آخرین اخبار

معماي اقدام عجيب کارلوس کي روش در آستانه جام جهاني روسيه حاشيه هاي ورزشي

معماي اقدام عجيب کارلوس کي روش در آستانه جام جهاني روسيه

  بزرگنمايي:

چه خبر - معماي ترکيب تيم ملي ايران در جام جهاني

بياييد با هم روراست باشيم؛ آخرين باري که توانستيم از کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم ملي ايران در مورد يکي از تصميمات عجيبش سوال بپرسيم کِي بود؟ آخرين باري که سرمربي پرتغالي خود را موظف به پاسخگويي در مورد اقداماتش ديد، به چند سال پيش برمي‌گردد؟ واقعيت اين‌است که کي‌روش عادت کرده از دلايل ايده‌هايش سخني نگويد و اگر سوالي هم پرسيده شود يا بي‌پاسخ مي‌ماند يا به حاشيه رانده مي‌شود.


يکي از اقدامات عجيب کي‌روش در آستانه جام‌جهاني، تغييرات عمده در ترکيب تيم ملي است. در حالي که اکثر تيم‌هاي جهان، ترکيب اصلي خود را در جام‌جهاني مشخص کرده‌اند و در بازي‌هاي تدارکاتي، تاکتيک‌هاي خود را مورد آزمون قرار مي‌دهند، تيم ملي ايران در بازي تدارکاتي با تيم ملي تونس، با تغييرات عمده در ترکيب اصلي به ميدان رفت.

گويا کي‌روش که بيش از 7 سال از حضورش در راس کادر فني تيم ملي ايران مي‌گذرد، هنوز ترکيب اصلي تيمش را هم شناسايي نکرده و اين در حالي‌ست که کمتر از 3 ماه ديگر، تيم تحت رهبري‌اش بايد در يکي از سخت‌ترين گروه‌هاي جام‌جهاني، در مقابل رقيبان نام‌دار و قدرتمندي به ميدان برود. دلايل پشت پرده از دعوت ناگهاني از بازيکناني همچون محمدرضا خانزاده، عدم دعوت از استيون بيت‌آشور با وجود درخشش در ليگ MLS و تغييرات متعدد ديگر در ترکيب تيم ملي، سوالاتي‌ست که در ذهن فوتبال‌دوستان نقش بسته است.
در همين راستا بد نيست نگاهي بياندازيد به برنامه‌ريزي و ترکيب 4 تيم بزرگ حاضر در روسيه 2018 تا بيشتر متوجه شرايط عجيب تيم ملي شويد. به اين ترتيب شايد در يک واکنش سنت‌شکن، اينبار کي‌روش بر خلاف گذشته، به سوالاتي پيرامون اين اقدامات عجيبش، پاسخ دهد.
تيم ملي آلمان
با خداحافظي ستارگاني همچون فيليپ لام، ميروسلاو کلوزه و باستين شواين‌اشتايگر بعد از قهرماني تيم ملي آلمان در جام‌جهاني 2014، درب‌هاي تيم تحت رهبري يواخيم لوو به روي بازيکنان جوان باز شد. يوگي با دعوت از بازيکنان متعدد در فاصله بين سال‌هاي 2014 تا 2017، موفق شد جايگزين‌هاي مناسبي براي ستاره‌هاي سابق و حتي بازيکنان نزول‌يافته‌اش پيدا کند. تيمو ورنر (لايپزيک)، لارس استيندل (مونشن گلادباخ) و لئون گورتزکا (شالکه) از جمله بازيکناني بودند که با شايستگي به پيراهن «مان‌شافت» رسيدند و با همين بازيکنان بود که آلمان در غياب 10 ستاره اصلي‌اش، موفق به فتح جام کنفدراسيون‌ها شد.
بازيکناني از جمله يوليان برنت، نيکولاس سوله و آنتونيو رودريگر نيز کساني هستند که اکنون خودشان را ميان نسل طلايي يک دهه قبل آلمان که توسط خود لوو کشف شده بودند، جا کرده‌اند. مانشافت اکنون تلفيقي‌ست از جواني 23 ساله همچون کيميچ و ستاره‌هاي با تجربه و پخته‌اي مثل کروس، هکتور و مولر با 27 سال سن.
اما نکته کلي اينجاست که اين تيم از سال 2017 تاکنون (طي يک سال گذشته) با کمترين تغيير راهي ديدارهاي تدارکاتي شده و طبق نظر کارشناسان با حفظ شاکله اصلي و کمترين تغيير در زمان باقي‌مانده، راهي جام‌جهاني روسيه 2018 خواهد شد. مانشافت در بازي‌هاي دوستانه‌اش تقريباً با ترکيب اصلي راهي ميدان مي‌شود تا بازيکنان بيشتر به هماهنگي و شناخت از يکديگر برسند.
تيم ملي اسپانيا
بعد از ناکامي تيم ملي اسپانيا در يورو 2016 و بازنشستگي ويسنته دل‌بوسکه از هدايت لاروخا، خولن لوپتگي به عنوان سرمربي ماتادورها انتخاب شد. اين مربي 51 ساله در روز ورودش به تيم ملي اعلام کرد که قرار ندارد تحول عظيمي در ترکيب لاروخا ايجاد کند و بيشتر تمرکز خود را روي پيشرفت و بهبود عملکرد تيم قرار مي‌دهد. لوپتگي همچنين افزود که نحوه بازي تيم را نيز دستخوش تغيير نمي‌کند و با همين سبک، با اسپانيا افتخارات گذشته را تکرار خواهد کرد.
با اين حال سرمربي ماتادورها در زمان حضورش روي نيمکت تيم ملي تا ماه فوريه 2017 (بيش از يک سال پيش)، چند بازيکن از جمله کپا (دروازه‌بان 23 ساله اتلتيک‌بيلبائو)، آلبارو آدريوسولا (مدافع 22 ساله رئال سوسيداد)، مارکوس آسنسيو (هافبک 22 ساله رئال مادريد)، سائول (هافبک 22 ساله اتلتيکو مادريد)، رودريگو (مهاجم 27 ساله والنسيا)، ياگو آسپاس (مهاجم 30 ساله سلتاويگو) و البته لوکاس واسکس (مهاجم 26 ساله رئال مادريد) را به تيم ملي فرا خواند و از آن زمان تاکنون، اين بازيکنان به تناوب در کنار ستاره‌هاي پيشين و ثابتي همچون ايسکو، کارواخال، راموس، اينيستا، پيکه، سيلوا، کوکه، کاستا و موراتا به ميدان رفتند تا لوپتگي به ترکيب اصلي مد نظرش جهت حضوري قدرتمند در جام‌جهاني دست يابد.
در ديدار اخير اسپانيا برابر آلمان، مي‌توان گفت که لوپتگي، تقريباً ترکيب اصلي تيم‌اش را راهي ميدان کرد و بعيد است به نفرات کنوني لاروخا، بازيکن جديد افزوده شود مگر آنکه مصدوميتي براي بازيکنان فعلي پيش آيد.
تيم ملي انگليس
با شکست عجيب مقابل تيم ملي ايسلند در يک‌هشتم‌نهايي يورو 2016 و حذف از رقابت‌ها، پرونده روي هاجسون در ترکيب تيم ملي انگليس بسته شد. در ادامه، حضور سم آلاردايس به عنوان جانشين هاجسون روي نيمکت انگليس همانقدر عجيب بود که استعفايش بعد از تنها 67 روز. درست در همان روز يعني 27 سپتامبر 2016، هدايت «سه‌شير» به دستان گرت ساوت‌گيت، سرمربي وقت تيم زير 21 ساله‌هاي انگليس سپرده شد.
با حضور ساوت‌گيت، تغييرات در ترکيب تيم ملي انگليس آغاز شد و اين مربي 47 ساله، بيش از 10 بازيکن جديد را به ترکيب تيم افزود. بازيکناني که اکنون اکثرشان زير 25 سال سن داشتند و به اين ترتيب بود که روند جوانگرايي در سفيدپوشان انگليس آغاز شد. البته اين نکته نبايد دور از چشم بماند که اکثر اين تغييرات در خط دفاعي و مياني انجام شد و اکنون بعد از گذشت تقريباً 2 سال، ترکيب اصلي انگليس براي حضور در جام‌جهاني مشخص شده است. انگليس در انتخابي جام‌جهاني 2018، با حضور اين بازيکنان جوان در کنار ستارگاني چون هري کين، دله اَلي و رحيم استرلينگ، عملکرد خوبي از خود نشان داد و صعودي مقتدرانه به جام‌جهاني داشت.
در اين بين تنها تکليف پست دروازه‌باني مشخص نشده و ساوت‌گيت از دروازه‌بانان انگليس خواسته تا در فرصت باقي مانده، خودشان را به بهترين نحو نشان دهند تا براي جام‌جهاني به تيم ملي اين کشور دعوت شوند.
تيم ملي آرژانتين
بعد از حضور خورخه سمپائولي در راس کادر فني تيم ملي آرژانتين، تغييرات گسترده‌اي در ترکيب تيم ايجاد شد. تغييراتي که البته نزديک بود به قيمت عدم صعود «آلبي‌سلسته» به روسيه 2018 تمام شود که با درخشش ستاره‌هاي اصلي آرژانتين و در راس آنها ليونل مسي، از وقوع يک فاجعه در فوتبال آرژانتين جلوگيري شد و سرانجام لئو و يارانش جواز حضور در روسيه را کسب کردند.
بعد از صعود به جام‌جهاني، سمپائولي به ندرت دست به تغيير و تحول در تيم‌اش زد و تنها بحث پيرامون تيم ملي، حضور ايکاردي و ايگواين است که در رسانه‌ها مطرح مي‌شود و بايد ديد در ليست نهايي چه نام کدام يک در کنار ستاره‌هاي اصلي قرار مي‌گيرد. البته اصلاً بعيد نيست که سمپائولي هر دو بازيکن را نيز با خود به مسکو ببرد. نکته اصلي در مورد تيم ملي آرژانتين همانند نمونه‌هاي فوق، مشخص بودن شاکله اصلي تيم از تقريباً يک سال پيش تاکنون است.


منبع: khabaronline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محروميت داوري که به بازيکن پس گردني زد!

عصبانيت طرفداران منچستريونايتد: پوگبا را به رئال بفروشيد

عملکردن کريم بنزما به قولي که به دخترش داده بود

پرونده جنجالي همجنسگرايي در فوتبال ايران

محروميت اشکان دژاگه از بازي با پرسپوليس بخاطر کتک زدن تماشاگر؟!

واکنش همسر ايکاردي به عملکرد رونالدو در يوونتوس: کار خاصي نکرده!

سکوت محسن فروزان در اينستاگرامش شکست! عکس

اقدام غيرمنتظره مهاجم الاهلي عربستان قبل از بازي با پرسپوليس

چيزهايي که هواداران تراکتورسازي هنوز ياد نگرفته اند

ادعاي جنجالي دختر 18 ساله درباره فوتباليست سرشناس

منتظر نقل و انتقالات جنجالي باشيد؛ رحمتي در تراکتور, دژاگه در استقلال

رفتار زشت رونالدو با هم تيمي هايش بعداز حذف مقابل آژاکس

اين چند بازيکن خريد 400 ميليون رئال مادريد! عکس

واکنش مهدي طارمي به کتک خوردن شجاعي در تبريز! عکس

واکنش احساسي فرهاد مجيدي به درگذشت هوادار جوان استقلال

سبک زندگي لاکچري الکساندر دل پيرو در آمريکا با خانه اي رويايي! عکس

اگر جاي عادل فردوسي پور بوديم کدام کار را انجام ميداديم؟

خواستگاري فوتباليست سرشناس از خانم دکتر دندانپزشک! عکس

ستاره سپاهان بازي با پرسپوليس را از دست داد

جزئيات باورنکردني از شرط بندي دروازه بان سرشناس!!

جنجال تماشاگران تراکتورسازي؛ کتک خوردن مسعود شجاعي از تماشاگر!

عصبانيت علي دايي؛ وقتي جيک بازيکنان سايپا در نمي آمد!

جدايي راحت و بي دردسر رشيد مظاهري از ذوب آهن!

سکوت محسن فروزان شکست!

استقبال شديد مردم از جشن امضاي کتاب عادل فردوسي پور! عکس

توفان جديد در فوتبال ايران با افشاگري علي دايي!

رونالدو در فکر ترک يوونتوس؛ مشکل کريس با چه کسي است؟

گزارشگر جديد به جاي عادل فردوسي پور در شبکه 3 مشخص شد

شوخي ديويد بکام با همسرش ويکتوريا و انتشار عکس بدون آرايش وي! عکس

عادل فردوسي پور سوار بر تراکتور در مناطق سيل زده! عکس

رئال مادريد امباپه را نمي خواهد!

رونالدو مانع تمديد قرارداد ستاره رئال مادريد؛ بيا يوونتوس!

جمع آوري کمک توسط امير قلعه نويي براي سيل زدگان! عکس

تيپ مسي و پسرانش در حال رفتن به عيد ديدني! عکس

پست تلخ علي کريمي براي سيل زدگان! عکس

پيام زيبا و جالب باشگاه آ اس رم بخاطر سيل در ايران! عکس

کنايه احمدرضا عابدزاده به مسئولين بخاطر سيل هاي پي در پي! عکس

گزارشگر دربي؛ منتظر فردوسي پور نباشيد

پست عاشقانه حسين ماهيني براي همسرش به مناسبت سالگرد ازدواج! عکس

روش عجيب فروش بليط دربي همراه با سوءاستفاده!!

ريختن آب جوش برروي کمک داور زن!! عکس

نقش مهم منصوريان و ذوب آهن در تعيين قهرمان ليگ برتر

سوژه شدن شباهت راموس به بازيگر کانادايي! عکس

3 ستاره اي که تابستان بارسلونا را ترک مي کنند

حقوق پل پوگبا در رئال مادريد چقدر است؟

کفش هاي ورزشي جديد مسي با طرح سريال بازي تاج و تخت! عکس

ترفند پاري سن ژرمن براي نگه داشتن نيمار و امباپه

عابدزاده از شرايط رستوران داري در شب عيد گفت

نام دروازه بان بايرن مونيخ برروي کره اسب رفيقش!

ماجراي متني که همسر وحيد طالب لو براي بهداد سليمي نوشت