آخرین اخبار

علم الهدي: حمايت از کالاي ايراني به آن بلايي مبتلا خواهد شد که اقتصاد مقاومتي شد اقتصادي

علم الهدي: حمايت از کالاي ايراني به آن بلايي مبتلا خواهد شد که اقتصاد مقاومتي شد

  بزرگنمايي:

چه خبر - علم‌الهدي: دروازه‌هاي کشور را به روي کالاي خارجي ببنديد

آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي امام جمعه مشهد، ظهر امروز در خطبه‌هاي عبادي سياسي نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوي برگزار شد، با اشاره به سخنراني نوروزي مقام معظم رهبري در حرم مطهر رضوي، اظهار کرد: مجموعه راهبردهاي جامعي که هم براي مسئولين و کارگزاران نظام و هم براي عامه و قاطبه مردم، بلکه براي کل جامعه اسلامي و مسلمين جهان در شرايط روز، راهبرد عظيم و گران‌سنگ است همه ساله در افاضات مقام معظم رهبري در ابتداي سال مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.
امسال مقام معظم رهبري در ابتداي فرمايشات خود نکته قابل توجهي را به عنوان تبيين کارنامه 40 ساله انقلاب مقدس اسلامي بيان کردند. آنچه را که فرمودند مخصوصاً در تداوم مسير انقلاب تا به امروزي که انقلاب به عمر 40 سالگي رسيده است، بيانگر معجزه انقلاب مقدس اسلامي است.
هيچ انقلابي پس از انقلاب پيامبر اکرم(ص) در تمام دنيا، کليه جوامع و کليه موقعيت‌هاي مختلف نبوده است که در طي 40 سال عمر اصولش دست نخورده باقي بماند. اصول انقلاب مقدس اسلامي ما 40 سال تا به امروز امتداد يافته و اين نشان اعجاز اين انقلاب است و همين‌جاست که اين انقلاب به دل و مغز ما نويد مي‌دهد که اين انقلاب مقدمه انقلاب جهان‌سازي وجود اقدس بقية‌الله است.
وي با بيان اينکه «در تحليل جريان 40 ساله انقلاب نکته‌اي وجود دارد که مقام معظم رهبري نفرمودند و با توجه به اين‌که راجع به نقش‌آفريني شخص مقام معظم رهبري در اين 40 سال عمر انقلاب است، شايد در تحليل‌هاي آينده خود نيز اين نکته را بيان نکند»، يادآور شد: امسال سال چهلم انقلاب مقدس اسلامي است. در اين سال چهلم آنچه ما با آن روبه‌رو هستيم يک سلسله پيشرفت‌ها و تعاليات در حوزه اقتدار نظام، نظم در منطقه و در موقعيت قدرت‌آفريني اين نظام در برابر استکبار جهاني و قطع ايادي استکبار از اين منطقه به عنوان يک نقطه با عظمت و پر فراز پيروزي و پيشرفت اين انقلاب امروز ما احساس مي‌کنيم.
در کنار اين اقتدار و تعالي بالا و بلند متأسفانه ما يک سلسله مشکلات معيشتي در زندگي هم روبه‌رو هستيم و اين يک واقعيتي است که نمي‌شود آن را انکار کرد.
هنگامي که اين را تحليل مي‌کنيم به اين نتيجه مي‌رسيم که ما اول پيروزي انقلاب و شروع جنگ تحميلي از اوليات امکانات دفاعي محروم بوديم؛ قبضه‌هاي توپ ما لوله نداشت، گلوله توپ نداشتيم، خمپاره‌انداز نداشتيم. روزي که جنگ بر ما تحميل شد فاقد اوليات امکانات دفاعي بوديم. ما همان مردميم و امروز آمريکا از موشک‌هاي ما مي‌ترسد.
سال دوم انقلاب دشمن آمد 1500 کيلومتر مربع از خاک ما را اشغال کرد و جبهه و خاک‌ريز مقابل دشمن در عمق خاک ما زده شد، امروز جبهه و خاک‌ريز ما در 10 متري مرز اسرائيل زده شده است. رزمندگان ما در دفاع از اسلام در ساحل درياي مديترانه مي‌جنگند. مديريت مقام معظم رهبري ما را از آن‌جا به اين‌جا رساند. مسئوليت دفاعي و مديريت جريان‌هاي نظامي و دفاعي با ولي‌امر مسلمين است و اين مديريت ما را از آن وضعيت به امروز رساند و اين اقتدار را مرهون مديريت مقام معظم رهبري هستيم.
در مقابل علت عمده مشکلات معيشتي و اقتصادي کشور اين است که در طول اين مدت کارگزاران توصيه‌هاي رهبري را عمل نکردند و اين باعث مشکلات ما شده است. قريب 10 سال است دغدغه مقام معظم رهبري هر سال معيشت و اقتصاد کشور و بالارفتن ثروت مردم است و با اين نسخه‌هاي جامع و کاملي که هر سال ارائه مي‌دهند، متاسفانه به اين نسخه‌ها درست عمل نمي‌شود و نتيجه‌اش تنگنايي است که در معيشت و اقتصاد پيدا کرده‌ايم.
آن پيشرفت با آن مديريت و اين عقب‌گرد و اين توقف و رکود هم بر حسب عمل نکردن به نسخه‌هاي جامع مقام معظم رهبري در اين کشور است.
وي با اشاره به اين‌که «امروز نيز مقام معظم رهبري شعار سال را مشخص کردند و گفتند «حمايت از کالاي ايراني»، اما اگر باز هم اين مسئله مورد توجه قرار نگيرد مشکل ايجاد مي‌کند»، تصريح کرد: مقام معظم رهبري فرمودند در حمايت از کالاي ايراني مخاطب من تنها مسئولين نيستند، همه مردم هستند. اما مخاطب شماره يک مقام معظم رهبري مسئولين هستند؛ اگر دروازه‌هاي کشور را به روي کالاي خارجي نبندند، اگر يک کشور 80 ميليوني را با اين بازار مصرفي گسترده بازار کالاي خارجي نکنند، اگر قراردادهاي تجاري که افتخار مي‌کنند تجارت ما با يک کشور همسايه در طول سال به 30 ميليارد دلار رسيده است، ما نيايم ببينيم در اين ارتباط تجاري آن چيزي که از اين طرف به آن طرف مي‌رود حداکثر يک نفت و گاز است، اما آنچه از آن طرف مي‌آيند تمام کالاهاي موجود در کشور و تعطيلي کارخانجات ما است، با اين کيفيت چگونه مي‌توان از کالاي ايراني حمايت کرد.
وقتي با قاچاق جنس خارجي به نصف قيمت به کشور وارد مي‌شود و بازار رقابت را از جنس ايراني مي‌گيرد، مردمي که مي‌روند جنس بخرند و کالا تهيه کنند به اين مردم بگوييم شما کالاي ايراني بخر ولو گران‌تر و کالاي ارزان خارجي را نخر، چه کسي اين کار را کرده است. باز بودن دروازه‌هاي کشور به روي قاچاق،حرکت‌هاي ناهنجار چپاول‌گري‌ها در عرصه گمرک اين مملکت و آزادکردن تريلرها و بارکش‌هاي عظيم و کشتي‌هاي قاچاقي که از دروازه‌هاي گمرک با ناهنجاري، دزدي و چپاول وارد کشور مي‌شود.
وي با بيان اينکه «مخاطب اول مقام معظم رهبري دولت و مسئولين هستند که بايد زمينه را آماده کنند»، بيان کرد: مقام معظم رهبري فرمودند سرمايه جوان ما سرمايه عظيمي است در اين کشور که در بسياري از کشورهاي دنيا وجود ندارد، اما اينکه استعداد و قدرت و ابتکار در وجود يک جوان دفن شود و در يک گوشه بيکار به سر ببرد، چگونه مي‌شود از اين سرمايه استفاده کرد و 15 تا کشور همسايه را بازار مصرفي کالاي صادراتي خود قرار داد؟
امام جمعه مشهد با اشاره به اينکه «اين وضعيت براي مردم ما دردآور است»، گفت: آن روزي که بناي کمک به مردم مظلوم عراق و سوريه و قطع ايادي مزدور استکبار جهاني و تکفيري‌ها هست، عزيزان ما رفتند و ايثارگري کردند و جان دادند و ريشه دشمن و مزدوران داعشي را از اين دو کشور کَندند، اما روزي که بناست بازار اين دو کشور کانون صادرات شود بايستي ما در صادارت به اين دو کشور ها سهم نداشته باشيم و اين بازار را ديگران اشغال کنند، همان‌هايي که اين تکفيري‌ها را حمايت مي‌کردند و اين قاتل‌ها به جان مردم عراق و سوريه انداختند. بازار را آن‌ها ببرند و مردم ما در اين بازار صادراتي سهم نداشته باشند.
اين برنامه‌ريزي با کيست و چه کسي بايد اين مقدمه‌چيني را بکند. اگر بنا شد کارگزاران و مسئولين ما در اين صدد بر نيايند مسئله «حمايت از کالاي ايراني» به آن بلايي مبتلا خواهد شد که اقتصاد مقاومتي به آن دچار شد.
آنان که متدين هستند، غيرت ديني اقتضا نمي‌کند که جنس خارجي بخرند و کالاي خارجي مصرف کنند و آناني که علاقه‌مند به کشور هستند و اين آب و خاک را قبول دارند غيرت ملي اقتضا نمي‌کنند جنس غير ايراني بخرند.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي