آخرین اخبار

خطيب نماز جمعه: خريد کالاهاي داخلي بايد از مسئولين آغاز شود اقتصادي

خطيب نماز جمعه: خريد کالاهاي داخلي بايد از مسئولين آغاز شود

  بزرگنمايي:

چه خبر - آيت الله موحدي: بي انصافي مي کنند کساني که مي گويند آزادي وجود ندارد

آيت‌الله موحدي کرماني خطيب نماز جمعه تهران با تاکيد بر اين‌که «مسئولين توليد بايد کيفيت کالاهاي خود را بالا ببرند تا بتوانند با کالاهاي خارجي رقابت کنند»، افزود: با به حرکت در آمدن چرخ‌هاي توليد داخلي و بالا رفتن کيفيت ان قاچاق کالا نيز از رونق مي‌افتد و در همين راستا خريد کالاهاي داخلي بايد از مسئولين شروع شود و مسئولين در اين زمينه تنها به شعار اکتفا نکنند.
وي به بيانات مقام معظم رهبري در روز اول فروردين در مشهد اشاره کرد و گفت: رهبري از مردم به خاطر حفظ شعارهاي اصلي انقلاب از جمله استقلال، آزادي، اعتماد به نفس ملي، خودباوري ملي، عدالت و تحقق اهداف دين تشکر کردند و من نيز به مردم تبريک مي‌گويم که در حفظ شعارهاي انقلاب موفق شدند.
وي در زمينه استقلال به شرايط قبل از انقلاب و اوضاع بد کشور اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب کاملا تحت سلطه بيگانگان بوديم. همچنين در زمينه آزادي نيز همانطور که مقام معظم رهبري فرمودند؛ بي‌انصافي مي‌کنند کساني که مي‌گويند آزادي وجود ندارد چراکه امروز انسان‌ها مي‌توانند سخن بگويند و نظر بدهند. پس اين‌که گفته شود آزادي نيست سخن غلطي است.
امام جمعه موقت تهران با بيان اين‌که «در اعتماد به نفس نيز موفق بوديم و با احساس ما مي‌توانيم پيروز شديم» خاطرنشان کرد: در حوزه عدالت نيز کارهاي زيادي صورت گرفته و کارهاي زيادي باقي مانده است و با هدف ايده‌ال‌مان نيز فاصله زيادي داريم که بايد براي تحقق آن تلاش کنيم.
وي همچنين به تاکيد مقام معظم رهبري مبني بر استفاده از ظرفيت‌هاي کشور اشاره کرد و افزود: از ظرفيت‌هاي موجود در کشور آن‌طور که بايد استفاده نشده است و ما بايد از وجود 10 ميليون جوان فارغ التحصيل و چهار ميليون جوان مشغول به تحصيل بهره لازم را ببريم.
وي از اعتکاف به عنوان عملي ارزنده در ماه رجب ياد کرد و گفت: اعتکاف فرصت خوبي است که براي سه روز از خانه جدا شويم و در فضاي معنويت و عبادت به فطرتمان رجوع کنيم که برکات فراواني دارد.
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران در خطبه‌هاي اول ضمن تبريک به مناسبت ولادت امام هادي (ع) و جواد الائمه و همچنين ولادت با سعادت اميرالمومنين علي (ع) خاطرنشان کرد: امامت منصبي الهي است، يعني آنطور نيست که مردم جمع شوند و راي دهند و امام معصوم را انتخاب کنند بلکه امام معصوم منصوب از طرف خداست. و خداست که مي‌داند رسالت، نبوت و امامت را به چه کسي بدهد.
کسي که بتواند نيازهاي مردم را در حوزه علم و دانش پاسخگو باشد خداوند او را انتخاب خواهد کرد. پس جانشين پيامبر(ص) بايد به تمام نيازهاي مردم از نظر علمي پاسخگو باشد. همانطور که در اين زمينه رسول اکرم(ص) فرموده‌اند: «شهر علم من هستم و علي باب آن شهر است» .
خطيب نمازجمعه اين هفته تهران با بيان اين‌که «فضايل حضرت علي (ع) قابل بيان نيست» خاطرنشان کرد: بايد بررسي کنيم که آيا به معناي واقعي شيعه علي (ع) هستيم يا خير؟ چون تنها با ادعا مسئله حل نمي‌شود و براي بررسي اين موضوع بايد سعي کنيم راه و مشي‌مان را با مشي اميرالمومنين(ع) منطبق کنيم.
امام جمعه موقت تهران عدالت اميرالمومنين(ع) را مهمترين مشي ايشان دانستند که در اين راه شهيد شدند و گفت: علي (ع) در رابطه با بيت المال دقت و حساسيت بسياري داشتند و توقعات بيجا را نمي‌پذيرفتند حتي اگر منجر به جنگ جمل شد. در رابطه با بيت المال يا همان بودجه بايد مجلس و دولت بسيار حساس باشند تا نيازهاي همه با بودجه برطرف شود. چون بودجه مانند خوني است که در بدن انسان جريان دارد و بايد به همه اعضاي بدن برسد.
وي همچنين به اهميت حرمت به اشخاص در مشي اميرالمومنين (ع) اشاره کرد و گفت: در تبعيت از اميرالمومنين(ع) اهتمام به نصح و تعليم بايد مورد توجه قرار گيرد؛ چراکه علي (ع) پيوسته ياران خود را نصيحت مي‌کردند و حتي وقتي متوجه شدند يکي از افراد نظام حکومتي‌شان دچار لغزش شده‌اند به او تذکر و نصيحت دادند.
در اهميت موضوع نصيحت وقتي به آمار طلاق جوانان نگاه مي‌کنيم اين نکته قابل تامل است که جوانان ما از شنيدن رمز زندگي و نصايح دلسوزانه پدر و مادر بي بهره مانده‌اند.
موحدي کرماني همچنين به اهميت جهاد و دفاع در مشي اميرالمومنين(ع) اشاره کرد و گفت: به برکت دفاع و جهاد مردم از ظلمت نظام استکباري خارجي و سلطه داخلي نجات يافتند. اما اين وظيفه بسيار سنگين است و بايد جهاد اميرالمومنين را هميشه مورد توجه قرار داده و مرور کنيم.
امام جمعه موقت تهران به جرات ايستادن در مقابل فتنه گران در مشي اميرالمومنين(ع) اشاره کرد و گفت: فتنه گران خوارج بودند که در جنگ صفين از علي (ع) جدا شدند و داعش‌ها امروز دنباله همان خوارج هستند که علي (ع) فرمودند اين انسان‌هاي منحرف به کار خود ادامه خواهند داد و برنامه‌هاي خطرناکي خواهند داشت.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي