آخرین اخبار

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد! کار و زندگي

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - ثروتمند شدن با 20 نکته طلايي

در دنياي ديجيتال امروز، افراد بيش از پيش به اين موضوع علاقه مند شده اند که چطور با استفاده از شيوه هاي نوآورانه از نظر مالي به موفقيت دست پيدا کنند و زندگي شان را به بهترين نحو تغيير دهند. در اين مقاله کوشيده ايم 20 نکته طلايي که افراد موفق به کار بسته اند را با هم مرور کنيم، به اين اميد که بتوانيم در آينده نزديک به اهداف مالي مورد نظر دست يابيم.

براي ثروتمند شدن از قيد و بند زمان خارج شويد

اگر تمام آنچه که انجام مي دهيد آن است که بر عدد ريالي که در قبال هر ساعت دريافت مي کنيد متمرکز شويد، براي تمام عمر بايد حسرت بخوريد. بياييد درسي که تيم فريس (Tim Ferriss) گرفته را با هم مرور کنيم؛ «4 ساعت در هفته» را به خود اختصاص دهيد و با خود فکر کنيد با انجام چه کاري مي توانيد بهترين دريافتي را در اين مدت داشته باشيد. يعني ترغيب شويد به جاي اينکه به کار کردن طولاني فکر کنيد، کاري انجام دهيد که هوشمندانه باشد.

براي ثروتمند شدن از ترغيب خود غافل نشويد

راستش را بخواهيد، تا وقتي که از خود و کاري که از دستتان بر مي آيد (کالا يا خدمات خود) حرفي نزنيد، نمي توانيد به جامعه اي از مشتريان دست پيدا کنيد. شايد گاهي صحبت کردن در اين باره سختتان باشد، اما چه بخواهيد و چه نخواهيد اين مورد بخش مهمي از کسب و کارتان است. از شبکه هاي اجتماعي، تبليغات محلي و ديگر روش هاي بازاريابي براي ترويج خود کمک بگيريد. بياييد خجالت را کنار بگذاريد و از جان و دل براي رونق بيشتر کسب و کارتان تلاش کنيد.

ثروت و ظاهر ثروتمند را با هم قاطي نکنيد

واقعيت آن است که براي رسيدن به اهداف مالي بايد کمي از هزينه هاي اضافي کم کنيد. نگران نباشيد، قرار نيست سبک زندگي مرتاض‌هاي هندي را پيشه کنيد، اما بايد فکري به حال سياه‌چاله هايي کنيد که در جيب داريد! مواردي که بايد فعلا از ليست امور روزمره‌تان حذف کنيد عبارتند از خدمات زيبايي و بهداشتي خاص مثل آب گرم درماني، غذا خوردن در کافه ها و رستوران هاي آنچناني، دوري از هايپرمارکت هاي پر زرق و برق و دوري از ورزش هاي پرخرجي که يک خطر بالقوه براي سلامت مالي شما هستند!

براي ثروتمند شدن فهرست کارهاي روزمره خود را دست کاري کنيد

يا کار کنيد يا بياموزيد! وقتي که کاري انجام نمي دهيد، زمان خود را به آموختن صرف کنيد و تا مي توانيد بياموزيد و مهم نيست اين آموزش ها الان به درد شما يا کسب و کارتان مي خورند يا خير. براي سهولت کار مي توانيد از کتاب هاي صوتي و پادکست هاي تخصصي در حين رانندگي، دوش گرفتن و تميز کردن خانه و زندگي استفاده کنيد. شايد روزهاي اول کمي سخت تان بيايد، اما بعد از گذشت چند وقت به آن عادت کرده و لذت خواهيد برد. کاري که به مراتب بهتر از تماشاي تلويزيون يا وقت گذاشتن براي سريال هايي ملودرام بي سر و ته است!

از هوش و قريحه‌تان پول در بياوريد

مغزتان را به کار بيندازيد. اگر توانايي منحصر به فردي در خود سراغ داريد، مطمئنا مي توانيد با همان کسب و کاري براي خود راه بيندازيد و توانايي هايتان را به مردم بفروشيد و به نان و نوايي برسيد. فرقي نمي کند که يک برنامه نويس خبره باشيد يا يک نقاش زبر دست يا حتي عکاسي که به خوبي با کادر بندي و چهارچوب هاي ثبت يک اثر هنري آشنا است، شما «مي توانيد» و «بايد» دست به کار شويد و يک کار و کاسبي هر چند با درآمدي کم راه بيندازيد. بکوشيد از عشق و علاقه و اشتياق و توانايي‌هاي‌تان پول دربياوريد.

براي ثروتمند شدن از يک مربي کمک بگيريد

يکي از کارهاي مهمي که بايد در برنامه روزانه براي رسيدن به موفقيت داشته باشيد، شناسايي افراد موفق در حوزه کاري خودتان است. از آنها بياموزيد. خجالت را کنار بگذاريد و با اين افراد آشنا شويد، از آنها بپرسيد. مهم نيست به چه روشي؛ ايميل، نامه، پيامک يا حتي تماس تلفني. از آنها بخواهيد در رفع مشکلاتي که داريد کمک تان کنند و از راهنمايي هاي کلي و توصيه ها و نصايح شان به عنوان يک مربي با تجربه و موفق استفاده کنيد. از آزموده هاي آنها بياموزيد.

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد

رفع نيازهاي اساسي زندگي به ساده ترين شيوه ها مي تواند شما را ثروتمند کند. اگر مصرف نوشابه هاي گازدار، قهوه و ديگر نوشيدني هاي پرخرج و ناسالم را محدود کرده و به آب بسنده کنيد، نه تنها سلامت عمومي تان را تضمين مي کنيد و از هزينه هاي دارو درمان در امان خواهيد بود؛ بلکه اضطراب و نگراني کمتري را تجربه خواهيد کرد (هم به خاطر ماهيت مواد موجود در اين نوشيدني ها و هم اضطراب ناشي از نيازهاي بهداشتي و درماني) و مهم‌تر از همه مغرتان مثل ساعت کار خواهد کرد. و هر چه فکر بازتر و بهتري داشته باشيد، احتمال موفقيت مالي تان به همان ميزان افزايش خواهد يافت. مطمئن نيستيد؟ امتحانش مجاني است!

براي ثروتمند شدن بخشنده باشيد

دستيابي به موفقيت مالي به معني داشتن حرص و طمع نيست! هرگز اين فکر اشتباه را در ذهنتان راه ندهيد که براي رسيدن به موفقيت بايد چنين بود يا حتي بدتر از آن، هزينه موفقيت خود را بر دوش ديگري بيندازيد. دست خير داشته باشيد و به مردمي که در جامعه اطرافتان زندگي مي کنند، کمک کنيد. لزوما اين کمک به معني پرداخت کردن پول بي زبان نيست. مي توانيد داوطلبانه در اقدام‌هاي خداپسندانه شرکت کنيد، براي درماندگان وقت صرف کنيد، سنگ صبور افرادي شويد که تنها هستند يا حتي براي کودکان کار که در برخي مراکز خيريه آموزش مي بينند، دوره هاي آموزشي رايگان رايانه، زبان يا رياضي برگزار کنيد. از در ميان گذاشتن تجربيات و موفقيت خود با ديگران شاد شويد و از اين شادي نيرو بگيريد. با اين کارها دوستان بيشتري خواهيد يافت و موفقيت با داشتن آنها محتمل تر است.

براي ثروتمند شدن دست از آرزو کردن برداريد و در عوض براي خود هدف تعيين کنيد

افراد موفق کاري با آرزو و «اي کاش...» ندارند. در عوض آنها متعهد به سخت کوشي و تلاش شبانه روزي هستند تا بالاخره روزي به اهداف مشخص خود برسند. با تعيين اهدافي براي هفته، ماه و شش ماه آينده خود شروع کنيد. حتي مي‌توانيد فراتر از اين براي يک سال و چند سال آينده برنامه داشته باشيد. سپس اين اهداف را به گام هاي کوچک و دست يافتني تقسيم کرده و از خود بخواهيد به اين خرده هدف ها برسيد. براي اين کار نياز به يک سررسيد يا تقويم خواهيد داشت.

براي ثروتمند شدن در حين تلاش، خود را با اهداف تان هماهنگ کنيد

در حالي که تعهد داشتن به پروژه ها و اهداف از اهميت بالايي برخوردار است، از سوي ديگر اين موضوع هم مهم است که اين توانايي را داشته باشيد تا در زمان مناسب برنامه‌ها يا حتي اهداف خود را تغيير داده و بهبود بخشيد. براي نمونه اگر مشغول توسعه يک برنامک براي گوشي هاي هوشمند هستيد، ممکن است متوجه شويد که به تغيير مسير حرکت نياز داريد، در اين موقع از تغيير نترسيد چرا که هدف نهايي ما همانا دست يابي به اهداف بلند مدت است.

براي ثروتمند شدن ذهن خود را از بهم ريختگي خلاص کنيد

مقدار مشخصي بهم ريختگي براي «يک ذهن خلاق» قابل قبول است، اما در مواقعي -چه شما متوجه شويد يا خير- همين به هم ريختگي ها موجب مي شود تا گسستگي تفکرات به هم بريزد و خود به عاملي براي حواس پرتي بدل شود. بهتر است محيط اصلي کار خود را تر و تميز نگه داريد و از بهم ريختگي اجتناب کنيد تا فضاي کافي براي تفکرات سازنده داشته باشيد. مطمئنا پس از تميز کردن محيط کارتان، از کار در اتاقي منظم و نتيجه اي که بدست مي آيد شگفت زده خواهيد شد.

براي ثروتمند شدن کمتر رانندگي کنيد

استفاده از سيستم حمل و نقل عمومي و کمتر پشت رُل نشستن نه تنها صرفه جويي قابل ملاحظه اي از بابت هزينه سوخت و استهلاک و ساير هزينه هاي جانبي خودرو خواهد بود، بلکه شما را از دردسرهاي رانندگي در شلوغي شهر و تصادف احتمالي و گرفتاري هاي بعدي خلاص مي کند. بهتر است کمي از پياده روي يا حتي دوچرخه سواري کمک بگيريد يا مشت و مال هاي مجاني واگن هاي مترو را از خود دريغ نکنيد! همه اين کارهاي جايگزين مي تواند جرقه هايي از خلاقيت را در ذهن شما روشن کند، از زوال عقل پيشگيري کرده و حتي اسباب انبساط خاطرتان را مهيا سازد! اگر باور نداريد يک بار خطوط تندروي اتوبوس (بي آر تي) يا مترو را حتي در ساعات غير شلوغ روز تجربه کنيد.

براي ثروتمند شدن نيازها را شناسايي کرده و راه حل هاي تازه ابداع کنيد

تابحال شده با خود بگوييد «کاشکي دستگاهي بود که مي توانست...:»؟ اگر چنين است شما يک نياز بالقوه را شناسايي کرده ايد و اگر آستين همت را بالا بزنيد، مي توانيد ابزاري کاربردي و احتمالا پرفروش را ابداع کنيد. اين خلاقيت هاي پول‌ساز محدود به ساخت وسيله هاي جديد نيست و در حوزه خدمات نيز نوآوري، خريدار خوبي دارد. مهمترين نکته اين است که بتوانيد براي اين نياز يک راه حل خوب و جديد و خلاقانه بيابيد؛ راه حلي که ارزش خريد داشته باشد. چون بسياري از افراد تنها زماني حاضرند دست در جيب مبارک ببرند که واقعا مجبور به اين کار باشند.

براي ثروتمند شدن انتقادات را بپذيريد

راستش را بخواهيد انتقاد پذيري يکي از خصوصيات بارز افراد موفق و ثروتمند است. آنقدر مغرور نباشيد که گوش شنوايي براي انتقادات و توصيه ها نداريد. گرچه شنيدن انتقادات کار ساده اي نيست، اما اجازه ندهيد اين موضوع شما را نااميد کرده و از رسيدن به اهداف بازمانيد. پس رو به جلو باشيد و تغييرات سازنده در خود ايجاد کنيد. از انتقادات به عنوان يک موتور محرک براي هرچه سريعتر رسيدن به اهداف کمک بگيريد و نقايص خود يا کسب و کارتان را رفع و رجوع کنيد.

براي ثروتمند شدن سوال بپرسيد

افراد متمول علاقه سيري ناپذيري به رشد دارند. آنها پرسش هاي فراواني مطرح مي کنند. مي توانيد از آنها بياموزيد و اين خصيصه را در خود پرورش دهيد. حتي مي توانيد هوشمندانه عمل کرده و از اشتباهات و تجربيات ديگران درس بگيريد. بهتر است درباره حوزه کاري خود بيشتر بياموزيد و ارتباط هاي خوب و قوي با افراد داشته باشيد.

براي ثروتمند شدن دست از سرزنش کردن بخت و اقبال تان برداريد

اگر مي خواهيد اعتبار و ارزش کافي براي رسيدن به موفقيت داشته باشيد، بايد از تجربيات تلخ شکست هاي گذشته خود درس بگيريد اما خود را ملامت نکنيد. موفقيت همان قدر که يک رويداد بيروني است، به همان ميزان به تفکر مثبت و موفق نياز دارد. پس براي رسيدن به بيرون موفق، درون تان را موفق سازيد. بخت و اقبال و بدتر از همه سرزنش خويش در اين بازي جايي ندارد!

براي ثروتمند شدن زمان خود را محدود کنيد

از قديم گفته اند «وقت طلاست»؛ پس طلا را تنها با طلا معاوضه کنيد! استفاده فزاينده از انواع رسانه ها و شبکه هاي اجتماعي براي ارتباط، کسب اطلاع و تفريح از سبک و سياق روزمره افراد موفق به دور است. اجازه ندهيد اين ابزارهاي دنياي مدرن شما را از مسير موفقيت به جاده هاي خاکي منحرف کنند. ويدئوهاي جذاب، تازه ترين پست هاي دوستان، بازي هاي آنلاين و هزاران جاذبه برخط ديگر که مي تواند به خوبي شما را سرگرم کند! بهتر است از يک زمان سنج استفاده کنيد و ببينيد چقدر از وقت تان را براي اين امور صرف مي کنيد. مي توانيد با اختصاص زمان مشخص از دنياي آنلاين بهينه استفاده کنيد تا زمان بيشتري براي تمرکز بر امور مهم داشته باشيد.

براي ثروتمند شدن بدانيد و آگاه باشيد آنچه که بکاريد را درو خواهيد کرد

مغز خود را مشابه يک مزرعه فرض کنيد. اگر تا کنون خلاقيت و موفقيت را از آن برداشت مي کرديد، به زودي مزرعه تان تهي مي شود و دور نيست که به خشکسالي گرفتار شويد. اگر مي خواهيد در درو کردن تان وقفه اي نيفتد، لازم است تا کاشت و داشت را هميشگي کنيد. بذرهاي موفقيت را در مزرعه زندگي بکاريد و با دقت آنها را آبياري کرده و به ثمر برسانيد. صبور باشيد و از کشت خود محافظت کنيد تا به نتيجه برسيد.

براي ثروتمند شدن از پولتان کار بکشيد

شما سخت کار مي کنيد، پول تان هم بايد همين طور سخت کوش باشد. بهتر است بجاي اينکه اندوخته تان را صرف خريد يک ماشين پرزرق و برق کنيد، با سرمايه گذاري هاي مناسب -نظير خريد سهام، اوراق قرضه و ديگر سرمايه گذاري‌هاي قانوني و سودآور- روند رو به رشدتان به سوي موفقيت هاي مالي را سريع تر طي کنيد.

براي ثروتمند شدن با ديگر افراد موفق همراه شويد

معاشرت با افراد موفق راهي فوق العاده براي حرکت رو به رشد شما به سوي موفقيت مالي است. با ايجاد ارتباط هاي سازنده با افراد تاثيرگذار، مي توانيد به جامعه مخاطب بيشتري دست پيدا کنيد و جامعه مشتريان بالقوه بزرگتري را پذيرا باشيد. همچنين مي توانيد پاي صحبت آنها نشسته و از تجربياتشان بهره ببريد.


منبع : zoomit.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟