آخرین اخبار

الجزيره در جهنم سرخ آزادي در مقابل پرسپوليس پرسپوليس

الجزيره در جهنم سرخ آزادي در مقابل پرسپوليس

  بزرگنمايي:

چه خبر - مصاف پرسپوليس و الجزيره در ليگ قهرمانان آسيا

دور برگشت پلي‌‌آف ليگ قهرمانان آسيا 2018، دوشنبه 24 ارديبهشت 97، ساعت 19:30، ورزشگاه آزادي تهران داور: ما نينگ (چين) كمك‌ها: كاوويي و شي يانگ (چين)
اين درست که بازي رفت با شكستي تلخ در ابوظبي توأم شد اما زدن دو گل در خانه حريف اين اميدواري را در اردوي پرسپوليس زنده نگه داشت كه بتوانند در بازي برگشت مجوز صعود به جمع هشت تيم برتر آسيا را دريافت كنند. الجزيره به عنوان تيم هفتم فصل تازه به پايان رسيده امارات اصلاً قدرتي كه انتظار مي‌رفت را نشان نداد و اگر هم موفق شد بازي رفت را به سود خود به پايان برساند تنها روي ضعف ساختار تدافعي قهرمان ايران بود كه صلابت هميشگي را نداشت.

خط دفاع عنكبوت‌ها خيلي آسيب‌پذير بود تا جايي كه اگر فشار حملات پرسپوليس در ابوظبي حفظ مي‌شد اين تيم مي‌توانست به گل‌هاي بيشتري هم برسد اما با اين حال چند مهره در تركيب الجزيره حضور دارند كه با بهره بردن از توانايي فردي و فني تفاوت‌ها را در دور رفت رقم زدند از جمله زوج برزيلي- مراكشي خط مياني الجزيره و مهاجم ملي‌پوش و سرشناس اين تيم كه از كوچك‌ترين موقعيت‌ها نهايت بهره را براي گلزني برد.

هنك تن‌كاته هلندي خوب مي‌داند شاگردانش امروز علاوه بر قدرت فني قهرمان ايران بايد با جو وحشتناك و ترسناك آزادي هم مبارزه كنند از همين ‌رو در روزهاي گذشته همان‌طور كه خودش اعتراف كرد بيشتر روي مسائل روحي رواني تيم كار كرد بلكه از تونل وحشت به سلامت عبور كند. در سوي مقابل پرسپوليس امروز مي‌تواند از حمايت 80 تا 90 هزار نفري طرفدارانش به عنوان يار دوازدهم بهره ببرد تا ضمن جبران شكست بازي رفت با برتري مقابل الجزيره به سمت هشت تيم برتر آسيا پرواز كند.

پرسپوليس كه با بازگشت كاپيتان ملي‌پوش خود مي‌تواند با خيالي آسوده از دژ دفاعي به دروازه حريف اماراتي يورش ببرد براي پر كردن جاي خالي يكي، دو مصدوم با دغدغه‌هايي روبه‌رو است. وضعيت مبهم كمال كاميابي‌نيا بعد از آسيب‌ديدگي شديدي كه در ابوظبي با آن دست به گريبان شد از يك سو ترديدهايي كه برانكو براي انتخاب جانشين مناسب براي اين بازيكن با آن روبه‌رو شد نگراني‌ها در كمربند مياني پرسپوليس را به اوج خود رساند اما با توجه به آمادگي بالاي زوج تهاجمي و گلزن عليپور- منشا طرفداران اين تيم اميدوار به پاياني خوش با فصل رؤيايي هستند، پاياني كه مي‌تواند براي دومين فصل متوالي قهرمان ايران را در جمع هشت تيم برتر قاره قرار دهد تا آنها براي برآورده كردن آرزوي كهنه خود اميدوار باقي بمانند.

چهره‌ها
علي عليپور در بازي رفت يكي از زيباترين گل‌هاي اين مرحله از رقابت‌ها را به ثمر رساند تا همچنان نشان دهد از چه تأثيرگذاري در ساختار تهاجمي قهرمان ايران برخوردار است. آقاي گل ليگ برتر و يكي از بهترين گلزنان پرسپوليس در رقابت‌هاي آسيايي در روزي كه اين تيم براي رسيدن به جمع هشت تيم برتر آسيا نياز مبرمي به گلزني دارد مي‌تواند به عنوان اصلي‌ترين چهره سرخپوشان در جدال امروز بار گلزني را به دوش بكشد.
علي خسيف كاپيتان و دروازه‌بان اول الجزيره بدون شك چهره اصلي اين تيم در بازي امشب خواهد بود. ملي‌پوش سابق اماراتي‌ها در سال‌هاي پاياني فوتبال خود همچنان يكي از كليدي‌ترين مهره‌ها در ميان عنكبوت‌هاي ابوظبي محسوب مي‌شود تا جايي كه در بازي رفت هم تلاش زيادي كرد تا اين تيم با دست پر از زمين خارج شود. طرفداران الجزيره حساب خاصي روي اين دروازه‌بان باتجربه باز كردند تا امشب بتواند قفل دروازه‌‌اش را روي ميزبان بسته نگه دارد.

در حاشيه... در حاشيه...
*شكست 3-2 در بازي رفت باعث شد تا امروز پرسپوليس براي رسيدن به مرحله بعد نياز به برد با اختلاف يك گل داشته باشد با ذكر اين نكته كه شاگردان برانكو بايد حواس خود را جمع كنند كه مهاجمان الجزيره مثل بازي رفت مثل آب خوردن به گل نرسند.
*بازگشت سيدجلال حسيني كاپيتان پرسپوليس از محروميت مي‌تواند بار ديگر ضريب اطمينان در ساختار تدافعي قهرمان ايران را بالا ببرد. مدافع باتجربه سرخپوشان در بازي رفت حسابي جاي خالي‌‌اش احساس شد و حالا پروفسور اميدوار است با رهبري سيدجلال بتواند دوباره از پرتگاه سقوط نجات پيدا كند.
*با توجه به رايگان اعلام شدن طبقه دوم ورزشگاه پيش‌بيني مي‌شود طرفداران پرسپوليس امروز يكي از پرتماشاگرترين بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا را به ثبت رسانده و گوي سبقت از رقيب ديرينه خود يعني استقلال را در كسب عنوان پرتماشاگرترين تيم آسيا به صورت موقت هم شده، بربايند.
*خطرناك‌ترين بازيكن الجزيره، علي مبخوت مهاجم ملي‌پوش اين تيم خواهد بود، بازيكني كه در نيمه دوم بازي رفت حسابي مدافعان پرسپوليس را آزار داد و امشب در آزادي هم مي‌تواند روي ضدحملات حسابي خطرناك باشد.
*حضور مبارك بوسفال ستاره مراكشي الجزيره آن هم يك ماه قبل از مصاف حساس ايران و مراكش در جام جهاني‌ مي‌تواند جالب توجه باشد، بازيكني كه در كنار رومارينهو برزيلي در خط مياني الجزيره مهره‌اي تعيين‌كننده محسوب مي‌شود.
*كمال كاميابي‌نيا با توجه به مصدوميت شديدي كه از ناحيه كتف با آن روبه‌رو شد و كارش به بيمارستان در ابوظبي كشيد به احتمال فراوان غايب بزرگ بازي برگشت خواهد بود تا در غياب او باز هم شاهد تغييراتي در ساختار مياني پرسپوليس باشيم.
*هنك تن‌كاته و شاگردانش يك بار در سفر به ايران و شهر تبريز موفق شدند با يك تساوي شيرين به خانه بازگردند از همين ‌رو اين مربي هلندي سرشناس در آخرين صحبت‌هاي خود با رسانه‌هاي هلندي مدعي شد شاگردانش براي رسيدن به تساوي و صعود به جمع هشت تيم برتر آسيا مشكلي نخواهند داشت.


منبع: خبرورزشي



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

خطر محروميت 4 بازيکن پرسپوليس در ديدار مقابل تراکتورسازي

شکست بدموقع پرسپوليس مقابل الاهلي در ليگ قهرمانان آسيا

چرا گل شجاع خليل زاده خيلي بيشتر از يک گل عادي ارزش دارد؟

بررسي گروه پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا؛ ببر و صعود کن!

برنامه سنگين پرسپوليس در ارديبهشت 98

هديه عجيب زن پرسپوليسي به برانکو در دبي! عکس

اعتراض پرسپوليس به نحوه بليت فروشي عربستاني

برانکو قبل از بازي با الاهلي: احتياط نخواهيم کرد

تنها شرطي که بشار رسن مي تواند پرسپوليس را ترک کند

همه نکات درباره داور جنجالي بازي پرسپوليس و الاهلي

عصبانيت بازيکنان پرسپوليس از خبري که برانکو به آنها داد

جلسه فوق العاده در باشگاه پرسپوليس بخاطر اولتيماتوم سوم برانکو

3 دروازه باني که جانشين بيرانوند در پرسپوليس مي شوند

آخرين تهديد پرسپوليس توسط برانکو؛ پول ندهيد مي روم

عاليشاه چهارمين ياغي و مغضوب برانکو!!

تغيير پست سيامک نعمتي در بازي مقابل ذوب آهن

ادعاي عجيب قطري ها؛ بشار رسن به يک تيم قطري مي رود

منظور بشار رسن از خوشحالي اش چه بود؟

سيدجلال حسيني به همه حمله کرد!

منتظر سوپرايز برانکو براي بازي با سايپا باشيد!

پرسپوليس چه زماني طلب برانکو را مي دهد

4 دليل شروع طوفاني پرسپوليس در سال 98

سرنوشت منشا در انتظار مهاجم مورد علاقه برانکو!

بازگشت کاپيتان اخراجي پرسپوليس به تمرينات

شرط عجيب يک ايجنت براي باشگاه پرسپوليس‌

بحران کارت زرد براي پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا

غرش پرسپوليس در آسيا با سوپر گل شجاع خليل زاده

3 دليلي که برانکو به عاليشاه بازي نمي دهد

خريد عجيب و غريب پرسپوليس!

ترديد برانکو براي انتخاب يک گزينه

برانکو از علت خط زدن نام عاليشاه و شرايط پرسپوليس گفت

عاقبت مصاحبه جنجالي عاليشاه؛ خط خوردن از ليست پرسپوليس

کاميابي نيا به بازي الاهلي مي رسد؟

جلسه فوري براي پرداخت دستمزد برانکو

ارسال نامه برانکو به باشگاه پرسپوليس براي طلب هايش

نگراني عليرضا بيرانوند براي خانواده اش در خرم آباد

عکس: نقشه برانکو براي بردن استقلال را ببينيد

بازيکنان کليدي برانکو براي کيش و مات کردن شفر

برنامه ويژه و پنهان برانکو براي دربي

اميدواري برانکو با درخشش ستاره پرسپوليس قبل از دربي

خطر پنهاني که پرسپوليس را در ليگ قهرمانان آسيا تهديد مي کند

2 برابر شدن قيمت بيرانوند در سايت ترانسفرمارکت؛ قيمت 55 ميليارد تومان!

اميد عاليشاه از فهرست پرسپوليس خط خورد!

پيش بازي پرسپوليس - پاختاکور ازبکستان؛ شروع با نيت قهرماني!

تساوي غيرمنتظره پرسپوليس در اولين بازي خود در ليگ قهرمانان آسيا

کتک زدن سيدجلال حسيني توسط هواداران نساجي قائمشهر

8 نکته از بازي ضعيف پرسپوليس در آسيا؛ زنگ خطر!!

درخشش سروش رفيعي بهتر خبر براي برانکو و پرسپوليس

هدف اصلي پرسپوليس در ديدار مقابل السد

معرفي داور بازي پرسپوليس و السد