آخرین اخبار

انصراف مشتريان از وام 25 ميليون توماني خودرو؟ اقتصادي

انصراف مشتريان از وام 25 ميليون توماني خودرو؟

  بزرگنمايي:

انصراف‌ مردم از دريافت وام 25 ميليوني؟!

انصراف مشتريان از وام 25 ميليوني خودرو جديدترين خبر داغ شده در فضاي مجازي است که هنوز مسئولان خودروساز نسبت به آن اظهار نظر نکرده اند، ضمن اينکه کاوه خاکسار کارشناس صنعت خودرو اخيرا در گفت‌وگو با صدا وسيما فروش 110 هزار خودرو را غيرواقعي و جنگ رواني خودروسازان عنوان کرد.

با انصراف مشتريان از وام 25 ميليون تومان، برخي از نمايندگي ها اقدام به ثبت نام ظرفيت هاي خالي شده کرده اند که البته شرکت خودروسازي سايپا نسبت به آن اظهار کرده است و امکان تغيير نام و يا واگذاري امتياز طرح 25 ميليون توماني را غيرممکن دانسته است.

معاون فروش و بازاريابي گروه خودروسازي سايپا در خصوص امکان تغيير نام و يا واگذاري امتياز در طرح تسهيلات 25 ميليون توماني گفت: ثبت نام کنندگان اوليه در طرح تسهيلات 25 ميليوني امکان تغيير نام و يا واگذاري امتياز خود به اشخاص ثالث را ندارند.

وي افزود: چنانچه ضامن معرفي شده در اعتبار سنجي انجام شده فاقد صلاحيت تشخيص داده شود ثبت نام کنندگان مي توانند با معرفي ضامن ديگري نسبت به تکميل ثبت نام خود اقدام نمايند.

معاون بازاريابي و فروش سايپا تاکيد کرد: در چند روز گذشته اعلام شده بود که امکان صلح يا واگذاري ثبت نام اوليه در اين طرح وجود دارد که بدين وسيله اين موضوع بدين شرح اطلاع رساني مي گردد.

وي گفت: فروش تمامي محصولات گروه سايپا در طرح 25 ميليوني به پايان رسيده و مشتريان گرامي در صورت تمايل به خريد محصولات اين گروه مي توانند از ساير روشهاي فروش بهره مند شوند.

قول سايپا

همچنين اين شرکت خودروسازي در خبري ديگري به مشتريان قول داد که خودروها را در زمان مقرر تحويل دهد تا مشتريان تغيير نظر ندهند.

معاون برنامه ريزي جامع توليد گروه سايپا از تحويل به موقع خودروهاي ثبت نام شده در طرح وام 25 ميليون توماني خبر داد و گفت: به رغم تقاضاي بالا و ثبت نام حجم انبوهي از خودروهاي سايپا، اين گروه در موعد مقرر تعهدات خود را تحت پوشش قرار خواهد داد.

محمد قرباني با اشاره به وجود ظرفيت توليد بالغ بر 2 هزار و 500 دستگاه خودرو در روز در سطح گروه خودروسازي سايپا اظهار کرد: با تأمين منابع مالي و پشتيباني شرکت­هاي سازه گستر، مگاموتور و ساير قطعه ­سازان سايپا به تمامي تعهدات پيش رو در موعد مقرر پاسخ خواهد داد و بر اساس قرارداد ميان مشتريان و نمايندگي­ ها، خودروهاي ثبت­ نام ­شده را عرضه خواهد کرد.

وي با بيان اين مطلب که در زمان رکود بسيار شديد اخير در بازار گروه خودروسازي سايپا روزانه به طور ميانگين هزار دستگاه خودرو توليد کرده است، افزود: در روزهاي آغازين همين هفته تعداد هزار و 400 دستگاه خودرو در گروه توليد شده که بيانگر رشد 40 درصدي توليد در اين مجموعه و آمادگي براي پاسخگويي به تعهدات طرح 25 ميليون توماني است.

معاون برنامه ­ريزي جامع توليد گروه سايپا در ادامه تصريح کرد: بازه زماني براي تحويل محصولات سايپا در طرح وام 25 ميليون توماني يک ماهه است که در برخي از قراردادها در صورت توافق مشتري با نمايندگي­ هاي فروش، اين مدت قابل افزايش خواهد بود.

قرباني اضافه کرد: در صورت تحريک تقاضا در بازار و تأمين منابع مالي و نقدينگي لازم، قادر خواهيم بود توليد خود را افزايش دهيم و با سرعت بيشتري محصولات را به دست مشتريان برسانيم.

وي با اشاره به برنامه جهش توليد در گروه خودروسازي سايپا گفت: اولين قدم سايپا در اجراي اين طرح رسيدن به توليد روزانه 2 هزار دستگاه خودرو است که مطابق برنامه­ ريزي ­هاي صورت ­گرفته مي ­توانيم به اين ميزان دست يابيم.

معاون برنامه ­ريزي جامع توليد گروه سايپا در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به اجراي طرح وام 25 ميليوني و استقبال از محصولات سايپا تأکيد کرد: اين طرح موجب تحريک به­ موقع بازار و استقبال از خودروهاي ساخت داخل شد که در صورت ادامه مي­ تواند برنامه­ هاي توليد و فروش خودروسازان را محقق کند.

قرباني در خاتمه تأکيد کرد: اين طرح در کنار طرح اتوخدمت مي­ تواند حرکت فروش و توليد سايپا را شتاب بيشتري ببخشد و زمينه اميدواري درباره آينده را فراهم سازد.

فروش 110 هزار خودرو دروغ است

البته کاوه خاکسار نيز طي گفت وگويي اظهار کرد: عده اي در سايت ها اعلام مي کنند که کمپين شکست خورده است بنده اعلام مي کنم که کمپين شکست نخورده است و آمارهاي که در مورد تعداد فروش خودرو با وام 25 ميليوني اعلام کرده اند براي اين است که نشان دهند کمپين شکست خورده است.

وي گفت: اين کمپين 20 سال است در دل مردم وجود داشته است و اين نگراني در مردم بوده است و داغ شدن اين کمپين در يکسال اخير به دليل وجود شبکه هاي اجتماعي بوده است که مردم توانسته اند حرف دلشان را بزنند.

آمار فروش خودرو جنگ رواني است

خاکسار گفت: آمار فروش خودرو جنگ رواني است و به هيچ وجه چنين آماري واقعيت ندارد بلکه قصد خودروسازان ايجاد شور و شوق بين مردم بوده است و خودروهاي بي کيفيت خود را به مردم تحميل کرده اند.

مردم به زودي از گرفتن وام 25 ميليوني پشيمان مي شوند

اين کارشناس اقتصادي افزود: مردم در حال حاضر دنبال وام 16 درصدي هستند، دولت اگر اعلام کند که وام 16 درصدي براي آجر مي دهد، همه مردم آجر مي خرند تا از شرايط وام استفاده کنند بنابراين نبايد بگوييم مردم خودرو خريده اند و مردم متقاضي نبوده اند بلکه مردم خواستند از شرايط وام استفاده کنند و به زودي مردم از وام 25 ميليوني خودرو پشيمان مي شوند.

وي گفت: در دهه اخير همواره به نام مردم به کام ايران خودرو سايپا باشد و همين امر سبب شده تا اينها هيچ زمان به فکر جان مردم، کيفيت خودرو و محيط زيست نباشند، اميدواريم روزي در دادگاه پاسخگو باشند و در آينده نه چندان دور تمام مديران ايران خودرو سايپا به علاوه قطعه سازان بي کيفيت و واردکننده چيني در دادگاهي پاسخگو خواهند بود.

اين کارشناس اقتصادي گفت: براي اينکه بازار را انحصاري کرده اند و در اين بازار انحصاري هر بلايي که خواستند بر سر مردم آورده اند و از اين به بعد هم همين برنامه را دارند. وي افزود: دولت تدبير و اميد باز مانند دولت هاي گذشته خام توجيهات خودروسازان شد.

منبع: خبرگزاري ميزان



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي