آخرین اخبار

ربيعي: اگر گريه کنيم يک چيز مي‌گويند و اگر بخنديم يک چيز ديگر سياسي

ربيعي: اگر گريه کنيم يک چيز مي‌گويند و اگر بخنديم يک چيز ديگر

  بزرگنمايي:

چه خبر - ربيعي: هيچ يک از استيضاح کنندگان با آمار و ارقام صحبت نکرد

علي ربيعي وزير تعاون کار و رفاع اجتماعي پس از سخنان استيضاح کنندگان پشت تريبون مجلس رفت و دفاع خود را اين طور آغاز کرد: احترامم را به مجلس شوراي اسلامي که ثمره خون شهدا و جواني و نوجواني اکثر ماست، اعلام مي‌کنم. احترام عميق خودم را به همه نمايندگان پيشاپيش اظهار مي‌کنم.
وي افزود: وام‌هاي ارزان را دنبال کردم، بيش از همه سفره خالي مردم را درک مي‌کنم اما شما مي‌گوييد «باز فلاني گريه کرد و مجلس را فريب داد».
ربيعي مجلس را مخاطب قرار داد و افزود: نمايندگان محترم استيضاح حق شماست. انجام اين کار در روز خبرنگار را براي خودم پيوند مبارکي مي‌دانم. 17 مرداد 77 را هيچگاه از ياد نمي‌برم که طالبان شهيد صارمي را هدف قرار داد. در آن شبها کشور دچار مسئله شده بود.
وزير تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعي ادامه داد: در کمتر از يک سال براي سومين بار است که به مجلس مي‌آيم و خدا را شکر مي‌کنم که دو بار توانستم مجددا راي شما را به دست آورم. به لاريجاني گفتم در هر شرايطي در خدمت مجلس هستم. هر وقت کميسيون بنده را احضار کرد در کميسيون حضور يافتم و منظم‌ترين فرد براي حضور در کميسيون‌هاي مجلس بودم. در جلسه علني و غيرعلني متاسفانه مواردي مطرح شد و اکنون نيز خارج از 10 بند استيضاح به بنده گفتند شام معاويه و يزيد مي‌دهند. بغض و گريه مي‌کنم به بنده يک چيز مي‌گويند، مي‌خندم چيز ديگري مي‌گويند. چه بکنم؟ بنده فقط به محورها جواب مي‌دهم و وارد حاشيه‌ها نمي‌شود.
وي افزود: آثار رفتار ترامپ ناجوانمرد و يغماگر را در کشور و برخي ناآرامي‌ها را در کشور داريم اما متصل کردن اين مسئله به حيثيت يک فرد و به حيثيت مجلس درست است؟ اگر با رفتن بنده فقر کمتر شد و شرايط اقتصادي درست مي‌شود، مي‌روم و به گوشه‌اي از کشور مي‌روم و کار خودم را انجام مي‌دهم. منصفانه اين است که آمار و ارقامي بر عليه بنده بيان مي‌کرديد که متاسفانه هيچ يک از استيضاح کنندگان اين چنين صحبت نکردند. يکي از آنان گفت چرا مجلس تنها وزيري که پاسخگوست را استيضاح مي‌کند؟
ربيعي گفت: به بيش از 90 درصد سوالات استيضاح که چهار ماه قبل مطرح شد، پاسخ داده‌ام. نمي‌دانم در اين چهار ماه اتفاقي افتاد که بنده نتوانستم از آن شرايط براي بهبود وضعيت استفاده کنم؟ اولين وزيري بودم که در دولت آژير کشيدم و طرح و لايحه دادم.
وزير تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعي اظهار کرد: وزارت تعاون بزرگترين وزارتخانه اجتماعي است که بايد سرريز مسائل اجتماعي را تحمل کند و خودش متولي آسيب‌هاي اجتماعي نيست. اين وزارتخانه بايد آثار آسيب‌سازي هر سه قوه را جواب دهد و خودش توليد آسيب نمي‌کند. نمايندگان صديقي که مي‌خواهند مشکلات مردم را حل کنند بيشترين تحقيق را در وزارتخانه بنده مشاهده مي‌کنند. با تمام وجود هر کاري را که مجلس مي‌خواهد براي مردم انجام دهد، انجام مي‌دهم. به قول آقاي آهنگران اگر دير آمدم مجروح بودم.
وي افزود: در اين چهار سال مثل سربازهاي گمنام با چراغ خاموش اقداماتي انجام دادم. از تجمع کارگران و بازنشستگان مقابل مجلس سخن گفتيد اما نگفتيد که ما براي آنان چه اقداماتي انجام داديم که ديگر مقابل مجلس تجمع نمي‌کنند. آيا بنده روش پلکاني را ابداع نکردم و فاصله 400 – 500 هزار توماني را به يک ميليون 200 هزار تا يک ميليون 300 هزار تومان افزايش ندادم؟
در خلال صحبتهاي علي ربيعي، گاهي صداي وي مي‌گرفت که لاريجاني خطاب به وي پيشنها داد «آبي بنوشد تا اذيت نشود».
ربيعي گفت: آيا اجراي اقتصاد مقاومتي با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي است؟ اما بنده براي اجرايي شدن آنها اقدامات متعددي انجام دادم. امروز چه شاخصي از عملکرد ضعيف بنده ارائه کرديد؟ بيشترين سفر استاني را دارم، هفته‌اي سه شب در محل کارم خوابيدم. 1200 کيلومتر سفر استاني رفتم. ناتواني وزارتخانه را با کدام شاخص بيان کرديد؟
وزير تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعي درباره اينکه چرا بخش تعاون به سهم 25 درصدي نرسيده يک بار توضيح دادم و اتاق‌هاي تعاون بيانيه داد. تعاوني‌هاي مرده را غربال کردم و برخي از آنها را جان دادم. چند بانک و صندوق را در هم آميختم تا بنيه مالي تعاوني‌ها تقويت شود. همه ارکان نظام بايد درباره چرايي ايجاد نابساماني‌هاي کشور جوابگو باشند. بايد با هم کار کنيم و تصميم بگيريم تا حقوق کارگران افزايش يابد. وام‌هاي ارزان را دنبال کردم. بيش از همه سفره خالي را درک مي‌کنم. اما شما مي‌گوييد «باز گريه» کرد.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در ادامه بيان کرد: تمام بازنشستگان مي‌دانند که من براي آنها تلاش کردم و مي‌دانند که از هر فرصتي که داشته باشم براي کمک به آنها تلاش مي‌کنم. نبايد در مجلس حرفهايي زده شود که مردم نااميد شوند و اگر امکانات من به اندازه‌اي است که بتوانم همسان سازي انجام دهم، همسان سازي 30 هزار ميليارد تومان بودجه نياز دارد. مگر همچين پولي را مجلس در اختيار من قرار مي‌دهد.
وي افزود:‌ استيضاح کنندگان درخصوص بيمه بازنشستگان روستايي و عشاير مطالبي را مطرح کردند. اين افراد بگويند کدام بند اجرا نشده است؟ در يک سال اخير با آمدن آقاي مهدوي و زحماتي که کشيدند ما به هر استان حکم بازنشستگي مي‌دهيم. ما حکم 30 هزار بازنشسته را درهمين يک سال صادر کرديم. نمايندگان حتي حاضر نشدند مطالعه کنند تا ببينند کدام بند اجرايي نشده است. در اين دوره تمامي مواد به طور کامل در حال اجرا شدن است.
ربيعي در ادامه تصريح کرد: سوال ديگري که مطرح شده است اين است که چرا مقام وزارت به وعده‌ها عمل نمي‌کند. من بخشي از وعده‌هايي که عمل نکردم در دقايقي اعلام کردم. در تامين اجتماعي در همين 5 سال اخير در برخي از استان‌ها به اندازه‌ي 40 سال ما تخت و درمانگاه اضافه کرديم. شستا را من نساختم بلکه بنگاهها را به من تحويل دادند. بنگاهها را به زور به صندوق‌ها دادند. اما از روزي که آمدم گسترش درمان در تامين اجتماعي که در حوزه من بوده است سعي کردم به بهترين شکل انجام دهم و به مناطق محروم بروم.
وي خاطرنشان کرد: اگر منابع من بيشتر شود قطعا مي‌توانم اقدامات بيشتري انجام دهم. بعضي مي‌گويند که چرا تعداد 28 هزار تا به 80 هزار تا رسيده است؟ بنده بايد بگويم که به بالاي صد هزار رسيده است و دليل آن اين نيست که هزينه‌هاي پرسنلي ما افزايش پيدا کرده است بلکه تعداد بازنشستگان است که افزايش يافته است. ظرف 4 سال يک و نيم ميليون به بازنشستگان اضافه شده است. دوران بحران صندوق‌ها رسيده است. بنده اتفاقا تدبيري انديشيده‌ام و بنا دارم تامين اجتماعي را به سمتي ببرم که نسل‌هاي اينده با مشکل روبرو نشوند. بالا رفتن اين عدد دليل علمي دارد.
ربيعي در ادامه اظهار کرد: متاسفانه اگر گريه کنيم يک چيز مي‌گويند و اگر بخنديم يک چيز مي‌گويند. به من مي‌گويند در استان‌ها دوره گردي داريد اگر من به استان‌ها مي‌روم آيا شما در نظر نمي‌گيريد که سرمايه اجتماعي پايين آمده است و اعتماد نيز کاهش يافته است. يک وزير زماني که به يک سياه چادر مي‌رود و يا به روستاها مي‌رود آيا حسن است يا قبح است؟ در مورد ديگري دوستان در خصوص نرخ بيکاري صحبت کردند بنده بيش از همه مي‌دانم که بيش از 25 درصد تحصيلکرده‌ها بيکار هستند. بنده سوال مي‌کنم که آيا بيکاري محصول وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعي است؟ بيکاري محصول سياست‌هاي کلان پولي و مالي است که همه ما با يکديگر در اين زمينه تصميم مي‌گيريم. بيکاري محصول سياست‌هاي توليد و بازار کار است. هيچ بند قانوني وجود ندارد که بنده نسبت به بيکاري مسئوليت داشته باشم. اما من خودم را وزير بيکاران ناميدم و احساس مي‌کنم که مقام رهبري تمايل دارند کسي پرچم بيکاري را در دولت بالا ببرد و من داوطلبانه اين امر را پذيرفتم. و در صحبت‌هايم خواهم گفت که اتفاقا آنچه که امروز در اين حوزه رخ داده است ناشي از سياست‌ها و برنامه‌هاي وزارت ما بوده است. اگر امروز آب باريکه‌اي نيز در اشتغال وجود دارد ناشي از تلاش‌ها و سياست‌هاي ما بوده است.
وي در ادامه اظهار کرد: من از اين که اين موارد استيضاح در دوره قبل به همين گونه مطرح شد و دوباره امروز وقت شما را بگيريم و بر اساس همان مطالب نکاتي را عرض مي‌کنم از شما پوزش مي‌خواهم. 13 نماينده‌اي که در موافقت با استيضاح صحبت کردند مطالبي را مطرح کردند. بنده پس از صحبت دو نماينده ديگر يکجا به همه موارد پاسخ مي‌دهم فقط در خصوص سوال آقاي نوروزي بايد بگويم که به خدا پناه ببريد چيزي بدون تحقيق در تريبون‌ها اعلام نکنيد اگر آقاي نوروزي شما تيمي را بگذاريد و چنين چيزي را که گفتيد صحت داشته باشد والله يک روز دراين وزارت خانه نخواهم ماند. بنده خودم از اين وزارت خانه مي‌روم. بنده انتظار داشتم که آقاي نوروزي گروهي را مي‌گذاشت و در اين زمينه تحقيق مي‌کرد و سپس در پشت تريبون اعلام مي‌کرد.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد