آخرین اخبار

ايجاد 800 هزار شغل در سال 96 اداي دِين بود سياسي

ايجاد 800 هزار شغل در سال 96 اداي دِين بود

  بزرگنمايي:

چه خبر - آمريکا مي‌خواست ايران را منزوي کند نتيجه عکس گرفت

حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني رئيس جمهور کشور شامگاه شنبه(29 ارديبهشت) در ديدار صميمي با جمعي از زنان، جوانان و دانشجويان با بيان اين‌که ماه رمضان، ما را براي تحمل و گذر از سختي‌ها آماده مي کند، گفت: راه ما به سمت پيروزي، استقامت و اميد است.
رئيس جمهور با اشاره به اين‌که از 29 ارديبهشت 96 تاکنون يعني در يک‌سال گذشته با سختي‌ها و حوادث بسيار زيادي مواجه بوديم، اظهار داشت: گاهي اين مشکلات به‌خاطر رفتار طبيعت با ما بود آن‌جايي که سيل و زلزله را تجربه کرديم و گاهي هم سخنان و شيوه‌هاي ناپسندي که نشان مي‌داد که برخي هنوز هم 29 ارديبهشت 96 را باور نکرده‌اند.
روحاني با بيان اين‌که بزرگترين افتخار ما در انتخابات اين است که انقلاب‌مان يعني استقلال،‌ آزادي و جمهوري اسلامي را به نمايش بگذاريم، خاطرنشان کرد: آن زماني که مستقل و بدون اجازه دخالت به بيگانگان صحنه عظيم انتخابات را مي‌آفرينيم و آزادانه در اجتماعات باشکوه رفته و حرف، سخن و شعار خود را به راحتي عنوان مي‌کنيم و به همه اعلام مي‌کنيم که چه مي‌خواهيم؛ آنجا هم استقلال، هم آزادي و هم جمهوري اسلامي است.
رئيس جمهور با اشاره به اين‌که ملت بزرگ ايران در هفته‌هاي آخر منتهي به 29 ارديبهشت 96 به‌ويژه در استان‌هاي کشور صحنه‌هاي نابي از حضور را آفريدند، گفت: در مشهد در يک روز 2 اجتماع بزرگ از سوي دو رقيب انتخاباتي با فاصله‌اي کم برگزار شد، اما هيچ برخورد، نزاع و سخن درشتي بين دو طرف به وقوع نپيوست و اين نه تنها در مشهد، بلکه در ساير شهرها و استان‌ها هم ديده مي‌شد.
اين به معناي آزموده شدن ملت ايران و ظرفيت يافتن روح همه جوانان است.
رئيس جمهور، ماه رمضان را ماهي براي ايجاد تحمل جديد برشمرد و گفت: اين اميد و تحمل است که ما را از پيچ و خم‌هاي تاريخي نجات مي‌دهد.
روحاني با بيان اين‌که ما با هم پيمان بستيم که هرگز به عقب باز نخواهيم گشت، اظهار داشت: ما خواستيم با صداي رسا بگوييم در اقتصاد به عقب برنمي‌گرديم و نمي‌گذاريم کشور داراي رشد منفي باشد و در سخت‌ترين شرايط بازار ناآرام شده و نمي‌گذاريم اشتغال خالص ما در سال 12 هزار و 14 هزار نفر باشد، به گونه‌اي که در سال گذشته ميزان اشتغال خالص در کشور، بيش از 790 هزار اشتغال خالص بوده است.
در سال گذشته بخش اعظم آن‌هايي که جوياي کار بودند، به استثناي چند ده هزار نفر مشغول کار شدند، البته اين به معناي آن نيست که مشکل اشتغال در کشور از بين رفته است، بلکه هنوز راه درازي در پيش داريم، اما ايجاد اين ميزان شغل يک تحرک بزرگ براي اداي پيمان بوده است.
روحاني با بيان اين‌که صادرات غيرنفتي کشور در فروردين سال‌جاري بيش از 15 درصد افزايش داشته است، خاطرنشان کرد: اين نشان‌گر آن است که مسير ما درست و صحيح بوده است.
رئيس جمهور با بيان اين‌که در برابر توطئه بيگانگان در سياست خارجي موفق بوده و قرارمان اين است که اين موفقيت را ادامه دهيم، گفت: ما اولين توطئه بزرگ را پشت سر گذاشتيم. مبناي آمريکا اين بود که به محض خروج از برجام، ايران نيز از برجام خارج شده و پرونده ايران به سرعت به شوراي امنيت رفته و همه قطعنامه‌ها و تحريم‌ها برگشته و ايران تنها در برابر دنيا قرار داشته باشد.
ما در مرحله اول اجازه نداديم که آمريکا به هدف خود برسد و در گام اول توطئه آمريکا شکست خورد و بجز چند کشور و يک رژيم جعلي، تمام جهان در برابر آمريکا ايستاد و اين به معناي آن است که سياست خارجي ايران موفق بوده است و اين در حالي است که روزي همه کشورها در تحريم عليه ايران مشارکت داشتند و شوراي امنيت عليه ايران رأي صادر مي‌کرد.
امروز کشورهاي بزرگ اتحاديه اروپا، روسيه، چين و همه کشورهاي مهم جهان کار ترامپ را غيرصحيح، غيرقانوني و برخلاف صلح و امنيت جهاني تلقي مي‌کنند و اين موفقيت ماست.
روحاني با طرح اين پرسش که چگونه مي‌توانيم اين مسير را ادامه دهيم؟، افزود: بايد با اميد، پشتکار، استقامت و مقاومت راه را ادامه دهيم. اين مسئوليت در بلندمدت بر عهده شما جوانان و در کوتاه‌مدت برعهده ما در دولت است. شما بايد آينده کشور را بسازيد و راه را براي آزادي انديشه هموار کنيد.
رئيس جمهور با بيان اين‌که نمي‌توان همه بارها را بر عهده دولتي گذاشت که با ده‌ها مشکل و فشار روبه‌روست، اظهار داشت: وقتي موفق خواهيم بود و از مشکلات عبور خواهيم کرد که همه به صحنه بيايند. جامعه ايران با نظرات دولت منتخب خود و رئيس جمهور منتخب خود آشناست و آگاه است که ما در دولت معتقد به فضاي باز اطلاعات در کشور هستيم.
دولت محدوديت در ارتباطات بين مردم را نمي‌پسندد و معتقد است مردم به خوبي راه خودشان را تشخيص مي‌دهند.
رئيس جمهور با بيان اين‌که در ميان همه مخلوقات و انسان‌هاي برتر تاريخ بالاتر از پيامبر عظيم الشان اسلام(ص) نداريم، گفت: خداوند به پيامبر(ص) مي‌فرمايد "تو فقط و فقط يادآوري‌کننده راه‌هاي درست براي وجدان‌هاي بشري هستي و نمي‌تواني به زور مردم را به اين سمت و آن سمت هدايت کني".
روحاني با بيان اين‌که همه اختلاف ما در 29 ارديبهشت 96 سر همين يک کلمه بود، خاطرنشان کرد: دعوا در 29 ارديبهشت بر سر رقابت دو يا چند نفر نبود بلکه بر سر اين موضوع بود که آيا ملت بايد آزادانه و با اختيار راه خود را برگزينند يا اين‌که مردم داراي اختيار نيستند و بايد به هر آنچه ما پسنديديم و به آنها گفته شد را، عمل کنند.
رئيس جمهور با اشاره به اين‌که مسأله در 29 ارديبهشت پارسال رقابت بين دو انديشه بود، گفت: يک انديشه مي‌گويد تا آنجا که ممکن است بايد با دنيا تعامل کرد تا جايي که وجدان عمومي بپذيرد که اين ايران نيست که از تعامل رويگردان است. اگر مردم اين مسأله را بپذيرند در کنار دولت و حامي دولت مي‌مانند و آن وقت مي‌توانيم راه را ادامه داده و با وحدت از همه مشکلات عبور کنيم.
روحاني با يادآوري اين‌که عهد ما با هم اين بود که به عقب بازنمي‌گرديم، اضافه کرد: معتقديم جوانان و زنان بايد مديريت کشور را برعهده بگيرند و بر اين تصميم که تا پايان دولت دوازدهم بايد 30 درصد مديريت کشور بر عهده زنان شايسته قرار گيرد، ايستاده‌ايم.
رئيس جمهور با بيان اين‌که دولت بر مبناي اين وعده خود که سن مديريت بايد کاهش يابد، اقدام کرده است، اظهار داشت: بايد سن مديريت در کشور از 48 سال به 40 سال کاهش يابد، بر اين مبنا امروز شاهد هستيم که در تمام نهادهاي دولتي جوانان بيش از گذشته به کار گرفته شده‌اند و حداقل 12 معاون وزير و رئيس سازمان‌هاي مستقل ما و 46 مديرکل در دستگاه‌هاي اجرايي از زنان شايسته و جوانان انتخاب شده‌اند و اين راه گام به گام ادامه خواهد داشت.
ممکن است بعضي‌ها اين تصميم و رويه را نپذيرند، اما تصميم و وعده ما در 29 ارديبهشت آن بود که جوانان، زنان، اقوام و ايده‌هاي مختلف بايد مسير رشد و تعالي کشور را آن‌گونه که خود مي‌خواهند انتخاب کرده و بپيمايند؛ اميدوارم راهي را که برگزيده‌ايم با هم ادامه دهيم.
رئيس جمهور در پايان سخنانش با بيان اين‌که هر سال عزيزان، افطار ميهمان دولت و رئيس جمهور بودند ، گفت: امسال دولت و رييس جمهور بخاطر رعايت قانون و مصوبه اخير مجلس، ميهمان شما هستند.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد