آخرین اخبار

پرداخت بدهي 100 هزار ميليارد توماني دولت به پيمانکاران اقتصادي

پرداخت بدهي 100 هزار ميليارد توماني دولت به پيمانکاران

  بزرگنمايي:

چه خبر - بيش از 36 هزار ميليارد تومان براي طرح‌هاي عمراني پرداخت شد

محمدباقر نوبخت پس از پايان جلسه‌اي که در سازمان برنامه و بودجه براي جمع بندي کار مالي و با حضور وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس کل خزانه کشور برگزار شد گفت: براي آموزش و پرورش اين فرصت را پيدا کرديم که 110 درصد تخصيص دهيم.
وي با اشاره به اينکه 110 درصد تخصيص داده شده به آموزش و پرورش بالغ بر 33 هزار و 400 ميليارد تومان است، افزود: پس از درخواست وزير آموزش و پرورش براي پرداخت حق التدريس و همچنين خريد خدمت فرهنگيان نياز به 626 ميليارد تومان بود که گرچه همه حساب‌هاي ما در مرحله اول نهايي بود، ولي آن هم به بانک ملي ابلاغ شد که پرداختش انجام شود.
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: تاساعت 12 شب 29 اسفند در سازمان برنامه و بودجه حضور داشتيم و مي بايست جمع بندي کار مالي ما همين ساعات صورت بگيرد. ما تا ساعت 12 شب فرصت داشتيم تا منابعي که به خزانه وارد مي‌شود به دستگاه‌هايي که لازم است، تخصيص تکميلي بدهيم.
رئيس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت بيش از 36 هزار ميليارد تومان براي طرح‌هاي عمراني علاوه بر پرداخت‌هاي جاري خبر داد.
نوبخت گفت: بر اساس آخرين گزارش خزانه، موفق شديم بيش از 308 هزار ميليارد تومان وصولي داشته باشيم و پرداخت هايمان انجام شود.
وي افزود: خدا را شاکريم که بدون کسري، بودجه ما بسته شده گرچه اين رقم 308 هزار ميليارد تومان براساس لايحه‌اي بوده که دولت به مجلس داده است البته مجلس سال گذشته به اين رقم افزود به طوري که در قانون 346 هزار ميليارد تومان براي کشور پيش بيني منابع و مصارف بود که براي سازمان برنامه و بودجه مشخص بود که ما نمي‌توانيم اين رقم را تحصيل کنيم به همين منظور بر اساس همان لايحه دولت اين رقم انجام شد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما موظف هستيم تا قبل از پايان سال آن تنخواه حدود 12 هزار ميليارد توماني را که از بانک مرکزي در ابتداي سال دريافت کرديم پرداخت کنيم بنابراين مي‌توانيم بگوييم بدون کسري تلاش کرديم مصارفمان را هم در حد منابعمان تنظيم کنيم.
نوبخت گفت: ما براساس يک موازنه‌اي که صرفه جويي هايمان را هم بايد انجام مي‌داديم از 15 اسفند پرداخت حقوق و دستمزد‌ها را آغاز کرديم و تقريبا ظرف يک هفته اين کار انجام شد.
رئيس سازمان برنامه و بودجه افزود: بعد از آن يک پرداخت بزرگي هم داشتيم 3800 ميليارد تومان براي يارانه پرداخت کرديم که در راس زمان 26 ماه به حساب خانوار‌هاي ايراني واريز شد.
وي با اشاره به اينکه دولت خود را براي يک خيز بزرگ هم به منظور رشد اقتصادي و هم براي مهار کردن تورم در سال جديد آغاز کرده است گفت: در کنار آن يک برنامه گسترده اشتغال را هم براي سال آينده آماده کرده ايم که بيش از يک ميليون و 33 هزار فرصت شغلي ايجاد کنيم و سياست کاهش فقر مطلق را انجام دهيم.
بيش از 126 هزار ميليارد تومان براي طرح‌هاي عمراني مان با يک مدل مالي جديد به نام ppp که يک نوع اصطلاح حقوقي و اقتصادي است اختصاص داديم.
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار، نرخ تورم ماهانه براي اسفند ماه 2 دهم، براي نقطه به نقطه 7 و 2 دهم و براي سالانه 8 و 2 دهم درصد تورم اعلام شد و ما سال آينده باز اين سياست را ادامه خواهيم داد؛ خوشبختانه رشد اقتصادي ما امسال 4 و 7 دهم درصد بدون نفت بود.
وي افزود: سال‌هاي قبل که قيمت نفت رشد کرد اين نگراني هم وجود داشت که ديگر نتوانيم به رشد بالاي اقتصادي دست پيدا کنيم که خوشبختانه به 4 و 7 دهم درصد دست پيدا کرديم.
نوبخت گفت: از نظر اشتغال 9 ماهه هم گرچه در فصل پاييز حدود 950 هزار فرصت شغلي وجود داشت، اما در 9 ماهه اول چيزي حدود 819 هزار فرصت شغلي توانستيم ايجاد کنيم.
وي افزود: اما همه همت ما براي سال آينده اين است و خودمان را متعهد مي‌دانيم براي جوانان و فارغ التحصيلان دانشگاه‌ها اين اطمينان را بدهيم که با اين 73 هزار و 400 ميليارد تومان سرمايه گذاري در 12 برنامه و 9 بخش بتوانيم سال آينده سال خوبي براي جوانان داشته باشيم.
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: در سالي که گذشت با توجه به پرداخت‌هاي عمراني که انجام داديم فقط 11 هزار و 500 ميليارد تومان در سال 96 براي خريد تضميني گندم پرداخت کرديم و طبعاً اين‌ها قدري با تاخير انجام شد و من از کشاورزان عزيز عذرخواهي کرده بودم.
نوبخت افزود: ما خودمان را مقيد مي‌دانيم هر قولي که به جامعه مي‌دهيم انجام دهيم و الان سازمان برنامه و بودجه به دستور رئيس جمهور خود را متعهد مي‌داند که از طريق دستگاه‌هاي مختلف نظارت کند تا بتوانيم براي سال جديد يک ميليون و 33 هزار فرصت شغلي ايجاد و تورم را هم مهار کنيم.
رئيس برنامه و بودجه گفت: براساس مجوز دولت اين امکان فراهم شد که ما در حد 100 هزار ميليارد تومان طلبي که پيمانکاران از دولت دارند و به بانک‌ها بدهي دارند پرداخت کنيم.
نوبخت افزود: ما اين بدهي پيمانکاران را تقبل و با توجه به مکانيزمي که با بانک مرکزي داريم تعريف کرديم تا به بانک‌ها هم فشاري وارد نشود و دولت همه مطالبات خود به پيمانکاران را در حد 100 هزار ميليارد تومان پرداخت کند.
وي گفت: اين کار از فروردين ماه شروع مي‌شود و اميدواريم پيمانکاران با نشاط و امکانات بيشتر براي جذب 100 هزار ميليارد توماني که براي طرح‌هاي عمراني اختصاص داديم به ما کمک کنند.
نوبخت افزود: همه تلاش دولت اين است که ما گشايشي براي کارآفرينان و فعالان اقتصادي ايجاد کنيم تا آن‌ها هم بتوانند در عرصه اقتصادي کوشا باشند و بخش قابل توجهي از فرصت‌هاي شغلي را با کمک آن‌ها فراهم کنيم.


منبع: ilnanews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي