آخرین اخبار

گوگل الو Allo جايگزين تلگرام مي شود؟! چه خبر ... ؟

گوگل الو Allo جايگزين تلگرام مي شود؟!

  بزرگنمايي:

چه خبر - با گوگل الو آشنا شويد

کمپاني گوگل در سال 2016 از پيام رسان جديدش با نام الو (Allo) رونمايي کرد. کاربران با اين اپليکيشن مي‌توانند در بستر اينترنت با سرعت بالا و به صورت رايگان به گفتگو بپردازند. در ادامه شما را با اين اپليکيشن پيام رسان بيشتر آشنا مي‌کنيم و به تفاوت‌هاي آن با تلگرام مي‌پردازيم.


امنيت گوگل الو چگونه است؟

همان طور که حتما مطلع هستيد، تلگرام از سيستم رمزگذاري end-to-end يا همان سرتاسري استفاده مي‌‌‌‌کند و به همين ترتيب هم فضايي با امنيت بالا را براي امر پيام رساني ايجاد کرده است. در تلگرام داده‌ها با اين سيستم رمزگذاري مي‌شوند و تنها دو فردي که در حال چت با يکديگر هستند، مي‌توانند به اطلاعات رد و بدل شده دسترسي داشته باشند.

اما گوگل الو به صورت پيش فرض از سيستم رمزگذاري سرتاسري استفاده نکرده و به همين دليل هم از همان ابتداي معرفي، با انتقاد زيادي مواجه شد. در واقع با قرار گيري داده‌ها بر روي سرور گوگل، پيام‌هايي که ارسال مي‌کنيد به راحتي توسط عوامل خارجي قابل دسترسي خواهند بود.

دليل اصلي گوگل براي عدم استفاده از سيستم رمزگذاري end-to-end، به قرار گيري دستيار اختصاصي‌اش در گوگل الو مربوط مي‌شود. در واقع گوگل اسيستنت همان عامل خارجي است که در اين پيام رسان قرار گرفته و با دسترسي به چت‌هايتان، توسط هوش مصنوعي شما را کمک مي‌کند. در ادامه بيشتر در رابطه با کاربرد دستيار اختصاصي گوگل در اين پيام رسان و کاربردش صحبت خواهيم کرد.

خوشبختانه بخشي با نام Incognito Mode براي گوگل الو در نظر گرفته شده که با فعال نمودن آن مي‌توان با سيستم رمزگذاري سرتاسري چت کرد. مسلما در اين وضعيت با بسته شدن دسترسي عوامل خارجي به چت‌ها، گوگل اسيستنت غيرفعال خواهد شد. اين مود شباهت زيادي به سکرت چت تلگرام داشته و از از قابليتي با نام Chat Expiry بهره مي‌برد که توسط آن مي‌توان مدت زمان خاصي را براي از بين رفتن خود به خودي چت‌ها تعيين نمود.

اگر مدام از حالت Incognito Mode در گوگل الو استفاده کنيد، اين پيام رسان سطح امنيتي نزديک به تلگرام خواهد داشت. البته خبري از تاييد دو مرحله‌اي و رمزگذاري برنامه در پيام رسان گوگل نيست که نکته‌اي منفي در اين بخش محسوب مي‌شود.


گوگل الو از نظر قابليت‌ چه شباهت‌هايي به تلگرام دارد؟

گوگل سعي کرده تا بيشترين قابليت‌هاي پايه در امر پيام رساني را در الو قرار دهد. توسط گوگل الو مي‌توان به ارسال فايل‌ها با فرمت‌هاي مختلف، استيکر، گيف، لوکيشن و انواع ايموجي‌ها پرداخت. علاوه بر اين‌ها قابليت ضبط ويس و ويديو مسيج مانند آنچه در تلگرام ديده بوديم هم براي الو در نظر گرفته شده است.
همچنين گوگل الو قابليت ساخت گروه با اعضاي مختلف را ارايه مي‌دهد. افراد را مي‌توان به دو صورت توسط لينک و يا شماره تلفن همراه به گروه ساخته شده دعوت کرد. امکان تعيين اختيارات ادميني هم براي هر يک از اعضاي گروه در نظر گرفته شده است. اما ايجاد گروه در گوگل الو به صورت پيش فرض در حالتي صورت مي‌گيرد که رمزگذاري سرتاسري براي آن تعبيه نشده؛ ولي نکته مثبت اينجاست که حالت Incognito با فعال شدن رمزگذاري end-to-end در اين بخش براي کاربر وجود دارد.

توسط گوگل الو مي‌توان مانند تلگرام براي پروفايل خود عکس انتخاب کرد، دريافت اعلان از گروه و يا افراد را در حالت Mute قرار داد، کارابران ديگر را بلاک کرد و بسياري ديگر از اين قبيل توانايي‌ها که در پيام رسان‌هاي مشابه مشاهده مي‌کنيم.

با موجود بودن نوار جستجو، اين امکان به کاربر داده شده تا در چت‌ها و مخاطبين به جستجو بپردازد. البته در گوگل الو بر خلاف تلگرام نمي‌توان کاربران ناشناس را از اين طريق پيدا کرد.


گوگل الو چه قابليت‌هاي جديدي نسبت به تلگرام دارد؟

گوگل دستيار اختصاصي خودش را در پيام رسان الو قرار داده و از اين طريق تجربه هوشمندي را در زمينه پيام رساني به کاربر ارايه مي‌کند. گوگل اسيستنت در تمام مدت به صورت آماده در صفحه چت حضور دارد و با زير نظر گرفتن فعاليت‌هايتان، کمک‌ زيادي به شما خواهد کرد. براي مثال در صورتي که فردي توسط گوگل الو برايتان عکسي بفرستد، باکسي از پاسخ‌هاي احتمالي در صفحه چت نمايان مي‌شود و شما مي‌توانيد بدون تايپ کردن چيزي، يکي از آن‌ها را ارسال کنيد. علاوه بر اين‌ها در صفحه چت مي‌توان از گوگل اسيستنت خواست تا ويديو پخش کند، درباره موضوعي از ويکي‌ پديا مقاله ارسال کند و بسياري ديگر از اين دسته فعاليت‌ها که توسط اين دستيار قابل انجام هستند.
قابليت تعويض تم در گوگل الو به صورت مجزا براي هر صفحه چت بوده و کاربر از اين طريق مي‌تواند براي هر فرد، از يک تم خاص استفاده کند. البته امکان دانلود تم‌هاي بيشتر فعلا در اين پيام رسان ارايه نمي‌شود.

الو به راحتي با اکانت گوگل همگام شده و از اين طريق اطلاعات مختلف را سينک مي‌کند. کاربر مي‌تواند از اين قابليت براي گرفتن بکاپ از داده‌ها و چت‌ها استفاده کند. البته بکاپ گيري از اطلاعات به طور خودکار توسط خود گوشي هم انجام مي‌شود.

تماس صوتي و تصويري در گوگل الو به صورت پيش فرض موجود نيست و براي استفاده از آن مي‌بايست اپليکيشن گوگل Duo را نصب کنيد. البته آيکون تماس در رابط کاربري گوگل الو قرار دارد.

يکي ديگر از قابليت‌هاي جالب پيام رسان گوگل، امکان تغيير اندازه فونت‌ نوشته‌ها در چت‌ است. در الو اين امکان به کاربر داده شده تا هر جمله را به صورت مجزا با اندازه‌هاي دلخواهش ارسال کند.


تلگرام در چه بخش‌هايي بهتر از گوگل الو عمل مي‌کند؟
با وجود اين که در گوگل الو شاهد قرار گيري قابليت‌هاي مختلفي هستيم، اما اين اپليکيشن براي دسترسي به قدرت بالاي تلگرام در اين زمينه، راه طولاني را در پيش دارد. قابليت‌هاي محبوبي چون کانال، سوپر گروه، ربات‌ها و تعدادي ديگر از اين ويژگي‌ها، مواردي هستند که در در گوگل الو يافت نمي‌شوند. همچنين عدم پشتيباني از آيدي براي حساب کاربري، عدم نمايش وضعيت آنلاين بودن و تنظيمات بسيار محدود از ديگر نقاط ضعف گوگل الو در مقابل تلگرام به حساب مي‌آيند.

گوگل الو تنها در سه نسخه تحت وب، اندرويد و iOS موجود بوده و خبري از پشتياني وسيع آن از پلتفرم‌هاي مختلف مانند آنچه در تلگرام ديده بوديم، نيست.

علاوه بر اين‌ها، چند وقتي است که خبرهايي مبني بر توقف سرمايه گذاري گوگل براي الو و شروع يک پروژه جديد با نام گوگل چت به گوش مي‌رسد که در اين وضعيت با نامعلوم بودن وضعيتش در آينده، اعتماد کردن به اين پيام رسان براي کاربر دشوار خواهد بود.


آيا گوگل الو مي‌تواند جايگزين مناسبي براي تلگرام باشد؟
اگر مي‌خواهيد به يک پيام رسان مانند آنچه در نسخه‌هاي ابتدايي تلگرام تجربه کرده بوديد، دسترسي داشته باشيد، گوگل الو مي‌تواند گزينه مناسبي براي شما در اين زمينه باشد. گوگل الو تقريبا همه قابليت‌هاي پايه‌ در يک پيام رسان را به کاربر ارايه مي‌کند و با موجود بودن دستيار اختصاصي، تجربه جالبي را در اختيارتان قرار مي‌دهد. از نظر ظاهري هم اين اپليکيشن رابط کاربري ساده‌اي داشته و از اين رو کار کردن با آن براي کاربران بسيار آسان خواهد بود.


منبع: click.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس