آخرین اخبار

همه چيز درباره گوشي قدرتمند و زيباي سامسونگ اس 9 پلاس چه خبر ... ؟

همه چيز درباره گوشي قدرتمند و زيباي سامسونگ اس 9 پلاس

  بزرگنمايي:

چه خبر - مشخصات سامسونگ اس 9 پلاس

علاقمندان به خريد گوشي جديد امسال تصميم دارند تا انتخابي خوب داشته باشند و به همين خاطر در اين مقاله سعي شده است تا قابليت‌هاي نهفته اس 9 پلاس توضيح داده شود.
ابتدا نگاهي گذرا به مشخصات فني گوشي اس 9 پلاس بررسي شده مي‌اندازيم:
نمايشگر 6.2 اينچي با رزولوشن 1440 در 2960 پيکسل از نوع سوپر امولد / نسبت اسکرين به بدنه 84.2 درصد / تعداد پيکسل در هر اينچ 529 / محافظ گوريلا گلس 5 / دکمه هوم مجهز به تاچ سه بعدي / وزن 189 گرم / فريم آلومينيومي در کنار قاب پشت شيشه‌اي / استاندارد IP68 ضد آب و غبار / پردازنده اکسينوس 9810 هشت هسته‌اي / رم شش گيگ / گرافيک Mali-G72 / حافظه داخلي 64، 128 يا 256 گيگ با اسلات براي افزودن حافظه جانبي تا 400 گيگ / دو دوربين 12 مگاپيکسل در عقب و دوربين سلفي 8 مگاپيکسل / اسپيکر استريو / يو اس بي تايپ سي / اسکنر عنبيه چشم / ضربان سنج / باتري 3500 ميلي آمپر ساعت/ اندرويد 8.0
سامسونگ مانند برخي از سازندگان تصميم گرفته است تا به صورت پيش فرض از نصب کارخانه‌اي اپليکيشن‌ها به صورت فله‌اي خودداري کرده و در عوض، با اجازه کاربر در اولين آپديت عمده، نصب را انتخابي انجام مي‌دهد. اين کار باعث مي‌شود تا کاربر با ميل و رغبت برنامه‌هاي لازم را نصب کند.
يکي از برگه برنده‌هاي سامسونگ در پرچم‌دار 2018 دوربين گوشي است که جزو بهترين‌ها قرار گرفته است. دوربين اصلي به صورت دوآل 12 مگاپيکسل تعريف شده که لنز تله آن با محدوده ديافراگم 2.4 و لنز ديگر با محدوده ديافراگم 1.5 تا 2.4 تعريف شده است و قابليت Live Focus با background Blur قدرت خوبي را هنگام عکاسي از سوژه‌هاي مختلف و متنوع به کاربر مي‌دهد. ويژگي ديگر Pro Mode است که براي حرفه‌اي‌ها تعريف شده تا بتوانند مانند يک دوربين DSLR از آن استفاده کنند. همچنين ويژگي ضبط ويدئويي به صورت اسلوموشن 960 فريم برثانيه در حالت 1280 در 720 پيکسل نيز قابل ذکر است.
دوربين سلفي نيز در S9+ متحول شده است. محدوده حسگر 8 مگاپيکسل و محدوده ديافراگم 1.7 تعريف، و مجهز به فوکوس خودکار شده است. هرچند خبري از فلش در دوربين سلفي نيست اما وايد سلفي و AR Amoji بخشي از قابليت‌هاي دوبين سلفي اس 9 پلاس است. ساختن اموجي از روي تصوير خودتان به صورت زنده قابليت جديد در اس 9 پلاس است.
فوکوس کردن دوربين سلفي منجر به انداختن تصوير با کيفيت‌تر شده است. در اس 8 پلاس چنين قابليتي ديده نمي‌شود ولي در اس 9 پلاس زوم کردن روي تصوير دلخواه هنگام سلفي مزيت خوبي است که نبايد از آن غافل شد.
استفاده از گوشي با يک دست، نکته‌اي است که اغلب سازندگان گوشي‌هاي سايز بزرگ به آن فکر کرده‌اند و آنچه سامسونگ در اس 9 پلاس پياده سازي کرده، راه حل مناسبي به نظر مي‌رسد. براي فعال کردن اين قابليت در ستينگز دنبال Advanced features گشته و با کليک روي آن منوي One Handed Mode را پيدا خواهيد کرد. نکته جالب اينکه صفحه کوچک شده را هم مي توانيد با دست راست و هم دست چپ، به دلخواه استفاده کنيد.
چندکارگي و استفاده از چند اپ در آنِ واحد قابليت موسوم به multitasking با نمايشگر جداگانه است که روي اس 9 پلاس به دليل بزرگ بودن نمايشگر به خوبي اجرا مي‌شود. مثلا هم‌زمان که فيلم تماشا مي‌کنيد، مي‌توان پيامک زد يا جواب دوستتان را در تلگرام داد. منوي Multi-window را در ستينگز پيدا کرده و آيکون pop-up view action را فعال کنيد تا از اين قابليت بهره‌مند شويد.
ويژگي بعدي افقي کردن منوهاي گوشي با فعال سازي حالت موسوم به horizontal Mode است. براي اين کار در ستينگز روي Display، سپس Home Screen و بعد Portrait Mode Only کليک کرده و منوي مورد نظر را فعال يا غير فعال کنيد. البته براي ديدن منوها به صورت افقي گوشي را نيز بايد در حالت Auto-rotate قرار دهيد.
تنظيم ميزان حساسيت صفحه لمسي / Touch Sensitivity قابليت جديدي است که روي اس9 پلاس پياده سازي شده و کاربر پس از نصب محافظ روي نمايشگر،قادر به کم و زياد کردن ميزان حساسيت هنگام لمس اسکرين خواهد بود. براي اين کار در ستينگز و در بخش Advanced features بايد منوي Touch Sensitivity را فعال کرد.
عمر باتري در اس 9 پلاس بالا رفته اما با مديريت باتري مي‌توان جلوي باتري‌خوري توسط اپ‌هاي مزاحم را گرفت و با تنظيمات خاص، در مواقع ضروري زنده ماندن گوشي را تضمين کرد. در ستينگز روي Device Maintenance و battery کليک کرده تا آپشن‌هاي مختلف را ديده و سپس براي بهينه سازي مصرف باتري، ميزان رم اشغال شده، پاک کردن اضافات از روي حافظه و غير فعال کردن اپ‌هاي مزاحم که در پس زمينه گوشي فعاليت مخفي دارند؛ آيکون مورد نظر را کليک کنيد.
همان طور که مي‌دانيد اس 9 پلاس به بلوتوث نسخه 5.0 مجهز شده است که يکي از قابليت‌هاي آن اتصال هم زمان دو هدفون به يک گوشي براي شنيدن موسيقي است. بنابراين قادريد دو هدفون را در آنِ واحد به اس 9 پلاس وصل کرده و به آهنگ مورد نظر خود همراه با دوستتان گوش دهيد. براي اين کار ضمن روشن کردن بلوتوث در تنظيمات روي Dual Audio کليک کرده و آن را فعال کنيد.
قابليت استفاده از دو اکانت به صورت هم‌زمان روي يک اپليکيشن از ديگر مزيت‌هاي اس 9 پلاس است که با رفتن در ستينگز و Advanced features و انتخاب Dual Messanger مي‌توانيد از اين ويژگي بهره‌مند شويد. مثلا دو اکانت تلگرام را هم زمان روي اس 9 پلاس به صورت فعال خواهيد ديد و استفاده خواهيد کرد.

نتيجه:

در مجموع ويژگي‌هاي مثبت اس 9 پلاس را مي‌توان بدين شرح فهرست کرد:

نمايشگر سوپرامولد عالي به نظر مي‌رسد در عين حال که قابل تنظيم نيز هست / دوربين فوق‌العاده با کيفيت / قابليت تنظيم دوربين براي کارهاي مختلف و عکس‌برداري در شب / اسپيکر جديد استريو با صداي متفاوت / طراحي منحصربفرد و خوش دست / جک هدفون / عملکرد بالا هنگام بازي / باتري قابل قبول براي انجام کارهاي سنگين
ارتقاء جزئي، اموجي نه چندان غني در کنار قيمت بالا را نيز مي‌توان جزو موارد منفي اين گوشي در نظر گرفت اما در مجموع بهترين گوشي حال حاضر اندرويدي بازار است که کاربر را راضي مي‌کند.


منبع: khabaronline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس