آخرین اخبار

ايران در زمينه توليد بنزين خودکفا شد اقتصادي

ايران در زمينه توليد بنزين خودکفا شد

  بزرگنمايي:

چه خبر - ستاره ايران درخشيد؛خودکفايي بنزين با تجهيزات ايراني محقق شد

سردار سرتيپ پاسدار عبادالله عبداللهي فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء در حاشيه نمايشگاه بين‌المللي نفت ايران در نشستي خبري اظهار داشت: قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء امروزه توانمندي بالايي از حيث نيروي انساني، ماشين‌آلات و فناوري‌هاي روز دارد و در 10 حوزه بزرگ کشور فعاليت مي‌کند.
سردار عبداللهي با بيان اينکه ما بر اساس اولويت‌بندي و نياز کشور به پروژه‌ها ورود مي‌کنيم گفت: هر ساله جلسات مختلفي با وزراي دولت گذاشته مي‌شود که در اين جلسات تلاش مي‌شود بر اساس اولويت‌بندي و نياز کشور تدابيري انديشيده و همگرايي موثري با دولت داشته باشيم.
در سال‌هاي 95 و 96، عملکرد خوبي داشتيم اما سال 97، سال ويژه‌اي است چرا که در سال جاري 40 ابرپروژه مهم را به ارزشي بالغ بر 118 هزار ميليارد تومان به بهره‌برداري مي‌رسانيم که در اين بين 10 پروژه بزرگ نفتي، 11 پروژه آب، 10 پروژه راه و راهسازي، 2 پروژه صنعت و معدن،‌ 3 پروژه ساختمان و ابنيه، 3 پروژه اطلاعات و فناوري و ... هستند.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء، پالايشگاه ستاره خليج فارس را يکي از مهمترين پروژه‌هاي زيرساختي کشور عنوان کرد و گفت: در سال گذشته اولين فاز اين پالايشگاه به بهره‌برداري رسيد و تا امروز بيش از 6 ميليارد ليتر توليد فرآورده در اين پالايشگاه محقق شده که از اين رقم حدود 3 ميليارد ليتر بنزين بوده است.
خبر خوشي را براي مردم ايران داريم که و آن اين است که فاز دوم پالايشگاه ستاره خليج فارس در روزهاي اخير به بهره‌برداري رسيده و هم اکنون توليد بنزين اين پالايشگاه به 22 ميليون ليتر رسيده است. به طوريکه روزانه 240 هزار بشکه از ميعانات گازي در اين پالايشگاه تبديل به فرآورده مي‌شود و در روزهاي آينده با حضور رياست محترم جمهوري فاز دوم اين پالايشگاه به بهره‌برداري رسمي مي‌رسد.
وي تصريح کرد: همچنين در روزهاي آتي واحد تقطير فاز سوم نيز به بهره برداري خواهد رسيد و بهره‌برداري کامل از اين پالايشگاه را با ظرفيت پالايش روزانه 360 هزار بشکه ميعانات گازي تا پيش از پايان سال 97 خواهيم داشت.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء ادامه داد: با بهره‌برداري از فاز دوم پالايشگاه ستاره خليج فارس به خودکفايي در توليد بنزين رسيده‌ايم که اين خودکفايي با حمايت و استفاده از کالاي ايراني رقم خورده است چرا که بيش از 70 درصد از تجهيزات مورد استفاده در پالايشگاه خليج فارس، تجهيزاتي است که ساخت ايران است.
سردار عبداللهي اذعان داشت: ايران با بهره‌برداري از پالايشگاه خليج فارس به جمع کشورهاي صادرکننده بنزين مي‌پيوندد که اين مهم پيش از بهره‌برداري کامل از پالايشگاه نيز با برنامه‌ريزي دولت قابل تحقق است.
وي طرح سامانه جمع‌آوري آب‌هاي غرب کشور را بزرگترين پروژه آبي کشور عنوان کرد و گفت: در مجموع اين طرح 155 کيلومتر تونل،‌ 680 کيلومتر خط انتقال با قطر 2400 و 2600 ميليمتري ديده شده که عمده کار اين طرح به اتمام رسيده و حتي درخصوص ساخت شبکه‌هاي سوم و چهارم که احداث آنها برعهده جهاد کشاورزي بوده نيز اقدام کرده‌ايم و اين شبکه‌ها تکميل شده است.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء افزود: بهره‌برداري از اين پروژه درزماني که کشور با تنش‌هاي آبي روبرو است مي‌تواند هم در زمينه تامين مناسب آب شرب و هم در زمينه احياي کشاورزي و احداث کمربند سبزي در غرب کشور براي مبارزه با ريزگردها بسيار موثر باشد و دولت بايد براي استفاده از اين آب در صنايع پايين‌دستي و تکميل ارزش افزوده فکر کند.
سردار عبداللهي از هم‌گرايي و پشتيباني مناسب دولت و عنايت ويژه مقام معظم رهبري براي تامين مالي و تکميل طرح سامانه جمع‌آوري آب‌هاي غرب کشور خبر داد و گفت: کارهاي پايين‌دستي در حد رفع نقص‌هايي باقي مانده که تا پايان سال اين طرح به طور کلي به اتمام مي‌رسد.
وي با اشاره به اينکه شرکت صدرا يک شرکت ورشکسته بود گفت: اين شرکت ورشکسته با مديريت قرارگاه به جايي رسيد که اکنون مي‌تواند پروژه‌هاي بزرگي را در زمينه پروژه‌هاي نفتي و ساخت کشتي‌هاي بزرگ و ... انجام دهد که تاکنون علاوه بر فعاليت در زمينه ساخت 10 سکوي نفتي که يکي از آنها در پايان سال 96 به آب‌اندازي شد و 9 سکوي ديگر بيش از 90 درصد پيشرفت دارند و تا 5 ماه آينده تمامي آنها به آب‌اندازي مي‌شوند، يک کشتي 113 هزار تني ساخته و تحويل شده و کشتي دوم نيز تا پايان سال انجام مي‌گيرد.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء افزود: از مجموع 118 هزار ميليارد تومان ارزش پروژه‌هايي که تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسند 100 هزار ميليارد تومان در صنعت نفت است که بخشي از آن سکوهاي پارس جنوبي و بخش ديگر پالايشگاه ستاره خليج فارس و همچنين پروژه هايي در زمينه احداث خط لوله گاز و ... است.
سردار عبداللهي با بيان اينکه آمادگي اين قرارگاه به زمان جنگ تحميلي باز مي‌گردد گفت: از دوران دفاع مقدس تا امروز اين قرارگاه در آمادگي کامل به سر مي‌برد و مي‌توانيم بگوييم در طول اين سال‌ها ظرفيت‌هاي قرارداد از حيث کسب دانش و فناوري روز و همچنين در اختيار داشتن نيروهاي انساني متخصص چندين برابر شده به طوريکه در حال حاضر 205 هزار نفر به صورت مستقيم و يک ميليون نفر به صورت غيرمستقيم اشتغالزايي دارد و بايد بگوييم 200 لشکر سازندگي در کشور داريم.
از مجموع 45 ميليارد متر مکعب سدهاي ساخته شده در کشور 25 ميليارد متر مکعب توسط قرارگاه ساخته شده است و در حوزه‌هاي راه، راه‌آهن،‌ آب،‌ صنعت و ... نيز به همين گونه حضوري فعال و پررنگ داشته‌ايم.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء با بيان اينکه اين قرارگاه خط هفتم مترو تهران را به طول 27 کيلومتر، به صورت EPC و به بهترين کيفيت انجام داد گفت: براي مسائلي که دامن‌گير شهرهاي بزرگ مثل تهران است بايد ابتدا و انتهاي شهر را مهندسي کرد، نه تنها فقط ميانه شهر را مورد توجه و اجراي پروژه‌ها قرار داد؛ در حال حاضر بزرگراه همت کلا زير بار ترافيک است که بايد فکر اساسي براي آن کرده و با ايجاد رينگ‌هايي ترافيک‌هاي آن را کاهش داد.
قرارگاه در حال حاضر در حال احداث آزادراه کمربند جنوبي تهران به طول 166 کيلومتر است که اين آزادراه در شرايط عادي 10 سال زمان مي‌برد و شايد در شرايط اضطراري به 5 سال زمان براي تکميل آن نياز باشد اما قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء اين پروژه را در 3 سال به اتمام مي‌رساند.
مترو تهران همچنان نياز به توسعه دارد و مي‌توان مترو تهران را به شهرهاي اطراف وصل کرد، همچنين کمربندهايي بايد در شمال شهر تهران پيش‌بيني شود که بار ترافيکي اين شهر کاهش يابد.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص ميزان اثرگذاري تحريم‌ها در فعاليت‌هاي اجرايي قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء گفت: ما نبايدتسليم تحريم‌ها شويم بلکه بايد براي ايستادگي در مقابل آن، تدبير کنيم.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء افزود: وقتي در شرايط تحريمي، بزرگترين پالايشگاه ميعانات گازي جهان را توسط متخصصان داخلي مي‌سازيم اين خود مهمترين جواب به تحريم‌ها است و ما معتقديم ظرفيت‌هايي در کشور داريم که مي‌توانيم در زمينه‌هاي مختلف به خودکفايي برسيم.


منبع: tasnimnnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي