آخرین اخبار

5 دليل براي جايگزين کردن واتس اپ بجاي تلگرام! چه خبر ... ؟

5 دليل براي جايگزين کردن واتس اپ بجاي تلگرام!

  بزرگنمايي:

چه خبر - به 5 دليل همين حالا واتس اپ را جايگزين تلگرام کنيد!

امروزه شاهد محبوبيت بالاي اپليکيشن‌هاي پيام رسان در ميان کاربران هستيم و از همين رو توسعه دهندگان اين حوزه هم با تکيه بر اين موضوع، قابليت‌هاي جديد و جذابي را به اپليکيشن‌هاي خود اضافه مي‌کنند.

تلگرام يکي از اين پيام رسان‌هاي محبوب بوده که از زمان معرفي تاکنون و طي آپديت‌هاي جديد، شاهد پيشرفتش در بخش‌هاي مختلف بوده‌ايم. با وجود استقبال بالاي ايرانيان از اين پيام رسان، اخيرا احتمال فيلترينگ تلگرام بالا رفته و کاربران به دنبال يک جايگزين مناسب در اين زمينه با ارايه قابليت‌هاي مشابه و از همه مهم‌تر، امنيت بالا هستند.
پيام رسان‌هاي متعددي به عنوان جايگزين تلگرام در استورهاي اندرويد و iOS موجود است که هر کدام ويژگي‌هاي خاص خودشان را دارد. واتس اپ يکي از اين اپ‌هاي پيام رسان بوده که مانند تلگرام قابليت ارسال پيام متني، تصويري، صداي ضبط شده و ديگر فايل‌هاي موجود را به کاربر ارايه مي‌دهد و ويژگي‌هاي خاص خودش را دارد.
در اين مطلب با ارايه چند دليل که در ادامه به آن‌ها اشاره مي‌کنيم، به شما مي‌گوييم که چرا واتس اپ بهترين اپليکيشن پيام رسان موجود است که مي‌توان از آن به جاي تلگرام استفاده کرد. همراه ما باشيد.


تماس صوتي و تصويري بدون فيلتر!
همان طور که مي‌دانيد قابليت تماس صوتي توسط يک آپديت جديد به تلگرام اضافه شد و بدين ترتيب کاربران قادر بودند توسط اين ويژگي از طريق اينترنت با ديگر افراد تماس بگيرند. اما پس از گذشت مدتي، اين ويژگي براي کاربران ايراني فيلتر شد و ديگر قابل استفاده نبود.
واتس اپ از قابليت تماس صوتي پشتيباني کرده و فعلا دچار فيلترينگ نشده است. توسط تماس صوتي در اين اپ مي‌توانيد با کيفيت بالا با ديگر افراد موجود به صورت رايگان در بستر اينترنت، ارتباط برقرار کنيد. اما علاوه بر اين‌ها، قابليت تماس تصويري هم در واتس اپ موجود بوده که تلگرام از آن بي‌بهره است. تماس تصويري واتس‌ اپ هم با کيفيت بالا و با توجه به کيفيت اتصال اينترنت‌ در اختيار کاربران قرار گرفته و اين پيام رسان را يک پله جلوتر از تلگرام قرار داده است.
از آنجايي که تلگرام فاقد تماس تصويري بوده و حتي قابليت تماس صوتي‌ آن با فيلترينگ مواجه شده، واتس اپ با ارايه اين ويژگي‌ها، عملکرد بهتري را از خود نشان مي‌دهد.

امنيت بالا
امنيت يک فاکتور مهم و اساسي در اپليکيشن‌هاي پيام رسان به حساب مي‌آيد. با فيلتر شدن تلگرام و گزينه‌هاي موجود براي جايگزيني، شايد واتس اپ بهترين مورد موجود در اين زمينه باشد. واتس اپ از سيستم رمز گذاري سر تا سر يا همان End To End استفاده کرده که بر پايه پروتکل سيگنال عمل مي‌کند. اين سيستم رمزگذاري که در پيام‌هاي متني، تماس صوتي و تماس تصويري به کار رفته، امنيت بالايي را به کاربران ارايه مي‌دهد. بهتر است بدانيد پروتکل سيگنال، گفتگوي بيش از يک ميليارد کاربر در فضاي اينترنت را رمزگذاري مي‌کند. همچنين سيستم رمزگذاري سر تا سر در اپليکيشن تلگرام هم پياده شده است.
اگر از کاربراني هستيد که امنيت بالا در پيام رسان برايتان اهميت دارد، واتس اپ مي‌تواند بهترين انتخاب موجود به عنوان جايگزين تلگرام محسوب شود.

سابقه بالا نسبت به باقي پيام رسان‌هاي مشابه
همان طور که پيش‌تر هم اشاره کرديم، اپليکيشن‌هاي بسياري با هدف پيام رساني توسط توسعه دهندگان ساخته شده‌ و در اختيار کاربران قرار گرفته‌اند. با در نظر گرفتن اينکه اکثر اين اپ‌ها به تازگي معرفي شده‌اند، واتس اپ با ارايه همان قابليت‌ها در کنار سابقه بيشتر در زمينه پيام رساني، مي‌تواند انتخاب معقول‌تري باشد. اين پيام رسان از سال 2009 در ابتدا براي سيستم عامل iOS منتشر گرديد و با قدرت بالا و کمترين مشکلات در پايداري، به فعاليتش ادامه داد. به همين دليل هم، سابقه بالاي واتس اپ (حتي بيشتر از تلگرام)، اصلي‌ترين نقطه قوت اين پيام رسان را در برابر ديگر اپليکيشن‌هاي موجود، تشکيل مي‌دهد.

ارايه قابليت‌هاي مشابه تلگرام
با کمي گشت و گذار در محيط واتس اپ، مي‌توان متوجه شباهت قابليت‌هاي اين پيام رسان نسبت به تلگرام شد. اين شباهت‌ها را در قابليت‌هايي چون ساخت گروه، ويرايش و حذف پيام، جستجو و ارسال GIF و بسياري ديگر از اين موارد، مشاهده مي‌کنيم.
علاوه بر اين‌ها، رابط کاربري واتس اپ شباهت زيادي به تلگرام داشته و همين موضوع از سردرگمي کاربر در محيط اپ جلوگيري مي‌کند.

موجود بودن براي پلتفرم‌هاي مختلف
پيام رسان واتس اپ را مي‌توان تقريبا بر روي تمامي پلتفرم‌هاي موجود، اجرا نمود. علاوه بر سيستم عامل‌هاي اندرويد و iOS، واتس اپ براي سيستم عامل‌‌هاي ويندوز، مک، ويندوز فون، سيمبين و بلک بري موجود بوده و در اين زمينه کاربر را دچار محدوديت نمي‌کند. علاوه بر اين‌ها با وجود نسخه تحت وب اين پيام رسان، کاربر مي‌تواند بدون نياز به نصب برنامه، از آن استفاده کند. (آموزش نصب و راه‌اندازي واتس اپ در کامپيوتر براي سيستم عامل ويندوز و مک)
با توجه به مواردي که در اين مقاله به آن‌ها اشاره کرديم، واتس اپ مي‌تواند بهترين جايگزين تلگرام براي کاربران ايراني باشد. با وجود اينکه برخي قابليت‌هاي کاربردي تلگرام مانند ساخت کانال در پيام رسان واتس اپ موجود نبوده، اما با توجه شرايط و اپليکيشن‌هاي نوپايي که هنوز از نظر قابليت و امنيت در سطح پاييني قرار دارند، واتس اپ بهترين گزينه حال حاضر محسوب شده و تقريبا بيشتر نيازهاي کاربر را برطرف مي‌کند.


منبع: click.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس