آخرین اخبار

آيت‌الله خاتمي: مذاکره ‌ايران با آمريکا احمقانه است سياسي

آيت‌الله خاتمي: مذاکره ‌ايران با آمريکا احمقانه است

  بزرگنمايي:

چه خبر - کساني که ‌بيانيه را امضا کردند از ‌مردم ايران عذرخواهي کنند

آيت‌الله احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران عصر امروز در مراسم چهلم امام جمعه فقيد شيراز با بيان اينکه يکي از سنت‌هاي حتمي خداوند اين است که پرونده همه ممکنات يک روز بسته مي‌شود، اظهار داشت: اين مرگ بر 3 نوع است، نوع نخست پرونده کساني است که نه برجستگي و نه نقطه سوئي دارند.
وي با بيان اينکه نوع دوم پرونده کساني است که سراسر شرارت است، گفت: پرونده جلادي که سال گذشته 3 نفر از جوانان نيروي انتظامي را با اتوبوس زير گرفت، از اين نوع پرونده‌ها است چراکه در بازجويي اقرار کرده که برايم مهم نبود 3 نفر را زير بگيرم يا 50 نفر را. بايد از عملکرد قوه قضائيه در برخورد با اين فرد تشکر کرد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اظهارات وزير خارجه آمريکا افزود: وزير خارجه آمريکا اعدام اين فرد را قتل غيرعادلانه خوانده و معناي اين حرف شرکت در جنايت است.
خاتمي با اشاره به نوع سوم مرگ بيان کرد: نوع سوم کساني هستند که زندگي‌شان مملو از خدمات فراوان است که زندگي صالحان و شهيدان در اين دسته قرار مي‌گيرد، مرحوم آيت‌الله ايماني و ديگر علماي اين شهر و استان در اين دسته قرار مي‌گيرد.
وي با اشاره به ويژگي‌هاي امامان جمعه شيراز از ابتداي انقلاب تاکنون عنوان کرد: شهيد دستغيب نخستين امام جمعه شيراز است که سراسر زندگي‌اش وقف دين بود و هنوز سخنراني‌هاي وي تاثيرگذار است. آيت‌الله حائري نيز حکيم، فکور و دلداده انقلاب بود و در نهايت آيت‌الله ايماني که از ابتداي جواني تا زمان رحلت در خدمت انقلاب بود.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به 6 ويژگي آيت‌الله ايماني گفت: اصالت خانوادگي نخستين ويژگي ايشان بود به گونه‌اي که پدر بزرگوارشان از سن 13 سالگي تا پايان عمر همواره بر نماز شب تاکيد داشتند، دومين ويژگي ايشان علم و فضل بود به گونه‌اي که امام جمعه فقيد شيراز 20 سال از عمر خود را صرف آموختن علوم ديني کرد و در نگارش تفسير نمونه نقش مهمي داشت.
خاتمي با بيان اينکه سومين ويژگي آيت‌الله ايماني انجام خدمات فرهنگي در حوزه و دانشگاه بود، بيان کرد: پرونده عملکرد آيت‌الله ايماني در 3 شهر کازرون، بوشهر و شيراز سرشار از پرورش نخبگان و طلاب بوده است و در احيا و تاسيس حوزه‌هاي علميه نقشي ماندگار از خود برجاي گذاشته است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به خدمات اجتماعي آيت‌الله ايماني تصريح کرد: حضور آيت‌الله ايماني در عرصه‌هاي اجتماعي نظير تاسيس بيمارستان برگرفته از سنت و سيره علماي اسلام بوده است.
وي مردمي بودن آيت‌الله ايماني را ديگر ويژگي اين عالم فقيد دانست و گفت: مهم‌ترين ويژگي امام جمعه فقيد شيراز بصيرت تا پايان عمر بود، ايشان طرفدار نظام اسلامي، اهل تحليل، دشمن شناس بود و در جاي خود مواضع خود را اعلام مي‌کرد و واکنش نشان مي‌داد.
خاتمي با بيان اينکه انقلاب اسلامي در چهلمين سال خود قرار دارد و دشمنان درصدد براندازي اين انقلاب هستند، افزود: دشمن از 5 ابزار براي رسيدن به اين هدف استفاده مي‌کند، نخستين آن تحريم‌هاي اقتصادي است اين تحريم‌ها جديد نيست و از ابتداي انقلاب از سوي آمريکا تحريم بوده و همچنان است و ملت ما مي‌تواند با موفقيت از اين بحران نيز عبور کند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به سخنان ترامپ درباره مذاکره دوباره ايران و آمريکا بيان کرد: اين تعبير يک تعبير احمقانه است چراکه تاريخ نخوانده و کسي که تاريخ نخوانده باشد و ملت ايران را نشناسد اين اراجيف را بيان مي‌کند.
وي جنگ رواني و ايجاد نااميدي را ديگر ابزار دشمن اعلام و عنوان کرد: مقام معظم رهبري فرمودند نااميدي و ياس حتي اگر از زبان دوست هم بيان شود در راستاي اهداف دشمن است و نبايد به آن دامن زد.
امام جمعه موقت تهران ايجاد اختلاف بيان جامعه را سومين حربه دشمن معرفي کرد و افزود: امروز فضاي مجازي عرصه‌اي براي تخريب، ايجاد اختلاف و بدبيني شده است و کساني که با اين فضا اختلاف افکني مي‌کنند خيرخواه ملت نيستند.
خاتمي با بيان اينکه عدول از اصول انقلاب اسلامي ديگر ابزار دشمن براي براندازي است، تصريح کرد:استکبارستيزي از اصول انقلاب اسلامي است و عزت ما نيز در همين است اما عده‌اي با انتشار بيانيه از داخل کشور براي دشمن خوراک تهيه مي‌کنند.
وي با بيان اينکه کساني که اين بيانيه را امضا کردند، بدعهدي آمريکا را در طول تاريخ نديدند؟ گفت: اين عده بايد به خود آيند و از مردم ايران عذرخواهي کنند اما اگر مغرض و معاند هستند که بايد دعا کرد با ترامپ محشور شوند.
عضو مجلس خبرگان رهبري خطاب به اين افراد بيان کرد: خجالت نمي‌کشيد از داخل کشور عليه نظام اسلامي براي دشمن خوراک تهيه مي‌کنيد؟ اما بدانيد که ملت ايران به فضل خدا تا آخرين قطره پاي آرمان‌هاي انقلاب ايستاده‌اند.
خاتمي با بيان اينکه آخرين ابزار دشمن ضربه زدن به ولايت فقيه به عنوان ستون خيمه انقلاب است، خاطرنشان کرد: در طول 40 سال انقلاب اسلامي هر زمان با ولايت همراه بوده‌ايم، موفق از بحران‌ها بيرون آمديم اما هرگاه به ولايت بي‌توجه بوديم شکست خورديم.
وي با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام دژکام به امامت جمعه شيراز گفت: همراهي با ايشان به عنوان نماينده ولي فقيه در استان فارس همراهي با ولايت فقيه است.


منبع: tasnimnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد