آخرین اخبار

روحاني: چه اشکالي دارد که تلويزيون هم مسابقات زنان و دختران ما را پخش کند؟ سياسي

روحاني: چه اشکالي دارد که تلويزيون هم مسابقات زنان و دختران ما را پخش کند؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - ملت ايران از تهديد نمي‌هراسد و بسيار بزرگتر از افراطيون واشنگتن است

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني شامگاه سه‌شنبه در اين ديدار تأکيد کرد: اگر اميد و نشاط در جامعه باشد، همه مشکلات قابل حل خواهد بود.
دکتر روحاني با اشاره به اينکه ورزشکاران بايد اميد و نشاط را از خود و باورشان شروع کنند، به آياتي از قرآن مجيد مبني بر توصيه بر باور و عمل شايسته اشاره کرد و گفت: هرجا و در هر رشته‌اي اگر براي رسيدن به هدف، انسان داراي باور و عمل شايسته باشد، مطمئناً به هدف خود خواهد رسيد.
درست است که قرار گرفتن ورزشکاران در سکوهاي قهرماني حاصل تلاش‌هاي آنها و مربيانشان است، اما بالاتر از اين‌ها، باور ورزشکار به پيروزي و قهرماني است.
اگر باور کنيم حق ما به دست آوردن سکو در مسابقات جهاني است، موفق مي‌شويم چرا که تمرين، آموزش و پشتکار مؤثر، موفقيت به همراه دارد.
رئيس جمهور با اشاره به حضور تيم ملي فوتبال ايران در رقابت‌هاي جام جهاني و هم‌گروهي آنها با تيم‌هاي قدرتمند فوتبال، گفت: اينکه در جام جهاني روبروي چه تيمي بازي مي‌کنيم، مهم نيست بلکه ما بايد باور داشته باشيم که قادر به پيروزي هستيم تا بتوانيم موفق شويم. اساس کار، ايمان به معناي باور به توانستن است.
بايد تمرين، اقدام، تحمل و صبر کنيم و ماه رمضان بهترين فرصت براي تمرين است.
رئيس جمهور با اشاره به اينکه ورزشکاران براي حضور در ميادين رقابت هفته‌ها و ماه‌ها در اردو هستند، گفت: ماه رمضان اردويي براي همه انسان‌هاست و ماه تمرين براي صبر، مقاومت و ايستادگي مي‌ّباشد.
دکتر روحاني خاطر نشان کرد: اگر در اين اردو درست تمرين کنيم به روي سکو خواهيم رفت و پيروزي ما در صبح روز عيد فطر، در نماز عيد است که از خداوند غفران گناهان و رحمت را براي زندگي دنيا و آخرت جايزه مي‌گيريم.
رئيس جمهور با بيان اينکه شما ورزشکاران در ايجاد نشاط و اميد و ارتقاء روحيه جمعي در کشور بسيار تأثيرگذار هستيد، گفت: گاهي يک بازي و رقابت شما، ساعت‌ها، روزها و گاهي ماه‌ها به مردم روحيه مي‌دهد.
دکتر روحاني با ابراز خوشحالي از حضور بانوان کشور در صحنه‌هاي ورزشي، افزود: البته نمي‌دانم چرا بعضي‌ها از اين زاويه به قضيه نگاه مي‌کنند که زن‌ها هر چه در جامعه، خيابان، دانشگاه، عرصه معلمي، بيمارستان‌ها و در ورزش کمتر حضور داشته باشند، ايمان مردم بهتر و بيشتر حفظ مي‌شود.
رئيس جمهور اظهار داشت: همه افتخارات ما بدون استثناء مرهون تلاش‌هاي بي‌وقفه مادراني است که ما را تربيت و کمک کردند تا مسير درست را در زندگي انتخاب کنيم.
اگر بخواهيم اسلام را به دنيا معرفي کنيم، بهتر اين است که بگوييم دختران ما اجازه حضور در رقابت‌هاي ورزشي را ندارند يا بهتر اين است که بگوييم، زنان و دختران ما با رعايت همه احکام و اصول ديني در رشته‌هاي مختلف ورزشي حضور يافته و موفقيت به دست مي‌آورند. اگر به دنيا نشان دهيم که دختران ما با حجاب و عفاف کامل در ميدان‌هاي ورزشي حضور مي‌يابند، اين تبليغ اسلام است يا ضدتبليغ؟
تبليغ اسلام اين است که به دنيا نشان دهيم اسلام مانع نقش‌آفريني اجتماعي براي زنان نيست. اسلام به هيچ وجه نگفته است که زن خانه‌نشين شود، بلکه گفته که زنان نيز به عنوان انسان‌هايي شرافتمند با عفاف و حجاب در همه عرصه‌هاي اجتماعي حضور داشته باشند.
دکتر روحاني با طرح اين سوال که آيا ممانعت از حضور زنان در ميادين ورزشي به عنوان تماشاگر تبليغ به نفع اسلام است، اضافه کرد: مي‌گويند در ورزشگاه‌هاي فوتبال حرف‌هاي زشتي زده مي‌شود و صحيح نيست که زنان در آنجا حضور داشته باشند. آيا اگر مردهاي ما در ورزشگاه‌ها چيزي بگويند که زيبا نباشد، بايد زنان تاوان آن را پرداخت کنند؟
رئيس جمهور اظهار داشت: معيار و اساس در اسلام اين است که بين زن و مرد فرقي وجود ندارد و هر دو مي‌توانند مدارج کمال را تا نهايت طي کنند، پس بياييد به زنان و دخترانمان که با حجاب و عفاف قصد حضور در عرصه‌هاي اجتماعي و از جمله ورزشي را دارند، ميدان دهيم.
دکتر روحاني با اشاره به حضور همراه با حجاب و عفاف بانوان ايراني در ميادين ورزشي، تصريح کرد: واقعاً چه اشکالي دارد که تلويزيون هم مسابقات زنان و دختران ما را پخش کند، بويژه زماني که در برابر تيم‌هاي نامدار دنيا شجاعانه مسابقه مي‌دهند و پيروزي‌هاي بزرگ کسب مي‌کنند.
دولت در کنار شما ورزشکاران ايستاده و به عنوان رئيس جمهور به عنوان نماينده ملت در کنار شما هستم و متقابلاً از شما هم مي‌خواهم با تمام وجود در کنار ملت ايران بايستيد و دل آنها را در ميادين ورزشي شاد کنيد.
ملت ايران از تهديدات توخالي نمي‌هراسد و بسيار بزرگتر از ترامپ، پمپئو، بولتون و همه اين کساني است که امروز به عنوان افراطيون در واشنگتن جمع شده‌اند. ملت ايران در همه صحنه‌هاي تاريخ، پيروز و افتخارآفرين بوده و از اينجا مي‌گويم که آقاي ترامپ اين ملت در برابر شما پيروز و موفق خواهد بود.
پيش از سخنان دکتر روحاني، سلطاني فر وزير ورزش و جوانان و صالحي اميري رئيس کميته ملي المپيک با تقدير از حمايت‌هاي دولت از جامعه ورزشي ايران، گزارشي از سياست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در راستاي اعتلاي ورزش کشور ارائه کردند.
همچنين خانم الهه منصوريان قهرمان ووشو، مهدي زماني قهرمان تيراندازي جانبازان به نمايندگي از فدراسيون جانبازان و معلولين، خانم فرشته کريمي به نمايندگي از بانوان قهرمان فوتساليست و بهداد سليمي قهرمان وزنه برداري کشور در سخناني به بيان ديدگاهها و نقطه نظرات خود پيرامون موضوعات و مسائل مختلف مرتبط با ورزش قهرماني کشور پرداختند.
رئيس جمهور در اين مراسم از 12 قهرمان و فدراسيون برگزيده ورزش کشور با اهدا لوح تقدير، تجليل کرد.


منبع: jamaran.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد