آخرین اخبار

نبايد عده‌‌‌اي در کشورهاي همسايه آپارتمان و بنز بخرند و ارز خارج کنند سياسي

نبايد عده‌‌‌اي در کشورهاي همسايه آپارتمان و بنز بخرند و ارز خارج کنند

  بزرگنمايي:

چه خبر - توضيحات نوبخت درباره رفع حصر، نرخ دلار و تلگرام

محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت در نشست هفتگي خود با اصحاب رسانه درباره موضع دولت در خصوص مساله حصر، پرونده کاوه مدني، قيمت دلار، فيلترينگ تلگرام و....توضيحاتي ارائه کرد.
سخنگوي دولت با اشاره به تاريخ تمديدات تعليق تحريم‌ها از سوي رئيس‌جمهور ابراز داشت: ما نبايد منتظر 22 ارديبهشت باشيم که اين آدم چه تصميمي مي‌گيرد. برنامه ما حاضر است و منتظر نيستيم که ببنيم چه مي‌‌شود.
نوبخت با اشاره به بازار بيان کرد: اينکه بنا باشد هر کسي ريالي در جيبش باشد و بخواهد به خاطر شرايط آن را به دلار تبديل کند، درست نيست يا اينکه عده‌‌‌اي بخواهند در کشورهاي همسايه، آپارتمان و بنز بخرند و ارز خارج کنند، صحيح نيست.
تزار ما در بازار دلار، 10 الي 15 هزار ميليارد دلار مثبت است. امروز سامانه نيما افتتاح مي‌‌‌شود و همه چيز به طور شفاف در اختيار مردم قرار مي‌‌‌گيرد.
معاون رئيس‌جمهور درخصوص قيمت ارز يادآور شد: قيمت ارز ما چهار هزار و 200 تومان است. اگر در کوچه و پس کوچه‌‌اي، معامله‌‌‌اي انجام مي‌‌‌شود، اين مسئله را نبايد به حساب کل بازار ارز گذاشت.
نوبخت درباره ارز دولتي براي يکسري از اقلام دارويي و مواد اوليه عنوان کرد: يکسري از کالاها بودند که در سيستم بانکي حدود سه هزار و 800 تومان بود، اين اقلام مشخص هستند و امروز هم بايد با همان ارز قبلي بياورند و دولت يارانه مابه‌التفاوت را پرداخت مي‌‌‌کند.
فرض کنيد اتفاقي بيفتد، منابع ما هم محدود است و اين اولين‌‌‌بار نيست که کشور ما تهديد مي‌‌‌شود و از تجربيات گذشته استفاده خواهيم کرد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه با طرح اين سوال که آيا دولت در سال 96 به اهداف خود رسيده است؟ گفت: ما هدف خود را بر اساس بيانات رهبري که اقتصاد مقاومتي است، گذاشتيم که توليد بدون نفت ما در 9 ماه اول سال 96 نسبت به سال قبل از خودش يعني سال 95 حدود 7\4 بود و با نفت نير حدود 4/4 بود.
نوبخت با بيان اينکه 836 هزار نفر در 9 ماه اول سال قبل وارد بازار کار شدند که از اين ميزان 819 هزار نفر شغل‌شان را پيدا کردند، اظهار داشت: در 12 ماه کل سال، تعداد شاغلين ما امروز به 795 هزار و 561 نفر رسيده است.
معاون رئيس‌جمهور با بيان اين‌که رئيس‌جمهور گفتند هرکس مي‌خواست به ما حمله کند به بودجه حمله مي‌کرد، ابراز داشت: بودجه سال 97 بودجه بسيار خوبي است که همه چيز آن شفاف است.
نوبخت درخصوص ادعاي به‌‌‌کارگيري مديران دوتابعيتي در دولت و کاوه مدني بيان کرد: بعضي از هم‌‌‌وطنان ما پاسپورت ديگري نيز دارند. اين افراد که مليت ايراني خود را نفي نکردند، براي اين بحث وزارت اطلاعات موظف شد که مديران دوتابيعتي را مورد بررسي کند و اگر چنين بود اطلاع دهد و سياست دولت از اين استفاده نکند. از دوتابيعتي بودن کاوه مدني اطلاعي ندارم و بايد از وزارت اطلاعات بپرسم.
وي با بيان اينکه مسائل کشور در اين جغرافياي جهاني ويژه و سخت است که بايد از منابع خود استفاده کنيم، يادآور شد: بخشي از آن منابع انساني است. بحث در دولت اين است که براي استفاده از افراد نبايد به گرايش سياسي نگاه کنيم، در اين شرايط بايد از همه استفاده کنيم. نبايد فقط مثلا از اصلاح‌‌طلبان و اصولگرايان استفاده کنيم و يک بخش ديگر بماند، در دولت بحث اين است که چگونه فراتر از گرايش سياسي استفاده کنيم.
افراد را به آساني با تهمت از گردانه خارج نکنيم، ما بايد از خارج افرادي هم بياوريم. در نظر داشته باشيد اين افراد خارج از ايران زندگي مي‌‌‌‌‌کنند و آبروي افراد از خانه کعبه هم بالاتر است. اگر نشان دادن عکس‌‌‌‌هاي بي‌‌‌حجاب يک زن مسلمان بد است، بدتر آن است که در سايت‌‌‌‌ها نشان دهيم، ما به مديران خارج از کشور نياز داريم.
رئيس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به اين سوال که بودجه به برخي از نهادها مانند صداوسيما يا موسساتي اختصاص داده مي‌‌‌شود که بزرگترين نقدها را مي‌‌کنند اما از طرفي نوزادي در بيمارستان به دليل مشکلات مالي پدر و مادر گرو گرفته مي‌‌‌شود، اظهار داشت: بيشترين بودجه ما براي رفاه است اما اين که بودجه جايي ديگر را به اين موضوع نسبت دهيم، درست نيست.
نوبخت درباره مساله رفع حصر تصريح کرد: ما در شرايطي هستيم که همه بايد در کنار هم باشيم و اين که از شايستگي برخي از شخصيت‌‌هاي نظام بنا به دلايلي نتوانيم استفاده کنيم خوب نيست. امروز با توجه به شرايط بايد کنار هم باشيم و دولت از رفع حصر حمايت مي‌کند. موضع آقاي رئيس‌‌جمهور را مي‌‌‌بينم و اي کاش بخشي از جامعه مي‌‌دانست ما با رفع حصر شاهد برخورداري کشور از فرزندانش باشيم، نزديک است.
وي درباره نااميدي رئيس‌‌‌جمهور از برخي مديران گفت: آقاي رئيس‌‌جمهور توقعاتي دارند که به حق است و انتظارشان اين است همه باهم کمک کنيم.
سخنگوي دولت درخصوص خودداري برخي از فروشندگان کالا و اقلام به بهانه نبود ثبات در قيمت ارز اظهار داشت: قيمت ارز مشخص است و کساني که اين کارها را انجام مي‌‌‌‌دهند، غير قانوني است.
نوبخت درباره اظهارنظر برخي از صرافان مبني بر اينکه قيمت ارز خريداري شده بيشتر از آن است که مي‌‌‌فروشند،‌ تصريح کرد: اين حرف درست نيست. با اعلام قيمت حباب بازار از بين رفت.
وي درخصوص فيلترينگ فضاي مجازي خاطرنشان کرد: دولت موافق فيلترينگ نيست اما بخشنامه کرده است که براي تقويت پيام‌‌‌رسان‌‌‌هاي داخلي از آنها استفاده شود. ما هم در حال استفاده از آن پيام‌رسان‌ها هستيم اما اگر هم‌‌وطني بخواهد از يک پيام‌‌رسان خارجي استفاده کند، آزاد است اما همان روش ارشادي وجود داشته باشد.
معاون رئيس‌جمهور درباره افزايش قيمت مسکن، خودرو و لوازم خانگي و نظارت بر اين بازار ابراز داشت: دولت تمايل دارد، اين بخش را به بخش خصوصي اداره شود و دولت نقش نظارتي داشته باشد.
نوبخت با بيان اينکه دولت دو سياست براي مسکن دارد، عنوان کرد: سياست نخست، احداث 50 هزار واحد مسکوني است و سپس بافت‌هاي فرسوده را احيا کند. ما مي‌‌‌توانيم در جاده تهران - قم يا تهران - سمنان واحدهايي را احداث کنيم که نه زيرساخت دارد و نه امکانات اما به جاي اين کار بافت‌‌هاي فرسوده را احيا مي‌‌کنيم دولت تسهيلات کم سود مي‌‌‌دهد که بتوانند خريد کنند. در بقيه موارد هم شوراي نظارت وجود دارد که اگر اقدامات خلاف قانون ببينند ورود پيدا مي‌‌‌کنند.
وي درباره اظهارات برخي از نمايندگان و افراد در خصوص نااميد کردن مردم يادآور شد: ما مردم فهيمي داريم، رسما فرد گردن‌کشي، رئيس‌‌‌جمهور آمريکا شده است. ما بايد چه کنيم؟ آيا اين نيست همه علاقه‌‌‌مندان نظام و کشور در برابر صف‌‌‌آرايي اين ادم نبايد در کنار هم باشيم.
ما چه کسي را داريم؟ مگر به جز اين است که نيروهاي داخلي را داريم؟ ما بايد کنار هم باشيم در خارج هم مردم به کسي راي دادند که در داخل داديم، اين که بگوئيم جلسه سران قوا نمايشي است و يا اقتصاد ما سياه، داغون و شکسته است آيا ترامپ خوشحال نمي‌‌شود و حمله مي‌کند.
نوبخت درباره اين که رئيس جمهور گفته «مديران دولتي روزه سکوت نگيرند مديري که از اخم و تلفن ديگران مي‌ترسد، کنار برود بهتر است» بيان کرد: رئيس‌‌‌‌جمهور هيچ‌گاه همکاري يا عدم همکاري و هماهنگي خود را منوط به ايفاي نقش رياست‌جمهوري نمي‌بيند ايشان با تمام توان امور را پيگيري مي‌کنند. بله، آقاي رئيس‌جمهور اگر اين امر را بيان کردند به دليل آثار اجتماعي اين مطلب است وقتي دولتمردان اين گونه رفتار کنند به طبع همراهي و همکاري بهتري هم صورت مي‌گيرد.
وي با بيان اينکه واجب کفايي است که دولتمردان صحبت و شفاف‌سازي کنند، گفت: بايد همه در کنار هم باشيم و خللي هم در کار پيش نيايد. آخر هفته هم مسئولان به استان‌ها در ميان مردم برويم و در جلسه‌هاي ستادي و شوراي برنامه‌ريزي شرکت کنند و در جريان امور باشند. هدف ما خدمت است
معاون رئيس‌جمهور در واکنش به نامه احمدي‌نژاد اظهار داشت: همين حصر تاوان همان است و ما براي او چه سرمايه‌هاي فردي و چه سرمايه‌هاي مالي کشور را از دست داديم.
نوبخت درباره وضعيت صرافي‌‌‌ها و عدم تزريق ارز تصريح کرد: ما به صورت روزانه جلساتي داريم و تمام موارد مربوط ارز و نيازهاي ارز بررسي مي‌‌‌شود. بانک مرکزي همه مواردي که ثبت سفارش کرده‌‌‌‌اند، تصميماتي گرفته است. ما در حال بررسي نقاط آسيب هستيم. از نظر دولت اين کار به درستي انجام مي‌‌‌شود. سامانه نيما که امروز عصر رسما کارش را آغاز مي‌‌کند، قدرت رصد و رفع مشکلات را مي‌‌‌دهد. ما براي 80 ميليون نفر برنامه‌‌‌‌ريزي مي‌‌‌کنيم و ممکن است يک ميليون نفر دچار محدوديت‌‌‌هايي شوند و ما سعي مي‌‌کنيم مشکلات را رفع کنيم.
با راه‌اندازي نيما و هماهنگي وزارتخانه‌‌‌هاي ثبت سفارش مي‌‌‌کنند و بانک مرکزي، مشکل عرضه چهار هزار و 200 حل مي‌‌شود. قطعا خريد و فروش دلار بر پايه دلار 5 هزار توماني در حوزه ثبت و سفارش نداريم.


منبع: ilnanews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد