آخرین اخبار

رژيم خام گياه خواري، رژيم موفقي که رابعه اسکويي با آن لاغر شد!! تناسب و زيبايي

رژيم خام گياه خواري، رژيم موفقي که رابعه اسکويي با آن لاغر شد!!

  بزرگنمايي:

رژيملاغري تان را به سبک رابعه اسکويي انتخاب کنيد

تب لاغري در تمام دنيا رو به گسترش است و دختر و پسر و پير و جوان هم نمي‌شناسد. لاغري يكي از اِلمان‌هاي زيبايي در دنياي معاصر است و اغلب مردم تمايل دارند از وزن‌شان كم كرده يا تناسب اندام‌شان را حفظ كنند. اين تب تا جايي پيش رفته كه برخي از مدل‌هاي اروپايي سلامت و حتي جان خود را از دست داده‌اند و به تازگي قانوني تصويب شده كه مدل‌هاي تبليغاتي نبايد وزن‌شان خيلي پايين باشد.

در دنياي امروز، لاغري نماد سلامت و زيبايي است اما رابعه اسكويي، بازيگر كشورمان معتقد است لاغري دليل سلامت و چاقي برابر با بيماري نيست و اتفاقا طبق تحقيقات، افرادي که خيلي لاغرند بيشتر در معرض آسيب‌پذيري در مقابل بيماري‌هاي مختلف هستند.

اسكويي مي‌گويد با رژيم متولد شده و انواع و اقسام سبك‌هاي تغذيه را تجربه كرده كه نتيجه رضايت‌بخشي برايش نداشته‌اند تااينكه با پزشكي آشنا شده و در حال حاضر رژيم خام گياهخواري‌هاي 40روزه را تجربه مي‌كند كه برايش موفقيت‌آميز بوده است. رابعه اسكويي البته اين رژيم را نه به‌خاطر لاغري و كم كردن وزن كه به جهت داشتن تغذيه سالم و خارج كردن سموم و چربي‌هاي مضر از بدنش آغاز كرده اما درنهايت 20 كيلو از وزنش را هم با اين رژيم از دست داده. در اين گفت‌وگو پاي صحبت‌هاي اين بازيگر خونگرم و مهربان نشستيم و با او در مورد سبك غذايي تازه‌اش و تاثيراتي كه اين سبك تغذيه بر زندگي و سلامت‌اش داشته گفت‌وگو كرديم.

رژيم خام‌ گياهخواري رابعه اسکويي

من رژيم لاغري نگرفته‌ام. در واقع اين رژيم يك نوع روش تغذيه سالم جهت سم‌ زدايي است كه به آن خام‌ گياهخواري مي‌گويند. در اين نوع سبك غذايي هيچ يك از مواد خوراكي نبايد آتش ديده باشند و روي حرارت قرار نمي‌گيرند. اين رژيم، دوره‌اي 40 روزه دارد كه به آن چله گرفتن مي‌گويند. من الان در دوره سوم از چله هستم. بين اولين دوره از اين رژيم غذايي تا چله دوم 25 روز فاصله افتاد و بين چله دوم و چله سوم تنها 16 روز فاصله افتاد.

در اين رژيم غذايي تنها از دانه‌ها و گياهان استفاده مي‌شود؛ گياهان خام مانند انواع ميوه، سبزيجات و مغز دانه‌ها مانند گردو، فندق و پسته. شكر، نمك و پروتئين حيواني در اين سبك غذايي جايگاهي ندارد همچنين در اين رژيم لبنيات هم مصرف نمي‌شود چون بايد شير حرارت داده شود تا تبديل به ماست، دوغ يا پنير شود. خام‌گياهخواري رژيم نوظهوري نيست و بعضي‌ها كل زندگي‌شان اين رژيم را رعايت مي‌كنند. مثلا خانم فهيمه رحيم‌نيا، مادر خانم شقايق فراهاني 20 سال است كه همين سبك تغذيه را دارد.

در اين رژيم لاغري احساس گرسنگي نمي‌كنم

اغلب از من مي‌پرسند در چله‌هايم احساس گرسنگي مي‌كنم يا نه؟ بايد بگويم اصلا احساس گرسنگي يا ضعف ندارم. من انواع سالاد‌ها را براي خودم درست مي‌كنم و ادويه‌هاي مختلف مانند كاري و زيره به آنها اضافه مي‌كنم. اگر هم احساس ضعف كنم ارده و خرما را كه هر دو طبع بسيار گرمي دارند مخلوط کرده و استفاده مي‌كنم.

من اين سبك غذايي را به‌خاطر خاصيت سم‌زدايي آن انتخاب كردم اما در نهايت اين سبك تغذيه باعث لاغري‌ام هم شد. در اين روش تغذيه شما هيچ نوع نان، پاستا، ماكاروني، برنج، گوشت و چربي مصرف نمي‌كنيد و همه شيريني‌هايي كه خورده مي‌شوند مثل كشمش، خرما، انجير و توت خشك و ميوه‌هاي شيرين داراي قند طبيعي هستند. درنتيجه اين رژيم غذايي منجر به لاغري فرد هم مي‌شود.

تاثير رژيم خام‌گياه خواري روي پوست

اين سبك تغذيه به‌شدت روي پوستم تاثير مثبت گذاشته است. با اينكه خيلي وزن كم كرده‌ام اما پوست بدن يا صورتم به‌اصطلاح نريخت. اين سبك غذايي به شما آرامش عجيبي مي‌دهد. وقتي سابقا گياهخواران به من مي‌گفتند نخوردن گوشت در طبع شما اثر مي‌گذارد و آرام‌تان مي‌كند برايم عجيب بود اما الان اين حس را تقريبا خودم تجربه كرده‌ام و مي‌دانم اين نوع سبك تغذيه واقعا به انسان آرامش مي‌دهد. اين حس خوب بسيار لذت‌بخش‌تر از خوردن غذاهاي سنگين و گوشتي است.

آشنايي من با سبك غذايي خام گياهخواري

آقاي دكتر مزدافر مومني، همسر خانم معصومه كريمي، بازيگر تئاتر و تلويزيون موجب آشنايي من با سبك تغذيه خام‌گياهخواري شدند. در جايي ‌مهمان بوديم و من ديدم اين زوج غذا نمي‌خورند و تنها از سالاد استفاده مي‌كنند. دليل را پرسيدم و ايشان گفتند در چله رژيم خام گياهخواري هستند. با اينكه از هيچ رژيمي دل خوشي نداشتم اما كنجكاو شدم و شروع كردم به سوال و ايشان هم با حوصله و دقت به سوال‌هايم جواب دادند.

جالب اينكه وقتي رژيمم را شروع كردم به ايشان زنگ زدم و اطلاع دادم و ايشان هم ابتدا سكوت كردند و بعد گفتند «اصلا فكر نمي‌كردم اين كار را بكني چون معمولا مردم در مواجهه با اين سبك غذايي ابتدا هيجان‌زده مي‌شوند اما خيلي زود حتي فكرش را هم رها مي‌كنند». وقتي شروع به گرفتن چله سوم كردم ايشان گفتند بايد اسمت را در كتاب گينس ثبت كنيم. (مي‌خندد)

بدون چاي هرگز

من عاشق انواع چاي و قهوه هستم و در كل نوشيدني‌هاي گرم را دوست دارم اما مي‌دانستم اين نوشيدني‌ها در رژيم غذايي كه به من پيشنهاد شده جايي ندارند چراكه بايد آب را براي درست كردن چاي و قهوه داغ كرد و گرما و حرارت داد؛ به همين خاطر پيش از شروع رژيم با آقاي مزدافر مومني؛ صحبت كردم و به ايشان گفتم بدون نوشيدن چاي و قهوه رژيم براي من خيلي سخت خواهد شد. ايشان به من گفتند: «بسيار خب تو رژيم را شروع كن شايد اصلا خودت ديگر نخواستي اين نوشيدني‌ها را بنوشي». اما من در چله سوم هستم و هنوز هم نتوانسته‌ام از چاي و قهوه دل بكنم. (مي‌خندد)

لاغري با چاي سبز

چاي سبز يكي از نوشيدني‌هاي مورد علاقه من است. چاي سبز خاصيت چربي‌سوزي دارد و خيلي از خانم‌ها براي داشتن رژيم موفق از آن استفاده مي‌كنند. البته در نوشيدن اين چاي نبايد افراط كرد و صرف دو يا سه فنجان در روز كافي است. ضمن اينكه روش دم كردن چاي سبز خيلي مهم است و بايد طبق اصول شرقي دم شود. ژاپني‌ها براي دم كردن اين چاي، آييني مخصوص دارند و به آن آداب دم كردن چاي مي‌گويند و حتي اين مراسم سنتي بخشي از جاذبه‌هاي گردشگري اين كشور است و در هتل‌ها براي توريست‌ها اجرا مي‌شود.

دم كردن چاي سبز اينطور نيست كه برگ‌ها را داخل قوري بريزيم و آب را بجوشانيم و بخوريم. من هرگز چاي سبز را در قوري دم نمي‌كنم و در ليوان‌هاي مخصوص اين كار را انجام مي‌دهم. آب چاي سبز نبايد به دماي صددرجه و جوش برسد و تنها بايد به درجه گرما برسد. معمولا كساني كه چاي سبز دوست ندارند به تلخ بودن آن اشاره مي‌كنند، درحالي‌که چاي سبز اگر درست دم شود اصلا تلخ نيست. وقتي مقدار زيادي برگ چاي را در مدت زيادي بجوشانيد، خب معلوم است نتيجه كار جوشانده‌اي تلخ، بد مزه و البته بدون خاصيت مي‌شود.

امان از چاقي‌هاي ناخواسته

سوخت و ساز بدن من به عنوان فردي چاق بسيار پايين است و عموما اين مشكل اغلب افراد چاق است. من بين همكاران و دوستانم كساني را مي‌شناسم كه شايد فقط 50 كيلو باشند اما دو برابر من غذا مي‌خورند. اين افراد به صورت ژنتيكي سوخت و ساز بدن‌شان بالاست و نوع تغذيه چندان روي وزن‌شان اثرگذار نيست. در واقع خيلي از چاقي‌ها ناخواسته است و فرد خودش هم دوست ندارد چاق باشد و اگر مرتب هم كالري غذاهايش را محاسبه كند و حتي در اين زمينه وسواس داشته باشد، ولي باز هم وزن اضافه مي كند.

از چهار ماهگي رژيم داشتم

من و رژيم با هم به دنيا آمديم. (مي‌خندد) به من از چهار ماهگي رژيم دادند چون وقتي به دنيا آمدم پنج كيلو و 900 گرم بودم. من از وقتي خودم را شناختم حسابي تپل بودم و مي‌دانستم مجبورم مراقب نحوه تغذيه‌ام باشم. واقعا از هر نوع رژيم غذايي بيزارم. آنقدر در طول زندگي‌ام رژيم‌هاي مختلف را امتحان كرده‌ام و هميشه در رژيم بوده‌ام که ديگر اين كلمه مرا اذيت مي‌كند. رژيم‌هاي غذايي كمكي به من نكردند؛ به اين خاطر كه پس از اتمام دوره رژيم، من شروع مي‌كردم به خوردن همان غذاهاي چرب و سنگين كه ما ايراني‌ها در سبك تغذيه‌مان داريم.

تب لاغري

بايد به اين درك برسيم كه چاقي، بيماري نيست. من با اينكه هميشه چاق بوده‌ام و البته هميشه هم سعي كرده‌ام وزنم را متعادل نگه دارم اما خدا را شكر هرگز مشكل جسماني نداشته‌ام. من زندگي پرتحركي دارم و اهل ورزش، پياده‌روي و شنا هستم و هرگز پا درد و كمر درد را تجربه نكرده‌ام. راستش تب لاغري بين خانم‌ها را درك نمي‌كنم؛ چرا همه بايد خيلي لاغر باشند؟

من همه عمرم سعي كرده‌ام ثابت كنم چاقي باعث بيماري و ضعف و تنبلي نيست. در مدرسه مدام در تيم‌هاي ورزشي بودم و در مسابقات شركت مي‌كردم و هميشه در دو و ميداني و واليبال جزو بهترين‌ها بودم.

اتفاقا طبق تحقيقات ثابت‌شده درصد بيماري و حتي مرگ و مير بين افراد بسيار لاغر بيش از افراد چاق است. لاغري سلامتي نيست و چاقي هم بيماري نيست و من هم اگر اين رژيم را تجربه كردم بيشتر به‌خاطر اين بود كه دوست داشتم روش تغذيه سالمي داشته باشم و بدنم را سم‌زدايي كنم.

تنها ايراد سبك تغذيه خام گياهخواري

هر كسي مرا مي‌بيند و از رژيم خام گياهخواري مي‌شنود، بسيار متعجب مي‌شود كه چطور ممكن است بدون خوردن غذا من اينقدر راحت و با آرامش باشم. در واقع اين رژيم چندان سخت نيست و به سرعت به آن عادت خواهيد كرد. من سالاد‌هايي درست مي‌كنم كه وقتي دوستانم از آن مي‌خورند ديگر ميلي به غذا ندارند چون در اين سالاد‌ها همه چيز وجود دارد. راستش تنها چيزي كه در اين رژيم مرا اذيت مي‌كند سرد بودن مواد غذايي است. اينكه 40روز شما تنها غذاهاي سرد مصرف كنيد گاهي كلافه‌تان مي‌كند. من بعد از اتمام چله‌هايم تا چند روز فقط سوپ‌هاي داغ مي‌خورم. (مي‌خندد).

اين رژيم را توصيه مي‌كنم

من اين سبك غذايي را براي 40 روز‌ به همه، اعم از افراد چاق يا لاغر و پير يا جوان توصيه مي‌كنم. در اين رژيم هيچ ماده غذايي ناسالمي وجود ندارد و شما فقط جان گياه را مي‌خوريد. با اين رژيم مي‌توانيد سموم و چربي‌هاي مضر را از بدن‌تان خارج كنيد و گياهان و خواص خوب آنها در اين راه به شما كمك مي‌كنند.

در آخرين كارم با آقايان حامد بهداد، آتيلا پسياني و خانم‌ها گوهر خير انديش، رويا نونهالي و ستاره اسكندري همكار بودم و زمان غذا آنها مشغول خوردن ناهار يا شام مي‌شدند و من تنها سالاد مي‌خوردم. بعد از يكي، دو روز احساس كردم همكارانم از اينكه كنار من غذا مي‌خورند ناراحت و معذب هستند و به همين خاطر سالادم را در كناري تنها مي‌خوردم. پس از چند روز همه سراغم آمدند و گفتند: «رابعه كمي از سالادت به ما هم مي‌دهي؟» و درمورد رژيم خام‌گياهخواري از من سوال كردند. خانم رويا نونهالي بسيار از اين رژيم خوش‌شان آمد و گفتند پس از اتمام كار تئاترشان يك دوره 40روزه اين رژيم را امتحان خواهند كرد.

بيماري رايج ما ايراني‌ها

ما ايراني‌ها كلا سبك تغذيه بسيار ناسالم و بدي داريم و بيماري رايج ما در حال حاضر كبد چرب است که اصلا به لاغري و چاقي ارتباطي ندارد. يعني ممكن است شما فردي لاغر باشيد اما به‌خاطر روش تغذيه پرچرب، ناسالم و سنگين، كبدچرب داشته باشيد. اين بيماري حتي به سن و سال هم ربط ندارد. دوست من دختري 7ساله دارد كه مبتلا به كبد چرب است و اينها همه نتيجه همان سبك تغذيه بد و ناسالم ما ايراني‌هاست.

بين رژيم‌هاي‌تان پرخوري نكنيد

من اصلا از آن دست آدم‌هايي نيستم كه هميشه تصميم دارند رژيم‌هاي‌شان را از شنبه هفته بعد شروع كنند. (مي‌خندد) بعضي افراد مدام زمان شروع تغيير سبك غذايي‌شان را به تاخير مي‌اندازند چون از تغيير خوش‌شان نمي‌آيد و رژيم گرفتن براي‌شان خوشايند نيست. مثلا مرتب مي‌گويند از شنبه هفته بعد شروع مي‌كنم، فعلا بگذاريد عيد تمام شود، از اولين روز ماه آينده شروع مي‌كنم به گرفتن رژيم و. . . . من براي شروع هر كدام از چله‌هايم درست همان روزي كه تصميم گرفته‌ام شروع كرده‌ام به چله گرفتن و حتي يك روز هم به تاخير نينداخته‌ام. اگر مدام براي تغيير سبك غذايي‌تان امروز و فردا مي‌كنيد، بدانيد چندان مصمم نيستيد.

نكته ديگر اين است كه هرگز نبايد بين رژيم‌هاي‌مان يا همين سبك تغذيه خام‌گياهخواري، پرخوري كنيم. مزيت اين نوع سبك تغذيه در پاك كردن بدن از سموم و نمك‌هاي انباشته شده در آن، از بين بردن چربي‌هاي غيرمفيد و. . . است و اگر بنا باشد بين چله‌ها به سمت خوردن غذاهاي چرب و سنگين يا شيريني‌ها و شربت‌هاي غيرمفيد و كم‌خاصيت برويم و دوباره بدن‌مان را از مواد ناسالم پر كنيم پس براي چه چله سخت خام گياهخواري گرفته‌ايم؟ من در بين چله‌هايم سعي مي‌كنم از مواد غذايي سبك و سالم و همانطور كه اشاره كردم اغلب از سوپ‌هاي متنوع استفاده كنم. البته نمي‌گويم خودمان را از خوردن برنج، نان و چيزهايي كه دوست داريم كاملا محروم كنيم فقط بايد در مصرف‌شان افراط نكنيم.

عاشق گوشتم اما. . .

من به‌شدت عاشق گوشت هستم. گروه خوني من "O " است و افراد با اين گروه خوني گرايش خاصي نسبت به مواد غذايي گوشتي دارند. غذاي مورد علاقه‌ام باقلاپلو با ماهيچه است و صرف نظر كردن از اين غذا اصلا برايم ممكن نبود.

ضمن اينكه در كل، آدم شكمويي بودم (مي‌خندد) براي يك فرد شکمو اينكه به غذا بگويد «نه» خيلي سخت است اما من الان راحت اين كار را انجام مي‌دهم. در ابتداي رژيمم و در چله اول و مخصوصا روزهاي ابتدايي به‌شدت دلم غذاي گوشتي به‌خصوص باقلاپلو با ماهيچه مي‌خواست و جالب اينكه هر جا هم مي‌رفتم اين غذا را پخته بودند (مي‌خندد). اما الان ديگر آن حس را ندارم و بعد از گذراندن اين چله‌ها و احساس سبكي و راحتي كه از نتيجه اين سبك غذايي دارم، مي‌دانم بايد روش تغذيه‌ام را عوض كنم و حتي بين چله‌هايم از مواد غذايي سبك استفاده كنم.



منبع : زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد