته گذشته واسطه‌هاي استقلال بار‌ها در مذاکرات با مدير برنامه‌هاي تيام آمادگي خود براي سفر به امارات و نشستن پاي ميز مذاکره را اعلام کردند بلکه با دريافت 200 هزار دلار به صورت مسالمت‌آميز اين پرونده حل شود، اما تيام که قصد پرداخت اين پول را نداشت با اين درخواست موافقت نکرد تا کار به کميته انضباطي فيفا و جنگ وکلاي دو طرف در چند ماه آينده کشيده شود.

مسلماً از دست دادن 200 هزار دلار بند فسخ قرارداد تيام و کشيدن کار به کميته انضباطي فيفا آن در هم در روز‌هاي بحراني فعلي مي‌تواند ضربه جبران‌ناپذيري به استقلال وارد کند به خصوص که اگر آن‌ها تيام را در فيفا هم محکوم کنند به احتمال فراوان اين پول را به صورت اقساطي و طي چند ماه در سال‌هاي آتي دريافت خواهند کرد، اتفاقي که شوک بزرگي به سران استقلال وارد کرده است.


منبع: خبرورزشي



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قليان کشي مربي و بازيکنان در آکادمي باشگاه استقلال!

عصبانيت شفر از قليان کشيدن بازيکنان جوان استقلال

چرا استقلال مجبور شد فرشيد باقري را ببخشد؟!

سوتي عجيب مسئولان استقلال!

توضيح درباره جداي مهدي رحمتي و شفر از استقلال

اخراج بازيکن جنجال ساز استقلال از تيم تا پايان فصل

نقطه ضعف بزرگ الهلال مقابل استقلال

شوک به استقلال: فرشيد اسماعيلي بازي هاي استقلال را از دست داد

دردسر مجدد شفر؛ تمديد قرارداد با رحمتي يا حسيني

اعلام دلايل محروميت فرشيد باقري از درگيري تا کنايه به مديرعامل

بهترين خبر ممکن براي استقلال و هوادارانش

شايعه دوپينگ بازيکن استقلال

جنگ پنهان فرهاد مجيدي و قلعه نويي براي جانشيني شفر

عکس: شادي استقلالي ها پس از بردن سپاهان

علت سفر استقلال به اصفهان با اتوبوس

تنها راه بازگشت ستاره اخراجي استقلال؛ عذرخواهي رسمي

سفر سخت استقلال به اصفهان

پاداش 500 ميليون توماني به استقلالي ها

غول کشي استقلال در ليگ قهرمانان آسيا؛ الهلال شکست خورد

آخرين خبر درباره بازيکنان اخراجي استقلال

راهکار استقلال براي بردن الهلال

بازيکن استقلال بازي با الهلال را از دست داد

اولتيماتوم مهم مديران استقلال به شفر

چراغ سبز مهدي رحمتي براي جدايي از استقلال

توضيح وريا غفوري درباره شايعه محروميتش در اينستاگرام! عکس

استقلال با يک لشکر غايب برابر الهلال!

تصميم مهدي رحمتي: آخر فصل از استقلال مي رود!

علت غيبت مهدي رحمتي در تمرين استقلال

مهدي رحمتي قهر کرد و رفت؛ مبهم شدن وضعيت رحمتي!

اخراج مهدي قائدي از استقلال بخاطر رفتار غيرحرفه اي

2 سورپرايز شفر در ديدار برابر سايپا

حمله تند پرويز مظلومي به فرشيد اسماعيلي!

لو رفتن علت کنار گذاشتن فرشيد باقري از استقلال

اختلاف پنهان در استقلال؛ منظور شفرچه کسي است؟

شفر پس از دربي چه گفت: قرار بود پاتوسي پنالتي را بزند

واکنش منشا به اجازه ندادن رحمتي و اسماعيلي!

شعار هواداران استقلال عليه مهدي رحمتي

نقش پررنگ مهدي رحمتي در شکست استقلال و خراب شدن پنالتي!!

فوري: شوک به استقلال؛ وريا غفوري دربي را از دست داد

مرد اول استقلال و مهره ويژه شفر در روز دربي

دردسر شيرين شفر براي دربي

تاکتيک شفر براي کم کردن فشار دربي از روي بازيکنانش

منشا روز چهارشنبه در کميته اخلاق؛ فردي که موهايم را کشيد هم احضار کنيد

رفتار معنادار شفر براي حمايت از منشا

پيش بازي الدحيل - استقلال؛ جنگ در قطر + ساعت بازي

شروع نااميدکننده استقلال در آسيا با يک شکست سنگين

ادعاي عجيب درباره پيشنهاد 9 ميلياردي به اللهيار صيادمنش

راي پرونده گادوين منشا صادر شد

سايه محروميت AFC بالاي سر استقلال

ارزان شدن قيمت بليت بازي استقلال و العين + قيمت جديد