آخرین اخبار

اين 8 مورد بخاطر پيشرفت فناوري بزودي از بين مي روند! چه خبر ... ؟

اين 8 مورد بخاطر پيشرفت فناوري بزودي از بين مي روند!

  بزرگنمايي:

چه خبر - 8 موردي که به لطف فناور‌ي، در آينده منقضي مي‌شوند!

در چند دهه اخير فناوري به اندازه‌اي پيشرفت کرده که اگر از چند دهه قبل به دنياي امروز نگاه کنيد چيزهايي مثل کامپيوترهاي شخصي و گوشي‌هاي هوشمند کاملاً براي شما غريبه خواهد بود. از طرف ديگر پيشرفت فناوري‌هاي جديد باعث حذف روش‌هاي قديمي انجام کارها شده است که در اين زمينه مي‌توان به بانکداري الکترونيک يا ارسال ايميل به جاي نامه‌هاي پستي قديمي اشاره کرد.

اين موارد باعث شده تا تکنولوژي‌ شتاب بيشتري نيز بگيرد و در دهه‌هاي آينده بسياري از چيزهاي سنتي که هنوز اثري از آن‌ها باقي‌مانده است از بين خواهند رفت.
اين امر باعث مي‌شود تا کودکاني که امروز به دنيا مي‌آيند در دهه‌هاي بعد با بسياري از چيزهايي که ما هنوز از آن‌ها استفاده مي‌کنيم غريبه باشند. به همين منظور در ادامه با هم به چيزهايي اشاره خواهيم کرد که در آينده خبري از آن‌ها نخواهد ماند.

اسکناس
اسکناس توانست راه‌ خود را به قرن 21 باز کند اما به احتمال زياد در چند دهه آينده شاهد پايان عمر پربرکت اسکناس خواهيم بود. اين روزها خودپردازهاي زيادي را شاهد هستيم که تنها قابليت انتقال وجه و انجام امور مالي دارند و اسکناس پرداخت نمي‌کنند. پرداخت‌هاي NFC نيز روز‌به‌روز در کشورهاي پيشرفته رواج بيشتري پيدا مي‌کند و پراخت‌هاي موبايل ديريازود جاي ساير شيوه‌هاي پرداخت در حين خريد مستقيم کالا را خواهد گرفت. تمام اين موارد دست‌به‌دست هم داده‌اند تا کودکاني که امروز به دنيا مي‌آيند در دوران جواني روي اسکناس را نبينند.

گواهينامه رانندگي
اگر به صنعت خودرو علاقه داشته باشيد حتماً به خوبي مي‌دانيد که سلاطين خودروسازي سخت‌ در تلاش هستند تا طرحي نو براي اين صنعت دراندازند و به احتمال زياد از چند سال آينده به ‌بعد خودروهاي خودران راه خود را به سيستم‌ حمل‌و‌نقل کشورهاي بزرگ باز خواهند کرد. به اين ترتيب ديري نخواهد گذشت که خودروهاي خودران به ساير کشورها نيز راه پيدا کنند، از آنجايي که در اين خودروهاي پيشرفته خبري از راننده نيست در نتيجه سوارشدن به اين خودروها هم نيازي به گواهينامه رانندگي ندارد. با اين حساب مي‌توان گفت چند دهه‌اي بيشتر با پايان صدور گواهينامه رانندگي فاصله نداريم.

اپراتورها
در حال حاضر افراد زيادي در مراکز تماس، مشغول به پاسخگويي تماس‌هاي تلفني مخاطبين هستند اما با توجه به پيشرفت فناوري‌هاي جديد اين شغل‌ها نيز در چند دهه ديگر توسط روبات‌ها و هوش‌مصنوعي جايگزين خواهد شد. پيش‌بيني مي‌شود تا چند دهه آينده روبات‌ها به درجه‌اي از هوشمندي برسند که حتي جاي گارسون‌ها در رستوران‌ها را نيز پرکنند. در نتيجه به احتمال زياد در آينده‌اي نه‌چندان دور بايد با شغل‌هايي از اين دست خداحافظي کنيم.

تسلط به زبان‌هاي ديگر
پيشرفت فناوري انسان‌ها را به يکديگر نزديک‌تر کرده است و در دنياي مجازي مرز معنايي ندارد. اين امر باعث شده تا نياز بيشتري به فراگيري زبان انگليسي و ساير زبان‌هاي جهاني احساس شود اما در اين بين سلاطين فناوري نيز سخت‌ در حال تلاش براي ساخت الگوريتم‌هاي پيشرفته‌اي جهت ترجمه زبان‌هاي مختلف هستند. اگر به بحث زبان‌شناسي علاقه داشته باشيد حتماً به خوبي مي‌‌دانيد که در حال حاضر گوگل و ساير شرکت‌هاي بزرگ در زمينه ترجمه قدم‌هاي مثبت و قابل‌قبولي برداشته‌اند، با اين حساب در چند دهه آينده ديگر براي ارتباط با يک فرهنگ ديگر نيازي نيست حتماً به اين زبان تسلط داشته باشيد و ماشين‌هاي هوشمندِ ترجمه، بار يادگيري زبان‌هاي خارجي را از دوش نوجوانان آينده برمي‌‌دارند.

سکونت و کار در يک مکان
در گذشته بيشتر افراد در يک مکان به دنيا مي‌آمدند و در همان مکان نيز از دنيا مي‌رفتند، اما همان‌گونه که در بالا هم اشاره شد صنعت حمل‌ونقل از چيزي که فکر را بکنيد در آينده بيشتر پيشرفت خواهد کرد. ايلان ماسک، مرد شماره يک شرکت تسلا و اسپيس ايکس که رؤياهاي بلند‌پروازانه‌اي در سردارد راکت‌هاي مسافربري را متصور شده است که در آينده‌اي نه‌چندان دور انسان‌ها را در عرض کمتر از يک ساعت به تمام نقاط زمين منتقل مي‌کنند. با اين حساب کاملاً مشخص است انسان‌ در آينده‌اي نه‌چندان دور تمايلي به سکونت و کار در يک مکان نخواهند داشت.

مرگ زير صد سال
هوش‌مصنوعي در زمينه‌هاي مختلفي به مدد انسان‌ها آمده و پزشکي نيز دستخوش تغييرات زيادي شده است. در حال حاضر ابداعات جديدي را در زمينه تعامل هوش‌مصنوعي با داروها شاهد هستيم. تجهيزات هوشمند پوشيدني نيز سلامت فرد را از جهات مختلف زير نظر مي‌گيرند. گفته مي‌شود حتي در آينده‌ نزديک فناوري به اندازه‌ پيشرفت کند که شاهد چاپگرهاي سه‌بعدي باشيم که اعضاي بدن را پرينت مي‌گيرند. با در نظر گرفتن اين موارد مي‌توان گفت کودکي که امروز به دنيا مي‌آيد شانس بيشتري براي عمري طولاني و صدساله خواهد داشت.

خبري از حريم‌شخصي نخواهد بود
تا اين قسمت از ويژگي‌هاي پيشرفت تکنولوژي گفتيم اما اين سکه روي ديگري نيز دارد و پيشرفت فناوري‌هاي جديد،‌ حريم‌‌شخصي کاربران را بي‌معنا کرده است. اين روزها به هر کجا که نگاهي بياندازيد چشم شما به يک دوربين مداربسته خواهد افتاد. قدرت‌هاي بزرگ نيز سعي در نفوذ بيشتر به حريم‌شخصي کاربران در فضاي مجازي دارند. گفته مي‌شود در آينده‌اي نه‌چندان دور شهرهاي هوشمند فعاليت ساکنين را به جهات مختلف زيرنظر خواهند گرفت و براي کودکاني که امروز به‌دنيا مي‌آيند حريم‌شخصي در دهه‌هاي آينده کاملاً بي‌معنا خواهد بود.

از بين رفتن فقر و گرسنگي
آخرين مورد از اين فهرست عملاً يک پيش‌بيني براي دهه‌هاي آينده نيست و بيشتر حالت آرزو دارد اما از قديم گفته‌اند آٰرزو برجوانان عيب نيست و بهتر است کودکان امروز دنيايي را تصور کنند که در آن خبري از گرسنگي و فقر نباشد. گوشت‌هايي که در آزمايشگاه ساخته مي‌شوند، گياهاني که به لحاظ ژنتيکي دستکاري شده‌اند و غذاي ديگري که به لطف فناوري‌هاي جديد در آينده توليد خواهد شد نويد دنيايي بدون سوءتغذيه را در چند دهه آينده مي‌دهد.
از طرف ديگر پيشرفت علم‌پزشکي نيز بيماري‌هاي کشنده‌اي مانند ايدز و مالاريا را در چند دهه آينده از بين خواهد برد. اين موارد باعث مي‌شود آٰرزو کنيم در دهه‌هاي آينده مردمان ساکن در کشورهاي فقير که با سوءتغذيه و بيماري‌هاي کشنده‌اي مانند ايدز و مالاريا دست‌و‌پنجه نرم‌ مي‌کنند ديگر شاهد فقر و گرسنگي نباشند.
در اين قسمت به پايان فهرست مواردي رسيديم که براي کودکاني که امروز به دنيا مي‌آيند در آينده غريبه و ناآشنا خواهد بود. پيشنهاد مي‌کنيم اگر شما فناوري جديدي را مي‌شناسيد که نويد تغيير بزرگي در سبک‌‌زندگي انسان‌هاي آينده را مي‌دهد اين موارد را با ما و ساير کاربران در قسمت نظرات به اشتراک بگذاريد.


منبع: bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس