آخرین اخبار

پمپئو: قاسم سليماني با پولي که از غرب گرفت کارزارهايش را جلو برد سياسي

پمپئو: قاسم سليماني با پولي که از غرب گرفت کارزارهايش را جلو برد

  بزرگنمايي:

چه خبر - وزير خارجه آمريکا: قوي‌ترين تحريم‌ها در تاريخ را عليه ايران اعمال مي‌کنيم

مايک پاپمئو، وزير خارجه ايالات متحده در سخناني در محل انديشکده «هريتيج» اين کشور مهمترين سرفصل‌هاي مسير ديپلماتيک جديد آمريکا در قبال ايران را پس از خروج از برجام تشريح کرد.
پامپئو در سخنان خود گفت:‌ «ترامپ دو هفته پيش از برجام خارج شد. زيرا برجام نتوانست تضميني در برابر ريسک ايران ايجاد کند. برجام باعث در خطر قرار دادن ايران به خاطر نارسايي‌هايش شد. به عنوان مثال، مفاد برجام تنها توانايي‌هاي ايران براي دستيابي به سلاح هسته‌اي را به تعويق انداخت».
«همانطور که سازمان اطلاعاتي اسرائيل نشان داد، ايران چندين سال دروغ گفته است. ظريف در برنامه "مورنينگ شو" گفت که ايران به دنبال سلاح هسته اي نيست. اين خنده دار است. برجام نواقص ديگري نيز داشت. مکانيزم اين توافق براي بازرسي ها کافي نيست و همچنين به برنامه موشکي ايران نمي پردازد.ايران براي سال‌ها تلاش خود براي دستيابي به سلاح هسته‌اي را مخفي کره بود. حکومت ايران هنوز هم دروغ مي‌گويد».
«سازوکارهايي راستي‌آزمايي و نظارت بر اجراي تعهدات ايران به اندازه کافي قوي نبود. برجام نتوانست مانع از توسعه موشک‌ها شود. ايران از پول‌هاي برجام براي دامن‌زدن به جنگ‌ها در خاورميانه استفاده کرد. ايران در زمان برجام حرکت خود در منطقه را توسعه داد.».
وي در ادامه با اشاره به برجام گفت که اين توافق باعث شد که «ايران در افغاسنتان براي خشونت بيشتر از طالبان حمايت کرده است. در طول برجام، ايران، شهروندان آمريکايي‌ از جمله سيامک نمازي و باب لوينسون را گروگان گرفته است.قاسم سليماني با پولي که از غرب گرفت، کارزارهايش را جلو برد.
پامپئو در ادامه مدعي شد:‌«نيروي قدس سپاه پاسداران در سالهاي اخير تقويت شده و در قلب اروپا ترور مي کند. رهبران القاعده در تهران حضور دارند. ايران همچنان به اعضاي القاعده مأوا داده و بزرگترين حامي تروريسم بوده است.»
وي در ادامه مدعي شد: «اينکه برجام به ثبات خاورميانه کمک مي کند، تصور اشتباهي است.ايران در زمان برجام حمايت از تروريسم را افزايش داده است. حزب الله لبنان توسط جمهوري اسلامي ايران بيشتر حمايت شده است.»
وزير خارجه آمريکا در ادامه در سخناني به ايراني‌ها گفت:‌‌‌ «غرب اغلب با روحاني و ظريف به عنوان کساني "جدا" از رفتار بي‌خردانه، تروريستي و بدخيم نظام برخورد مي‌کنند. "اگر آن‌ها کنترل اوضاع را در دست داشتند، اوضاع بهتر مي‌بود." آيا آن‌ها مسئول‌ترين افراد در قبال چالش‌هاي اقتصادي شما نيستند؟ آيا اين دو نفر مسئول تلف‌کردن زندگي ايراني‌ها در سرتاسر خاورميانه نيستند؟ اين مسئله ارزش آن را دارد که از سوي مردم ايران در نظر گرفته شود.»
وي با اشاره به تحريم‌هاي جديدي که از سوي آمريکا عليه ايران اعمال شد گفت:‌ «اين بزرگترين تحريم هايي خواهد بود که در طول تاريخ اعمال شده است.»
پامپئو در ادامه و در تشريح مقابله آمريکا با ايران گفت:‌ «در گام دوم با ماجراجويي هاي جمهوري اسلامي در حوزه سايبري برخورد مي کنيم و ايران ديگر کارت سفيد نخواهد داشت که هرکاري بخواهد در منطقه انجام دهد.»
وي در ادامه وعده داد که ايالات متحده نيروهاي نظامي نيابتي ايران را در سرتاسر جهان در هم خواهد کوبيد.
وزير خارجه آمريکا گفت:‌ «ما فشار مالي بي سابقه اي را عليه رژيم ايران بکار خواهيم گرفت... اين آغاز کار است... قوي ترين تحريم ها در طول تاريخ که ما اعمال کرده‌ايم. اگر جمهوري اسلامي مسير خودش را عوض نکند، قوي ترين و محکم‌ترين تحريم‌ها عليه جمهوري اسلامي آغاز خواهد شد. فشار مالي شديد و بي سابقه اي روي رژيم ايران مي گذاريم. پيام ما به تهران مشخص است. اگر رفتارتان را تغيير دهيد، ما مذاکره مي کنيم.»
وي در ادامه گفت: «ايران بايد اجازه بازرسي به آژانس بدهد. دوم، بايد ايران توليد آب سنگين را متوقف کند. سوم، برنامه موشکي ايران بايد متوقف شود. چهارم، ايران بايد زندانيان و شهروندان بي‌گناه ديگر کشورها را آزاد کند. پنجم، ايران بايد دخالت در عراق، سوريه و يمن را متوقف کند.»
پامپئو در ادامه مدعي شد:‌ «در گام سوم ما از مردم ايران حمايت مي کنيم و مردم با اعتراض‌هاي اخير نشان دادند از حکومت‌شان ناراضي هستند. بحران‌هاي مالي و زيست‌محيطي را شامل مي‌شود. فساد کشور را فرا گرفته است. رژيم از مردم خود مي دزدد.»
وي بار ديگر مدعي شد که «برجام مانع توسعه برنامه موشک‌هاي بالستيک ايران نشد.»
وزير خارجه آمريکا در ادامه سخنان ضدايراني خود گفت: «اگر جمهوري اسلامي ايران رفتار خشونت آميز خود را پايان دهد، ما آماده هستيم که روابط ديپلماتيک با تهران را از سر بگيريم. کمک به اقتصاد ايران کنيم و برنامه هسته‌اي صلح آميز ايران را ياري بدهيم. ايران اگر تغيير رفتار دهد، مي تواند از مزاياي روابط با آمريکا استفاده کند.»
پامپئو همچنين اعلام کرد: «درباره خود برجام هرگز دوباره مذاکره نمي‌کنيم».
وي گفت که درک مي‌کند که تصميم ترامپ (براي خروج از برجام) موجب مشکلات مالي و اقتصادي براي تعدادي از دوستان آمريکا خواهد شد، ولي تأکيد کرد که ايالات متحده به تهديد خود مبني بر مجازات شرکت‌هاي اروپايي که با ايران تجارت کنند، ادامه خواهد داد، گرچه اين فعاليت‌ها تحت برجام مجاز شمرده شوند؛ «"مي‌دانم که متحدان ما در اروپا ممکن است براي حفظ توافق هسته‌اي قديمي با تهران تلاش کنند. اين تصميم به خودشان بستگي دارد... (ولي) اروپايي‌ها جايگاه ما را مي‌دانند.»


منبع: tasnimnnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد