آخرین اخبار

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟ تناسب و زيبايي

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - رازهايي براي داشتن چشم هايي جذاب و گيرا

گاهي پيش مي‌آيد که به طور ناگهاني به يک مهماني دعوت مي‌شويد. کل روز سر کار بوديد و خستگي روحي و جسمي بر شما غلبه کرده. اين مسئله علاوه بر آنکه بر پوست‌ شما اثر مي‌گذارد و موجب تيرگي آن مي‌شود، زيبايي چشم‌هاي‌تان را هم تحت تاثير قرار مي‌دهد.
براي آنکه بتوانيد در مدت زماني کوتاه بر خستگي‌تان غلبه و تيرگي و سياهي دور چشم‌ها را رفع کنيد، مي‌توانيد از چاي کيسه‌اي استفاده کنيد. اگر چاي کيسه‌اي دردسترس نداريد يک پارچه نخي و تميز را برداريد و مقداري چاي خشک درون آن بريزيد و آن را با آب نيمه ولرم خيس کنيد و اجازه دهيد خنک شود. سپس چاي کيسه‌اي يا دستمال حاوي چاي را روي چشم‌هاي‌تان قرار دهيد و اجازه دهيد به مدت چند دقيقه روي چشم‌هاي‌تان باقي بماند.
اين روش به شما کمک مي‌کند که در کمتر از نيم ساعت خستگي و تيرگي را از پوست‌ها و عضلات چشم‌هاي‌تان دور کنيد و با ظاهري آراسته در مهماني حاضر شويد.

بيشتر بدانيد : آرايش چشم : براي ميهماني هاي شب چشم هاي تان را اينگونه آرايش کنيد

افزايش زيبايي چشم با روغن بادام

حتما مي‌دانيد که زيبايي و آراستگي چشم‌ها تنها با آرايش آنها امکان‌‌پذير نيست. تقويت عضلات و ماهيچه‌هاي اطراف چشم، خونرساني و آب رساني مناسب به پوست اين ناحيه و برطرف کردن کبودي زير چشم نيز ازجمله مهم‌ترين فاکتورهايي است که مي‌تواند زيبايي چشم‌ها را تضمين کند حتي در شرايطي که شما از لوازم آرايشي و بهداشتي استفاده نکرده‌ايد. براي اين منظور مي‌توانيد از لوسيون خانگي روغن بادام و آبليمو استفاده کنيد. استفاده از اين لوسيون و ماساژ عضلات اطراف چشم موجب تقويت اين عضلات شده و چشم را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان مي‌دهد، ضمن آنکه ماساژ روغن بادام به بهبود جريان گردش خون و بهبود تيرگي‌هاي زير چشم کمک مي‌کند. براي استفاده از اين روغن کافي است 2 قاشق غذاخوري روغن بادام را با 6 قطره آبليمو مخلوط کنيد و عضلات دور چشم‌تان را ماساژ دهيد.

نسخه ايده‌آل براي ابروها

کسي نمي‌تواند منکر تاثير ابروها در افزايش زيبايي چشم‌ها شود. داشتن ابرويي پرپشت، مرتب و خوش‌حالت مي‌تواند به راحتي جلوه يک چشم معمولي را چند برابر کند، بنابراين نبايد از ابروها غافل شد و از کنار آنها بي‌تفاوت گذشت چراکه يک ابروي کم‌پشت و بي‌حالت به راحتي مي‌تواند تمامي زحمات شما را از بين ببرد. براي داشتن ابروهاي پرپشت به روغن بادام تلخ احتياج داريد. بايد با کمک يک شانه ابرو روغن بادام را به تارها و ريشه موي ابرو برسانيد. براي اين منظور بايد ابروها را با مقدار اندکي روغن بادام تلخ آغشته کنيد و با کمک شانه ابرو به آرامي ابروها را به سمت بالا حالت دهيد. دقت داشته باشيد که استفاده بيش ‌از اندازه از روغن بادام مي‌تواند موجب ريزش ابروها شود چراکه روغن مازاد مي‌تواند منافذ پوستي را پر کند و به ريشه ابرو آسيب برساند و موجب ريزش ابرو شود، بنابراين بايد به مقدار کم و فقط تا اندازه‌اي که ساقه و ريشه مو اندکي چرب شود از روغن بادام تلخ استفاده کرد.

بيشتر بدانيد : هاشور ابرو چيست و براي پر کردن ابرو مناسب است؟

مديتيشن و گلاب‌درماني چه تاثيري بر زيبايي دارد؟

براي آنکه هر گونه چين و چروک را از اطراف صورت‌تان دور کنيد نيازمند افزايش آرامش دروني هستيد چرا که اضطراب، استرس، غم و اندوه همگي مي‌توانند موجب بروز تغييراتي در چهره و ظاهر شوند. توجه کنيد که وقتي خبر هولناک يا غم‌انگيزي را به فردي مي‌گوييم پيش از هر چيز با درهم فشرده شدن عضلات صورت او مواجهه مي‌شويم. اخم‌ها در هم کشيده، چشم‌ها جمع و به طور کلي عضلات صورت دچار گرفتگي و اسپاسم‌هايي مي‌شود که همگي آنها در بروز چين و چروک بسيار موثرند. عضلات و پوست ناحيه چشم نيز ‌ از اين مسئله مستثني نيستند و چه بسا بيشترين چين و چروک را به خود جذب مي‌کنند. براي پيشگيري از اين موضوع کافي است دراز بکشيد و براي چند لحظه همه چيز را فراموش کنيد. سعي کنيد تمرکز کرده و عضلات بدن‌تان را ريلکس کنيد. در اين مرحله از فردي بخواهيد که بعد از ريلکس کردن شما دستمال نخي تميزي را که با اسپري کردن گلاب آن را مرطوب کرده روي صورت‌تان بيندازد. تکرار اين تکنيک هر شب مي‌تواند تاثير چشمگيري در درمان چين و چروک چشم‌ها داشته باشد.

بيشتر بدانيد : مديتيشن چيست؟ چگونه در خانه مديتيشن کنيم؟

درماني براي پف چشم‌ها

يکي ديگر از شيوه‌هايي که به افزايش جذابيت و زيبايي چشم‌ها کمک مي‌کند برطرف کردن پف‌ زير چشم است. ساده‌ترين کار براي از بين بردن پف چشم‌ها استفاده از کرم گشنيز و روغن زيتون است. براي تهيه اين ماسک کافي است يک قاشق غذاخوري گشنيز را خوب کوبيده و له کرده آن را با يک قاشق غذاخوري عسل ترکيب کنيد و نصف قاشق غذاخوري روغن زيتون به آن بيفزاييد تا کرمي يک‌دست تهيه شود. اين ترکيب را روي حرارت اندک بگذاريد و آن را خوب هم بزنيد تا يکنواخت شود. پس از سرد شدن اين روغن آن را زير چشم‌هاي تان بماليد و اجازه دهيد به مدت 15 تا 20 دقيقه زير چشم‌هاي‌تان باقي بماند.

بيشتر بدانيد : درمان پف زير چشم با 3 روش خانگي

کمپرس نعناع با تجربه‌اي بي‌نظير

يکي ديگر از نسخه‌هاي طبيعي که به کمک آن مي‌توان به جوانسازي و شادابي بيشتر عضلات اطراف چشم کمک کرد استفاده از کمپرس برگ‌هاي نعناع است. براي تهيه اين کمپرس کافي است 2 قاشق غذاخوري برگ نعناع را درون يک ليوان آب جوش بيندازيد و اجازه دهيد به مدت 10 دقيقه دم بکشد. سپس با پنبه‌ تميز استرليزه از اين کمپرس استفاده کنيد. ابتدا پنبه را در دمنوش نعناع که خنک شده فرو ببريد و آن را براي 15 دقيقه هر شب روي چشم‌هاي‌تان کمپرس کنيد. کمپرس اين چاي گياهي موجب مي‌شود علاوه بر رفع خستگي به افزايش زيبايي چشم‌ها کمک کند.

برق‌ نگاه چگونه زياد مي‌شود؟

روش ساده ديگري که به کمک آن مي‌توانيد چشم‌هايي براق و جذاب داشته باشيد خواب راحت و آسوده است. کم‌خوابي و بي‌خوابي علاوه بر آنکه بر سيستم عصبي بدن اثر مستقيم دارد، مي‌تواند تاثير قابل‌ملاحظه و گاهي جبران ناشدني بر کيفيت پوست انسان داشته باشد، بنابراين نبايد خواب آرام و عميق و با کيفيت را فراموش کنيد. ضمنا اگر به براقي و درخشندگي چشم‌هاي‌تان اهميت مي‌دهيد يک شب در ميان از رنده خيار با پوست يا حلقه خيار با پوست به عنوان ماسک استفاده کنيد. اين ماسک مي‌تواند نشاط و شادابي را به چشم‌هاي شما هديه کند و برق نگاه را به شما برگرداند.

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟
چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟,آرايش چشم
ارزان‌ترين راه‌ها براي پوشاندن سياهي‌هاي زير چشم

سياهي زير چشم سن خاصي ندارد يعني يک جوان 20 يا 30 ساله هم مي‌تواند دچار اين مشکل شود و در نتيجه همين سياهي‌ها سنش سال‌ها پيرتر به نظر برسد يا اينکه چهره‌اي خسته و بدون طراوت پيدا کند؛اما براي تسکين و تعديل سياهي و کبودي دور چشم هم راه‌حل‌هاي زياد وجود دارد و هم راه‌حل خاصي وجود ندارد يعني نمي‌توان گفت فلان راه‌حل و درمان قطعا اين مشکل را برطرف مي‌کند حتي اگر سراغ درمان‌هاي گرانقيمت پزشکي برويد؛ اما کار نشد ندارد. مي‌توان اين سياهي‌ها را يا پوشاند يا کمرنگ کرد؛ ما مي‌خواهيم در اينجا به شما شيوه‌هاي مختلف را ياد بدهيم؛ از روش‌هاي طب سنتي گرفته تا آرايش و استفاده از کرم‌هاي خاص.

بيشتر بدانيد : رفع سياهي دور چشم با چند روش موثر واقعي!

خط چشم باريک نکشيد

کشيدن يک خط چشم باريک مشکي به دور چشم بدترين کاري است که مي‌توانيد براي زيبايي چشم‌ها بکنيد چرا که باعث جلوه بيشتر عيب‌ها و سياهي‌ها مي‌شود؛ چنين خطي کاري مي‌‌کند که در ظاهر، پوست به سمت چشم کشيده شود و دقيقا همان چيزهايي را که مي‌خواهيد بپوشانيد برجسته مي‌شود و در نتيجه بيشتر از همه کبودي‌‌ها جلوه خواهد کرد.
پيشنهاد مي‌کنيم به جاي خط مشکي از يک سايه برنز يا قهوه‌اي تيره استفاده کنيد و با برس سايه حسابي اطراف چشم را دودي کنيد تا ديگر سياهي‌ها خيلي جلوه نکنند؛ يادتان باشد که براي زيباتر شدن چشم‌ها خطوط پلک را با خطي ضخيم برجسته کنيد و بعد با برس رنگ را پخش کنيد. اين کار هم چشم‌ها را درشت‌تر جلوه مي‌دهد و هم آنقدر حواس را به سمت چشم‌ها پرت مي‌کند که ديگر سياهي‌هاي زير چشم به نظر نيايند.

بيشتر بدانيد : آموزش کشيدن خط چشم براي مدل هاي مختلف چشم

5 قدم اصلي براي کمرنگ کردن سياهي‌ها

يکي از علت‌هاي اصلي اين کبودي‌هاي زير چشم گشاد شدن رگ‌هاي خوني زير چشم است، به همين دليل بايد به طريقي اين رگ‌ها را جمع کرد؛ مراحل زير براي کمرنگ کردن نقش اين رگ‌ها مي‌تواند بسيار کمک‌کننده باشد.

قدم اول براي کمرنگ کردن سياهي‌ها

اول از همه بايد يک کمپرس سرد روي چشم‌ها بگذاريد تا به طور موقت سياهي‌ها کمرنگ شود، مي‌توانيد يک تکه پارچه نخي را با آب سرد خيس کنيد و حدود 5 تا 10 دقيقه روي چشم‌ها بگذاريد. دماي پايين به طور موقت تمام دلايلي را که باعث گشاد شدن رگ‌هاي خوني مي‌شود، از بين مي‌برد.

قدم دوم براي کمرنگ کردن سياهي‌ها

در سوراخ‌هاي بيني مقداري اسپري آب نمک خيلي رقيق يا همان سرم بزنيد.اين اسپري فشار سينوس‌‌ها در بيني را پايين مي‌آورد، همين بالا بودن فشار سينوس‌ها مي‌تواند باعث متورم شدن رگ‌هاي خوني زير چشم شود. در هر کدام از دو سوراخ بيني اسپري بزنيد و بعد با بيني هوا را به سمت بيرون بدهيد.

قدم سوم براي کمرنگ کردن سياهي‌ها

در بازار کرم‌هايي وجود دارد که مي‌تواند تا حدي سياهي زير چشم را کمرنگ کند، چنين کرم‌هايي بايد حاوي ويتامين k، E، C و رتينول باشند. البته نبايد انتظار زيادي از چنين محصولاتي داشت چرا که تنها کمي تغيير ايجاد مي‌کنند.

قدم چهارم براي کمرنگ کردن سياهي‌ها

بيشتر بخوابيد ممکن است که سياهي زير چشم به دليل کمبود خواب نباشد، اما کمي‌خوابي مي‌تواند اين سياهي‌ها را تشديد کند.

قدم پنجم براي کمرنگ کردن سياهي‌ها

اگر به راستي اين حلقه‌هاي سياه آزارتان مي‌دهند سراغ ليزردرماني برويد تا آسيب‌هاي ناشي را از زير پوست‌تان پاک کند. يک متخصص پوست مي‌تواند ليزر درماني را زير چشم‌ها انجام دهد و با اين کار ملانين اين قسمت پوست را کاهش دهد و در نتيجه سياهي‌ها را کم کند.

رمز پوشاندن سياهي‌ها با کانسيلر

گاهي حلقه‌ها و سياهي‌هاي زير چشم با پف همراه مي‌شود. در اين حالت پوشاندن ايرادها کمي مشکل‌تر مي‌شود چرا که وقتي بخواهيد تنها سياهي‌‌ها و کبودي‌ها را بپوشانيد زير چشم رنگي روشن‌‌تر پيدا مي‌کند و در نتيجه توجه بيشتري را به آن سمت مي‌کشد تا پف‌ها بيشتر جلوه کند.

بيشتر بدانيد : همه چيز درباره کانسيلر و نحوه استفاده از آن !

اما چاره چيست؟

بهترين کار اين است که به جاي اينکه تنها زير چشم را کانسيلر بزنيد ؛ قسمت بيشتري از زير چشم يعني تا نزديکي‌هاي پره‌ بيني را کانسيلر بزنيد؛ با اين کار نه تنها کبودي‌ها را مي‌پوشانيد بلکه با ايجاد حجم هم گونه‌‌ها را برجسته‌تر نشان مي‌دهيد و هم باعث مي‌شويد که چشم‌ها بيشتر جلوه کنند. يادتان باشد که بهتر است کانسيلر شما کمي پايه زرد داشته باشد تا بتواند سياهي‌ها را بهتر بپوشاند. اگر با کانسيلر احساس سنگيني مي‌کنيد مي‌توانيد آن را با کمي مرطوب‌کننده مخلوط کنيد.

چرا دور چشم سياه مي‌شود؟

– سياهي دور چشم علل متفاوتي دارد. شايع‌ترين علت ژنتيکي و ارثي است. عواملي ديگر مانند ضربات پيگمانتاسيون پس از التهاب يا تحريک هورمون ملانين ساز به هر دليلي مي‌تواند باعث اين حالت شود.
– گاهي اين تغيير رنگ در اثر عوامل شيميايي مانند جيوه يا نقره مي‌تواند باعث تغيير رنگ آبي، قهوه‌اي، خاکستري ‌شود. درمان با مينوسيکلين به عنوان يک عارضه دراز مدت مي‌تواند باعث رنگ خاکستري پلک‌ها شود.
– درضمن ترکيبات آرايشي داراي مواد فتوتوکسيک از جمله پسورالن مي‌تواند باعث افزايش رنگدانه در ناحيه پلک شود. اگزما و ليکن پلان به دليل ايجاد التهاب مي‌تواند باعث تغيير رنگ پلک‌ها شود.

بيشتر بدانيد : رفع سياهي دور چشم با 6 گزينه خوراکي

ابروها را پهن کنيد

اگر ابروها را کمي و فقط کمي پهن‌‌‌تر کنيد؛ توجه‌ها را بيشتر به سمت بالاي چشم مي‌بريد يعني ديگر کسي چندان به زير چشم شما نگاه نخواهد کرد تا متوجه سياهي‌ها شود. مي‌توانيد با يک برس زاويه‌دار سايه و سايه‌اي به رنگ قهوه‌اي خاکستري داخل ابرو را پر کنيد و به آن فرم دهيد.

کدام کرم‌ها مفيد هستند

کرم‌هاي چشم که حاوي کافئين هستند نيز به جمع شدن اين رگ‌ها کمک مي‌کنند. برخي کرم‌ها هم حاوي مواد و ترکيبات ضدالتهابي بوده و اين تيرگي‌ها را کاهش مي‌دهند. کرم‌هاي دور چشم که حاوي چاي سبز و روغن دانه انگور هستند نيز به تقويت ديواره مويرگ‌ها کمک مي‌کنند. اگر پوست زير چشم‌تان بسيار نازک است و همين مسئله باعث مي‌شود اين نواحي تيره‌تر به نظر برسند، از کرم کلاژن‌ساز استفاده کنيد. يکي از ترکيبات اصلي اين کرم‌ها رتينول است. رتينول کمک زيادي به کلاژن‌سازي مي‌کند. ويتامين C نيز توليد کلاژن را افزايش مي‌دهد و به روشني و درخشندگي پوست کمک مي‌کند.
اين کرم‌ها حاوي موادي هستند که تغييراتي در گردش خون عروق پوست پلک به وجود مي‌آورند و تا حدودي از تجمع خون وريدي در پلک جلوگيري مي‌کنند. اين عمل تا حدي باعث کاهش سياهي دور چشم مي‌شود ولي آن را از بين نمي‌برد.

روش‌هاي طبيعي موثر و بي ضرربايد 2 چاي کيسه‌اي را براي تمام شب در يخچال بگذاريد تا کامل خنک شود، صبح، 2 چاي کيسه‌اي را مرطوب کنيد، دراز بکشيد و آنها را روي چشم‌ها بگذاريد. اين کيسه‌ها بايد حدود 10 تا 20 دقيقه روي چشم‌هاي بسته شما باقي بماند. هر روز اين کار را تکرار کنيد.
هفته‌اي 3 الي 4 بار از 2 حلقه خيار با پوست يا از پوست خيار به شکل نواري پهن استفاده کرده و در آرامش و به حالت خوابيده روي چشمان‌تان گذاشته، پس از 10 دقيقه برداريد و با آب سرد بشوييد.
عصاره برگ‌هاي نعناع هم در بهبود تيرگي‌ها موثر است ؛2تا 3 قاشق از برگ‌هاي نعناع را درون 2‌ ليوان آب بريزيد و آن را روي حرارت کم قرار دهيد تا بجوشد. سپس عصاره به‌دست آمده را صاف کرده و اجازه دهيد سرد شود. در اين مرحله دستمالي تميز و نخي را به عصاره نعناع آغشته کرده و آن را روي چشم‌ها بيندازيد.
يک سيب‌زميني را خوب بشوييد و برش نازکي از آن را روي سياهي‌ها و کبودي‌هاي زير چشم‌هاي‌تان بگذاريد. سيب‌زميني بايد حداقل 20 دقيقه روي صورت بماند. بعد از اين مدت مي‌بينيد که کم‌کم خود سيب‌زميني هم تغيير رنگ مي‌دهد.اين کار کبودي‌هاي زير چشم را کمي روشن مي‌کند.
چرب کردن دور تا دور سياهي چشم با مخلوطي از نصف قاشق روغن بادام و يک چهارم قاشق آب ليموترش نيز بسيار مفيد است؛ اين مواد مي‌توانند کمي‌رنگ پوست را روشن کنند.

بيشتر بدانيد : آرايش چشم : اين اشتباهات چشمهاي تان را ريز و کوچک مي کند

بيشتر بدانيد : آرايش چشم را بر اساس مدل چشم تان انجام دهيد

بيشتر بدانيد : 8 مدل زيبا براي آرايش چشم


منبع : arayeshik.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد