آخرین اخبار

هزينه دريافت کارت معافيت سربازي در سال 97 + جدول اجتماعي

هزينه دريافت کارت معافيت سربازي در سال 97 + جدول

  بزرگنمايي:

چه خبر - شرايط معافيت از سربازي در سال 97

بر اساس ماده 45 قانون خدمت وظيفه عمومي مشمولان مي توانند با ارائه سابقه مشخصي از آزادگي، ايثارگري و جانبازي والدين از خدمت سربازي به صورت قطعي معاف شوند.
مصوبه کسر خدمت ايثارگري در 5 سال و از سال 96 تا 1400 و هر سال کسر خدمت و معافيت 20 هزار نفر، اجرا مي شود و افرادي که بيشترين امتياز را کسب کنند، از خدمت سربازي معاف مي شوند.
به گفته سردار موسي کمالي رئيس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد کل نيروهاي مسلح معافيت ايثارگري تنها شامل کساني مي شود که 28 يا 29 ماه به بالا سابقه ايثارگري دارند و همه مشمولاني که تاريخ اعزامشان فرا رسيده بايد به خدمت اعزام شوند و حتي افرادي که سابقه ايثارگري والدينشان حدود 30 ماه است، در صورت غيبت نمي توانند از مزايا بهره مند شوند.
مشمولاني که والدينشان 30 ماه سابقه ايثارگري داشته باشند از سربازي قطعا معاف هستند، اما آن دسته از ايثارگراني که جانباز هستند مي‌توانند با ارائه 25 ماه سابقه ايثارگري يک فرزند ذکور خود را از خدمت معاف کنند.
لازم به ذکر است؛ اين افراد مي توانند به ازاي هر 30 يا 25 ماه يکي از فرزندان خود را از خدمت وظيفه معاف کنند.
آزادگان نيز با ارائه سابقه 24 ماه مي توانند يک فرزند خود را معاف کنند.
اولويت بهره‌مندي از اين امتياز معافيت ايثارگري به ترتيب با سربازان در حال خدمت، مشمولان داراي برگه اعزام، مشمولاني که در مهلت قانوني معرفي شده‌اند و همچنين مشمولان داراي معافيت تحصيلي خواهد بود.
افراد واجد شرايط مي‌توانند براي اخذ گواهي جبهه به سازمان نيروهاي مسلح مربوط (ارتش جمهوري اسلامي ايران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران) مراجعه کنند و سازمان‌هاي نيروهاي مسلح برابر روش جاري که در مورد رزمندگان داراي 30 ماه جبهه يا فرزندان ايثارگران متولد 1372 به قبل عمل مي کردند، نسبت به بررسي و صدور گواهي اقدام خواهند کرد.
جزئيات و چگونگي اجراي اين مصوبه از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان به نشاني www.vazifeh.police.ir و يا سامانه تلفن گويا به شماره 096480 اطلاع رساني مي شود.

هزينه دريافت کارت معافيت سربازي در سال 97 + جدول

قيمت کارت‌هاي معافيت براي افراد با تحصيلات دکتراي تخصصي مبلغ يک ميليون و 300 هزار تومان، براي افراد با تحصيلات دکتراي حرفه‌اي مبلغ يک ميليون و 40 هزار تومان، براي افراد با تحصيلات کارشناسي ارشد يک ميليون و 40 هزار تومان، براي افراد با تحصيلات کارشناسي مبلغ 325 هزار تومان، براي افراد با تحصيلات فوق ديپلم مبلغ 325 هزار تومان، براي افراد با تحصيلات ديپلم 130 هزار تومان، براي افراد با تحصيلات زيرديپلم 97 هزار و 500 تومان، مشمولان ايراني خارج از کشور يک ميليون و 300 هزار تومان، مددجويان کميته امداد و سازمان بهزيستي 5000 تومان و معافيت هاي پزشکي 130 هزار تومان تعيين شده است.

1.jpg

همچنين هزينه معاينات پزشکي جهت دريافت معافيت پزشکي نيز در جدول زير مشخص شده است.

2.jpg

معافيت فرزندان اولياي معلول از سربازي

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در نشست علني روز چهارشنبه ششم دي ماه، ماده 26 لايحه حمايت از حقوق افراد داراي معلوليت را بررسي و تصويب کردند.
بر اين اساس، پنجاه‌درصد (50%) حقوق و مزايا يا دستمزد مشمول ماليات يکي از اولياء افراد داراي معلوليت خيلي شديد و شديد مادامي که مسئوليت پرداخت هزينه­‌هاي مترتب بر معلوليت فرد بر عهده اوليا است از پرداخت ماليات معاف مي شود و گواهي تأييد نوع و شدت معلوليت افراد مشمول اين ماده از سوي کميسيون پزشکي تشخيص نوع و شدت معلوليت سازمان ارائه خواهد شد.
طي تبصره اين ماده، آيين‏‌نامه اجرائي اين ماده توسط وزارت امور اقتصادي و دارايي و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعي ظرف مدت 6 ماه پس از ابلاغ اين قانون تهيه مي‏‌شود و به تصويب هيأت وزيران مي‌رسد.
همچنين بر اساس ماده 27 که با اکثريت آراي وکلاي ملت مصوب شد، يکي از فرزندان اوليائي که خود ناتوان و معلول بوده (‌هر دو يا يکي از آن‌ها‌ معلول باشد) و يا حداقل دو نفر از فرزندان آن‌ها ناتوان و معلول باشد از انجام خدمت‌وظيفه عمومي معاف مي‌شود.
طبق تبصره ماده مذکور، ‌همسراني که زن ناتوان و معلول خود را سرپرستي مي‌کنند، مادامي که‌ سرپرستي همسر ناتوان و معلول را برعهده داشته باشند، از انجام خدمت وظيفه عمومي ‌معاف مي‌شوند.
نکته قابل توجه به مصوبه اخير مجلس، ماده 27 است که با اکثريت آرا به تصويب رسيده است، چرا که پيش از اين، قانون حمايت از حقوق معلولان در تاريخ 1383.2.16 به تصويب رسيده و در تاريخ 1383.3.20 در روزنامه رسمي به چاپ رسيده است.
ماده 6 اين قانون مي گويد: «يکي از فرزندان اوليايي که خود ناتوان و معلول بوده (هر دو يا يکي از آنها معلول باشد) و يا حداقل دو نفر از فرزندان آن‌ها ناتوان و معلول باشد از انجام خدمت وظيفه عمومي معاف مي شود.»
همانگونه که مشاهده مي کنيد، ماده 27 که امروز به تصويب مجلس رسيده، تفاوتي با ماده 6 قانون مصوب سال 83 ندارد. ضمن اينکه در تبصره ذيل ماده 6 قانون سال 83 تاکيد شده که «همسراني که زن ناتوان و معلول خود را سرپرستي مي کنند، مادامي که سرپرستي همسر ناتوان و معلول را برعهده داشته باشند، از انجام خدمت وظيفه عمومي معاف مي شوند.»


منبع: yjc.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد