آخرین اخبار

وزير بهداشت از راه اندازي 24 هزار تخت بيمارستاني در استانها خبر داد اجتماعي

وزير بهداشت از راه اندازي 24 هزار تخت بيمارستاني در استانها خبر داد

  بزرگنمايي:

چه خبر - 24 هزار تخت بيمارستاني، دستاورد طرح تحول سلامت است

سيد حسن قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت روز پنجشنبه در آيين افتتاح بيمارستان 172 تختخوابي شهداء قم، افزود: قبل از دولت يازدهم،80 هزار تخت بيمارستاني در کشور فعال بود و اجراي طرح تحول نظام سلامت توانست تخت هاي بيمارستاني را به ميزان چشمگيري افزايش دهد.
طرح تحول نظام سلامت کشور در راستاي سياست هاي کلي نظام و تاکيد جدي رهبر معظم انقلاب به مقوله سلامت جامعه و افزايش شاخص هاي سلامت و بهداشت مردم در بخش هاي مختلف از 15 ارديبهشت ماه سال 93 از سوي دولت يازدهم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به اجرا درآمد.
رئيس جمهوري از اجراي طرح تحول نظام سلامت حمايت کرد و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز از حوزه سلامت و اجراي اين طرح به ميزان زيادي دفاع نمودند و مصوبه هاي خوبي در اين زمينه تصويب شد.
در راستاي اجراي طرح تحول سلامت، بالغ بر سه هزار مترمربع از فضاي درماني کشور نوسازي و اورژانس هوايي راه اندازي شد و بودجه حوزه بهداشتي و درماني نيز 2 برابر افزايش يافت که همه اين خدمات مرهون توجه دولت و حمايت مجلس بود.
بايد حمايت هاي لازم از عرصه بهداشتي و درماني صورت گيرد، چراکه همه قشرهاي مردم به اين خدمات نياز دارند و وزارت بهداشت نيز بتواند کارهايي که در اين دوره شروع کرده را با موفقيت به پايان برساند.
وي با بيان اين که ايران بين کشورهاي دنيا در حوزه اختصاص بودجه به حوزه سلامت بعد از رتبه 80 قرار دارد، خاطرنشان کرد: اين مساله نشان مي دهد در حوزه سلامت زياد هزينه نمي کنيم، البته مي توانيم و بايد بهره برداري بيشتر و بهتر داشته باشيم.
وي در ادامه به وضعيت بهداشت و درمان استان قم اشاره و بيان کرد: شايد تصور همه مردم ايران اين است که حتما در قم که کانون انقلاب اسلامي بوده و پايگاه اهل بيت(س) و حوزه علميه است و با وجود مضجع منور حضرت معصومه(س)، مردم اين شهر در حوزه هاي مختلف بهره مندتر از شهرهاي ديگر مي باشند.
وزير بهداشت با ابراز تاسف از کمبود امکانات بهداشتي و درماني در قم، افزود: به عنوان مثال منطقه نيروگاه اين شهر با 450 هزار تن جمعيت و با وجود گذشت 40 سال از پيروزي انقلاب اسلامي، تاکنون يک تخت بيمارستاني نيز نداشته است.
بر اساس آمار ميانگين کشوري به ازاي هر يک هزار تن در مناطق محروم کشور، 1.6 تخت بايد داير باشد که در اين صورت، منطقه نيروگاه قم بايد داراي 750 تخت بيمارستاني باشد.
البته تاکنون به تعداد تخت هاي بيمارستاني که قبل از انقلاب در اين شهر داير بوده، بعد از انقلاب نيز تخت بيمارستاني داير کرده ايم اما کافي نيست.
وي با تاکيد بر اين که بايد هر سال 200 تا 300 تخت به تخت هاي بيمارستاني قم اضافه شود، افزود: به زودي بيمارستان اميرالمومنين(ع) نيز با 220 تخت به بهره برداري مي رسد.
بيمارستان اميرالمومنين(ع) داراي 220 تخت بوده که در هفت طبقه و در محوطه بيمارستان شهيد بهشتي قم در حال احداث است.
بيمارستان يک هزار تختخوابي نيز از سوي رئيس جمهوري و رئيس مجلس شوراي اسلامي با جديت در حال پيگيري است و در حال حاضر پيشرفت معقولي دارد.
اين مرکز درماني در تراز بين الملي است، مشاوران و ناظران خارجي در اين طرح شرکت دارند تا بيمارستاني در شان مردم شهر قم راه اندازي شود.
بيمارستان يک ‌هزار تختخوابي خاتم از مصوبه هاي دولت تدبير و اميد در قم است که در دهه فجر سال 94 کلنگ زني شد؛ قرار است اين بيمارستان در هفت طبقه و با مساحتي بالغ بر200 هزار مترمربع، در شهرک سلامت خاتم احداث شود.
وي با اشاره به احداث بيمارستان 172 تختخوابي شهداء قم، گفت: در يک سال اول اين مرکز درماني نياز به توجه ويژه دارد و وزارت بهداشت نيز موظف است هر کمکي که لازم است در اين راستا انجام دهد.
قاضي زاده هاشمي با تشکر از حمايت و راهنمايي مراجع تقليد در طول پنج سال گذشته، ابراز اميدواري کرد که قم از حداقل هاي امکانات در سطح کشوري بهره مند شود و تلاش مي کنيم در حوزه سلامت نيز بيش از حداقل ها را تامين کنيم.
در پايان اين آيين، لوح سپاسي از سوي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي براي قدرداني از خدمات و اهتمام ويژه ابوالفضل ايراني خواه رئيس دانشگاه علوم پزشکي قم، در عرصه بهداشت و درمان به وي اهدا شد.
بيمارستان 172 تختخوابي شهداء قم با 16 هزار مترمربع زيربنا و اعتباري بالغ بر 750 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد؛ اين مرکز درماني داراي بخش هاي مختلف تخصصي و فوق تخصصي از جمله جراحي، داخلي، زنان و کودکان است.
در اين آيين علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، سيد مهدي صادقي استاندار قم، احمد اميرآبادي و حجت الاسلام مجتبي ذوالنور نمايندگان قم در مجلس و مديران استاني حضور داشتند.


منبع: irna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد