آخرین اخبار

طعنه علم‌الهدي به تيم مذاکرات هسته اي سياسي

طعنه علم‌الهدي به تيم مذاکرات هسته اي

  بزرگنمايي:

چه خبر - شرکت توتال فرانسه که آمده تمام اطلاعات مخازن نفتي ما را به دست آورده

آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوي اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شيطان‌شناسي از نگاه قرآن بود، بحثي را در زمينه عمليات وسوسه شيطان مورد گفت وگو قرار داديم و در آيات مبارکه 62 تا 65 سوره اسراء خداوند متعال براي عمليات وسوسه شيطان چهار نوع عمليات را مشخص کرده است.
اهم اظهارات علم الهدي به شرح زير است:
* امام راحل فرمودند خداوند خرمشهر را آزاد کرد. اين جمله سه منظور دارد. منظور اول اين بود که نيروهاي ما و قهرمان سازي ما، ما را مغرور نکند که اين کار صرفا کار ما بوده است. جهت دومي که امام فرمودند به‌خاطر اين بود که بعد از آزادي خرمشهر در همان روزها افراد مقداري مردد بودند و عنوان کردند از کجا معلوم لشگر بعثي عراق تجديد قوا نکرده و شهر را بگيرد؟ اما «خدا خرمشهر را آزاد کرد» يعني اين فتح قابل برگشت نيست. جهت سوم فرمايش امام اين بود که اين مسئله مزد مقاومت و مجاهدت شما بود.
* خرمشهر با دست خالي توسط مردم و مجاهدت سربازان حفظ شد و سپس شهر پس گرفته شد، مزد آنها در اين مقاومت و مجاهدت اين بود که به اين پيروزي نائل شده و خدا نيز اين شهر را آزاد کرد. ما از همان نسل و فرهنگ و همان مردم هستيم، آن روزي که اين مقاومت شد وضعيت از امروز سخت‌تر بود اما امروز قوي‌تر هستيم؛ چرا مقاومت نکنيم؟
* نبايد در مقابل ضربه خوردن اقتصاد و يا يک تکه کاغذ بي‌ارزش ارز و دلار خود را ببازيم و مقاومت نکنيم. مقام معظم رهبري فرمودند در مورد برجام دوقطبي و موافق و مخالف نکنيد. اما آنچه ما حساب مي‌کنيم که آمريکا و اروپا در قضيه برجام با ما سر ميز نشستند به‌خاطر چه بود؟ اين به دليل قدرت ما بود. همين اروپا و آمريکا در سال 85 و 86 اجازه راه‌اندازي سانتريفيوژ به ما ندادند و گفتند شما اين فناوري را از ما نگرفتيد و نبايد آن را داشته باشيد. اما قدرت نيروهاي علمي ما و توان بالاي جوانان ما را ناديده گرفتند. آن روزي که در اجلاس استانبول نماينده ايران گفت حالا که شما با ما معامله نمي‌کنيد خودمان اورانيوم را غني‌سازي مي کنيم، تمام نمايندگان قدرت‌هاي بزرگ شروع به خنديدن و مسخره کردن، کردند.
* بعد از چند ماه اورانيوم غني شده 20 درصد را ما به دنيا نشان داديم، اين اقتدار سبب شد که دنيا حاضر شود ما را به عنوان يک کشور هسته‌اي بشناسد و در اين مورد با ما سر ميز مذاکره بنشيند و اين به دليل کيفيت حرف زدن و وضعيت مذاکره نبود بلکه به دليل قدرت و دانش ما بود که آنها به زانو درآمدند. رهبري فرمودند آدرس غلط در قضيه برجام به مردم ندهيد، مذاکره براي برداشته شدن تحريم بود که برداشته نشد و لذا برجام شکست خورده و بايد اين را قبول کنيم و دوباره يک برجام اروپايي روي آن سوار نکنيم که اين هم شکست بخورد پس آدرس غلط به مردم ندهيد.
* رئيس هيئت مذاکره کننده آمريکايي گفته آن روزي که مذاکره کرديم تضمين نداديم که سر اين قرارداد باقي بمانيم، آنها گفتند هيچ راهي براي روشن شدن اين مطلب نيست، آنها همان روز هم تضمين ندادند و رئيس اتحاديه اروپايي هم امروز گفته ما تضمين نمي‌دهيم. آخر اين مسئله نيز همين خواهد شد؛ چرا اين قدر بايد دم از برجام اروپايي زد؟ مقام معظم رهبري فرمودند مسائل خودمان را با مسائلي که خارج از مملکت ماست گره نزنيم. ما امروز روي کره زمين تنها کشوري هستيم که ادعا داريم که غير از خودمان براي ما هيچکس تصميم نمي‌گيرد و حتي آمريکا نيز اين خصوصيت را ندارد. وقتي چنين ادعايي داريم چرا بيائيم با يک جرياني مسائلمان را گره بزنيم که بعد آنها براي ما تصميم بگيرند. تمام دستگاه اقتصادي ما، سرمايه‌داران و کارآفرينان ما نگاه کنند آيا برجام قبول شده يا خير و آيا سر آن مي‌ايستند يا خير؟
* شرکت توتال فرانسه که آمده تمام اطلاعات مخازن نفتي ما را به دست آورده و مخازن مشترک ما را با قطر و ساير کشورها تشخيص داده و مي‌گويد آمريکا که راضي نيست من مي‌روم و همه اطلاعات را نيز مي‌برد! ما بايد توجه به اين نکته داشته باشيم که سرنوشت خود را با ديگران گره نزنيم. 40 سال در اين انقلاب تجربه داريم که همه آن توطئه و فتنه آمريکايي بوده است. مگر 8 سال دفاع مقدس را چگونه پشت سر گذاشتيم. در اين مملکت لوله توپ و خمپاره‌انداز نداشتيم اما آن را وسط دفاع مقدس ساختيم. اين وضع ما بوده است اما امروز از موشک‌هاي ما آمريکا هراس دارد. برجام آمريکايي را دنبال کرديد و اين شد برجام اروپايي نيز بدون رهنمود رهبري دنبال شود همين خواهد شد. خودمان را با دشمن مشترک نکنيم که دشمن براي ما تصميم‌گيري کند.


منبع: tasnimnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد