آخرین اخبار

رئيس قوه قضاييه: نيروي انتظامي عقب نشيني نکند سياسي

رئيس قوه قضاييه: نيروي انتظامي عقب نشيني نکند

  بزرگنمايي:

چه خبر - سپاه از ناملايمات نرنجد

آيت الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، تصريح کرد: يکي از مهمترين مسائلي که هم مسئولان و هم مردم عزيز بايد در اين شرايط به آن توجه کنند، وضعيت خاص کشور از نظر تهاجم سلطه جهاني و دشمنان انقلاب بخصوص آمريکا و اذناب منطقه اي آن به جمهوري اسلامي است. اين ميزان از صراحت در دشمن و مقابله با جمهوري اسلامي و به کاربردن همه ابزارها عليه نظام در طول سالهاي گذشته بي سابقه بوده است.
امروز دشمن گزينه حمله نظامي را از ذهن خود خارج کرده اما تقابلي چند جانبه با نظام جمهوري اسلامي را آغاز کرده که اين تقابل چند ضلع دارد. از طرفي تلاش مي‌کنند که با نفوذ در ساختارهاي نظام و ايجاد تغيير و انحراف در محاسبات و پيش بيني هاي مسئولان جمهوري اسلامي، کشور را ضربه پذير کنند و همچنين با جنگ نرم در باورهاي مردم اثر بگذارند. از طرف ديگر اخلال در فضاي اقتصادي و محيط کسب و کار را در دستور کار قرار داده اند که نمونه‌اي از آن را در تلاطم هاي اخير بازار ارز مشاهده کرديم. همچنين از ظرفيت همه دشمنان انقلاب نظير منافقين و گروه هاي تروريستي ضد انقلاب براي ايجاد ناامني در کشور استفاده مي‌کنند.
وي با بيان اين‌که «همه اين تلاش‌هاي دشمن را به دقت رصد مي‌کنيم»، افزود: حضور هميشگي مردم در صحنه و به هوش بودن نيروهاي امنيتي، نظامي و انتظامي همواره توانسته امنيت کشور را حفظ کند؛ چنانکه در اغتشاشات اخير با حضور و هوشياري مردم بساط اغتشاشگران جمع شد.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به نزديکي مواضع رژيم صهيونيستي و عربستان سعودي در ايام اخير اظهار کرد: امروز لابي‌هاي سنگين رژيم صهيونيستي با لابي‌هاي نظام پوشالي سعودي همدست شده و صدها ميليون دلار آشکارا صرف کرده‌اند تا چهره‌هاي تندرو ضد جمهوري اسلامي در اطراف رئيس جمهور آمريکا جمع شوند؛ چهره‌هايي که از گذشته بيشترين بهره‌مندي از ابزار منافقين براي مقابله با جمهوري اسلامي را در دستور کار خود دارند و با پول سعودي ها در آمريکا روي کار آمده اند که اين نحوه تقابل آشکار با نظام جمهوري اسلامي بي‌سابقه است.
وي با اشاره به تلاش دشمن براي برهم زدن کشور با شيوه هاي مختلف عمليات رواني، به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: امروز همه شاهد هستند که آمريکا چگونه با موضوع برجام بازي مي کند. آمريکا از رهگذر برجام چه تسهيلاتي براي ايران ايجاد کرده بود که امروز مدام تهديد به خروج از برجام مي کند؟ تمام تلاش آنها براي راه انداختن چنين نمايش هايي، تأثيرگذاري در صحنه داخلي ايران است.
وي با تأکيد بر اين‌که «تمامي تهديدها عليه کشور قابليت تبديل شدن به فرصت را دارد»، شرط تحقق اين موضوع را هوشياري، تدبير و اقدام به موقع مردم و مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: امروز همه گروه هاي ضد انقلاب از جمله منافقين را براي برهم زدن امنيت کشور بسيج کرده اند. بر همين مبنا مردم و دلسوزان نظام بايد در صحنه حضور موثر و فعال داشته باشند. ما نمي توانيم اين موضوع را بپذيريم که برخي در داخل کشور همان سخنان و تحليل هاي دشمن را ارائه کنند. اگر اقدامات آمريکا، اروپا، رژيم صهيونيستي و عربستان سعودي در مقابله با نظام جمهوري اسلامي ابهاماتي داشت، برخي تحليل ها و تفسيرها قابل پذيرش بود اما در شرايط فعلي که دشمني‌ها کاملاً آشکار و صريح است ديگر جايي براي تفسير اقدامات وجود ندارد و تحليل هاي همسو با مواضع دشمن قابل هضم نيست.
آملي لاريجاني با تأکيد بر اين‌که «نظام جمهوري اسلامي با محوريت ولي فقيه و رهبري هاي داهيانه مقام معظم رهبري(مدظله العالي) بايد به صورت يکپارچه عمل کند»، به جلسه مشترک روز گذشته سه قوه اشاره کرد و گفت: در اين جلسه نيز بر ضرورت همدلي و اتحاد قوا تأکيد شد. البته وجود اختلاف سليقه کاملاً طبيعي است اما درخصوص مسائل اساسي کشور و بويژه آنچه که به امنيت و اقتدار نظام باز مي گردد بايد همه همدل و يد واحده باشند و در چارچوب سياست هاي رهبر معظم انقلاب عمل کنند.
وي با اشاره به حضور جمهوري اسلامي در برخي کشورهاي منطقه به عنوان يکي از سياست هاي اساسي نظام خاطرنشان کرد: وقتي مجموعه نظام به اين جمع‌بندي مي‌رسد که براي حفظ اقتدار کشور و پاسخ به نداي برادران مسلمان خود در سوريه و عراق در اين کشورها به نحو مستشاري حضور يابد ديگر کسي نبايد اين سياست نظام را زير سوال ببرد بلکه همه بايد همدل و همصدا آن را مورد دفاع و حمايت قرار دهند.
وي با تأکيد بر ضرورت دشمن شناسي تصريح کرد: اگر امروز همچنان سياستمداري بگويد که ما فکر مي کنيم آمريکا دشمن نيست، در واقع خودش را به جهالت زده است زيرا در هيچ دوره اي آمريکا و کشورهايي نظير عربستان سعودي تا اين حد آشکارا با همراهي رژيم صهيونيستي به عنوان دشمن قطعي جهان اسلام، عليه نظام جمهوري اسلامي ايران اقدام نکرده اند.
رئيس قوه قضاييه با بيان اين‌که «همگي بايد براي حفظ آرامش کشور، خنثي سازي عمليات رواني دشمن و تدبير در صحنه اقتصادي هوشيارانه عمل کنند»، افزود: يکي از مهمترين مسائل در کشور بحث امنيت سرمايه گذاري و امنيت اقتصادي است. تدبير قوه مجريه در اين زمينه بسيار موثر خواهد بود و امري اساسي است اما به هر حال مجلس و قوه قضاييه نيز بايد نقش خود را در اين عرصه به خوبي ايفا کنند. دستگاه قضايي همانند سالهاي گذشته در امر مبارزه با فساد و تأمين امنيت اقتصادي تلاش مي کند تا به اين ترتيب با همکاري قواي ديگر گره هاي اقتصادي باز شود.
جمهوري اسلامي با دارا بودن منابع غني نفت و گاز، معادن بسيار و سرمايه‌هاي انساني چشمگير شامل افراد عالم و جوانهاي پا به کار در ميدان، نبايد هيچ هراسي به خود راه دهد. اين کشور متفاوت از برخي کشورهاست که با کوچکترين فشاري از بيرون تسليم مي شوند. مردم عزيز ما 40 سال سخت ترين تحريم ها و تهديدها از جانب دشمن را به جان خريده اند و امروز جمهوري اسلامي از نظر نظامي، علمي، فناوري و سرمايه هاي اقتصادي در بهترين دوران حيات خود قرار دارد؛ لذا از اين جهت هيچ هراسي از تحريم ها و تهديدها نداريم منتها اين روحيه و ظرفيت هاي موجود، منافاتي با ضرورت تدبير مسئولان و حضور مردم ندارد.
وي در ادامه با تأکيد بر «ضرورت تلاش هرچه بيشتر در جهت تأمين امنيت اقتصادي در کشور» گفت: اميدوارم معاون اول قوه قضاييه در کنار پيگيري مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتي، طرحي را تهيه و تنظيم کنند که مقوله امنيت اقتصادي در تعامل با دولت و مجلس به خوبي پيش برود.
تأمين امنيت اقتصادي صرفاً مربوط به قوه قضاييه نيست. به عنوان مثال در حال حاضر بر اساس قوانين موجود برخي دستگاه هاي اجرايي نظير بانک ها و وزارت اقتصاد مي توانند اشخاص را ممنوع الخروج کنند يا از طريق سازمان ثبت دست به توقيف اموال بزنند. با توجه به چنين قوانيني پيشنهاد مي کنم که معاون اول قوه قضاييه نشست هاي مشترکي با مجلس و دولت برگزار کند تا طرحي براي تعامل و هماهنگي هرچه بيشتر قوا در جهت تأمين امنيت سرمايه گذاري و امنيت اقتصادي تهيه شود.
برحسب برخي گزارش‌ها در حال حاضر ميزان نقدينگي در کشور حدود 1500 هزار ميليارد تومان است در حالي که اين ميزان در سال 92 حدود 700 هزار ميليارد تومان بود و در حال حاضر دو برابر شده است. بنا به نظر بسياري از متخصصان و کارشناسان اقتصادي اين حجم از نقدينگي موجب تورم مي شود لذا همه بايد دست به دست هم دهند تا ضمن رفع برخي کاستي ها بتوان امنيت سرمايه گذاري را که موجب رونق کسب و کار در کشور مي شود تأمين کرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت دوم ارديبهشت سالروز تأسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، اين روز را به همه نيروهاي مقتدر و فداکار سپاه تبريک گفت و تصريح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از زمان تأسيس تا به امروز همواره يک بازوي قوي نظامي، امنيتي براي کشور و حافظ ارزشهاي انقلاب بوده است. هموطنان در دوران دفاع مقدس شاهد جانفشاني ها و ايثار سپاهيان عزيز بودند و اين نيرو پس از جنگ نيز در سازندگي کشور نقش بسيار مهمي ايفا کرد و همواره در طول اين سالها از مرزهاي کشور و دستاوردهاي انقلاب اسلامي در داخل و خارج از مرزهاي جغرافيايي پاسداري کرده است.
رئيس قوه قضاييه با بيان اين‌که «در طول سال‌هاي پس از تأسيس سپاه هر جا نداي مظلومي برخاسته و امکان کمک وجود داشته شاهد ايثارگري سپاهيان عزيز بوده‌ايم»، اظهار کرد: ايده تأسيس سپاه بسيار ايده پيشرفته اي بود و اگر سپاه وجود نداشت امروز با مشکلات عديده اي در کشور مواجه بوديم.
وي با اشاره به وحدت سپاه و ارتش، اين موضوع را موجب نمايش اقتدار تمام عيار نظام در سطح منطقه و جهان توصيف کرد و افزود: لازم است در اينجا از فرمانده محترم ارتش جمهوري اسلامي ايران قدرداني کنم که با حضور خود در مراسم گرامي‌داشت روز پاسدار نشان داد در جمهوري اسلامي همواره برادري حاکم است و نيروهاي انقلابي اجازه اختلاف افکني دشمن را نمي دهند. اين اقدام حاکي از اقتدار و عقلانيت فرمانده متدين ارتش بود.
وي خطاب به اعضاي سپاه نيز گفت: از برخي سخنان و ناملايمات نرنجيد. آنچه اهميت دارد، هدف شما و مسيري است که از جانب رهبر معظم انقلاب به روشني براي شما ترسيم شده است. علاوه بر اين نبايد فراموش کنيد که مردم و نظام به وجود شما افتخار مي کنند. بايد از سردار رشيد اسلام، سرلشگر حاج قاسم سليماني نيز قدرداني کنم که در طول سالهاي اخير با فداکاريهاي خود و نيروهايشان در اين فضاي سخت و دشوار در جهت اقتدار اسلام و نظام جمهوري اسلامي در منطقه تلاش کرده اند. همه ما بايد توجه داشته باشيم که اقتدار موجود حاصل جانفشاني هاي نيروهاي مقتدر و توانمند مسلح در کشور است.
آملي لاريجاني با اشاره به تلاشهاي نيروي انتظامي در برقراري امنيت در داخل کشور نيز خاطرنشان کرد: با توجه به برخي حواشي اخير بايد تأکيد کنم که نيروي انتظامي به عنوان بازوي امنيتي کشور موظف است اقتدار خود را در هر حال حفظ کند و من از برخي عقب نشيني ها تعجب مي کنم. البته اگر در جايي تخلفي صورت گرفت با اعلام شکايت، دستگاه قضايي و پيش از آن بازرسي هاي مربوطه در نيروي انتظامي به اين تخلف رسيدگي قانوني خواهند کرد. اما اگر بنا باشد برخي در مقابل نيروي انتظامي گردنکشي کنند و از اين طريق با دو قطبي سازي جامعه تلاش کنند که يک بحث فرهنگي را، سياسي يا اجتماعي جلوه دهند به هيچ عنوان قابل قبول نيست.
رئيس قوه قضاييه با تأکيد بر ضرورت اقدام نيروي انتظامي در چارچوب شرع و قانون تصريح کرد: نبايد اجازه داد که هرکسي در مقابل اقدامات قانوني نيروي انتظامي مقاومت کند يا مأموري را مورد اهانت قرار دهد. نيروي انتظامي به هيچ عنوان نبايد يک قدم هم عقب نشيني کند. در هيچ کجاي دنيا پذيرفته نيست که پليس يک کشور هدف هجمه و توهين قرار گيرد زيرا در اين صورت سنگ روي سنگ بند نمي شود و راه بر عمل و اقتدار نيروي انتظامي براي تأمين امنيت کشور بسته خواهد شد.
براساس اين گزارش، ادامه بحث و بررسي پيرامون لايحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق انسان و عبوردهندگان افراد غيرمجاز از مرز در دستور کار امروز مسئولان عالي قضايي قرار داشت و مواد ديگري از آن به تصويب رئيس قوه قضاييه رسيد.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد